Stránka 1 z 2
Napsal: pát 27.03.2009 20:01
od Rydlas
Tak jsem si od kolegy co ma nadhernou 330i koupil jeho kovaný sedumnáctky, origo BMW za super cenu... nekolikrat me ujistoval, ze na petku pujdou, protoze on tam mel kotouce a naboje taky z petky... takze jsem je vzal, NEVYZKOUSEL, koupil novy gumy za deset litru, namontoval, vyvazil, vyheveruju, sundam stary a konec... samozrejme, ze mi to o cca 1mm nesedi a kolo tam nejde... a ted co s tim?
sundat gumy, prijit o prachy a kola vratit si nechavam jako posledni moznost...
chvili jsem premejslel i nad brutalitama, jako ze to zbrousim...ale nikdy jsem kovanej hlinik nebrousil...
takze, az se mi vysmejete, zkuste poradit...
kdyby tu byl nejakej dilenskej soustruznik, kterej by ten 1mm vysoustruzil, tak bych do toho sel...
rucni brouseni je prasarna a to delat moc nechci..
Napsal: pát 27.03.2009 20:07
od Vlasta
Další věc je, že kola z trojky mají větší ET, takže na pětce budou dost zastrčený a auto nude vypadat, jak tramvaj.
Napsal: pát 27.03.2009 20:22
od Hansen
Nech si udělat na míru duralové podložky. Kroužek náboje není moc vysoký, takže budou stačit docela tenké podložky s delšími šrouby. Duralové podložky na míru dělají v Chlumci nad Cidlinou. Podložkama vyrovnáš i ET, takže kola nebudou tolik zastrčená v blatníku.
Napsal: pát 27.03.2009 20:39
od Rydlas
no vidis, to je super napad...
a mas kontakt na ten chlumec?
udelaj jen podlozky, kterou zakryju diru, cimz prijdu o moznost dat to kolo presne na stred nebo udelaj podlozku i s se stredovym rantlem, na ktery to kolo soupnu?
Napsal: pát 27.03.2009 20:48
od eric
To víš,že ti udělaj i ten vystouplej střed,to je jasný,hlavně,pokud máš e39,tak ta má právě ten střed 74.1mm,kdežto všechny ostatní báwa maj 72.6mm(myslím)!?pro tebe bude ideální šíře podložek 20mm.No ale teda příště si to radši zjisti,pouze stejná rozteč šroubů nestačí,je daleko víc aspektů,který určujou,jestli daný disk půjde na auto nebo né!

No máš te´d pěknej ojeb,co?!

Napsal: pát 27.03.2009 20:54
od Rydlas
hele, jak jsem psal... 3x jsem se ho ptal na středovou díru... řikám mu: E39 má 74,1 von mi tvrdil, že na svý trojce má stejnou rozteč jako na svý pětce... takže jsem to moc neřešil.. bohužel šupléra je na měření vevnitř moc velká...takže se to fakt nedalo nijak zjistit..
zkusim ty kroužky... 20mm mi přijde trochu moc, ne? :-DD
A ten chlumeckej kontakt mas nekde? do chlumce to mam kousek... 40 minut..
edit: už jsem to našel, jestli myslíš tohle:
http://www.laityng.cz akorat jsou teda pekelne drahy...
Napsal: pát 27.03.2009 21:10
od eric
Hele,tak zmýlit se může každej,nechci z tebe dělat blba,ale prostě žádná trojka nemá střed 74.1mm a to to nemusím ověřovat šuplérou,to jsou tabulky,který se dozvíš v každým solidním pneuservisu,nebo lépe na netu,takže dotyčnej by mohl říkat co chtěl,evidentně potřeboval rychle prodat,takže by ti nakukal cokoliv

