Stránka 1 z 1
Napsal: stř 29.10.2008 12:25
od ACDC
Tak se mně přihodilo toto:Přijíždím domů,po zastavení se valila pára pod kapotou(za jízdy neviditelná).Motor vařil,okolo víčka nádobky stříkala voda.Teploměr ukazoval přesně půlku.Při hledání závady to udělalo víckrát.Byl vadný termostat,ale je to elektricky řízený" termotronic".
Motor nešel odvzdušnit,až když jsem dal čidlo teploměru na trubku vedle čidel a motor podusil, tak termotronic otevřel až při 105 st.
, takže v systému byla teplota ještě vyšší.Potvrdil mi to i servisák BMW, že motor pracuje s vysokou teplotou třeba 110 st.Co je nejhorší, že po 5 min už by byl motor bez vody,ale teploměr přesně v půlce.!!!!A vy o ničem nevíte(Palubovka je nová).Takže BMW ma teploměr jen na parádu.Jo ten termotronic stojí 2300,-, a musí perfektně fungovat,jinak to uvaříte.Je to 535i/97.
Napsal: stř 29.10.2008 12:45
od Player1
To je divny. Na mojí 540i je taky elektronicky řízenej termostat (stál ale 1600) a když mi mrdla hadice a voda měla 110°C, tak už byla ručička teploměru skoro v červeným. Normální proozní teplota je 105°C a tlak 2bary.
Takže bych se asi zaměřil na nějaký teplotní čidlo pro budíky.
Napsal: stř 29.10.2008 14:56
od Butch5
Ono, kdyz tam nemas vodu, tak ten teplomer ti to neukaze, ze to je horky, protoze toho moc nezmeri, ten tepomer meri teplotu chladici kapaliny a ne vzduchu

Ja jsem takhle jednou si vypujcil mazdu a teplota byla jen lehce za modrym a najednou prd a hlava mi zamavala, pak jsem zjistil, ze jsem si pujcil mazdu bez vody a cca litrem a pul oleje

Napsal: stř 29.10.2008 17:24
od Player1
Jo takhle, špatně jsem si to přečetl...nebo jsem nad tím moc nepřemýšlel. To je jasny no, jestli byla voda pryč, tak teploměr je k hovnu. Pak ale měl zahlásit CC, že je málo vody.
Napsal: čtv 30.10.2008 00:24
od rades
ACDC píše:Tak se mně přihodilo toto:Přijíždím domů,po zastavení se valila pára pod kapotou(za jízdy neviditelná).Motor vařil,okolo víčka nádobky stříkala voda.Teploměr ukazoval přesně půlku.Při hledání závady to udělalo víckrát.Byl vadný termostat,ale je to elektricky řízený" termotronic".
Motor nešel odvzdušnit,až když jsem dal čidlo teploměru na trubku vedle čidel a motor podusil, tak termotronic otevřel až při 105 st.
, takže v systému byla teplota ještě vyšší.Potvrdil mi to i servisák BMW, že motor pracuje s vysokou teplotou třeba 110 st.Co je nejhorší, že po 5 min už by byl motor bez vody,ale teploměr přesně v půlce.!!!!A vy o ničem nevíte(Palubovka je nová).Takže BMW ma teploměr jen na parádu.Jo ten termotronic stojí 2300,-, a musí perfektně fungovat,jinak to uvaříte.Je to 535i/97.
Pracovní teplota motoru po zahřátí se pohybuje okolo 108 stupnu. termostat otvírá při 105st. pokud máš BC,lze po otevření servisního menu sledovat při jízdě okamžitou teplotu.mám vysledováno,že je nejčastěji na těch 108st. jinak ručička teploty jde nahoru přesně od 115 st. to je ale z pravidla průser a pozdě.R.
Napsal: pát 31.10.2008 13:11
od ACDC
Voda pryč nebyla,když stříkala kolem víčka nádržky.Vysokou teplotu by měl hlásit i ček.Jinak dík.