Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E61 525D automat zadymil

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Pepe253
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: stř 28.09.2005 00:00

#1 Příspěvek od Pepe253 »

Zdar
teraz som sa normalne zlakol! jazdil som chvilu po meste tak viacemenej na volnobeh
potom som isiel zaparkovat pred max a ako obchadzam pakrovisko tak som mu
na kusku zosliapol plny plyn zastavil a ze idem cuvat v tom si vsimnem ze mi
dymi ako stary traktor chod motora v pohode! zastavil som dal som P (mam automat)
ze idem pozret do zadu dymenie ustalo! asi po pol hodine idem spat k autu nastartujem
nedymi teda idem dalej prejdem par KM aj som mu skusal viackrat sliapnut na krk a nedymil!
mam auto asi 3 mesiace ma najazdene 121000km ked som ho doviezol malo 106000! je to
r.v 2005
neviete co to moze znacit??? idrive nic nehlasi
dakujem za kazdy napad!
popripade nepoznate nejakeho mechanika na BMW ja som zo skalice!
ale moze byt breclav hodonin brno ....????
dik
mhd
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: ned 03.08.2008 00:00

#2 Příspěvek od mhd »

To vypadá, že se čistil filtr pevných částic.
Pepe253
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: stř 28.09.2005 00:00

#3 Příspěvek od Pepe253 »

????? to sa akoze sa sam cisti
to ja som sa skor zlakol ci to neni
turbo vstreky alebo take daco???
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Jak už psal "mhd" - vypadá to, že se čistil DPF (Diesel Particulate Filters). Princip je popsán zde, kvůli "češtine" dávám odkaz na jiným koncern : http://www.volkswagen.cz/zajimavosti/magazin-5-7/ .
Takže ŘJ motoru prostě vstříkne do válců extra dávku paliva, která způsobí dočasné zvýšení teploty výfukových plynů a zachycené nečistoty vyhoří. Je to nejjednodušší řešení. U Pegueotů je třeba zvláštní nádržka s kapalinou, kterou si motor občas stříkne přímo do výfuku a způsobí totéž - http://cs.wikipedia.org/wiki/AdBlue .
A když kapalina dojde, musí následovat návštěva servisu, kde se látka obsahující močovinu doplní. Není to moč - chcanky, ale chemická látka :D http://cs.wikipedia.org/wiki/Mo%C4%8Dovina .

Takže buď v klidu, je to normální, jen byla příležitost, že jsi si toho všimnul. Já taky po mnoha kilometrech couraček po městě vyjížděl na dálnici a za mnou byl jeden soutěživý "TDI-škodylak", který potřeboval dokázat svoje přednosti. Takže jsem koukal do zrcátka a "trošku" přidal. Došlo k zmiňovaném "Tatra-efektu" a řidič kokty si pomyslel něco o vylítaném BMW.
Pepe253
Registrovaný
Příspěvky: 9
Registrován: stř 28.09.2005 00:00

#5 Příspěvek od Pepe253 »

Tak diky za uklidneni!!!! :-))
hned mi je lepsie ked som si predstavil
ze v case hospodarskej krize by som mal
nechat desattisice v servise..... ale co by sme
na druhu stranu neurobili pre podporu podnikania
hlavne tempus bavaria!!

kolik tak vydrzi turbo a trysky u tohoto typu?
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#6 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Mám dojem, že ta močovina se používá zatím jenom u náklaďáků a normálně se dá natankovat u pumpy - stojan AdBlue
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od starML Člen Klubu »

