Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Na co si dát u TDeSa pozor ????

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od PetacekBE »

Chlapi - chtěl bych sem se Vás zeptat na to jaká čidla jsou u tohoto motoru zapotřebí k jeho funkci - jestli má i nějaké čidlo otáček - při žhavení je pod kontrolkou napsáno DDE - co to znamená - jsem nervozní z těch studených startů - motor má vysoké otáčky - asi 1100 ot a normál je tak 750 ot. a děsně kouří - po minutě běhu se to sklidní Co to znamená - proč to tak je
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#2 Příspěvek od tds »

moc nerozumím tvé otázce ale otáčky jsou ok.v zimě jsou otáčky do ohřátí motoru cca1000 a postupně klesají, to fajčení by mohli být žhaviče.
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce
Klubové ID: 1819

#3 Příspěvek od Holly Moderátor »

Doporučuju použít fce HLEDAT. O TDS se toho tady napsaly stohy, obzvlášť o otáčkách, čidlech, kouření, čerpadlech a hlavách. Jinak na čidla se podívej do ETK, sou tam i s pozicí :wink:
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce
Klubové ID: 1819

#4 Příspěvek od Holly Moderátor »

tds píše:moc nerozumím tvé otázce ale otáčky jsou ok.v zimě jsou otáčky do ohřátí motoru cca1000 a postupně klesají, to fajčení by mohli být žhaviče.
tyjo, já mám sice Td, ale i v téhle třeskuté zimě co byla je a bude mi i po startu otáčky drží na těch cca 7-8stech. a motor šlape pěkně(ťukám na dřevo). Není s ním něco?? :oops: :D
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#5 Příspěvek od tds »

normálně v téhle kose jsou otáčky hned po startu cca 1000-1100 a posupně klesají je to otázka cca.30 vteřin.přesuvník zvyšuje otáčky cca od +5 stupnů méně.u td b to měo být stejně.teda jestli máš 2,5 u 2,4 nevím jak to je.
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce
Klubové ID: 1819

#6 Příspěvek od Holly Moderátor »

mám 2,4 a to klesání je u mě otázka tak 2 vteřin max...
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od PetacekBE »

mne jde o to že za studena - když je motor studený - což dělá i v létě když nastartuji tak jde motor strašně trhavě a kouří - tak 30 vteřin po startu se běh sklidní a motor běží klidněji. Jinak jak to máte ze spotřebou oleje..
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#8 Příspěvek od tds »

zkontroluj žhaviče,jsou k.o. spotřeba se odvíjí od stavu motoru a hlavně turba. já od výměny do výměny nedolívám ani deci, vždy mám u výměny na minimu tj. spotřeba oleje za 15.tis.km 1-1,2l
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#9 Příspěvek od tds »

Holly píše:mám 2,4 a to klesání je u mě otázka tak 2 vteřin max...
pokud máš mechanické čerpadlo tak je to jasný. pokud el.tak těžko říct.
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce
Klubové ID: 1819

#10 Příspěvek od Holly Moderátor »

Tak sem na to dneska ráno koukal a otáčky fakt stouply a asi těch cca 30 sec se držely na přibližně 900. Takže mi stoupnou, ale ne nad tisíc, tak se omlouvám za dezinformaci :oops:
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od PetacekBE »

mno turbo už není taky v dobrém stavu - původní majitel s tím autem jezdíl jako vepřík :)
propouští už olej - sice se jej snažím ještě chránit tím že za studena jedu opravdu velice opatrně - do 1500 ot - max a když dojedu tak na základěš otáček při jízdě jej dochlazuji - půl minuty až minutu. Při kolika tis. by se měl ten olej měnit - je lepší plná syntetika anebo polosyntetika
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#12 Příspěvek od tds »

stačí ti polo.10W-40,jelikož tvé auto už bude mít něco najeté, pokud máš plnou tak se ti trošku i sníží spotřeba oleje.a výměny oleje dělej tak jak ti nařizuje ukazatel (diody).Každé turbo propouší olej jen je otázka kolik.pokud odděláš hadici u egr,ventilu tak by tam neměli být louže oleje stejně tak v sacím traktu.turbo se dá jednoduše zkontrolovat tak že, když chytneš vpředu za osku na sací straně turba a zahýbeš s ní nahoru a dolů tak by nemělo mít větší vůli jak cca.1mm.
troutny
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: pon 29.09.2008 00:00

#13 Příspěvek od troutny »

Vůli radiální maj prý mít max. 0.75mm.
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od PetacekBE »

počkej mohl by jsi mi ještě popsát tu kontrolu turbíny - jak to poznat.... Mno a jak mne to auto upozorní že chce vyměnit olej - je tam nějaký palubní pc když je to rok 97
Plechus
Registrovaný
Příspěvky: 87
Registrován: ned 16.12.2007 01:00
Klubové ID: 3914

#15 Příspěvek od Plechus »

Jsou tam diody, začínaj na zelenej barvě, pak je žlutá a nakonec červená. mělo by se to měnit dřív, než bude barva diod červená. Jsou pod tachomerem, když otočíš klíčem do polohy 1 tak se před startem na chvíli rozsvítí, jinak za jízdy už nesvítí...
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od PetacekBE »

děkuji a je jich tam více - já když zapnu zapalování tak mi svítí 2 zelené. Je to tak správně anebose má rozsvítit celá řada ???
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce
Klubové ID: 1819

#17 Příspěvek od Holly Moderátor »

Mno ono je jich tam víc(zelených 5 myslím??, oranžová jedna a červený dvě nebo jedna teď si nejsem jistej), ale čím víc na ten olej najedeš, tím míň diod svítí, auto ti dává vědět že to už brzo přinde :wink: Jo a když naskočí oranžová a rozsvítí se ti nápis oilservice, tak ten už nezhasne, svítí i za jízdy (teda aspoň mě tak nevím jestli není něco špatně :lol: )
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od PetacekBE »

aha - děkuji za vysvětlení - takže čím více kilometrů mám na ten olej najeto tak tím méně svítí těch zelených diod - mne svítí už jen jedna ta poslední zelená před oranžovou - nesvítí všechny ale jen jedna ta zelená... A jak se ten počítač s tím OIL SERVICE dá vynulovat aby to odpočítávalo znova... Díky
Holly Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1679
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ohrádka v přihrádce
Klubové ID: 1819

#19 Příspěvek od Holly Moderátor »

Tak to už brzo přijde výměna oleje. Na vynulování je buď přístroj s názvem oil reseter (by BMW, ale i v ostatních servisech ho občas mívaj, nebo napiš nějakýmu klubákovi z okolí jestli ho nemá a nebo si ho kup) nebo se spojují nějaký piny v diagnostické zásuvce, ale to ti teda nepovím jaký, zkus pohledat, někde na netu nebo tady na fóru na to bude návod :wink:
PetacekBE
Registrovaný
Příspěvky: 257
Registrován: pát 24.10.2008 00:00
Bydliště: Dřínov u Kroměříže - mmntálně Kroměříž u miláčka
Klubové ID: 1944
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od PetacekBE »

děkuji. Díky opravdu moc..
Odpovědět