Stránka 1 z 13

Napsal: sob 17.05.2008 13:48
od Jawak
Nivoregulace (zadní náprava) spočívá v tom, že i při velkém zatížení zadní části vozidla auto "nesedne".
Životnost měchů je kolem 10 let a najetých cca 200 tis km.
Velmi často dochází nejdříve k defektu LZ měchu, po čase PZ měchu.

Vlastní zkušenost - závada se projeví tím způsobem, že za jízdy po rovné dálnici začne zadek auta "skákat", jako po projetí zvlněné vozovky.
Po chvilce se rozsvítí buď autíčko s šipkami, vedle kontrolky ASC na přístrojovce, nebo check-control píše "Niveauregul. inaktiv".

Jak to vypadá když už se stalo a rozloučil se měch - pouze levá zad. strana si znázorníme zde:

Obrázek Obrázek Obrázek

Jízda bez nivoregulace je doslova utrpení, karoserie leží na dorazech, tlumiče nemají prostor pro tlumení.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Takhle to vypadá po výměně měchů, ta žlutá krabička je od olejového filtru. Všiměme si rozdílů mezi měchy označenými "OK" a "KO". Jsou dva různé, označeno modře "Re" a červeně "Li", pravá a levá strana.

Po výměně se musí přes diagnostiku nastavit výška (360mm od středu kola) a lze zvolit nastavení režimu "sport" nebo "comfort".
Zvolil jsem comfort, vozidlo je lehce pozvednuto.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Napsal: sob 17.05.2008 14:59
od VaclavC
Co to stoji? A da se nejak poznat, ze se v brzke dobe rozlouci nebo to proste jednoho krasneho dne odejde a hotovo?

Napsal: sob 17.05.2008 18:10
od Jawak
U BMW v Brně stojí kus asi 4400 Kč vč. DPH, za materiál, výměnu a nastavení přes diagnostiku jsem dal 11300 Kč :?
Jednoho krásného dne to odejde z ničeho nic...

Napsal: ned 18.05.2008 11:55
od VaclavC
Hm :(. Mam prave 10 let stare a 200 000km ....

Napsal: ned 18.05.2008 16:19
od RuDoSh
Jawak píše:U BMW v Brně stojí kus asi 4400 Kč vč. DPH, za materiál, výměnu a nastavení přes diagnostiku jsem dal 11300 Kč :?
Jednoho krásného dne to odejde z ničeho nic...


11k prace nebo vse s materialem???

Napsal: ned 18.05.2008 20:41
od matal
Komplet.. :wink:

Edit Admin Pavel H:
Nekopíruj poslední příspěvky. Prosím, dodržuj pravidla této sekce.

Napsal: pon 19.05.2008 18:03
od jurasis
11k jsem dal v listopadu jen za měchy (v Autecu)...
Diagnózu jsem nedělal a funguje stejně jako před tím (už z logiky to jinak nejde)...
Co je podle mě problém, je písek, který se na měch chytá a odírá ho až pukne. Když zvednu auto, je tam nalepenej vždycky... Přesně v tom záhybu, kterej "pruží"... Hajzl...

Edit Admin Pavel H:
Nekopíruj poslední příspěvky. Prosím, dodržuj pravidla této sekce.

Napsal: pon 19.05.2008 20:54
od Huska
VaclavC píše:Co to stoji? A da se nejak poznat, ze se v brzke dobe rozlouci nebo to proste jednoho krasneho dne odejde a hotovo?


poznat to samozřejmě jde ... podívej se na fotky.... je potřeba zvednout auto a podívat se zda už nejsou zpuchřelé tak jak to jevidět na fotce ... pokud ano tak toho moc nevydrží obzvlášte plné naložení na dovolenou není to správné riskování :-)

Napsal: úte 20.05.2008 21:15
od alpineman
Možná to má s nivem něco společného - 528iA mám asi měsíc a oproti předchozí e34 250i 24V, má kurevsky tvrdší zadní nápravu. U nás jezdí trolejbusy a ty umí z asfaltu na silnici udělat luxusní "roletu - vlny". A při přejetí toho svinstva na silnici i v malé rychlosti, jsou to pěkné mordy. O spojení dvou asfaltových povrchů napříč silnicí - asi 1cm hrana, ani nemluvě. Mám sice 235/45 ZR17, ale že by to bylo až tak tvrdé v sérii, se mi moc věřit nechce. A tlumiče jsou OK. Nemá na tu tvrdost nivo vliv???

Napsal: úte 20.05.2008 21:38
od jurasis
Samo, že je to tím... :wink:
Měchy jsou tvrdší...

Napsal: úte 20.05.2008 23:37
od alpineman
..takže moc nafouklý??? Dá se to na diagnostice naštelovat??? Asi jenom u autor. servisu BMW, že???

