Stránka 1 z 2
Napsal: pon 23.06.2008 20:08
od Maxiczech
Může se tankovat 100 oktanový benzín do BMW e-39 520i r.v. 2002? V techničáku mám doporučené pallivo 98, pod výčkem u nádrže mám 95 - 98. Tak se chci zeptat, zda-li něco neodchází při používání 100 oktanového benzínu? Máte nějaké zkušenosti? Když.., jak udává výrobce V-Power Racing motor šetří a čistí, aby se něco jiného nezasralo..
Tedáá.., esli mi rozumíte..
Díky za zkušenosti a názory..

Napsal: pon 23.06.2008 20:21
od bmwfil
Něco odchází - víc peněz z kapsy, jinak nic...
Napsal: pon 23.06.2008 21:22
od Maxiczech
Asi to sem tak úplně nepatří..

Přeci jen technologie motorů jsou někde úplně jinde, zvláště u BMW, ale měl jsem na mysli toto.. Za komančů jsem měl skvělou 120L a služebák Lada 2104 tuším, prostě Lada jezdila na SUPER a Škoda na SPECIAL. Po půl roce ježdění na SUPER se mi podpálily ventily na Škodéru, protože oktanové číslo na SUPRU bylo vyžší...

Napsal: pon 23.06.2008 22:34
od dexter
to bylo z toho důvodu,že škodovenka měla od výroby seřízeny motory přímo na ten typ benzínu.Dnešní (no ne jen dnešní,ale spíš motory z jiných a co se týče vývoje dokonalejších fabrik) si pomocí řídici jednotky dokázali upravit kvalitu směsi pro správnou funkcí motoru.Nekde na discovery se zaobírali tvrzením jestli tyhle oktánove čísla můžou doopravdy zvýšit výkon a závěr byl takovej,že pokavaď se po natankovaní výžšího oktánu nezresetuje ř.j. tak je to teměř zbytečné. Ale s tím čistěním karbonu by tomělo být pravdivé,ale osobně jsem motor jen tak,abych si ho prohlédl zevnitř ještě nerozebíral.

Napsal: úte 24.06.2008 01:17
od Jawak
Na dvířkách od nádrže mám napsáno Bleifrei (Natural) RON/ROZ 91-98, takže 100 už ne-e

Napsal: úte 24.06.2008 06:47
od dexter
Jawak píše:Na dvířkách od nádrže mám napsáno Bleifrei (Natural) RON/ROZ 91-98, takže 100 už ne-e

otázka na zamyslení. Kolik aut ma asi na štítku roz/ron 100 ?????

Napsal: úte 24.06.2008 07:11
od Maxiczech
Tím se vše vysvětluje. Po natankování 100 oktan. benzínu jsem nikdy nepociťoval zvýšení výkonu motoru.
On si to sám kluk namíchá, tak jak chce on.
Tudíž jim na 100 okt. kálim a budu brát V-Power 95. A je to.
Málo kdy totiž mají na čerp. stanicích 98.
A na ten mám pocit jede úplně nejlépe..
Ale je pravdou, že jsem na Moravě bral omylem 95 a jela lépe, než na 100.
Tak v tom mám malinko chaoz. Možná taky nejni pumpa, jako pumpa..
Nebo mi kluk Baworák mýchá lépe 95 V-Power než 100 V-Power.
Jinak díky za názory a zkušenosti..

