Stránka 1 z 3

Napsal: pon 14.07.2008 20:13
od eric
Tak jsem dneska s kámošem prubnul na dálnici,jak nám to každýmu jede a musím konstatovat,bohužel,že mu to jede líp,až mě to zaráží??!Při 160km/h mi začne ujíždět,zkoušeli jsme oba režimi,jak D-čko,tak eS-ko,rozdíl je furt stejnej a když jsem přesedl do jeho káry,tak hned na začátku mi zarazil úplně jinej chod plynového pedálu.Jemu to reaguje okamžitě,kdežto mně v prodlevou a řekl bych docela výraznout.Takže se chci zeptat,jestli je možný,že je jinak nastavený plynový pedál,nebo něco v tý souvislosti,anebo je to dodrbaný třeba chipem.Jelikož jsem auto koupil před 3 roky už údajně chipnuté,majitel byl ale velice seriózní týpek,s autem jsem za celou tu dobu neměl v podstatě žádný problém!Budu rád za každou radu,v čem by mohlo bejt jádro pudla?? :roll:
Ještě dodávám,že já mám r.v.97 a on r.v.99.

Napsal: pon 14.07.2008 20:30
od Helldiver
Neni nic jednoduchsie ako si od nejakeho dobraka na chvilku pozicat originalny chip a uvidis:)))

Napsal: pon 14.07.2008 20:35
od Srandik32
Co na diagnostiku?

Napsal: pon 14.07.2008 20:51
od eric
Helldiver píše:Neni nic jednoduchsie ako si od nejakeho dobraka na chvilku pozicat originalny chip a uvidis:)))


Jako jak myslíš,půjčit orig. chip,každej to nemá běžně vypálený na CD-čku a navíc moc 540iA e39 zrovna taky nejezdí v mým okolí.Ale teda mám obavy,že to bude asi tím bůhvíjakým chipem,co tam mám.ten můj kámoš to chipnutý nemá,kupoval to v německu od soukromníka a ti se rádi při prodeji pochlubí,kdyby to měli nějak upravený.A myslíš,že v autoriz. servisu BMW by mohli poznat a případně přehrát zpátky orig. program do řídící jednotky?

Napsal: pon 14.07.2008 21:00
od eric
Srandik32 píše:Co na diagnostiku?


To chci taky zkusit,nevíš,jak je to s cenou,když by mi tam přehráli zpátky původní program?Jinak,mám i větší spotřebu než má on a oba máme 19-tky kola.No fakt mi to tedy namíchlo :x

Napsal: pon 14.07.2008 21:01
od dexter
Jestli tě to hodně štve,tak jeď na diagnostiku. Múže to být i lambda,váha,ucpaný filtr nebo taková prkotina.Přicpanej vejfuk a ták.Všechno tohle a hromada jiných věcí ti může ovlivnit výkon.
:roll:

Napsal: pon 14.07.2008 21:07
od Vlasta
Stačí, aby měl nahranej jinej origo software v ŘJ a almaře a pojede to jinak. Nechat aktualizovat a uvidí se.

Napsal: pon 14.07.2008 21:09
od eric
dexter píše:Jestli tě to hodně štve,tak jeď na diagnostiku. Múže to být i lambda,váha,ucpaný filtr nebo taková prkotina.Přicpanej vejfuk a ták.Všechno tohle a hromada jiných věcí ti může ovlivnit výkon.
:roll:


No jako dost mě to štve.Ale tedy příjde mi to,že mi to jede furt stejně celou tu dobu,co to mám,váhu vzduchu bych asi poznal,to by muselo mít výkonostní propady v urč. otáčkách,výfuk mám dělaný úplně nový celonerez podle orig tlumiče,navíc průchozí,vzduch.filtr cca 2 týdny novej,takže leda lambda,ale nevím.No nejspíš to pořeší ta diagnostika,ale že i ten pedál má úplně jinej krok,fakt zvláštní??!

Napsal: pon 14.07.2008 21:12
od dexter
nech si když tak pro istotu skontrolovat tlaky.
:roll:

Napsal: pon 14.07.2008 21:22
od eric
Vlasta píše:Stačí, aby měl nahranej jinej origo software v ŘJ a almaře a pojede to jinak. Nechat aktualizovat a uvidí se.


To se dá takhle aktualizovat?A máte někdo zkušenosti s Plzeňským servisem BMW na Rokycanský ul.,jaký jsou?Nerad bych to strkal někam,aby na to posílali učně :roll: Případně doporučte nějaký dobrý autorizovaný servis v Plzeňským kraji.

Napsal: pon 14.07.2008 22:31
od Vlasta
Aktualizovat se to dá, pokud tam už nemáš nejnovější sw. Navíc automatická převodovka si ukládá adaptační hodnoty, takže pokud koupíš auto po nějakým dědysovi, tak je dobrý nechat to v servisu zresetovat a zajet si to sám.

Napsal: pon 14.07.2008 22:42
od eric
Vlasta píše:Aktualizovat se to dá, pokud tam už nemáš nejnovější sw. Navíc automatická převodovka si ukládá adaptační hodnoty, takže pokud koupíš auto po nějakým dědysovi, tak je dobrý nechat to v servisu zresetovat a zajet si to sám.


