Zdravím všechny, mám dotaz co se týká spotřeby oleje. Jaká je normální spotřeba, myslím tím na kolik ujetých km. kolik oleje.Mám E39 525i a najel jsem nějakých 6000km a dolil jsem 1.litr, tak jestli to je v normě.
Díky všem
27jarin píše:Zdravím všechny, mám dotaz co se týká spotřeby oleje. Jaká je normální spotřeba, myslím tím na kolik ujetých km. kolik oleje.Mám E39 525i a najel jsem nějakých 6000km a dolil jsem 1.litr, tak jestli to je v normě. Díky všem
Já myslím že to v normě je. Výrobce se kvůli reklamacím i u nových aut schovává za hodnotu 1 litr/ 1000 km, takže proti této hodnotě jsi 6x lepší
27jarin píše:Zdravím všechny, mám dotaz co se týká spotřeby oleje. Jaká je normální spotřeba, myslím tím na kolik ujetých km. kolik oleje.Mám E39 525i a najel jsem nějakých 6000km a dolil jsem 1.litr, tak jestli to je v normě. Díky všem
Já myslím že to v normě je. Výrobce se kvůli reklamacím i u nových aut schovává za hodnotu 1 litr/ 1000 km, takže proti této hodnotě jsi 6x lepší
Jses si jistej ze 1 litr/1000km je v norme? To je fakt hodne!! Teoreticky bys ani nemusel delat vymenu oleje protoze bys za tech 10000km udelal vymenu prubezne jen dolejvanim:-)!!
27jarin píše:Zdravím všechny, mám dotaz co se týká spotřeby oleje. Jaká je normální spotřeba, myslím tím na kolik ujetých km. kolik oleje.Mám E39 525i a najel jsem nějakých 6000km a dolil jsem 1.litr, tak jestli to je v normě. Díky všem
Nevím zda mám v pohodě čidla, ale mě to taky před 4000 hlásilo a to hned po výměně oleje, že tam není dost. Tak mi kluci dali ještě litr a ted mi to občas taky zahlásí. Takže taky nevím, spíš bych ale u mě řekl, že mi tam dali málo, ale sou to známý.
Mě to nebere skoro nic.
Vyjímka byla v Mostě, kde za dvě jízdy odešlo přes půl litru. Ale to board po dojezdu ukazoval průměrnou spotřebu 32 litrů na 100 km
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
27jarin píše:Zdravím všechny, mám dotaz co se týká spotřeby oleje. Jaká je normální spotřeba, myslím tím na kolik ujetých km. kolik oleje.Mám E39 525i a najel jsem nějakých 6000km a dolil jsem 1.litr, tak jestli to je v normě. Díky všem
Já myslím že to v normě je. Výrobce se kvůli reklamacím i u nových aut schovává za hodnotu 1 litr/ 1000 km, takže proti této hodnotě jsi 6x lepší
Jses si jistej ze 1 litr/1000km je v norme? To je fakt hodne!! Teoreticky bys ani nemusel delat vymenu oleje protoze bys za tech 10000km udelal vymenu prubezne jen dolejvanim:-)!!
Já přece nepíšu že je v normě 1 litr na 1000 km, ale 1 litr na 6000 km... Myslím že je to celkem obyvklá spotřeba. Já sice dolévám na 15000 km asi 1,5 litru, ale znám auta které běžně berou kolem 1 litru na 4 nebo 5 tisíc, aniž by byly nějak výrazně opotřebené
Zdravim....Mam E34 525i 24V a za posledni 4000 sem dolil asi pres litr. Je to vsechno o tom jak je ten motor uz od vyroby udelanej a utazenej...za 205 000 uz se musi s nejakou spotrebou oleje pocitat. Nejcasteji CC hlasi nedostatek oleje po ostrejsi jizde, protoze je olej rozstrikanej vsude a nez stece chvili to trva.
Zpet ke spotrebe....cim vic tomu clovek slape na krk, tim vic oleje si to vezme...ty velky teploty a otacky tomu proste nedelaj dobre a ten olej se pod tlakem dostane pres volny krouzky do valce a v nem se pak spali....jsou zde dve rady:
1. koupit hustsi olej...resp. olej s vetsi viskozitou za vysokych teplot... to znamena 10W/60...to trochu tu spotrebu stahne...ted jde o to jestli cenove nevyjde lip koupit lacinejsi standartni ojel a dolejvat nebo tenhle za dvojnasobnou cenu a dolejvat taky ale min.
2. prekrouzkovat...krouzky az tak drahy nejsou...na 6V asi 5500...ale pokud je to vybehany hodne, tak se pri vybrusu clovek hodne prohne, ale myslim si ze pokud ma clovek dobry BMW bez koroze a v plny vybave a motor takhle v prdeli, vyplati se investice do go motoru.
Rada na zaver...nekupovat kraviny typu Lubrifilm, ktere pokovuji motor zevnitr a slibuji zabraneni ztraty oleje...akorat to muze ucpat filtr a ucinek minimalni...nekurvit olej prisadama...kdyby to fungovalo, asi by to tam davali primo vyrobci ne?
Tickerow píše:Zdravim....Mam E34 525i 24V a za posledni 4000 sem dolil asi pres litr. Je to vsechno o tom jak je ten motor uz od vyroby udelanej a utazenej...za 205 000 uz se musi s nejakou spotrebou oleje pocitat. Nejcasteji CC hlasi nedostatek oleje po ostrejsi jizde, protoze je olej rozstrikanej vsude a nez stece chvili to trva. Zpet ke spotrebe....cim vic tomu clovek slape na krk, tim vic oleje si to vezme...ty velky teploty a otacky tomu proste nedelaj dobre a ten olej se pod tlakem dostane pres volny krouzky do valce a v nem se pak spali....jsou zde dve rady:
1. koupit hustsi olej...resp. olej s vetsi viskozitou za vysokych teplot... to znamena 10W/60...to trochu tu spotrebu stahne...ted jde o to jestli cenove nevyjde lip koupit lacinejsi standartni ojel a dolejvat nebo tenhle za dvojnasobnou cenu a dolejvat taky ale min.
2. prekrouzkovat...krouzky az tak drahy nejsou...na 6V asi 5500...ale pokud je to vybehany hodne, tak se pri vybrusu clovek hodne prohne, ale myslim si ze pokud ma clovek dobry BMW bez koroze a v plny vybave a motor takhle v prdeli, vyplati se investice do go motoru.
Rada na zaver...nekupovat kraviny typu Lubrifilm, ktere pokovuji motor zevnitr a slibuji zabraneni ztraty oleje...akorat to muze ucpat filtr a ucinek minimalni...nekurvit olej prisadama...kdyby to fungovalo, asi by to tam davali primo vyrobci ne?
Když sám výrobce udává 1L/100Km, tak to asi motor v prdeli nebude, tudíž bych se na nějaké GO akorát tak vyprd. Když jsem dával Shell V-Power Racing, tak mi to bralo olej. Teď tankuju normal 95 a dolívám 1/2 litru kolem 7 -8 tis. Jak píšeš, určitě má vliv na spotřebu oleje ostřejší jízda, ale určitě i palivo. Větší okt. číslo, větší spalování, větší teplota ve válci. A ty čistící aditiva tomu taky přispívají, ale to už jsem tady psal. To ti tak ten přirozený karbon vyčistí, až se z toho v oleji vopupínkuješ.
Ahojte ja mam M5 E39 a spotreba oleja 1l-1000km pri takmer normalnej jazde a 1liter-700km pri agresivnej jazde.Kazdych 10 000km menim len olejovy filter.Vymena oleja len raz rocne.Tak ze kto sniva o M5 tak nech sa pripravi ze to zere olej ako taka krava Asamozrejme Castrol 10W-60.
Padnul tu Lubrifilm. Zrovna mi to leží v hlavě. Máte s těmito věcmi někdo nějaké zkušenosti?
Mám na zahradním traktoru už vyběhanější motor. Přemýšlím, jestli by mu to trochu pomohlo. Nemá to žádný olejový filtr, kterej by se mohl ucpat. Samozřejmě není problém objednat v americe příslušnej píst a kroužky a nechat to přebrousit. Ale až tak přes zimu.
Já mám zkušenosti následující:
Kdysi dávno to koupil otec a dal to do Hondy. Nevim, jestli to bylo timhle, nebo tim, že navíc dal omylem do motoru převodovej olej, každopádně motor začal asi po 100km klepat a pak se zadřel na klice.
Já jsem to zkusil dát do motorky (ČZ 250). Motor už z výroby divně zvonil. Dal jsem to s olejem do nádrže když to mělo asi 50 tis. najeto. Motor se okamžitě uklidnil. Ty pazvuky úplně zmizely. Motor i líp jel. Po vyjetí dalších asi 3 nádrží se to bohužel vrátilo do původního stavu.
Já to primárně neřešim kvůli spotřebě oleje. Ten litřík za rok klidně dokoupim. Mě hlavně štve, že když motor zabere do plnejch (třeba když při sekání naberu krtinec), tak to zakouří a zasmrdí. Sekání se starym traktůrkem vonělo čerstvě posekanou trávou. Tohle smrdí jak stará vyběhaná šádovna.
Jde mi o to, jestli někdo má vyzkoušenou nějakou značku. Moje zkušenost je 20 - 25 let stará
u Motoru M54 je dle BMW v norme spotreba oleje do 1.6l na 1000km coz je teda hodne ale tyhle motory si fakt vezmou docela dost oleje ... ja na 1000km klidne litr doleju, zalezi na tom jak jezdis (pianko, nebo tezka noha) ..
na okruhu si to papne klidne i litr za 15 min jizdy
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET