Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Co je potřeba pro přestavbu z automatu na manuál??

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#1 Příspěvek od Serifus »

Zdravím! Jak tak děsně moc toužím po specifický E34, tak zjišťuju, že v mých požadavcích manuálu a žádaný výbavy to není moc snadné najít. Prostě, když kouknu na to, jakou výbavu maj automaty, tak čumim. U těch manuálů je toho opravdu málo. A je hodně těžké najít vyjímku.

Automaty mají vesměs autoklimu, velký BC, všechny okna v elektrice... apod. U manuálu bývají podobné požadavky za hranicí splnitelnosti. Mimo jiné ceny automatů s těmahle výbavičkama jsou taky někde jinde. A to podstatně níž, než u těch manuálů.

Možná si řeknete, proč nejdu teda do automatu... Faktem je, že si myslím, že mohu jezdit daleko úsporněji, než to dokáže automat. Dalším důvodem je třeba, že bych si rád občas zahrábnul a podobný nesmysly.

A teď k otázce: Je reálný přestavět E34 z automatu na manuál? Kolik práce a hlavně peněz to spolkne?

Díky všem za cenné rady a nekamenujte mě :twisted:

EDIT: Tak jsem zjistil, že to půjde. Teď co k tomu potřeba? Převodovka, kardan, pedály? Co ještě?

Díky :wink:
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od eric »

Reálný to určitě je,kámoš automechanik to dělal a na e34-čce to není zas taková trága jako na e39-ce.Nevím,kolik to stálo,v podstatě záleží hlavně na tom,za kolik seženeš ty náhradní komponenty,převodovku,kardanku,pedály,atd...,to si přesně zjisti a co se týče práce,tak to mněl za jeden celej den hotový.Takže pokud máš trochu trpělivosti a chuť,tak do toho rozhodně jdi,ty starší automaty na e34-ce nebudou zrovna dvakrát rychlý,ani nevím,jestli tam je automat 4kvalt nebo 5kvalt,každopádně steptronic to ještě není,tam už je trochu rozdíl!Takže přeji dobré pořízení :D
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#3 Příspěvek od Helldiver »

No konkretne automat na E34 osemvalcoch je 5stupnovy a velmi podobny ako na E39, steptronic ti ziadne rychlejsie reakcie pri radeni neprinesie, je to v podstate len navyse software funkcia prevodovky, skrina je v principe rovnaka - radi rovnako rychlo. Automaty v E34 aj E39 su v tomto ohlade bieda a su na tom tak nejak rovnako, stare 4kvalty v niektorych E34 asi este horsie, ale v tom som nesiel, tak neviem. So SMG alebo modernymi dvojspojkovymi prevodovkami sa tieto automaty co sa tycka rychlosti reakcii nemozu rovnat.
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od lenoch »

Rozhodně to jde... jen si spočti, co se ti vyplatí víc - jestli dávat do nabušenýho auta manuál nebo do auta s manuálem výbavu... Budeš muset sehnat setrák, spojku, převodovku... kardan by mohl být už stejný... vyhodit ten jeden brzdovej pedál a švíknout tam i spojkovej.. natahat trubičky... Vytahat starou kabeláž od automatu... fakt je že jestli ten automat funguje, tak ho za 4tis prodáš.. manuální převodovku za 1000,- koupíš a ty pedály spojky atd kolem... do těch 4tis se vejdeš, takže náklady na přestavbu = cena automatu co prodáš. Tak už jen pořešit kdo to bude dělat. Jestli jsi šikovnej a máš hromady času a i prostory, tak není co řešit:) Jen sem zaslech ohledně třebas TDS motorů, že budeš pak mít větší volnoběžný otáčky, takže by to chtělo buď i jinou řídící jednotku motoru nebo aspoň dát tam paměť z manuálu... ale jde to natuty - motor má stejný příruby jak na manuál tak na automat...
Peped
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: pát 15.09.2006 00:00
Bydliště: Nitra - SR

#5 Příspěvek od Peped »

Ja som to robil na tds a vsetko bez problemov.


Popozeraj tento link, pri e34 by tam nemal byt velky rozdiel. http://bmwklub.sk/viewtopic.php?t=7348
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#6 Příspěvek od Serifus »

Teď ještě zjistit, kde ty věci sehnat...

