Stránka 1 z 2
Napsal: pát 26.12.2008 20:42
od Serifus
Zdravím! Budu to zítra dělat na parkovišti na E34 (tu výměnu teda). Dá se to normálně povolit? Auto vyheveruju u místa výměny, lehnu pod něj a povolím. Není v tom nějakej háček, že ne? Další zase našroubuju. A pokud to našroubuju na stejnou vzdálenost, jako ten špatnej, tak to ani nerozhodí geometrii, ne?
Díky za typy...

Napsal: pát 26.12.2008 23:03
od lenoch
No... kulových čepů je na e34 dost... podle mě si to představuješ jako hurvínek válku... třebas čepy na přední nápravě je dest velikej problém vyndat. Matici nějak povolíš - nemáš-li golu od vietnamců-ale problém nastává při vyndavání vlastního čepu... má totiž kuželový trn, který zapadá do opačného protějšku. Je to dotáhlý jako prase a většinou i krapet zarezlý... origo stahováky s tím taktak hnou. S kladivem to vymlátit občas jde také, ale zkurvíš hromadu věcí kolem... občas se skončí i u autogenu... držím palce!! A kdyby jsi řekl jaký ten čep chceš vlastně měnit, tak by ti tu kluci poradily víc
Admin edit:
Nekopíruj citace posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci!
Napsal: pát 26.12.2008 23:25
od Huska
taky záleží který, protože některé nejdou měnit samostatně, ale jen s ramenem. Spodní ramena se liší levá a pravá strana nejen tvarem, ale tuším že levé je hliníkové a pravé ocelové, takže ani autogen není jistotou.
Napsal: sob 27.12.2008 00:49
od Serifus
Napsal: sob 27.12.2008 01:18
od Helldiver
So stahovakom ho das dolu uplne v pohode, akurat vysrobovat to bude mozno trocha problem (ja som radsej menil komplet tycku aj s oboma capmi), na geosku ale potom fakt radsej chod, lebo ho tam urcite nenasrobujes presne tak ako tam bol ten povodny, navyse sa kludne moze aj trochu lisit stara od novej hlavy capu ked ich nemas od toho isteho vyrobcu...
Napsal: sob 27.12.2008 12:41
od Tickerow
Jenom pro upresneni, ty cepy maji mit nekam vuli nebo maji byt na vsechny strany pevne?
Ptam se protoze mi jeden cep menili...ten se hejbe na vsechny strany(spatne), ale jak sem koukal, tak na L tycce je jeden cep jakoby vic pootocenej nez ten druhej a tudis mam pocit ze je taky v hajzlu....jen aby to nebyl ten co vymenili...mam pocit ze totiz menili prave tenhle a posrali to...
Napsal: sob 27.12.2008 18:48
od Pietro
Serifus - viz tel -
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05
je to tedy to rameno - díl č.2 - předpokládám...?
Napsal: sob 27.12.2008 22:43
od Serifus
Ano! Je to ta
dvojka! Omlouvám se za mystifikaci! Z obrázků jsem to nepoznal. Stačilo sundat kolo a byl jsem doma!
Jinak to byl porod ty všechny šrouby povolit. Ale nakonec se povedlo. Zkusím sehnat ten stahovák a půjde to... snad
Koukal jsem v ELITu, že mají od SWAGu a LEMFÖRDERa. SWAG je o litr levnější... šel bych do něj... Nebo je to blbá značka? Vypadají věrohodně...
Bude to stačit? Je to docela pálka... Docházej prachy

Je to moc narychlo po koupi auta
Admin edit:
Nekopíruj citace posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci!
Napsal: sob 27.12.2008 23:04
od Strosek
LEMFÖRDER dodává i origo věci pro BMW, akorát je na nich znak BMW.
Jinak, já bych teda měnil vždy celý ramena - s oběma čepama. A vždy obě strany.
Napsal: sob 27.12.2008 23:20
od Serifus
Já bych vyměnil celej podvozek... kdybych na to měl

Teď je to kvůli technický a taky, aby to chvíli vydrželo. SWAG teda fakt nestačí?
Admin edit:
Nekopíruj citace posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci!
Napsal: sob 27.12.2008 23:56
od Pietro
Takovej rozumnej kompromis je jeste "Meyle" ... Swag už jsem na auto dával a třeba spojovačka řízení vydržela ccca 20000km a o výdrži tyček stabíku vůbec nemluvím...
Ani třeba Febi mi nenadchlo už jen od pohledu, když jsem ho měl v ruce..
V žádném případě nebrat Starline či 4max ....
Bud teda ten Lömferder, já doporučuju Meyle, můj dodavatel pěl ukrutný ódy na Delphi (opravdu nemám vyzkoušený, tudíž nesoudím..)
Nevím... Ať se vyjádří ještě někdo.... jakou značku zvolit...
Admin edit:
Nekopíruj citace posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci!
Napsal: ned 28.12.2008 02:43
od Serifus
20 000? Takže málo? Takže nebrat?
Admin edit:
Nekopíruj citace posledního příspěvku. Viz pravidla pro tuto sekci!
Napsal: ned 28.12.2008 03:40
od Helldiver
Meyle neni kompromis, ale top znacka ktora je s lemforder zrovnatelna a este ju vo vela veciach predci

