Stránka 1 z 1
Napsal: pát 04.07.2008 18:34
od MateZ
Ahojte, nevíte někdo kde by se dalo sehnat dojezdové kolo na E39(možná pasuje i z jiné modelové řady???) chci tam dát LPG a ta současná rezerva mně zabere víc jak půl kufru
A pokud máte někdo motor 2.5i s LPG tak budu rád za každé info z praxe např: kde vám to dělali a jak, spotřeba, výkon, poruchovost, atd...
Předem díky za každé info.
Napsal: pát 11.07.2008 16:36
od mario42
MateZ píše:Ahojte, nevíte někdo kde by se dalo sehnat dojezdové kolo na E39(možná pasuje i z jiné modelové řady???) chci tam dát LPG a ta současná rezerva mně zabere víc jak půl kufru
A pokud máte někdo motor 2.5i s LPG tak budu rád za každé info z praxe např: kde vám to dělali a jak, spotřeba, výkon, poruchovost, atd...
Předem díky za každé info.
Jestli si necháš dobře poradit, vykašli se na nádrž v rezervě a dej tam normální válcovou nádrž. Znám spoustu lidí, co si dali nádrž do rezervy a teď nadávají jak je malá, že věčně stojí u pumpy. A to ani nemají bavoráka... Já mám válcovou klasiku na 80 litrů (plynu tam reálně vejde tak 65 litrů, protože každá plynová nádrž se dá rozumně natankovat asi na 80 %) a ta je tak akorát.
Další důvod je bezpečnost. O tomto mi vyprávěl jeden hasič od nás, který si shodou okolností také nechával přestavět auto na LPG. Ten tvrdí, že nádrž v rezervě je přímo v deformační zóně zádi a v případě nárazu vlastně nemá kam uhnout (ano jistě, má to bezpečnostní ventily a tak dále), zatímco klasická válcová nádrž je umístěna mnohem blíž středu auta, ale hlavně v místě pro rezervu je rezevní kolo, které pohltí obrovskou část nárazové energie. Říkal, že zasahoval u bouračky nějaké velké audiny, a ta že měla nádrž v rezervě splesklou jak když sešlápne PET lahev, zatímco klasická nádrž by se prostě probourala skrz zadní sedadla dovnitř (ve vyloženém extrému). Údajně v ní dotyčný shodou okolností už týden předem neměl ani kapku plynu. Jasně, když tě odzadu nabere Tatra, tak ti nepomůže ani nádrž v motoru, ale přesto to určitý argument je.
Válcová nádrž v kufru se dá poměrně hezky zakrytovat, už jsem viděl velice slušnou práci. Pohozené rezervní kolo (byť nouzové) nezakrytuješ nijak, nehledě na to, že místo zabírá taky nějaké
Napsal: pát 11.07.2008 19:47
od MateZ
Hoši díky moc za Vaše rady. Nicméně jsem se nakonec rozhodnul pro nádrž místo rezervy a už ji tam od včerejška vozím. Už jsem byl víceméně rozhodlej pro válcovou, ale poté co jsem měl problém naložit kočár jsem se rozhod pro toirod (nebo jak se tomu nadává). Snad to do mě nikdo zezadu nenasolí

Chtěl jsem tam hodit místo mého plnohodnotnýho kola(225/16) zimní 15"ku kterou jsem měl na trojce, ale světe div se ona tam nepasuje na středu. A to mně v servisu tvrdili, že je to ráfek z pětky. Dělalo se více rozměrů středového uložení pro pětky???
Jo a taky bych se rád zeptal jestli nemáte problém při zaplé klimě s volnoběhem na plyn, mně to kuva dneska třikrát zdechlo

a to jsem pak měl plný ruce práce to ukočírovat. Snad to při první revizi poladí.
Napsal: pát 11.07.2008 19:49
od MateZ
Alpe netušíš kde bych tu dojezdovku mohl sehnat???
Napsal: pát 11.07.2008 23:47
od Huska
MateZ píše:Alpe netušíš kde bych tu dojezdovku mohl sehnat???
normálně na vrakáči .. kolo co jsi koupil mohlo být z e34 (předchozí pětka) proto ti nesedí střed. Jinak je velmi dobé řešení jak psal ALP nebo tak jak to mám já ... klasický plechový ráfek mi na soustruhu zůžili na potřebnou šířku a zase strojově svařili ... vše je vyvážené a nic neutíká ... přišlo mě to na 700,- .... trvalo to asi půl hodiny( nemohl jsem sehnat 15" úzkou rezervu).
Jinak jednu úzkou rezervu 16" mám doma, bohužel není z BMW má středové díry 5x100.... kdyby se ti hodila vysokozátěžová úzká pneu tak i s ráfkem za 1tis rád pustím.
Napsal: sob 12.07.2008 23:23
od Kelim
mě po malé úpravě(milimetr rozšíření středové díry) pasuje dojezdovka R17 origo z E46 a pneu sem tam natáh (protože je to strašně drahý:) pneu z mašiny nějakýho endura...

a pohoda
Napsal: ned 13.07.2008 16:03
od Huska
Kelim píše:mě po malé úpravě(milimetr rozšíření středové díry) pasuje dojezdovka R17 origo z E46 a pneu sem tam natáh (protože je to strašně drahý:) pneu z mašiny nějakýho endura...

a pohoda
sorry ale tohle je rada za všechny prachy protože nevěřím že pneu z motorky může mít takovou nosnost aby unesla BMW.
Napsal: pon 14.07.2008 00:28
od Kelim
tez sem tomu nevěřil, ale gumu sem dostal zdarma tak sem to zkusil - nesedla sice uplně 100%, ale jezdil sem s tím po parkovišti a bylo to zcela ok..
Napsal: pon 14.07.2008 20:53
od MateZ
Husko dík za nabídku a z jakýho to je auta? - pasovalo by to vůbec? Teď venku prší a mě se to nechce jít měřit do deště-((
Napsal: pon 14.07.2008 23:01
od Huska
MateZ píše:Husko dík za nabídku a z jakýho to je auta? - pasovalo by to vůbec? Teď venku prší a mě se to nechce jít měřit do deště-((
abych řekl pravdu tak nevím, prodal mi to kamoš co vozí jeté pneu z Itálie a podle něj mělo být z BMW, ..... na 90% je to z Volswagenu, Škodovky, Audiny, Seata nebo něčeho podobného co má rozteč 5x100... pokud by jsi koupil BMW ráfek 5x120 (třeba i fungl nový), tak je pneu plně použitelná (podle stavu byla použita cca jednou)..... Taky se to dá jednoduše vyřešit redukční podložkou, která změní rozteč (tak jsem to původně plánoval ale nakonec vyřešil tak jak jsem psal).
Napsal: čtv 24.07.2008 11:14
od MateZ
Tak jsem nakonec sehnal dojezdovku z e46. Hodím tam podložku a je to v poho. Díky všem za rady a nabídky.
Napsal: sob 23.08.2008 18:51
od MateZ
Tak tu dojezdovku stačilo zvětšit na středu cca o 1mm a je to v pohodě i bez podložek:-) Jen kdyby někdo řešil podobný problém.