Jak je to se šaltpákou? Dá se k tomu sehnat i ten koženej fusak okolo páky? Ten, ve kterým se kvedlá? :D Potřeboval bych teda bílej... :roll: :cry:
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od eric »

Hele,dyť se stačí trochu rozkoukat na netu,je toho hafo,např. tady na klubu,číhej

http://www.jeep-dily.cz/?p=productsList ... 66&iPage=2
eric
Registrovaný
Příspěvky: 870
Registrován: úte 26.07.2005 00:00
Bydliště: Rokycany
Klubové ID: 788
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od eric »

oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#9 Příspěvek od oldaf »

Serifus píše:Mno a za kolik se to dá sehnat komplet na 530i V8? Pochybuju, že se tam dá nacpat třeba něco z 535 nebo podobně... :roll: Nejbrutálnější odhad, prosím. :D

Tos měl napsat rovnou že to chceš na osmiválec , nepasuje tam nic z 535 jedině tak pedály. Pochybuju že seženeš prevodovku pod 15tisíc. Spojka stojí taky raketu nová a starých na prodej taky moc není.
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#10 Příspěvek od Serifus »

Tak jako automat bych bral v novějších autech. Jak už tu padlo, není to úplně vono. Co si budeme povídat... hledám 15 let starý auto. A v tý době byly automaty těžce v plenkách... Nebo většinou jo. :D

Jak jsem psal. Chci to kvůli spotřebě... Jak tak ale koukám, tak to bude pálka.

Jinak díky. Zkusím vzít to ze zdejšího webu.

A je vůbec kombinovatelný z různejch typů motorů? Si myslím, že právě do tý 530 musím dát právě zase převodovku z 530... :roll:

A jak už padlo... jak je to s přepisem? Je to možný legálně udělat? Nebo s tím bude průser? :evil:

A jak je to s tempomatem? Půjde po překopání převodovky??

Dík
lenoch
Registrovaný
Příspěvky: 490
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od lenoch »

No kluci ti psali, že aby tempomat šel, musíš obejít nějaký relátko. Jde to natuty, ale bude to pak i pěkná dráteničina. Co já vím, tak tuhle přestavbu nikdo nikdy v TP neřešil. Prostě se přehodilo a jezdilo... ale i to je dobrej nápad zjistit si... v rozměrech převodovek se vůbec nevyznám... ale uplně zase takový lego to nebude... nejpřesněji to zjistíš asi tady z katalogu ETK... ale podle mě ten ti ukáže co motor to jiná převodovka - převodový poměry budou mít asi každý motory jiný. Ovšem o přírubách to není vypovídající... takže sem nic neřekl...
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#12 Příspěvek od Strosek »

Jak to tady tak čtu, tak zjišťuju, ke svýmu úžasu, že největším problémem bude asi sehnat bílou předkožku u fofrklacku. 8O :roll:
Převodovka za litr,.... -- sežeň mi manuál převodovku k M60B40 za litr - vezmu jich od tebe aspoň 60 !!! Stejně tak automat.

Děsíš se spotřeby u automatu, ale měla by tě spíš děsit přestavba na manuál. Může totiž znamenat, že ti auto přestane úplně jezdit :idea: .


Všechno jde - někde jsem slyšel,... :twisted:
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#13 Příspěvek od Serifus »

Chlapi... Tak už se sjednoťte... Jeden říká, že to jde.. druhej, že je to na houno... Je tam pěknej automat... ale musím vědět na tuty, jestli to půjde nebo se na ten automat vykáknu....
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#14 Příspěvek od Strosek »

Jo, všechno jde, když máš prostředky.

U 540iA potřebuješ nejlépe celý auto s manuální převodovkou, aby jsi si postupně mohl brát vše co budeš potřebovat.
Není to jen o výměně "železa" - mění se skoro všechno - ř. jednotky,...

Pokud budeš věci kupovat, tak počítej minimálně s 30k. A manuálních převodovek na 540i je opravdu všude hodně.