Napsal: stř 21.05.2008 13:59
od RuDoSh
a stav podvozku??? Kdyz je to v cajku tak nic nemlati.... me to bouchalo, ale nevim uz co jsem menil....

Napsal: stř 21.05.2008 14:12
od Jawak
RuDoSh píše:a stav podvozku??? Kdyz je to v cajku tak nic nemlati.... me to bouchalo, ale nevim uz co jsem menil....

Nebyly to náhodu silentbloky nosníku zadní nápravy? Jsou tam 4 kusy, dva "přední" a dva "zadní", v ETK mají stejné číslo dílu.

č. 2
http://static.bmwfans.info/images/epc/MTAzNTNfcA==.png

Napsal: stř 21.05.2008 15:13
od RuDoSh
Jawak píše:
RuDoSh píše:a stav podvozku??? Kdyz je to v cajku tak nic nemlati.... me to bouchalo, ale nevim uz co jsem menil....

Nebyly to náhodu silentbloky nosníku zadní nápravy? Jsou tam 4 kusy, dva "přední" a dva "zadní", v ETK mají stejné číslo dílu.

č. 2
http://static.bmwfans.info/images/epc/MTAzNTNfcA==.png


bingo.... po vymene jako nove(cele auto :lol: ), krasne drzelo na nerovnostech v zatacce.... predtim bouchalo a melo tendenci uskakovat...

Napsal: stř 21.05.2008 15:19
od Jawak
Vávada asi všech e39 Touringů po 10. roce provozu

Napsal: stř 21.05.2008 19:38
od alpineman
[quote="RuDoSh"][quote="alpineman"][quote="jurasis"]Samo, že je to tím... :wink:
Měchy jsou tvrdší...[/quote]

...takže moc nafouklý??? Dá se to na diagnostice naštelovat??? Asi jenom u autor. servisu BMW, že???[/quote]

a stav podvozku??? Kdyz je to v cajku tak nic nemlati.... me to bouchalo, ale nevim uz co jsem menil....[/quote]

Nemyslel jsem mlácení jako když jsou v hajzlu silentbloky, nebo nějaké rány. Podvozek je pevnej, žádné vůle. Spíš to, že při přejetí nerovnosti se to až moc přenáší na celé auto. Nebo jenom nejsem zvyklej. Zkrátka je to na můj vkus moc tvrdý.

Napsal: ned 13.07.2008 11:39
od maxmin
Taky to mám až moc tvrdé. V porovnání s přední nápravou je to opravdu rozdíl. Auto mám celé snížené cca o 2cm přímo z BMW + mpacket. Na zadní nápravě mi vyměnili nějaké tyčinky stabilizátoru, ale to moc nepomohlo. Silentbloky by měly být OK.
Dá se nivo přeprogramovat? Někdo mi říkal o režimech sport a comfort.
Taky vím, že se u niva dá nějak kalibrovat výška, ale aby bylo auto vyšší, muselo by se něco přifouknout, tím pádem by byl ve vacích větší tlak a byly by ještě tvrdší.
Brácha má taky E39 touring s nivem a ten je o poznání měkčí, taťka má sedan m packet + ac schnitzer a zadek má ještě měkčí i když dost nízký. Ten sedan je skutečně komfortní auto. Pokud to nejde přeprogramovat, nechce někdo můj sport. zadek místo normálního? :-)

Napsal: ned 13.07.2008 12:09
od Jawak
maxmin píše:Dá se nivo přeprogramovat?
Někdo mi říkal o režimech sport a comfort.

1) Ano, s BMW-DIS
2) Comfort je gut, dá se jezdit i po polňačkách (občas) :D

Napsal: stř 16.07.2008 19:18
od maxmin
Psal jsem do BMW a přišla mi odpověď, že se u touringa nedá nastavit nic jako sport a comfort. Vlastně ani nechápu, jak by se to dalo při stejné výšce nastavit na různé tvrdosti pomoci SW. Prostě buď to přifoukne a je to tvrdší a vyšší, nebo ubere vzduch a je to měkčí a nižší.

V souvislosti s tím mě napadlo. Co takhle něčím podložit vaky? Počítač pak sníží tlak, aby bylo auto v požadované výšce a s nižším tlakem ve vacích by to mělo být měkčí. Co vy na to? A nedá se přímo i nějak výškově nastavovat věc o kterou se vak opírá? Auto mám přímo z BMW snížené cca o 2cm, pravděpodobně je tam M podvozek. Tlumiče jsou originální BMW, ale ten zadek je prostě na mě moc tvrdý.

Napsal: čtv 17.07.2008 16:48
od blankito
tak tak je to brutal tvrde aj ja mam z toho nervy. ja som dokonca aj vaky menil a je to stale rovnake :x