To ano, ale tankuje se to zvláštní nádrže toho náklaďáku a ten musí být vybaven technologií (SCR=selective catalytic reduction). To hravě umožní splnit normu čistoty Euro 4 a 5 a bude základem pro Euro 6. Ale do paliva a tedy do motoru se to dostat nesmí. Více zde :
http://www.skwp.de/%C4%8De%C5%A1tina/ma ... AE/faq.htm
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od PetacekBE »

nevím co je na tom pravdy ale filtr pevných částic se u pažoutů mění prej z celým výfukem - což jsem tak slyšel ale dle mne je to hovadina. Prej tá výměna je za 80 000 kč po cca 80 - 100 000 km. Jo a byla to ta čistka toho filtru. Zachytává saze v sobě a občas po určitém proběhu kilometrů se automaticky vyčistí mohutným černým dýmem - usazené černé saze. Stejně jsou ty filtry pitomost - dle mne. Auto jezdí třeba 1500 km. bez kouře a pak jak dojde k čistce a tak všechny saze vyletí takže to stejně znečistuje ovzduší - ne sice postupně ale najednou :D
mhd
Registrovaný
Příspěvky: 61
Registrován: ned 03.08.2008 00:00

#9 Příspěvek od mhd »

S tím Peugeotem nemáš pravdu, mění se jen ten díl a teď už mají repase za cca 9000,-, náplň za cca 3000,- a práce, tak jsi někde do 20 tis. Dříve repase neměli a dával se nový za cca 20 tis. Toto je aktuální info z Peugeota.
Rovnou se zeptám, kolik vydrží DPF u BMW? I drive mi ukazuje nějakých 150 tis.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od starML Člen Klubu »

U těch nejnovějších naftových dieselů BMW se ten filtr taky mění, protože žádné čištění není do nekonečna. Dokonce je na to servisní interval, kdy na to BC upozorní, jako na výměnu brzdové kapaliny nebo inspekci. A laciné to taky nebude.

K tomu čištění DPF - napřed to ty mikročástice zachytává a pak je najednou vyfoukne. Vypadá to, jako kdybych vyluxoval celý byt a pak ten pytlík z vysavače vysypal někde do kouta. Co jsem postřehnul v nějakém technickém popise, tak pro tu regeneraci musí být splněny podmínky jako je dosažení provozní teploty, vyšší otáčky, možná rychlost, možná převodový stupeň. Tím se eliminuje pravděpodobnost, že k vyfouknutí zachycených nečistost dojde ve městě na křižovatce, ale třeba mimo město, kde to škodí méně lidem. Ale jak je na výše uvedeném příkladu vidět, když musíš, tak musíš.

Podobné ekologické zázraky jsou pozorovatelné u velkých kotelen, které přes den jedou s odlučovači popílku a v noci odlučovače "zregenerují". Taky si pamatuji, kdy dopravní letadla "východního bloku" vypouštěli nad neobydleným územím obsah palubních toalet, na zem potom spadnul divnej kus ledu. Občas se jim to taky nepovedlo, ale ušetřili tím několik doláčů za odbavení letadla. A jak nakládají s obsahem toalety posádky zájezdových autobusů, "když to mají plný"?
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od PetacekBE »

mhd píše:S tím Peugeotem nemáš pravdu, mění se jen ten díl a teď už mají repase za cca 9000,-, náplň za cca 3000,- a práce, tak jsi někde do 20 tis. Dříve repase neměli a dával se nový za cca 20 tis. Toto je aktuální info z Peugeota.

Děkuji za opravu - já to vždy slyšel takto - tedy kámoš mi to říkal... :oops: :oops: :oops:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#12 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

U BMW je interval výměny nastaven na 200k km a stojí okolo 40k Kč + práce
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
pavel530d
Registrovaný
Příspěvky: 175
Registrován: úte 20.05.2008 00:00

#13 Příspěvek od pavel530d »

Je možné,že ten filtr na autě nemám?
Mám r.v. 2004 a měl jsem výfuky natočené původně dolů.
Kamoš říkal,že tento model to snad nemá.
Ale nevím,zda je to lepší,nebo horší.
Každopádně když popojíždím po městě půl dne a pak tomu někde trošku vytnu,tak to je jak zadymovačka na tanku.....
xjr
Registrovaný
Příspěvky: 67
Registrován: ned 30.11.2008 01:00

#14 Příspěvek od xjr »

pavel530d píše:Je možné,že ten filtr na autě nemám?
Mám r.v. 2004 a měl jsem výfuky natočené původně dolů.
Kamoš říkal,že tento model to snad nemá.
Ale nevím,zda je to lepší,nebo horší.
Každopádně když popojíždím po městě půl dne a pak tomu někde trošku vytnu,tak to je jak zadymovačka na tanku.....


