Stránka 1 z 5

Napsal: úte 30.12.2008 13:12
od Kail
Čau kluci,mám tady problém,na autě mi před vánocema začalo něco klepat.
-Nejspíš to bude od převodovky,spojky
-Když vymáčknu spojku,přestane to
-Když to klepe,vibruje celé auto,uvnitř to je jak když kolísají otáčky (ale nekolísají...)
-Dělá to za studena,nezávisle na tom jak je ohřátej motor,prostě když to nakopnu a popojedu 10km,dělá to pořád,ale když to vytáhnu na státní a projedu to v rychlosti a třeba 20km,přestane to...

Už jsem to konzultoval s kámošem (mechanik a blázen do BMW) a říkal že to nejspíš bude ložisko na předlohovém hřídeli v převodovce.Tomu by nasvědčovalo i to že když se auto pořádně prohřeje - i převodovka tak se ta vůle částečně vymezí,ale nevím no...

Další možnost je dvouhmoťák,ale ten by to podle mého názoru dělal pořád - za tepla i za studena,i s vymáčknutou spojkou :?

A krajně ložisko spojky - ale to by klepalo při vymáčknuté spojce a ne obráceně,ne?

Napište sem co si o tom myslíte,popř. co by to ještě mohlo dělat a co je nejpravděpodobnější...Víc hlav,víc ví :wink:

PS: A kde sehnat levnou spojkovou sadu :twisted:

Napsal: úte 30.12.2008 17:47
od tds
je to jak říká tvůj kámoš.ložisko převodovky.mě to taky malinko dělá když je velká zima.zatím jsem to neřešil a najel na tom cca 80tis.km.

Napsal: úte 30.12.2008 23:19
od Kail
tds píše:je to jak říká tvůj kámoš.ložisko převodovky.mě to taky malinko dělá když je velká zima.zatím jsem to neřešil a najel na tom cca 80tis.km.


Hmm,to mně to začlo z ničeho nic - přes léto uplně v pohodě,pak jsem to jednou půjčil známému kterej s tím jel na technickou...Když jsem si pro auto dojel tak do něj sednu a rachot jako prase (ale zase pochybuju že by to mohl nějak odkurvit on,ať už s tím dělal cokoliv,přecejen je to spíš opotřebením...),je to dost nepříjemný,jak říkám klepe se celé auto a zvuk to má jak vykloktaná 190D :? ...Takže to chci řešit co nejdřív :wink:

Ještě se zeptám,jak by asi bylo nejefektnější to vyřešit?Dá se koupit přímo to konkrétní ložisko?Kolik může stát?
Jsem přemýšlel že koupím celou jinou převodovku - dá se sehnat už za 1-2000Kč a nebude taková pakárna to vyměnit,otázka je jestli na ní nebude taky něco v řiti :?
Když už to bude dole tak chci udělat i spojku,což je samo o sobě dost peněz,tak bych to rád spáchal nějak aby dobře bylo :wink:

Napsal: stř 31.12.2008 00:09
od tds
převodovku jinou ti moc nedoporučuji můžeš dopadnout ještě hůř.
jde to jednoduše vyměnit,ložisko samotné nebude nijak moc drahé, pokud je ten tvůj kamoš trochu zručněj a už minimálně viděl rozdělanou špajzku tak vzhůru do toho.pokud ti spojka funguje bezchybně tak stačí vyměnit pouze lamelu a máš na hodně dlouho klid.