Jinak 20mm není nic,zase když je podložka moc slabá,není jak udělat ten náběh,takže pak kolo na nic nenasadíš a s vystředěním může bejt taky problém.já mám podložky 33mm a 36mm,takže klid.ale je důležitý,aby byly z tvrzenýho duralu a lehký a přesně udělanej střed,aby ti to neklepalo s volantem!!
Napsal: pát 27.03.2009 23:00
od georg
Napřed bych si zjistil jaké ET ty kola maji, než řešit podložky a pak přijít na to že výsledné ET s podložkou je 0 a měl bys je dost ven. Najdi na kolech ET napiš ho sem. Jinak pokud by bylo kolem 20 tak bych nechal na soustruhu zvětšit středovku v kole a je to.
Napsal: pát 27.03.2009 23:07
od Rydlas
eric píše:Rydlas píše:hele, jak jsem psal... 3x jsem se ho ptal na středovou díru... řikám mu: E39 má 74,1 von mi tvrdil, že na svý trojce má stejnou rozteč jako na svý pětce... takže jsem to moc neřešil.. bohužel šupléra je na měření vevnitř moc velká...takže se to fakt nedalo nijak zjistit..
zkusim ty kroužky... 20mm mi přijde trochu moc, ne? :-DD
A ten chlumeckej kontakt mas nekde? do chlumce to mam kousek... 40 minut..
edit: už jsem to našel, jestli myslíš tohle:
http://www.laityng.cz akorat jsou teda pekelne drahy...
Hele,tak zmýlit se může každej,nechci z tebe dělat blba,ale prostě žádná trojka nemá střed 74.1mm a to to nemusím ověřovat šuplérou,to jsou tabulky,který se dozvíš v každým solidním pneuservisu,nebo lépe na netu,takže dotyčnej by mohl říkat co chtěl,evidentně potřeboval rychle prodat,takže by ti nakukal cokoliv

Jinak 20mm není nic,zase když je podložka moc slabá,není jak udělat ten náběh,takže pak kolo na nic nenasadíš a s vystředěním může bejt taky problém.já mám podložky 33mm a 36mm,takže klid.ale je důležitý,aby byly z tvrzenýho duralu a lehký a přesně udělanej střed,aby ti to neklepalo s volantem!!
Ty kola se mu tam valej uz dlouho, spis jde o to, ze mi to "nakukal" z nevedomosti, nez z umyslu... stalo se... moje chyba..veril jsem a nepresvedcil se..
zitra zavolam tem borcum do chlumce, aby mi rekli, zda to zmaknou a uvidim...
etčko zjistim a dam sem vedet...
dik vsem za snahu pomoci..

)
Napsal: pát 27.03.2009 23:24
od eric
georg316 píše:Napřed bych si zjistil jaké ET ty kola maji, než řešit podložky a pak přijít na to že výsledné ET s podložkou je 0 a měl bys je dost ven. Najdi na kolech ET napiš ho sem. Jinak pokud by bylo kolem 20 tak bych nechal na soustruhu zvětšit středovku v kole a je to.
Ty voe,dyť píše,že je to z e46 330i,tak tam je ET v rozmezí 35-45,na ET 0 se s 20mm podložkama logicky nedostane
for Rydlas:Neboj,to musí zmáknout každej zručnej soustružník,to ti udělají určitě!
Napsal: pát 27.03.2009 23:47
od georg
Ani jeden z nás to ET nevíme, nevíme ani co je to přesně za kola jelikož napsal origo bmw kovaná kola, nevíme ani šířku ráfku a to že byly na E46 neznamená že ty kola nemůžou mít ET jiné. Sry ale napsal jsem to jako variantu, kdy by ty kola měli např ET20 což samozřejmně může být.
Napsal: sob 28.03.2009 00:03
od Rydlas
TAk jsem se prave vratil z garaze... et tam napsany neni.. jinak sirka rafku je 7" a jsou to tyhle kola:
vizualne maj ET opravdu nizsi nez tam mam ted origo petkovy kola...
takze podlozky dam urcite tak jako tak...
Napsal: sob 28.03.2009 00:33
od eric
georg316 píše:eric píše:georg316 píše:Napřed bych si zjistil jaké ET ty kola maji, než řešit podložky a pak přijít na to že výsledné ET s podložkou je 0 a měl bys je dost ven. Najdi na kolech ET napiš ho sem. Jinak pokud by bylo kolem 20 tak bych nechal na soustruhu zvětšit středovku v kole a je to.
Ty voe,dyť píše,že je to z e46 330i,tak tam je ET v rozmezí 35-45,na ET 0 se s 20mm podložkama logicky nedostane
for Rydlas:Neboj,to musí zmáknout každej zručnej soustružník,to ti udělají určitě!
Ani jeden z nás to ET nevíme, nevíme ani co je to přesně za kola jelikož napsal origo bmw kovaná kola, nevíme ani šířku ráfku a to že byly na E46 neznamená že ty kola nemůžou mít ET jiné. Sry ale napsal jsem to jako variantu, kdy by ty kola měli např ET20 což samozřejmně může být.
Jasně,ale na 3-er bez úprav prostě kola s ET 20 a míň nedáš,nepsal nic o tom,že by ten dotyčnej měl vytažený lemy nebo tak něco,takže jestli měl ET 35 nebo 45 je v celku jedno v souvislosti s těma podložkama.Jinak jsem neslyšel,aby někdo dával na e46 náboje s kotoučema z pětky,co by z toho měl,max. z M3.Hold asi chudákovi Rydlasovi jen něco nakecal,ten má teda pech