Pokud máš výfuky dolů tak je bez DPF. Pouze rovné výfuky mají DPF.
Co se týče motorů Peugeot tak je to trošku jinak. Nepoužívají systém DPF ,ale systém FAP. Je to systém s nádržkou do které se doplňují aditiva.
Není to žádná močovina jako u kamionů , ale je to látka ,která se jmenuje eolys a nestříká se do výfuku. Jednotka ji při každém tankovaní namíchá do nafty. Ta látka způsobuje nižší teplotu hoření sazí a při regeneraci to funguje stejně jako u DPF tz. přívstřikem paliva do výfuku dochází k hoření sazí,akorát za mnohem nižších teplot. A to je hlavní problém DPF - vysoká teplota a tím popraskané svody a odcházející turba.
Ale je bezúdržbový a to je zase výhoda a filtr vydrží mnohem déle.
K tomu kouření!! Regeneraci DPF rozhodně žádné kouřové efekty nedoprovázejí. Člověk ,který auto zná dobře rozpozná kdy přesně regenerace probíhá.Změní se trošku zvuk motoru,trošku se zvětší turboefekt a při ubrání plynu to jakoby malinko cukne a hlavně výfuk je tak rozpálenej že když na něj vzadu sáhnete nasliněným prstem tak to hezky zasyčí. Pokud poznáte ,kdy začla regenerace,tak doporučuji jet ustálenou rychlostí a otáčky motoru držet min. nad 1500 a nechat jí v klidu dokončit. Jednotka si sama upravuje interval mezi regeneracemi dle podmínek v jakých se auto pohybuje. tzn. jízdy po městě je interval mezi 300 - 500 km a jízdy na dlouhé vzdálenosti cca 1000 km.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od starML Člen Klubu »

2 xjr: Máš pravdu, u Pegueotu se to aditivum nevstřikuje do výfuku, ale přimíchává přímo do paliva. Snižuje teplotu, při které ty zachycené prachové částice vyhoří. Ale k inicializaci toho vyhoření se také zvyšuje množství vstřikovaného paliva, více zde : http://www.brnocar.cz/technika/fap.htm . Jinak "Diesel Particulate Filters" a "Filtre a particules" je totéž, liší se teploty, při kterých proběhne jejich regenerace.

A každá sranda něco stojí. U Pegueotu a Citroenu se do benzínu přidává Actalys a do nafty Eolys. Do roku 2003 měli vozy 5-ti litrovou nádržku, která vydržela 80 tis.km a od roku 2003 jen 3 litrovou, který vydrží 120tis.km. A stálo to 3.280 nebo 2.480,-Kč, doufám že to byla cena za celou náplň, ne za litr. :D U nových VW zase používají vstřik metalického aditiva nebo aktivní povrch ze vzácných kovů.

I nadále si myslím, že systém extra vstřiku se zvýšením teploty na 550-600 stupňů je nejjednodušší, nejlacinější a že s touto teplotou je při konstrukci svodů, turba, katalyzátoru atd. počítáno. Na straně druhé "dobře nažhavenému", právě regenerujícímu, výfuku neprospěje postříkání vodou se zbytky posypu a chemie a na našich cestách - na Západě se solí méně. Nicméně se stále zvyšujícími požadavky na čistotu výfukových plynů EU 5 a 6 (+normy USA) budou muset být katalyzátory a filtry pevných částic jemnější a jejich regenerace důkladnější. Tuto chemickou cestu ukázali "frantíci". BMW motory splňující EU5 a 6 má taky, jen se budu muset podívat, jak je to řešeno.

2 martinkopinec: Nepopisoval jsi nedávno "dunění" a hodně rozpálený výfuk? Nebyla to náhodou ta regenerace, jak popisuje "xjr"?
Odpovědět