Napsal: úte 24.06.2008 08:16
od Birkoff
Jen k tomu Discovery: Pokud si dobře pamatuju, tak resetovali ŘJ a pak výkon byl zvýšený jen u soutěžního WRC (prokazatelně a o dost koníků), zatímco slabší motory vůbec nic a silnější zanedbatelně. Jinak taky mám na víčku 91-98, ale stejně jezdím na 95.
Napsal: úte 24.06.2008 08:41
od miloshm
Oktanový číslo údává odolnost paliva vůči detonačnímu spalování. Je mezní, což znamená, že nesmí být menší než předepisuje výrobce, větší nevadí.
Motory jsou už nějakou dobou vybaveny čidly klepání a ty zajišťují, že motor pracuje s maximálně možným předstihem a tudíž i účinnosti a výkonem jak to jen použité palivo umožňuje. Z toho vyplývá, že oktanové číslo vliv na výkon má (ale pouze u motoru s čidly klepání).
Jsem přesvědčen, že málokterý řidič pozná jestli jede na 95, 98 nebo 100 oktanový palivo. To ovšem za předpokladu, že neví, co má v nádrži. Když to vědět bude, tak už se mu bude subjektivně jevit, že auto jede líp nebo hůř.
Další věc je, že skladováním benzínu klesá jeho oktanový číslo. Takže pak člověk zaplatí za benzín s 98 oktany deklarovaný jako 100 (který už je v nádržích spoustu měsíců) cenu výrazně vyšší než za 95, který jde rychle a dobře na odbyt a má skutečně těch 95. Osobně zůstávám u 95, ale pokud je někdo opravdu přesvědčen, že mu to na tu 100 "jede líp", tak ať si klidně připlatí, motoru to neublíží.
Napsal: úte 24.06.2008 11:37
od eric
miloshm píše:Oktanový číslo údává odolnost paliva vůči detonačnímu spalování. Je mezní, což znamená, že nesmí být menší než předepisuje výrobce, větší nevadí.
Motory jsou už nějakou dobou vybaveny čidly klepání a ty zajišťují, že motor pracuje s maximálně možným předstihem a tudíž i účinnosti a výkonem jak to jen použité palivo umožňuje. Z toho vyplývá, že oktanové číslo vliv na výkon má (ale pouze u motoru s čidly klepání).
Jsem přesvědčen, že málokterý řidič pozná jestli jede na 95, 98 nebo 100 oktanový palivo. To ovšem za předpokladu, že neví, co má v nádrži. Když to vědět bude, tak už se mu bude subjektivně jevit, že auto jede líp nebo hůř.
Další věc je, že skladováním benzínu klesá jeho oktanový číslo. Takže pak člověk zaplatí za benzín s 98 oktany deklarovaný jako 100 (který už je v nádržích spoustu měsíců) cenu výrazně vyšší než za 95, který jde rychle a dobře na odbyt a má skutečně těch 95. Osobně zůstávám u 95, ale pokud je někdo opravdu přesvědčen, že mu to na tu 100 "jede líp", tak ať si klidně připlatí, motoru to neublíží.
Uauu,no konečně někdo,kdo to umí vysvětlit.S tím skladováním jsem to teda netušil,ten 100 oktanovej benál tam leží asi vždycky déle,takže to pak tedy fakt nemá asi tu deklarovanou hodnotu,tím pádem zbytečně vyhozený prachy.Jenom bych dodal,že na autě,které má 100PS a více se stejně pár koňový rozdíl nepozná,to je asi tak,když si někdo dá sportovní vzduch. filtr a pokud neměl ten svůj úplně zanešenej,tak je to jenom o tý subjektivitě,jak píšeš,kdyby o tom nevěděl,tak to nepozná!Taky souhlasím s tím dávat 95 popř.95 V-Power,údajně udržuje více v čistotě celou palivovou soustavu.
Napsal: úte 24.06.2008 12:03
od Fugo
všeobecně jakýkoliv motor může jet na 100okt benzin, u motorů které nemají v ECU mapu pro 100okt se palivo (možnost nastavit větší předstih a palivo více využít) nevyužije. Pokud má vůz v ECU mapu pro 100okt má jistě i čidlo klepání aby v případě natankování méně kvalitního paliva dokázala ECU snížením předstihu zabránit detonacím (toto se děje jednotlivě pro každý válec). Nikdy jsem neslyšel a nečetl že by jen natankování benzinu s větším okt něčemu pomohlo, pokud to někdo tvrdí tak je to dle mého názoru jen placebo.
Takže když to shrnu tak 100okt seriovému motoru neublíží ale ani nepřidá.
PS. to že se ti podpálili ventily nebylo tím suprem.
Napsal: úte 24.06.2008 18:40
od fafejta
Já teda nevím přesně,ale já jsem se setkal jen s 102 oktan. benzínem a to navíc okysličeným,a tam výkonový nárůst byl znát,samozřejmě nevím jak je to u verze neokysličené,ale tady se o placebo efekt nejednalo.Spíše se jednalo o to,že litr toho to závodního benzínu stál cca. 150Kč.Ale to se samozřejmě využije u motoru na to přizpůsobených ,tedy kompres. poměr či plnící tlak.Uškodit si myslím,že určitě nemůže,nevím hlavně jak,když výhřevnost je pořád stejná.
Napsal: úte 24.06.2008 21:54
od Maxiczech
Tak,,
Podpálený ventily byly 100% tím SUPREM. Potvrzeno, odsouhlaseno několika automechaniky a servisem Škoda.
A netvrdím, že na 100 oktan jezdí mé BMW lépe a už vůbec ne, že bych si něco takového vsugeroval. Naopak, jak jsem psal, mi autí tahalo mnohem lépe a jel jsem i s menší spotřebou právě na 95 V-Power natankovaný na Moravě. Proto jsem chtěl poznatky a zkušenosti od dalších majitelů BMW.
Ve velkém techničáku mám doporučené palivo 98 a u toho asi zůstanu..