Napsal: sob 28.03.2009 00:35
od eric
for Rydlas:
No ty voe,tak kamaráde na to se pěkně vyprdni,pokud máš šířku disku pouze 7 palců,ty voe na to dáš max. 215 gumy,to bude na tý 5-er vypadat jako žiletky a za podložky dáš ranec,budou tě stát min. 3500-4000kč,to je nesmysl.Já bejt tebou to hold zkusím prodat,tohle jsou fakt kola přímo určený na trojku,ty nemaj na pětce co dělat!Bohužel

btw to ET tam musí bejt na 100%,akorát se to někdy označuje myslím výrazem IS nebo tak nějak,prostě je tam určo nějaká číslice,buď ze zadu nebo vepředu.
Napsal: sob 28.03.2009 06:04
od Vlasta
Tohle vypadá na vzor 73 a ten má ET 47, takže na pětku podložky 27 mm
Napsal: sob 28.03.2009 08:12
od DirtyHarry
Hlavu vzhůru,stalo se mi to samý. Obouval jsem loni svojí e-34,koupil libový "17-ky (údajně z e-39,2002) a zadek se utopil jak u tramvaje a přední gumy šoupali o person. Nechtěl jsem je vracet - cena super,kola parádní,tak na předek šli 25 mm (užší nejdou kvůli rantlu) a zadek 40 mm. Se šroubama mě to stálo dvojku,vypadá to dobře a funguje bez problémů,podložky jsem nechal i pod zimníma "15.
Napsal: sob 28.03.2009 08:21
od Hansen
Je to ten layting, jak píšeš. Jsou tam docela šikovný lidi a dělají kdeco. Zkus se jich zeptat, jestli by ti nezvětšili díru v kolech o 2 mm. Je to jenom otázka univerzály na soustruhu. Musel bys ale nechat sundat gumy. Díra by měla být o 0,1 mm větší, než je nátrubek náboje. Před dvěma roky jsem kupoval kola v Hradci Králové a ten prodejce mně říkal, že nemá rád plastové kroužky a že mně nechá udělat díru v kole u soustružníka přesně na míru, takže se to asi dělá.
Napsal: sob 28.03.2009 09:26
od Rydlas
Díkes všem za rady..
Dirty Harry: Hele, kde ti dělali ty podložky?
Napsal: sob 28.03.2009 09:45
od eric
No teda já dal jen za materiál na podložky s nařezáním tý duralový kulatiny 2000kč,takže nevím,myslím,že za ně dáš z prací min. 3500,-4000,-já dal dohromady 6500,- ale já nemám teda průchozí,ale s dvojí roztečí,nechtěl jsem už řešit tak dlouhé šrouby.
for Rydlas:No záleží na tobě,ale rozmysli si,jestli ti to stojí za to sr...ní okolo a hlavně prachy navíc,taky budeš muset koupit nový šrouby na celý auto a v týhle dýlce tě vyjdou taky okolo 1000,-.Ještě to zvaž,těch 7 palců je fakt na pětku trystně málo

Jinak s tím vyfrézováním středu,já si nechal předloni upravit hliníky na zimu 16-tky,co byly původně ze 7-er,takže to jde samo taky,měly ale ET 20,takže pohoda.Jak říkám,to bych na těch tvejch nedělal nehledě na to,že když to uděláš,tak ty kola tímhle v podstatě znehodnotíš,těžko si je bude někdo další kupovat na 5-er a na 3-er už bude muset dotyčný kdyby to od tebe koupil s vyfrézovaným středem řešit vystře´dovací kroužky a to srazí cenu disků taky dolů.Radši to prodej

Napsal: sob 28.03.2009 10:00
od Rydlas
Teď jsem mluvil s tema borcema s Chlumce, rekli ze to problem neni, ze to zmaknou bez problemu... Vyjde me to na 2850 + šrouby... Takže do 4 se vejdu...
jeste mrknu, zda to splasim nekde levnejc..
Prinejhorsim to sundam a disky vratim, no... znamej je s tim v poho, sam mi to i nabizel...