. Mam ich rad, lebo su to asi jedine diely, ktore su mnohokrat LEPSIE ako original - vela dielov ma vylepsenu konstrukciu oproti origo. Podvozok na E34 mam vsetko co sa dalo Meyle a co nerobili (napriklad osmicky v zadnych ramenach) tak lemforder. Inac pokial mas KO ten silac ramena (skoro vzdy byvaju ale KO silace hornych a nie spodnych ramien, alebo teda minimalne odchadzaju skorej) tak mozes vymenit aj len ten, len sa to trocha problematicky lisuje von a naspat. Riesenie pre fajnsmekrov je pouzit cele dolne ramena z osmicky (E31

), su hlinikove a tvarovo aj velkostne uplne zhodne, len maju namiesto obycajneho gumoveho silaca hydrolager:). Planujem v dohladnej dobe vyskusat ked budem davat dokopy podvozok na mojej druhej automatovej E34.
Napsal: ned 28.12.2008 04:38
od Serifus
Napsal: ned 28.12.2008 13:21
od Helldiver
Kebyze si blizssie tak ti za par supov dam horne aj dolne silentbloky samotne, nikdy nepouzite, len vylisovane z ramena

. Vylisoval som ich, lebo som daval powerflexy.
Napsal: ned 28.12.2008 14:50
od Dan td
Já jsem si na různých BMW vyzkoušel všechny možné značky čepů a již nějakou dobu dávám MOOG. Kvalita super, cena přijatelná.
Přijde mi nesmysl, jak technicky tak finančně měnit jeden čep - stejně to rozebíráš, stejně děláš geometrii, atd ...
Pokud nemáš peníze a chceš jeden čep kvůli technické, dej tam to nejlevnější, co seženeš, třeba Starline, sežeň peníze a třeba za měsíc to udělej komplet celé.
Napsal: ned 28.12.2008 17:53
od Strosek
Hele co jsem objevil, třeba ti to pomůže:
http://www.aukro.cz/item511518471_ramen ... ml#gallery
Jinak si myslím, že pokud jsi to nikdy nedělal, tak se do toho na parkovišti nepouštěj - ten čep ti určitě nepůjde vyndat - napoprvé to chce hodně trpělivosti a bez stahováku většinou hodně ran, pokud nevíš kam praštit.
Požádej někoho, kdo to dělal, o pomoc. V servisu je to otázka několika desítek minut. Na ulici je to na poprvé o nervy.

Napsal: ned 28.12.2008 21:48
od kavanda
pokud to děláš poprvé a nemáš na to stahovák (popř kladivo a zkušenost)
tak to na parkovišti nedělej.
Geometrii to rozhodí,ale jestli ti stačí "podle metly",tak se to taky dá.

Napsal: ned 28.12.2008 22:11
od Serifus
Sehnal jsem stahovák. Ale na místě jsem zjistil, že se tam s ním nedostanu. Tak jsem se na něj vykákl... vzteky jsem ho zahodil a odmlátil to kladivem. Problém ale nastal v montáži nového...
Je tam prostě na tom čepu hřídel, co je kuželovitá. A ta se má zakousnout do díry, kam to fíknu. A ta hřídel je zakončení závitem. A jak to tam šroubuju, tak se má ten kužel zakousnout. Někdy se to ale nepovede. A prostě se to začne protáčet. Mě se to začalo protáčet a zbýval asi milimetr do úplnýho utažení. Jsem myslel, že mi jebne. Takovej kousek chyběl. Teď to má mírnou vůli a nejde to tak nechat. Ani to nejde povolit, když se to protáčí. Nejde s tím nic dělat. Asi se podělám.. Má se to prostě samo zakousnout. Zkusil jsem všechno. Řezal jsem do toho... dokonce jsem to i nechal zheverovat dolů. Podložil jsem jen ten čep a plnou vahou auta jsem na to nechal působit. A nic! Protáčelo se to dál.
Když se mi ale začaly mrazem lepit klíče k rukám, tak jsem řekl, že na to pro dnešek házim bobek...
Hele, a neni to na reklamaci?
Napsal: ned 28.12.2008 22:22
od Serifus
kavanda píše:pokud to děláš poprvé a nemáš na to stahovák (popř kladivo a zkušenost)
tak to na parkovišti nedělej.
Geometrii to rozhodí,ale jestli ti stačí "podle metly",tak se to taky dá.

Jako... ony jsou stejně sjetý vnitřky pneumatik víc.. Tak to vypadá, že je to rozhozený stejně...