Napsal: stř 31.12.2008 01:05
od Kail
Tak ok,asi kupím to ložisko a vyměníme to,bude to tak nejlepší...
Jinak dík za radu,jsi zase nezklamal,jsem přemýšlel že rovnou napíšu SZ tobě :D :wink: .Čusss

Napsal: stř 31.12.2008 08:34
od huncak
až budeš mít převodovku venku tak zkontroluj dvouhmoták.ten se takhle projevuje taky.občas to rachotí občas ne a když vyšlápneš spojku někdy to přestane.stačí zkusit jestli nemá vůli než budeš rozebírat skřín

Napsal: stř 31.12.2008 12:13
od Kail
huncak píše:až budeš mít převodovku venku tak zkontroluj dvouhmoták.ten se takhle projevuje taky.občas to rachotí občas ne a když vyšlápneš spojku někdy to přestane.stačí zkusit jestli nemá vůli než budeš rozebírat skřín


Jj,to je jasný že ho zkouknu,ale otázka je jestli bych to vůbec řešil kdyby byl KO,páč 20 000Kč za nový je trošku mimo,to je poloviční hodnota auta :)

Napsal: stř 31.12.2008 12:15
od Kail
A ještě se zeptám,to ložisko asi jedině v BMW že?Není na netu nějakej ceník dílů?Ten co je tady na něj odkaz mi nejde,a nikdy ani nešel :?

Napsal: stř 31.12.2008 18:07
od tds
hmm,nejlepší by podle mě bylo kdyby jsi to rozdělal a podle toho koupil ložisko,třeba skf nebo tak něco,nebo potom origo,ale podle ETK to asi nenajdeš,nevím nedíval jsem se.Možná tam bude nějaké kluzné nebo tak,ale asi ne.je to zcela jistě o tom to rozhodit a potom vyměnit,možná zjistíš že i to druhé na té hřídeli bude už horší tak ho rovnou taky vyměnit,ale ty ložiska dle mě budou stát pakatel.

Napsal: stř 31.12.2008 18:16
od tds
Tak jsem na to teďka koukal,a hřídele jsou uložený na koncích v ložiskách a zbytek v jehlových věncích.počítal jsem to a můj odhad v kvalitní náhradě dle tabulek za všechno kolem 2tis.takže je to pohodička.

Napsal: čtv 01.01.2009 21:51
od Kail
Ok,po výplatě na to jdu,chci rovnou udělat i celou zadní nápravu,čepy na předku atd...Je toho hodně,ale když už to bude na dílně,ať je to z krku :wink:

Napsal: čtv 05.03.2009 23:28
od Kail
Tak ložiska vyměněny obě,nakonec se to docela prodražilo,ložiska asi 1500 jedno + nějaká těsnící sada či co (bohužel jsem u toho rozebírání nebyl) taky kolem 1500kč a co nejhůř - dělá to pořád to samé :evil: .
Říkal že tam sou ty ložiska horší všechny (asi myslel ty jehlové věnce?) a prý je nic moc setrvák,už je tam vůle...

Takže 5000kč v řiti a žádný výsledek.Co mám dělat dál?Mám možnost mít převodovku za 1000kč,mám to zkusit?Přecejen když provařím 1k tak se z toho nepo*eru,v týhle převodovce je už 5k a dál už do ní cpát prachy nechci...

Nebo bych se měl zaměřit spíš na ten setrvák?
A nemohlo by to dělat třeba něco v motoru?Podrobnej popis co to dělá je nahoře.

Jinak bratránek si teď přivezl e39TDS a dělá to přesně to samé.
Dík za rady,jsem z toho na prášky :roll: :wink:

Napsal: sob 07.03.2009 13:56
od troutny
Otázka je,jestli motor jde na všech šest.Tedy jestli není jeden válec slabší a pak když to jde na pět a půl tak chod není už "kulatý",tím jak se to přetahuje.Tím přetahováním to jde do setrváku,který to tozhodí a v momentě že už má nějakou vůli či už je letama slabší se ta nerovnoměrnost chodu může takhle projevit.
Zkontroloval bych kompresi,vstřikovací trysky atp. samozřejmě i rozvody,taková uhlá vačka taky dokáže nabourat chod motoru.
Otázka je také jak jsou na tom silentbloky motoru a pak i převodovky.
Osobně,když hledám závadu začínám od toho nejlevnějšího a "nejlehčího".

