Stránka 1 z 1
Napsal: pon 27.04.2009 19:22
od Studna
Dnes jsem po dlouhé době rozchodil diagnostiku Ediabas Inpa a hlásí mi to tyto závady u klimatizace:
1) auxiliary water pump
2) AUC sensor - open circuit
U jedničky netuším co to je a kde to je, ani nepociťuju že by něco nefungovalo. Dvojka bude asi čidlo v kopru. Prosím o radu, k čemu tyto klumpy slouží a kde je najdu. Dík.
Napsal: pon 27.04.2009 20:58
od starML
Studna píše:.........hlásí mi to tyto závady u klimatizace:
1) auxiliary water pump=čerpadlo nezávislého topení v levém podběhu nebo v motorovém prostoru, podle toho, co máš za auto
2) AUC sensor - open circuit=na chladiči u pravého světla, více na
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 177#236177 . Open circuit=otevřený obvod, takže to je trvale sepnuté nebo zkrat v kabelu.

Napsal: pon 27.04.2009 22:30
od Studna
čerpadlo nezávislého topení? To jako klasika bufíku? Nebo to má každá E39? Páč webasto, či něco podobného tam nemám. k čemu tedy slouží toto topení? Na panelu mám pouze tlačítko REST, což dle návodu využije zbytkové teplo motoru a pustí ho do kabiny větrákem. Ten senzor mi je jasnej, ten vyměním. Jinak moc dík.
Napsal: pon 27.04.2009 23:15
od starML
Studna píše:Na panelu mám pouze tlačítko REST, což dle návodu využije zbytkové teplo motoru a pustí ho do kabiny větrákem. Ten senzor mi je jasnej, ten vyměním.
No jestli máš ty "benzíny" co jsou v podpisu (dříve jsem si nevšiml), tak by to mohlo být to čerpadlo pod ventily topení viz obrázek níže. To čerpadlo v podběhu mají Webasta.
Ten senzor smogu je dost drahý. Napřed zkontroluj dráty a koukni do toho senzoru nebo zkus vrakoviště.
K tomu REST-Latentní teplo Ti posílám 6-ti stránkové pojednání mailem. To teplo (vodu) z motoru musí totiž něco do radiátoru topení dopravit a větrák nafoukat. A k tomu je to čerpadlo.
Napsal: úte 28.04.2009 02:10
od airbone
Auxiliary water pump nie je cerpadlo na webaste, ale je to presne na poslednom obrazku co dal starML, akurat je tam naspodu este vodny ventil. Mam ten isty problem a novu pumpu mam doma v obyvacke, ale furt nebolo casu na vymenu.....
Skus cez INPA spustit aux. pump napriamo (nepamatam si ktore presne menu toje, ale ak pojdes do IHKA, tak tam but f5 alebo f6 tusim ta dostane do menu kde mozes spustat jednotlive komponenty), ak nereaguje tak je KO a treba ju vymenit. (este predtym zmerej ci konektor dava napatie pre istotu) Apropo, u bmw stoji aj s tym vodnym ventilom okolo 250EUR......
Ja som splasil pouzitu za 70.
Napsal: úte 28.04.2009 07:43
od Studna
Asi určitě bude v řiti. Když jsem auto koupil, tak jsem tlačítko REST zkoušel a ventilátor funěl jak pitomej, ale šel pořád studenej vzduch a venku bylo kolem 5 st. Takže kde ho přesně najdu, čuměl jsem do motorovýho prostoru a nějako jsem ho nanašel. Popište mi prosím kam přímo vlézt, abych ho vyndal a zkontroloval třeba jen konektor. Jinak moc dík. Mimochodem jaktože Carsoft hlásí jinou chybu než skutečně je, u klimy vypsal chybu auxiliary fan relay, všechna relátka OK, ventilátor maká jak má a vymazat chyba nejde. Inpa vypsala toto a zjevně jsou ty závady skutečné. Nebo u ZKE píše chyba 75 a Inpa vše OK. Ten Carsoft není zrovna moc dobrej, že?
Napsal: úte 28.04.2009 07:59
od Birkoff
Né, Carsoft opravdu není moc dobrej. Tu "věc" (pomocné čerpadlo) mám pod nádobkou na servo na levé straně (motor M62) a mě se taky netočilo. Po vyndání jsem zjistil že vlastní pumpa (ta poslední plastová část) je zalepená nemrzkou. Motůrek je spojen jen magnety. Po vyčištění se točí, jen se občas zasekává a stačí na ní klepnout něčím kovovým. Taky mám jinou na výměnu, ale není čas a ani nálada. Přes léto není potřeba a před zimou ji určitě vyměním. A k té hlášce k tomu čidlu, může být někde přerušený spoj Open=otevřený,rozpojený. Jak tu bylo napsáno, zkontroluj konektor a přívodní kabely.
Napsal: úte 28.04.2009 09:37
od airbone
Studna píše:Asi určitě bude v řiti. Když jsem auto koupil, tak jsem tlačítko REST zkoušel a ventilátor funěl jak pitomej, ale šel pořád studenej vzduch a venku bylo kolem 5 st. Takže kde ho přesně najdu, čuměl jsem do motorovýho prostoru a nějako jsem ho nanašel. Popište mi prosím kam přímo vlézt, abych ho vyndal a zkontroloval třeba jen konektor. Jinak moc dík. Mimochodem jaktože Carsoft hlásí jinou chybu než skutečně je, u klimy vypsal chybu auxiliary fan relay, všechna relátka OK, ventilátor maká jak má a vymazat chyba nejde. Inpa vypsala toto a zjevně jsou ty závady skutečné. Nebo u ZKE píše chyba 75 a Inpa vše OK. Ten Carsoft není zrovna moc dobrej, že?
Ver v to co ti vypisuje INPA a na carsoft sa vykasli, je to hracka pre deti. Aj mne to vypisovalo voloviny. Konkretne namiesto chyby Aux. water pump mi to vypisalo ze: temperature control wheel right.....

- cize nejake "kolecko" na ovladanie teploty, aj hoci ziadne namem a mam tlacitka ako kazdy.....
Tak to je uz riadne seknutie sa.
Napsal: čtv 30.04.2009 02:30
od jurasis
airbone píše: ...
Děkuji za nakopnutí souvislostí. Stejná závada, REST pumpa vypadne občas... Konečně vím co řešit. Asi bude stačit to rozhodit a vyčistit, případně zkontrolovat štekry...

Napsal: čtv 30.04.2009 07:51
od Studna
Kua chlapy a kde tu pumpu najdu. Dejte mi prosím popis kam čučet, abych ji našel. Dík.
Napsal: čtv 30.04.2009 11:03
od jurasis
Ježíš, Studno. Když čumíš do motoru, napravo, pod sáním, zboku hrnce. Jdi po hadicích do topení, do této pumpy vedou
čtyři...

Napsal: čtv 30.04.2009 11:13
od Studna
No vidíš, jak jednoduché. Dík, jdu na ní.