Napsal: stř 25.06.2008 09:50
od Fugo
nesmysl aby to bylo palivem s větším okt číslem, a troufám si tvrdit že ani palivo s měnším okt číslem ventily nepodpálí, příčinou upálení ventilů či pístů je vysoká teplota EGT (výf. plynů) způsobená chudou směsí nebo velice špatným předstihem, spíš si myslím že tím prvním a taky v souvislo s tím "jedu na supr tak tomu trošku dám když je to lepší benzín".
Napsal: stř 25.06.2008 10:44
od fafejta
Podpálení ventilu u benzínového motoru se stane u ventilu kde není ventilová vůle,je natvrdo opřený o vačku a nedosedá do sedla a tím se nechladí(nepředává teplotu do chladnějšího sedla).
No a pak u chudé směsi,která sice má menší výhřevnost,ale daleko nižší rychlost hoření a tím vlastní expanzní zdvih je déle zatížen vysokou teplotou hoření(cca 1800 °C) .
Napsal: stř 25.06.2008 19:21
od Maxiczech
Nechci se dohadovat. Nedělám v oboru automechanika.
V servise mi řekli, že jsou podpálené ventily. A jako první: co tankuji za benzin. Tak jsem řekl SUPER a on na mě, že je to tím palivem. Vysvětlil mi to tím, že vyžší okt. číslo - větší hoření - tím větší teplota a vyžší tlak výbušnosti. A že Š 120 na tento benzin není vůbec technicky přizpůsobena a pokud se chci vyvarovat dalšímu podpálení, tak tankovat výhradně speciál. Toť vše.

Napsal: stř 25.06.2008 19:22
od Maxiczech
Jo
A to nemění nic na tom, že mám plnou nádrž V-Power Racing 100 okt. a vůbec to nevyužiji.
Vcelku vyhozené bankovky do žumpy..

Napsal: stř 25.06.2008 21:14
od Jawak
Maxiczech píše:A že Š 120 na tento benzin není vůbec technicky přizpůsobena...
A je to jasný...

Napsal: stř 25.06.2008 23:36
od BMWPower
Já teda osobně beru pouze na Shell Natural 95. někdo říká,že V-power opaluje ventily,někdo že zas rozhodí jednotku,někde jsem zaslech,že trpí hlavy válců apod...nevím co je na tom pravdy-spíš jsou to asi bláboly ale raději to nepokouším...
Napsal: čtv 26.06.2008 14:15
od Maxiczech
Nemyslím si, že by 100 oktan ublížil dnešním motorům. Ale jak bylo výše psáno je to vyhozená investice za něco, co nevyužiji. Až vyjedu 100 oktan, dám do plných V-Power 95 a schválně jaká bude spotřeba a rozdíl ve výkonu motoru. Pak dám vědít objektivní info.
