Stránka 1 z 1

Napsal: ned 28.12.2008 11:03
od dafa
Zdravím všechny.Mám problém s podchlazeným motorem.Teplota je běžně v modrým poli,pokud jezdím ve městě v koloně občas dojde i půlce stupnice,tak jak má,ale po klidnější jízdě zase padá,vím,že se to tady řešilo,tak jsem vyměnil termostat,ale závada je stejná,tak jsem šel po teploměru a budíkách,vše v pohodě.Změřil jsem teplotu motoru cca 54C,hadice z chladice -motor 50C,hadice termostat chladič cca 45C.Při kontrole funkčnosti původního termostatu jsem zkoušel nalít studenou vodu do žlábku termostatu,voda mi z vývodu tekla mírně,po nalití vody cca 90C se termostat otevřel a voda vytekla okamžitě až tak že se dal prolívat,po studené vodě voda zas jen mírně protékala.Měl bych pár otázek:
1.
Má studená voda mírně protékat?Myslel jsem,že termostat je plně zavřen,ale pro prohřev vody v chladiči musí mírně protékat.Jak termostat pouští vodu.
2.
Může ochlazovat vodu webasto?Tak,že jede jen ventilátor?Občas když vypnu motor,tak webasto hučí.V autě mám jen příhřev motoru.
Dík za všechny rady.
Jedná se o 530dA 2000r.

Napsal: ned 28.12.2008 11:21
od Bajzik
Vyměn termostat, ne jednou se stalo, že i nový byl KO

někdy na termostatu je takový ventilek kudy může vodat trochu procházet ale to co popisuješ ty asi není normální když ještěě vezmeš že na to tlačí pumpa.

Jestli si to chceš ověřit, na termostatu je napsaná teplota a v tu má otvírat, hod do hrnce a sleduj.

Napsal: ned 28.12.2008 11:23
od krulis23
ahoj mam ten stejnem problem teplotu mam porad dole zacne mi to topit az po padesati kilometrech a vice porad to fouka studenej vzduch cim to muze byt predem dekuji

Napsal: čtv 01.01.2009 17:39
od klenot
Zkontrolovat termostat doma na sporáku. A odvzdušnit celej chladici okruh i vicekrat.

Napsal: čtv 01.01.2009 17:59
od Frosty
Přesně tak, termostat je jediná věc, kterou bych řešil. Když má ten kolíček, nebo ventilek, tak tím se dává při montáži nahoru, aby se odvzdušnil systém. Jinak ještě, jestli jsi namontoval termostat správného typu, může být dvojčinný, nevím přesně, jaký typ tam máš mít. Webasto nic neochladí, to na to nemá vliv. Jestli máš vlažné hadíce do chladiče a z chladiče, tak Ti zcela jasně propouší a brzy otevírá termostat, nic jiného neřeš. :P

Napsal: čtv 01.01.2009 18:03
od Frosty
Jo, ještě jedna věc, chodí Ti to webasto? Ve většíně případů motory commonrail potřebují příhřev, proto se tam různé přihřívače standartně montují a když to nechodí, tak se auto při pojíždění ani neohřeje. Hlavně v těchto mrazech.

Napsal: čtv 01.01.2009 21:07
od libovka
Hoši kdyby jste pohledaly tak se to tu nedávno řešilo.A hlavně 530D má dva termostaty.Pokud jsou oba termostaty OK tak se motor ohřeje za pár kilometrů jízdy i bez webasta.

Napsal: čtv 01.01.2009 22:25
od dafa
libovka píše:Hoši kdyby jste pohledaly tak se to tu nedávno řešilo.A hlavně 530D má dva termostaty.Pokud jsou oba termostaty OK tak se motor ohřeje za pár kilometrů jízdy i bez webasta.
Díval jsem se do ETK a nějak jsem dva termostaty nenašel. http://bmwfans.info/original/E39/tou/53 ... l-11_2842/ Číslo 5 jsem měnil,další termostat je 13,ale to se týká chlazení EGR,to s tím nemá nic společnýho.

Napsal: čtv 01.01.2009 22:28
od dafa
Frosty píše:Jo, ještě jedna věc, chodí Ti to webasto? Ve většíně případů motory commonrail potřebují příhřev, proto se tam různé přihřívače standartně montují a když to nechodí, tak se auto při pojíždění ani neohřeje. Hlavně v těchto mrazech.
Webasto funguje,topí do teploty asi 50C,do konce modrýho pole.Motor by se měl ohřát i když jede na volnoběh sie po delší době,ale díky termostatu by mělo mít 88C.

Napsal: čtv 01.01.2009 22:33
od dafa
Frosty píše:Přesně tak, termostat je jediná věc, kterou bych řešil. Když má ten kolíček, nebo ventilek, tak tím se dává při montáži nahoru, aby se odvzdušnil systém. Jinak ještě, jestli jsi namontoval termostat správného typu, může být dvojčinný, nevím přesně, jaký typ tam máš mít. Webasto nic neochladí, to na to nemá vliv. Jestli máš vlažné hadíce do chladiče a z chladiče, tak Ti zcela jasně propouší a brzy otevírá termostat, nic jiného neřeš. :P
Termostat jsem objednával podle čísla na původním se značkou BMW a datumem výroby odpovídajícím výrobě auta,takže typ si myslím mám dobrý.Jak funguje dvojčinný termostat?

Napsal: pát 02.01.2009 14:06
od libovka
No to se mílíš,že s tím nemá termostat EGRU nic společnýho.Jsem ho měnil několikrát tak to vím.A když pohledáš tady na foru tak se to tu řešilo několikrát.

Napsal: sob 03.01.2009 19:53
od Zaza
Ahoj,tak já mám skušenost,že pokud je v pořádku termostat a chladič a čerpadlo a budíky ,tak jedíná chyba je visko spojka.Zaza.

Napsal: sob 03.01.2009 23:06
od martilulin
To ja mam zas zkusenost,ze kazdy vymeni ten hlavni a pritom problemy ma s tim na egr.pokud je vadny neohrejes to ani nahodou