Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 18.12.2008 19:18
od 1Roumen
čauky Baworáci,prosím Vás jak funguje ukazatel teploty u E34 525tds,zahřeje se motor a ručička stojí jak přibitá na 80C a nejde ani nahoru ani dolu,dálnice,město pořád stejný!To není jako u jiných aut,že je tam pokles teploty nebo naopak?Nebo mám v háji čidlo nebo ukazovatel teploty!Přece tam musí být nějaký pohyb,nebo to najednou potom skočí do červeného?Nemám funkční viskospojku a nekdo říká že na zimu to nemusím řešit,mám však obavu že to mohu přehřát!Díky moc za radu 1R.
Napsal: čtv 18.12.2008 22:13
od 1Roumen
nikdo neví jak to funguje???
Napsal: čtv 18.12.2008 22:18
od Author
řek bych že to je tak dělaný že to ukazuje střed plácnu od 70-90°C, aby se lidi holt neplašili do půlky to roste stejně s teplotou, v půlce se to zastaví a stojí furt než teplota nedosáhne třeba tich 90 a pak to zas roste s teplotou...
Napsal: čtv 18.12.2008 22:25
od 1Roumen
Aha,tak to je teda nic moc ukazovatel ,navíc když je to tak choulostivé na teploty.Montnu si tam vlastní měřák s číselníkem.pokud je to tak, tak se to chová divně,nic nic nic a potom skok?tak dík za radu,jste tu fajn lidi!
Napsal: čtv 18.12.2008 23:00
od Author
1Roumen píše:Aha,tak to je teda nic moc ukazovatel ,navíc když je to tak choulostivé na teploty.Montnu si tam vlastní měřák s číselníkem.pokud je to tak, tak se to chová divně,nic nic nic a potom skok?tak dík za radu,jste tu fajn lidi!
myslim že to tu psal někdo kdo má na BC funkci s přesnou teplotou motoru, ono i když to vemeš podle topení, když tomu dáš někde pořádně kouř při malých rychlostech tak začne foukat teplejší vzduch, když jedeš normálně tak tak horkej neni
Napsal: čtv 18.12.2008 23:03
od Author
jo jinak do červeného to neskočí rovnou, pokud teplota motoru dosáhne řekněme tich devadesát, začne se ta ručička pohybovat spolu s rostoucí teplotou dál k červenýmu
Napsal: čtv 18.12.2008 23:15
od troutny
asi čidlo ko
Napsal: čtv 18.12.2008 23:29
od 1Roumen
čidlo KO?takže do pulky jede ok plynule a pak konec?Vše je možné.A kde ho najdu to čidlo?určitě se bude dát nějak proměřit,jelikož nove stojí zase 560kč,na to že to auto budu mít zítra týden tak už jsem v něm 3litry nechal.Snad to vše bude mít smysl!
Napsal: pát 19.12.2008 01:14
od Michelin
1Roumen píše:Na to že to auto budu mít zítra týden tak už jsem v něm 3litry nechal.Snad to vše bude mít smysl!
Ja mam auto 14 dni a sem v nem za 20 .) a jeste takovych 30 padne
Napsal: pát 19.12.2008 01:44
od 1Roumen
Tak to ti mě je opravdu líto!
Napsal: pát 19.12.2008 03:19
od Rydlas
to maj všechny bawory... bud rad... vypada to skvele, ohreje se a drzi si svoji provozni teplotu... jeste nikdy jsem nevidle rucicku za pulkou... remen toci vrtuli porad a nektery modely maj navic jeste vlastni chladici vrtuli... proste to ze rucicka stoji jak péro 18ti letýho kluka je v pořádku
Napsal: pát 19.12.2008 11:48
od Author
čidlo je na levé straně hlavy po směru jízdy
http://bmwfans.info/original/E34/Lim/52 ... 1_1329/#11
je to díl č. 8
odpor na jeho svorkách by měl být při teplotě:
20°C..... 2,5-2,7 kohmu
80°C..... 0,3-0,36 kohmu
tohle jsou ale hodnoty pro řídící jednotku, to je to čidlo vedle, ale myslim že jsou stejný i pro čidlo na ukazatel teploty na budíkach
Napsal: pát 19.12.2008 11:50
od Author
každopádně pokud ti ta rafička plynule stoupá a na půlce se zastaví, neni co řešit, takle to je u všech
Napsal: pát 19.12.2008 16:37
od 1Roumen
Klucí,díky moc za odpovědi!Ted jsem už aspoň klidnej!Dík Roman
Napsal: pát 19.12.2008 18:44
od ZaK
Já mám motor permanentně studený
Ručka vyjede cca do čtvrtiny budíku pak spadne zas zpátky do modrýho ... Při testu budíků ( či co to dělá ) proletí ručka plynule do plných a zpět ---> Budík: OK , čidlo: KO
Napsal: pát 19.12.2008 20:40
od Frosty
Čidlo je na hlavě pod sacím potrubím jako druhé v pořadí, je myslím hnědé a má jeden vývod. Stojí cca 200 Kč. První čidlo je spínací na klima, druhé je na budík a třetí snímá teplotu pro řídící jednotku motoru a je zelené.
Jinak, když máš OK termostat, tak ručička sedí uprostřed budíku a ani se nehne.

Napsal: pát 19.12.2008 20:53
od 1Roumen
super moc díky,!Termostat mám novej i pumpu!
Napsal: pát 19.12.2008 22:01
od Frosty
Tak to neřeš, funguje to jak to má. Nicméně Ti doporučuji zkontrolovat, popřípadě vyměnit viskospojku větráku a jestli máš na chladiči žaluzie (některá provedení to měla), tak jestli se otevírají.

Napsal: pát 19.12.2008 22:36
od 1Roumen
jo visko je v prdeli!Ta musí přijít nová!Ty žaluzije jsou kde ? z motoru pořadí 1chladič vody,2chladič klima,a pak maj být nějaký žaluzky,jo?pokud tam jsou tak maj být vidět ze předu za maskou jak jsou oválky(maska) ano????
Napsal: pát 19.12.2008 22:52
od klenot
Čau, já mám E34 520 prehistorik m20. Ručička se drží těsně za první čárkou po modrém poli, středu dosáhne jenom při hopsačkách po městě. Pak se hned vrati jakmile jedu zase plynule. Termostat je úplně novej origo bmw. Čím to je? díkec