Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký olej?
Mám BMW e34 525 vanos a čeká mě výměna oleje,tak si lámu hlavu jaký olej tam nalít.Mam od auta servisku a dávali tam celou dobu 10w-40 Motul,ale ja jsem spíš přemýšlel nas Castrol nebo Valvoline apod.Ten valvoline se mi zamlouvá víc,protože je za rozumnější cenu.Co myslíte?Jo a nevíte někdo kolik se tam toho oleje vleze,slyšel jsem že 7litrů.Když tu hodíte nějaky e-shop kde mají rozumné ceny budu rád.Díky všem
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2339
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Zbýšov u Brna
- Kontaktovat uživatele:
K diodám:
Záleží jak se s autem jezdí. Mě u E34 525i olej vydržel okolo 15 000km. pokud se bude jezdit s těžkou nohou tak diody budou nabíhat dříve a pokud se jezdí normálně popř. na úsporu-diody a nutná výměna oleje se bude provádět po delší době.
Pár slov k zážehovým(benzínovým) motorům:
budem-li jezdit na příliš obohacené palivo(V-Power 100 či N98) nebo jezdit polehounky s lehkou nohou, jezdit krátké trasy, na kterých se motor pořádně neprohřeje, výsledek je nedokonalé spalování. tím vznikají saze, nespálený olej apod. svinstva. to vede k výskytu mazlavých hmot, kyselin a asfaltu. Tyto neřádstva se usazují na studených válcích a dostávají se až ke klikovce, kde je splachuje olejový film. Tímto dosáhneme špatného mazání pístů a zředění oleje=zhorší se mazání.
Pokud autu budem šlapat za krk a honit ho jak nadmutou kozu tak dochází k odpařování zbylých částí paliva a oleje. Tímto také dosáhneme toho, že motor si vezme o něco víc oleje.
Co z toho plyne??? Jezdit např. úsporně ale nebát se to někdy provětrat...
Laughing
Ideální olej do E34 je 15W-40.Bohatě postačí i 10W-40.
15W-40= Tento olej má vyšší mazací schopnost, tzn. že se dokáže přizpůsobit teplotním poměrům a neztrácí vlastnosti i při vyšším zahřátí.
Výměna oleje:
Ideální je montážní jáma-pokud není k dispozici tak se dá použít zvedák a podpěry.
Co budeme potřebovat za vercajk a ND???
Záleží na typu motoru...a to: nástroj na povolení olej filtru(já na 525i měl olejáč v komoře na vrchu motoru-stačilo povolit matku a shodit víko), sadu klíčů-13,17,19-záleží podle matek a šroubů. pochopitelně nějakou nádobu na starý olej Laughing .
ND- olejový filtr pro daný typ motoru+těsnění,těsnění pod vypouštěcí šroub(je to taková hliníková podložka, těsnění víka olej. filtru tzv. O-kroužek. Pochopitelně olej...a kolik litrů???
518i = 4,0L
520i do r. 90 = 4,25L
525i do r. 90 = 4,25L
520i od r. 90 = 5,75L
525i od r. 90 = 5,75L
530i a 535i = 5,75L
530i a 540i (8 válců) = 7,5L
524td = 6,0L
525td/tds = 6,75L
525ix = 6,5L
Výměna oleje:
-Musíme zahřát motor na provozní teplotu
-Vozidlo musí stát vodorovně
-Odšroubujeme kryt motoru(to je to co pokud není urvané kryje olejovou vanu
-Pod vypouštěcí šroub dáme nádobu na starý olej
-Vyšroubujeme vypouštěcí šroub
-Odstraníme olej. filtr(záleží na typu motoru-podle toho použijeme buď povolovák na olej. filtry a nebo odděláme víko...)
-Vyčistíme přírubu olej. filtru palivem
nový těs. kroužek potřeme novým mot. olejem
-Našroubujeme nový olej filtr(bohatě stačí rukou). Takto je to u modelů 520i, 525i do r.90, 530i (M30), 535i.
U modelů 518i, 520i, 525i od r. 90, u nafťáků (524td,525td/tds)
-u 524td nám víko olej filtru drží dva šrouby. Je nutné zde vyměnit jak těsnění víka tak i těsnění na zpětném odvodu oleje-je to ta trubka co čučí z víka směrem do motoru).
-Ostatní modely mají víko pouze na jeden šroub, který se nachází v prostřed víka
-Tak tedy povolíme a vytáhneme víko olej. filtru
-Vytáhneme olej. filtr
-Vyčistíme palivem, pomažeme všechny nové těsnící kroužky novým mot. olejem
-Vložíme nový olej. filtr
-Vyčistíme taky víko a dáme nové těsnění jak na středovém šroubu tak na víku
-Nasadíme rovně (kolmo) seshora víko olej. filtru se zpětným vedením oleje a zamáčkneme ho. Zpětné vedení dosedne přesně do daného otvoru na dně komory pro olej. filtr.