Podle mě to s tou bílou kůží je píčovina. Určitě by výměna černý kožky za bílou vyšlo méně než výměna automatu za manuál. :idea: :wink:

Automaty ze začátku 90. let určitě nejsou v plenkách. Ve spojení s tempomatem není na dálky nic lepšího, myslím, že budou i méně žrát. Zkus si třeba na 6. rychl. supeň vyjet táhlej kopec na tempomat při rychlosti 70km/h - tě to sežere i s botama , kdežto automat si zařadí optimální rychl. stupeň a bude to v tu chvíli chlastat třeba 1/2. On vlastně nikdy nezařadí špatně.

Já mám automaty rád. Nesměj se posrat, no. Serou se, protože se k tomu lidi neumí chovat.
A není to nijak křehká věc. Jak by se mohlo zdát. Jen se musí striktně dodržovat určitý pravidla.
A pak - jo sežere to část výkonu, to je taky pravda. Ale za to pohodlí, zvuk to většinou stojí.
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#15 Příspěvek od Serifus »

30k?? 8O Co to? Hlavně píšu o 530i. Neci 540 8) Jinak to není jen o bílý kůži. K tomu musí bejt tapecí, palubka.... a to se pak vyšplhá na neuvěřitelný prachy. Za přečalounění, že dodám vlastní bílou kůži, chtěl jeden magor 40k!!! A to je jak půlka auta. To fakt ne. Nehladě na to, že teda bílá kůže není k sehnání ve formě sedaček apod. Koukal jsem na ebay a vyjde to tak na 20k a ještě dost hrozný. Výměna automatu za manuál je zatím nejlepší volba. Další může bejt výměna nafty za benzín... :roll: :D
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#16 Příspěvek od Strosek »

Ardo tady před cca rokem prodával nádhernou bílou kúži - anatomy, i snad kůží počalounený části palubky,... cenu začínal na 21k, ale nakonec šel s cenou hodně dolů - snad nakonec za 12k.

Když už bych byl na 2,5l, tak bych chtěl vždy vrcholnou motorizaci. Proč 3,0 ? Je to tvoje věc. Jede hůř a asi žere v určitých režimech víc.

Píšeš, že je výměna automatu za manuál nejlepší volba ? Tak si jdi tou cestou, já ti budu fandit. A budu zvědav jako moc si nameleš. Když ti to výjde za dobrý peníze, tak ti to budu přát. Může se stát všelicos.

Podle mě nejsi ochoten zaplatit za pěknou e34. Vymejšlíš překopávky. A tak tě to zákonitě nakonec výjde ještě na víc peněz - uvidiš. Tak to bejvá.

Ideální způsob je koupit auto s co nejlepší výbavou, v co nejlepším, garantovaným, stavu. Předpokládat, že si koupíš auto a pak s ním nebude třeba 1/2 roku jezdit, protože se ti v něm bude někdo pořád hrabat --- to nebude na 1 den ? To tě bude pěkně srát.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(
Klubové ID: 2567

#17 Příspěvek od Strosek »

Serifus píše:...Šlo mi čistě o radu na tu výměnu. Flame o manuálu, nebo automatu mi moc nepomůže :?

Ale jinak díky :wink:
Dyk já se ti snažím poradit. Podle mě je chybou nechat se vyhecovat k takovýmu - podle mě dobrodužství.
Serifus
Registrovaný
Příspěvky: 415
Registrován: pon 11.02.2008 01:00

#18 Příspěvek od Serifus »

Tak podle Stroska to nemusí bejt taková prdel.

Je tu skutečně někdo, kdo to zkoušel? Případně někdo, kdo to má zmáknutý?

Prej tam může bejt jinej motorovej svazek a tak... Ale jako fakt se mi to nezdá :cry:
oldaf
Registrovaný
Příspěvky: 564
Registrován: pát 05.10.2007 00:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3385

#19 Příspěvek od oldaf »

Já jsem překopal TDSo z automatu na manuál , funguje i tempomat. Osmi válec bych nedělal pokud bych neměl převodovku protože nikdo jí neprodá za pár korun. To se skoro vyplatí jezdit s automatem a když lehne tak ho nechat zgenerálkovat a jezdit dál, protože přestavba u osmiválce na manuál je skoro za prachy co stojí generálka automatu.
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#20 Příspěvek od Pavel H »

Edit Admin:
Vymazány/editovány příspěvky, které nebyly k tématu. Prosím, dodržujte pravidla této sekce.
Odpovědět