Napsal: sob 07.03.2009 20:33
od Kail
Tak kdyby šel motor na 5 tak to poznám ne?Jelo by to hůř - jede suprově,líp než většina TDS,olej to nebere skoro vůbec - tak možná půl litru od výměny do výměny.Kdyby byl špatnej vstřik tak to taky pojede hůř ne?Nebo to začne víc kouřit...Vše je v pořádku.Silentbloky motoru jsou OK - minulej týden jsem jeden měnil protože byl vytržený a vůbec nic se nezměnilo.

Jako taky mně napadl horší vstřik - ale jak to že to přestane když se to pořádně prohřeje a nebo když vymáčknu spojku?To přece nedává smysl :?

Napsal: pon 09.03.2009 23:02
od huncak
koukal jsi na ten setrvačník?podle všeho je špatnej,nikdo je nikdy nemění a ty auta mají většinou najeto hodně kilometrů.měl by se měnit při každé výměně spojky.bude uvolněnej a to způsobuje cvakání a chvění celého auta.pokud jsi měl venku převodovku muselo to být vidět

Napsal: úte 10.03.2009 18:13
od Kail
Mechanik říkal že "je trošku volnější,ale na výměnu to není...".No je mi jasný že by se měl měnit při každý spojce,ale je to 20 klacků,tak se není čemu divit že se do toho nikomu nechce.Ani mně moc ne.

Začínám čím dál tím víc přemýšlet nad nějakým tím vstřikem.Napadlo mně že když to začalo rachotit,začalo to i hůř startovat - možná náhoda,možná ne.A může mít vliv vstřik na horší studený start?

Jo a ještě jedné věci jsem si všiml - dělá to jen ja volnoběh,když se mírně zvýší otáčky,přestane to.I třeba ráno když to má zvýšené otáčky automaticky (studený start) tak to nedělá - jak se začnou pomalu snižovat,začíná to být slyšet. :(


PS: Kolik může cca stát přezkoušení všech vstřiků?

Napsal: stř 11.03.2009 09:16
od huncak
vstřikama nic nezkazíš,nech vyměnit všechny trysky a budeš mít menší spotřebu a líp to pojede.neni to ani moc drahá záležitost,podle toho jak moc te kdo bude chtít ošidit,tryska stojí cca kolem 300-600 za kus.a výměna a seřízení taky neni nic drahého ale věř tomu že stejně dojde na ten setrvák.já jsem měl venku motor a taky jsem si řikal že je ještě dobrej a nebyl.jinak ten setrvák se dá sehnat i mnohem levněji,stačí aby ti to koupil někdo kdo má u prodejce nějakou registraci a věř tomu že jsou tam rabaty i kolem 60%.

Napsal: stř 11.03.2009 18:20
od Kail
Asi zkusím ty vstřiky,špatný budou tak nebo tak a jak říkáš - nic tím nezkazím.Navíc přemýšlím do budoucna o čipu od Diesel-techniku a myslím že minimálně udělat vstřiky a seřídit čerpadlo je dobrej základ před čipem...

Máš nějakej kontakt nebo tak něco na někoho kdo dokáže ty trisky sehnad takhle dobře?Mechanik říkal že mi je může sehnat za 800kč od Boshe...Dík :wink:

A ten setrvák,to uvidím pak co to bude dělat mno...

Napsal: čtv 12.03.2009 16:38
od huncak
na ty vstřiky se ti podívám,ale rovnou ti řikám že už jsem přestal se sháněním věcí pro lidi které opravdu dobře neznám.párkrát mi něco zbylo tak už na to prdim.všichni chtěji levné díly a pak si to nevezmou a já jsem potom u těch prodejců za pitomce takže slevy si šetřím pro sebe.třeba ten setrvačník umím sehnat novej za 7000.

Napsal: ned 15.03.2009 02:28
od dream2
Mne to tiez klepe a preto chcem pozriet ci mam dost oleja v prevodovke ze by som dolial popripade vymenil,len neviem kde sa nalieva,kde je neiaky kontrolny srub a kde sa vypusta mam 525 TDS 1997 moze mi niekto poradit.Dik