Mno koupil jsem to od týpka,kde on mněl M5-tku e39 a jeho manželka jezdila s touto 540-tkou e39,takže asi hodně lehká noha :lol: Tak jó,zejtra cinknu do servisu a zkusím se domluvit,co s tím,myslím,že to bude kombinace obojího,jak hůře zajeté převodovky,tak blbýho chipu.Každopádně se pak podělím o zkušenost.

Napsal: pon 14.07.2008 23:15
od PavelP
Jj Vlasto,taky jsem zpozoroval ,že se automat chová různě.Jednou jedu a řadí čepičářsky,tj. hodně dole cca při 1500 ot. až na 5ku.A někdy když mu "naložím " tak pak řadí kolem cca 3000 ot.Ze začátku mě to hodně znervoznovalo,že si automat dělá co chce,ale pak jsem si řekl,že to asi tak má být.
PP

E 39 540iA

Napsal: pon 14.07.2008 23:21
od Vlasta
Vymazáním adaptací nic nezkazíš, akorát, že s tím musíš do servisu. Je lepší udělat to před nějakou delší cestou, protože jízdou po městě se to zase zkurwí. Druhá věc je, že bohužel ten pětikvalt má spoustu mušek a je pravda, že si chvilkama řadí, jak se mu zrovna chce. Každopádně mě se to tenkrát osvědčilo.

Napsal: úte 15.07.2008 07:09
od Fugo
můj osobní názor je že problém je v tvém dělaném nerezovém průchozím výfuku, u N/A motorů je třeba nějaký protitlak ve výfuku jinak dochází k úniku čerstvé směsi do výfuku v čase když se válec již plní a je zároveň ještě otevřen výfukový ventil, prostě je ve finále ve válci míň směsi a tudíž je menší výkon.

Napsal: úte 15.07.2008 09:44
od Hyri
podla mna to bude tym ze ty nemas vanosy a on ma , ty mas mechanicky plyn a on ma elektronicky .... + nejake picovinky , ale chip na motoru ... +-0 na prevoddovke , akurat bude jinak radit ,ale na Sko to mas zastejno,

Napsal: úte 15.07.2008 09:44
od eric
Fugo píše:můj osobní názor je že problém je v tvém dělaném nerezovém průchozím výfuku, u N/A motorů je třeba nějaký protitlak ve výfuku jinak dochází k úniku čerstvé směsi do výfuku v čase když se válec již plní a je zároveň ještě otevřen výfukový ventil, prostě je ve finále ve válci míň směsi a tudíž je menší výkon.


No tak s tím výfukem,dělal mi to chlápek,který dělá pro jednoho mýho kamaráda,co má servis.Jezdí mu tam hodně našlapaný káry a ten týpek mu dělal výfuky např. na F430,Mercedesy nejvyšší řady a dokonce i celý zadní tlumič na Maseratti MC12,to je kára za 30mega.Taky umí dělat nerezové laděné svody,takže předpokládám,že tomu krapet rozumí.Dával jsem za to 13tis.,takže žádná uni koncovka,je to přesně podle originálu.Měnil jsem to hlavně kvůli tomu,že ten můj původ.výf. už byl úplně sežranej.Navíc jak říkám,ten plyn.pedál mi jde furt stejně,jak před tím,tak po.Mno po diagnostice budu chytřejší.

Napsal: úte 15.07.2008 09:48
od eric
Hyri píše:podla mna to bude tym ze ty nemas vanosy a on ma , ty mas mechanicky plyn a on ma elektronicky .... + nejake picovinky , ale chip na motoru ... +-0 na prevoddovke , akurat bude jinak radit ,ale na Sko to mas zastejno,


To si děláš srandu,né,že v r.v.97 e39 nejsou vanosy,ty už se flákaly do e36,takže to je dle mýho kravina.Ale s tím plyn.pedálem,na to se zeptám,to není tak od věci :?

Napsal: úte 15.07.2008 09:53
od Dzverb
No kamarade ja bych osobne na tu diagnostiku zasel ale pokud vim tak kamos si to delal nekde na praze 9 a za diagnostiku 3k, takze kdybys tam chtel nacpat puvodni softwer do RJ tak to bude peknej balik zalezi asi kdo a kde ti to udela ale v praze bych si to asi nenechaval...

Napsal: úte 15.07.2008 09:55
od Fugo
eric píše:
No tak s tím výfukem,dělal mi to chlápek,který dělá pro jednoho mýho kamaráda,co má servis.Jezdí mu tam hodně našlapaný káry a ten týpek mu dělal výfuky např. na F430,Mercedesy nejvyšší řady a dokonce i celý zadní tlumič na Maseratti MC12,to je kára za 30mega.Taky umí dělat nerezové laděné svody,takže předpokládám,že tomu krapet rozumí.Dával jsem za to 13tis.,takže žádná uni koncovka,je to přesně podle originálu.Měnil jsem to hlavně kvůli tomu,že ten můj původ.výf. už byl úplně sežranej.Navíc jak říkám,ten plyn.pedál mi jde furt stejně,jak před tím,tak po.Mno po diagnostice budu chytřejší.


Udělání správného výfuku není o tom co ten člověk dělal a dělá a na jaký káry. Je to spousta testů na brzdě kde se zkouší zda je lepší to nebo to, což nelze udělat za 13tis kč. Něco jiného by ale bylo kdyby ten člověk dělal přesnou kopie (dle výkresu) takto odzkoušeného (odbržděného)výfuku.