-Dotáhneme šroub(y) na víku
-Našroubujeme vypoštěcí šroub s novým těsnícím kroužkem
-Nalijeme plnícím hrdlem dané množství oleje(podle typu motoru)
-Po kontrole, nastartujeme motor. Držíme ho asi na 2 500ot. než zhasne kontrolka mazání (tak 3-5sekund)
- vypneme motor a pak vyčkáme 5-10min. než olej steče-pak zkontrolujeme měrkou množství oleje(pokud bude třeba tak dolejeme. mezi min. a max. se vleze zhruba 1L oleje)
-S autem po ujetí pár km zkontrolujeme: vypošťecí šroub, olej. filtr zda někde nepropuští.
K resetu výměny oleje:
Dá se to nějak odrbat ale já raději slítnu do servisu, mechošovi prásknu 200 ať mě to znuluje tou jejich mašinkou. Někde jsem slyšel, že se to dá lehce zkurvit ale nevím co je na tom pravdy-raději to nepokouším...
Uffff...no a to je asi tak vše...
-
Laughing Laughing Laughing
Jo a nezapomenout tam vrátit ten dekl co kryje olejovou vanu-teda pokud jsme ho předtím sundávali... Laughing Laughing
Stačí to???
Záleží jak se s autem jezdí. Mě u E34 525i olej vydržel okolo 15 000km. pokud se bude jezdit s těžkou nohou tak diody budou nabíhat dříve a pokud se jezdí normálně popř. na úsporu-diody a nutná výměna oleje se bude provádět po delší době.
Pár slov k zážehovým(benzínovým) motorům:
budem-li jezdit na příliš obohacené palivo(V-Power 100 či N98) nebo jezdit polehounky s lehkou nohou, jezdit krátké trasy, na kterých se motor pořádně neprohřeje, výsledek je nedokonalé spalování. tím vznikají saze, nespálený olej apod. svinstva. to vede k výskytu mazlavých hmot, kyselin a asfaltu. Tyto neřádstva se usazují na studených válcích a dostávají se až ke klikovce, kde je splachuje olejový film. Tímto dosáhneme špatného mazání pístů a zředění oleje=zhorší se mazání.
Pokud autu budem šlapat za krk a honit ho jak nadmutou kozu tak dochází k odpařování zbylých částí paliva a oleje. Tímto také dosáhneme toho, že motor si vezme o něco víc oleje.
Co z toho plyne??? Jezdit např. úsporně ale nebát se to někdy provětrat...
Laughing
Ideální olej do E34 je 15W-40.Bohatě postačí i 10W-40.
15W-40= Tento olej má vyšší mazací schopnost, tzn. že se dokáže přizpůsobit teplotním poměrům a neztrácí vlastnosti i při vyšším zahřátí.
Výměna oleje:
Ideální je montážní jáma-pokud není k dispozici tak se dá použít zvedák a podpěry.
Co budeme potřebovat za vercajk a ND???
Záleží na typu motoru...a to: nástroj na povolení olej filtru(já na 525i měl olejáč v komoře na vrchu motoru-stačilo povolit matku a shodit víko), sadu klíčů-13,17,19-záleží podle matek a šroubů. pochopitelně nějakou nádobu na starý olej Laughing .
ND- olejový filtr pro daný typ motoru+těsnění,těsnění pod vypouštěcí šroub(je to taková hliníková podložka, těsnění víka olej. filtru tzv. O-kroužek. Pochopitelně olej...a kolik litrů???
518i = 4,0L
520i do r. 90 = 4,25L
525i do r. 90 = 4,25L
520i od r. 90 = 5,75L
525i od r. 90 = 5,75L
530i a 535i = 5,75L
530i a 540i (8 válců) = 7,5L
524td = 6,0L
525td/tds = 6,75L
525ix = 6,5L
Výměna oleje:
-Musíme zahřát motor na provozní teplotu
-Vozidlo musí stát vodorovně
-Odšroubujeme kryt motoru(to je to co pokud není urvané kryje olejovou vanu
-Pod vypouštěcí šroub dáme nádobu na starý olej
-Vyšroubujeme vypouštěcí šroub
-Odstraníme olej. filtr(záleží na typu motoru-podle toho použijeme buď povolovák na olej. filtry a nebo odděláme víko...)
-Vyčistíme přírubu olej. filtru palivem
nový těs. kroužek potřeme novým mot. olejem
-Našroubujeme nový olej filtr(bohatě stačí rukou). Takto je to u modelů 520i, 525i do r.90, 530i (M30), 535i.
U modelů 518i, 520i, 525i od r. 90, u nafťáků (524td,525td/tds)
-u 524td nám víko olej filtru drží dva šrouby. Je nutné zde vyměnit jak těsnění víka tak i těsnění na zpětném odvodu oleje-je to ta trubka co čučí z víka směrem do motoru).
