Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 525ix

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
ziky

#1 Příspěvek od ziky »

Rád bych si pořídil BMW 525ix, E 34, 24V VANOS, r.v. tak nějak 1993 určitě sedan určitě manuál. V ČR jsou tyto 4kolky ojedinělé, takže určitě z Německa. Hledám info, co jak se vůbec nechá sehnat a hlavně na co si dát pozor, a tímto bych vás tedy chtěl poprosit o nějaké info. Jak je rozdělen výkon mezi přední a zadní nápravu, slyšel jsem 30/70. Zrychlení 525i 0-100km/h má psáno 8,6s, ale 525ix 9,5s. Čím je toto způsobené (o 0,9s víc)? Jsou zadní sedačky sklápěcí? Jak je to se spotřebou ve městě? Stačí natural 95? Je důležité hledět na to, aby motor byl již s VANOSEM? Jak je to s reznutím kastle (lemy, prahy)? Cokoli jiného by vás ještě napadlo, tak pište prosím.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Já měl 525ixt bez vanos.N kastli reznou nejvíc lemy a prahy vzadu u kola.Taky přední blatníky za kolem ve spodní části a klasicky kolem víčka nádrže.Pohon 4x4 je rozdělen 36% předek a 64% zadek,ale je to řízené elektronicky,takže při prokluzu se tento poměr mění.Zrychlení je pomalejší protože je to čtyřkolka a samozdřejmě je těžší než zadohrab a má jiný převod v diferákách.Sklápění zadních sedaček bylo za příplatek takže je to mít může,ale i nemusí.(kombi je samozdřejmě má)Auto jezdí na natural 95 a spotřeba ve městě je kolem 14l/100km.Jám myslím že je jedno jestli je s nebo bez vanosu.S vanosem točí lépe od spodu a je o malinko menší spotřeba.Dej si pozor aby pohon 4x4 fungoval.Pokud bude mít auto nivo tak aby chodilo,protože jinak je to zdroj špatně řešitelných starostí.Další věc na skontrolování je přední náprava (ramena,spojovačky a tlumiče)Tyto díly jsou dost drahé nejsou v druhovýrobě takže je budeš muset koupit jen u BMW.To samé jsou brzdové kotouče.

Kdybys to koupil tak mi tu zbyli kosti stabilizátoru,spojovačky a př.kotouče.
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#3 Příspěvek od ajfel »

pohon 4x4 bude fungovat vzdy, jinak by to nejelo :)
... ale .. na pristrojovce je kontrolka, ktera musi svitit pri startu
Obrázek
a pak prerusovane, kdyz je system uzaver v cinnosti.

predni tlumice se daji nejak nahradit (kdysi to tu nekdo psal, pujde to dohledat) ..
predni naprava (cepy, ramena pod) je potreba koupit v bmw ...
brzdy se daji koupit v druhovyrove (treba ATE) a ceny nejsou tak silene ...

mam nevanos a zadny problem. stejne to zere podle toho, jak na to slapes :)

zrychleni bude pomalejsi, kdyz mam navic rozvodovku a diferak ...
tech odporu je podstatne vic nez u klasicke e34 ..

auto neni tak tvrde, je vyssi a takove houpavejsi .. neni to zavodni bmw, spis limuzinka ...
proste se s tim jezdi uplne jinak s klasickou e34 (to tu psal nekdo, kdo mel e34 i ix) ..
ale jsem s nim naprosto spokojen ..

reznuti kastle stejne jako ostatni e34 ...
jak uz libovka psal - hlavne rozky dveri a prahy.

jo .. a kombiky jsou hezci :)
navic muzou mit dvojity sibr - ktery je - jak jinak - uzasny :)

petr
mike944
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: sob 15.01.2005 01:00

#4 Příspěvek od mike944 »

Jen tak okrajově (nemám e34 ix, jen zkušenosti s různými E46), ale je mi divný, že tu každý píše, že ND jako ramena, či brzdy nejdou sehnat nikde jinde než v bmw. Každý i-obchod má na tento model spustu ND - třeba konkrétně ramen od různých výrobců atd. (viz odkaz)
http://www.e-cat.cz/c-55_143865_197145_ ... 1&sort=20a

A hlavně v Německu třeba firma ATP Auto-Teile-Pöllath Handels GmbH nabízí skoro vše na podvozky za zhruba poloviční cenu než u nás (mam s nimi velice dobré zkušenosti).

Mike
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň

#5 Příspěvek od kupca »

A třeba právě v tomhle odkazu je sice v popisu napsáno i na 525iX, ale ve skutečnosti jsem v něm nenašel rameno pro iX, je jiném, než na dvoukolku.
Helldiver
Registrovaný
Příspěvky: 871
Registrován: pon 18.02.2008 01:00

#6 Příspěvek od Helldiver »

Tak, tak, to ze v eshope maju bordel v tom oznaceni neznamena ze fakt ponukaju veci na iX :wink - pre predstavu iX ma prednu napravu riesenu uplne inak ako klasicka E34, o moc viac sa to podoba na system znameny napriklad z E36, teda 2 trojuholnikove ramena a hrebenove riadenie - zatialco normalna E34 ma dvojcapovy dolny zaves Mcphersonu uchyteny do kasne dvoma ramenami (celkovo teda 4 ramena) a maticovu prevodku riadenia.
Odpovědět