-Ostatní modely mají víko pouze na jeden šroub, který se nachází v prostřed víka
-Tak tedy povolíme a vytáhneme víko olej. filtru
-Vytáhneme olej. filtr
-Vyčistíme palivem, pomažeme všechny nové těsnící kroužky novým mot. olejem
-Vložíme nový olej. filtr
-Vyčistíme taky víko a dáme nové těsnění jak na středovém šroubu tak na víku
-Nasadíme rovně (kolmo) seshora víko olej. filtru se zpětným vedením oleje a zamáčkneme ho. Zpětné vedení dosedne přesně do daného otvoru na dně komory pro olej. filtr.
-Dotáhneme šroub(y) na víku
-Našroubujeme vypoštěcí šroub s novým těsnícím kroužkem
-Nalijeme plnícím hrdlem dané množství oleje(podle typu motoru)
-Po kontrole, nastartujeme motor. Držíme ho asi na 2 500ot. než zhasne kontrolka mazání (tak 3-5sekund)
- vypneme motor a pak vyčkáme 5-10min. než olej steče-pak zkontrolujeme měrkou množství oleje(pokud bude třeba tak dolejeme. mezi min. a max. se vleze zhruba 1L oleje)
-S autem po ujetí pár km zkontrolujeme: vypošťecí šroub, olej. filtr zda někde nepropuští.
K resetu výměny oleje:
Dá se to nějak odrbat ale já raději slítnu do servisu, mechošovi prásknu 200 ať mě to znuluje tou jejich mašinkou. Někde jsem slyšel, že se to dá lehce zkurvit ale nevím co je na tom pravdy-raději to nepokouším...
Uffff...no a to je asi tak vše...
-
Laughing Laughing Laughing
Jo a nezapomenout tam vrátit ten dekl co kryje olejovou vanu-teda pokud jsme ho předtím sundávali... Laughing Laughing
Stačí to???

15-40w???Ses kapánek překlepl že jo???tak do favorita je ten mineral dobrej,to jo.jestli je tam 10-40W klidně u něj zůstaň , jináč dlouhodobě nejlepší výrobce je mobil.Castrol je jen o marketingu,samý kecy.Najdeš na netu i test olejů tak si počti.Na 5-40w bys mohl taky přejít , ale jestli máš spotřebu oleje(únik,spalování)tak zůstan u desítky.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2339
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Zbýšov u Brna
- Kontaktovat uživatele:
bavor3568 píše:15-40w???Ses kapánek překlepl že jo???tak do favorita je ten mineral dobrej,to jo.jestli je tam 10-40W klidně u něj zůstaň , jináč dlouhodobě nejlepší výrobce je mobil.Castrol je jen o marketingu,samý kecy.Najdeš na netu i test olejů tak si počti.Na 5-40w bys mohl taky přejít , ale jestli máš spotřebu oleje(únik,spalování)tak zůstan u desítky.
To já ne. to se asi překlepli ti, co psali orig. příručku...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 130
- Registrován: čtv 08.05.2008 00:00
- Bydliště: BMW
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2587
- Registrován: stř 12.02.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
bavor3568 píše:jj...V příručce to je ,ale je to takova teoreticka rovnice...Je tam celá škála hustot dle teploty,ale co se týče dalších vlastností olejů tak nic.10-40w je kompromis kterým se nedá moc skazit.spíš nic.můžeš jej použít i po plné i po minerálu.
Pánové o oleji by se dalo psát mooooooooooooc a hodně tady bylo probráno.
Výcházejme z jedné věci, výroba auta, kolik má najeto a celková udržba.
Určitě nemáte 50 tisic km a v době výroby se tam bohatě dávala klidně 15W-40
Hlavně to číslo vyjadřuje vlastnosti oleje a doporučuji si přečíst opravdu odborné články na http://www.oleje.cz
Myslím že pro tento motor a naše klimatiické podmínky je olej 10W-40 uplně ideální volba
cau, taky se tu zeptam na jednu vec, mam v aute nejakej castrol 10w40 (nevim presne jakej) a nekde uchcava, potrebuju to dolejt a zjistit kde nebo jestli to zere motor, otazka zni jestli muzu dolejt jinej olej nez tam puvodne je, nebo to musi bejt ten samej (samosdrejme 10w40) spis znacka a nebo na co koukat u toho oleje popripade, diky
nemá se to mixovat,ale když to mixsneš se stejnou specofokací,tak to nebude taková prda jako když pomícháš specifikace..ale i tak nedělal bych to..ale motor tim hned nezkurvíš,jen rychleji....
a já mám TDS E-34 a leju tam Lazer Way 5W-50...vždy se všemi filtry,resetuju sám,a mmt jsem najel 3800km a dioda eště neubyla . jak že to je Laughing
a já mám TDS E-34 a leju tam Lazer Way 5W-50...vždy se všemi filtry,resetuju sám,a mmt jsem najel 3800km a dioda eště neubyla . jak že to je Laughing

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov