Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39 530d-problém start

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#1 Příspěvek od micko525 »

ahoj,kámoš koupil 530d e39 r.v.99 a má problém,že když startuje tak občas točí,točí a nechytne,ale když otočí klíčkem,třeba čeká 15sekund,je slyšet čerpadlo jak tlačí naftu a pak už jakoby je slyšet že už neutlačí tak pak otočí a nastartuje,teď se mu dokonce stalo že jel na 3 plnej plyn asi od 1500otáček a auto najednou chcíplo a zas nešlo nastartovat,tak zas nechal natlakovat čerpadlo a pak normálně chytlo.Čím to je?Je k.o.čerpadlo nebo stačí jen vyměnit třeba nějaký palivový filtr?
A kolik čerpadel tam je a filtrů?S tímhle motorem bohužel nemáme žádný zkušenosti :((
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Ať se Tvůj kámoš podívá na http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?m ... g=16&fg=05
nebo na http://bmwfans.info/original/E39/Lim/53 ... /09/mg-13/ a další podstránky, tam najde, co hledá.
- v nádrži je elektrické podávací čerpadlo, tlačí asi 0,5 baru a má sítko
- pod vozem, přibližně pod sedačkou řidiče, je středotlaké dopravní čerpadlo, takový válec BMW číslo 16126756157, tlačí asi 4 bary, hledej tady :
http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... &NodeId=-1 nebo
http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... &NodeId=-1
- potom je jemný palivový čistič, někdy to má i el. předehřev
- poslední je vysokotlaké čerpadlo, které dává tlak do railu, najdeš tady
http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... &NodeId=-1
Tamtéž najdeš (Tvůj kámoš) i ceny. Já osobně to vidím na to čerpadlo pod sedačkou řidiče.
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#3 Příspěvek od micko525 »

to bude asi ono,protože je slyšet,když sedíš v autě na místě řidiče,jak to pod tebou bruží a dokonce i za jízdy jak to přerušovaně pravidelně bzučí,takže vyměnit to čerpadlo?A který to přesně je,to je to co dává 4 bary?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#4 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Bručení je normální, obě elektrická čerpadla běží stále. To středotlaké čerpadlo najdeš tady, musíš sundat takový plastový kryt. :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15
a vypadá takhle
http://www.elitecat.cz/Images/Documents ... 1.60.0.JPG
nebo takhle
http://www.elitecat.cz/Images/Documents ... /70076.JPG alaciné není.

Odpoj přívody elektriky a paliva a napřed vyzkoušej, jestli dává to čerpadlo z nádrže. Po zapnutí klíčku musí tlačit 0,5 baru, dá se to změřit manometrem, musí to prostě nepřerušovaně téct, bez pěny, prskání se vzduchem apod. To by bylo špatné to v nádrži, nebo by to chytalo vzduch.

Teď zapoj elektriku do toho středotlakého a připoj přívod z nádrže a na výstup připoj nějakou hadičku s nádobkou a vyzkoušej, jestli dává palivo. Ten tlak už prstem v hadičce neudržíš, to předchozí ano. Takže jedině manometr na kapaliny (hydrauliku). Bez přívodu nafty to nezkoušej, to čerpadlo se naftou maže.

Pokud to bude OK, poskládej to zpátky, rozeber to u filtru a vyzkoušej. Potom už by to byl jen nový filtr, najdeš ho v motorovém prostoru tady :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=10
pozice 1, jsou různé s vložkou nebo nerozebiratelné, BMW číslo 13327786647, na http://www.elitecat.cz/ArticleSelection.aspx?B=1 si to najdeš.
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#5 Příspěvek od micko525 »

díky moc za podrobný návod,hned jak budem moc zkusíme to a dám věděť,každopádně tento týden to nebude,protože musí jezdit do práce,snad mu to ještě bude jezdit,dneska se mu zrovna stalo,že jel na dvojku,dal plnej plyn a asi kolem 3500-4000 otáček mu zas zhasnul motor,to čerpadlo přestalo asi dávat naftu a chcípnul,pak zas šel těžko natočit než se dostala nafta do motoru,jde podle toho i zjistit který by to mohlo být?
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#6 Příspěvek od micko525 »

jo a k tomu středotlakýmu čerpadlu předpokládám že se dostanu zespod auta a je tedy na straně řidičovy sedačky?
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Marten »

No a jak to nakonec dopadlo?? 8O
micko525
Registrovaný
Příspěvky: 242
Registrován: ned 04.03.2007 01:00

#8 Příspěvek od micko525 »

středotlaký čerpadlo je o.k. bývalý majitel mi řekl,že ho kupoval nový,ale asi je špatný to v nádrži,protože když mám míň jak 10 litrů v nádrži,tak to zas blbne a jak tam mám víc nafty tak je vše o.k. jede jak má nechcípe a startuje na cvrknutí,takže to zatím řeším více nafty v nádrži.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Marten »

Tak jsem objednal to do té nádrže... Zítra se uvidí... :twisted:
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Marten »

Tak už jsem to konečně rozjel... :x
Vyměnil jsem podávací čerpadlo do nádrže a pořád nic. Dolil jsem dalších 15L nafty do nádrže a taky se nic nezměnilo. Ještě jsem vyzkoušel povolit přívod na vysokotlaké liště a zapnul jsem klíč. Odstříklo trochu nafty a přitáhnul jsem to.
Hned to chytlo a zdechlo.
Další start už byl lepší. Pak už to běželo dobře.
Stejně ale nevím, jestli ti bylo tím čerpadlem nebo ne.. :?
Proč to před tím běželo bez problémů a najednou to zdechlo?? :?:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#11 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

U 530d a možná i u jiných je prasárna jezdit na posledních 15 litrů. Čerpadlo je potopený v naftě a tím se i chladí, jinak se přehřívá a zkracuje se jeho životnost.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Marten »

To je pěkný Vlasto, v nádrži bylo 20 litrů a jenom to běželo 5 minut na volnoběh. Proč si myslíš, že to tedy zdechlo?? :idea:
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#13 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Já vůbec netvrdím, že tohle spolu souvisí, to je jen všeobecná informace.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Marten »

Já jsem se jen ptal jestli si myslíš, že to zdechnutí (zavzdušnění) má souvislost s podávacím čerpadlem a nebo s hladinou nafty. Ale jak jsem napsal, nafty tam bylo celkem dost...
KamilAC
Registrovaný
Příspěvky: 891
Registrován: sob 03.06.2006 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 870

#15 Příspěvek od KamilAC »

Tak a už je to tady zase. Zhruba před půl rokem jsem řešil naprosto stejný problém, tenkrát to nakonec dělalo čidlo na liště, tedy vlastně to napsala diagnostika. Když jsem ho vyměnil, sice diagnostika vyhodila jiné špatné čidlo které předtím bylo OK, ale auto od té doby jezdilo tak jsem to víc neřešil.
Zhruba před měsícem se ale objevil problém:
Ve vyšších otáčkách, zhruba od 3500ot/min s sebou auto škube a ztrácí na výkonu. V nižších otáčkách to bylo dobré. Diagnostika ale nic neodhalila, ani LiveData a problém přetrvává.
Nyní je situace ještě horší. Auto opět vůbec nejde nastartovat. Symptom stejný jako výše v tomto tématu, startér točí ale auto nechytne, jednou z pěti pokusů ale chytne a než dosádne volnoběžných otáček tak okamžitě zase zdechne.
- středotlaké čerpadlo pod řidičem jsem měnil, navíc za palivovým filtrem ŽÁDNÉ bubliny vidět nejsou
- na dopravní čerpadlo jsem zatím nekoukal vzhledem k tomu že žádné bublinky za filtrem
- když zapnu klíček, tak u vysokotlakého čerpadla něco zhruba 30sekund trošku syčí a pak to přestane. Nevím zda je to normální, ale dělá mi to ať auto jezdí nebo ne, takže to považuji za normální zvuk když to tlakuje
- nabízí se opět i nějaké čidlo
- vadné vstřikovací čerpadlo či nějaká netěsnost?
- asi nejhorší varianta, vstřiky. Jak mohu nějakým amatérským způsobem poznat, zda je nějaký vstřik ok nebo ko? A hlavně, když by byl nějaký vadný, je možné že by auto vůbec nenastartovalo? Spíš bych čekal že motor půjde nepravidelně, a to se neděje.

Prosím poraďte, auto mi stojí 30km od baráku, sice pod dohledem ale není doma a nejede. :cry:
Zkusím ještě naivně nalít více nafty, v tuto chvíli je v nádrži zhruba 12L a navíc auto stojí z kopce, nevím ale zda to má nějaký smysl když nepozoruju žádné bublinky a manometr nemám abych to proměřil...
surfis
Registrovaný
Příspěvky: 4554
Registrován: úte 24.07.2007 00:00
Bydliště: Budějcééé
Klubové ID: 1355
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od surfis »

Kamile naprosto stejný problém měl kamarád s 525D. Nad 3000ot začal motor cukat a nejel. Zajel do BMW tam jasně potvrdily vadné čerpadlo (pod sedadlem řidiče - dávalo, ale málo). Než dojel ke svýmu servisákovi, tak už to nenatočil. Sice si psal, že si čerpadlo měnil, ale bylo nové? Mohlo znovu odejít... :?
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#17 Příspěvek od Zdenal »

Tak pánové, mám naprosto stejný problém.. DNES SE MI STALO:
Z ničeho nic auto přestalo táhnout, tak jsem pustil plyn, trochu se chytlo a jelo normálně. Zkusil jsem více vytočit a u hranice 3000ot jakoby mě někdo chytil za prdel a auto škubalo a nechtělo přes tuto hranici.
V nižších otáčkách jelo celkem normálně, ale poznal jsem úbytek výkonu.
Chcípnu to u Globusu a o hodinu později normálně nastartuju, jedu se podívat k BMW AMT jak mají otevírací dobu, abych to nechal napíchnout na diag. Chcípnul jsem to tam a o 10min později jsem to už nenatočil.. Takže odtahovka a stojí to v servisu..

Doufám, že se na to přijde co to je a pak dám vědět, jestli už toto někdo opravil ať napíše co to bylo..

snad to nebude vysokotlaké čerpadlo
KamilAC
Registrovaný
Příspěvky: 891
Registrován: sob 03.06.2006 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 870

#18 Příspěvek od KamilAC »

Zdenal píše:Tak pánové, mám naprosto stejný problém.. DNES SE MI STALO:
Z ničeho nic auto přestalo táhnout, tak jsem pustil plyn, trochu se chytlo a jelo normálně. Zkusil jsem více vytočit a u hranice 3000ot jakoby mě někdo chytil za prdel a auto škubalo a nechtělo přes tuto hranici.
V nižších otáčkách jelo celkem normálně, ale poznal jsem úbytek výkonu.
Chcípnu to u Globusu a o hodinu později normálně nastartuju, jedu se podívat k BMW AMT jak mají otevírací dobu, abych to nechal napíchnout na diag. Chcípnul jsem to tam a o 10min později jsem to už nenatočil.. Takže odtahovka a stojí to v servisu..

Doufám, že se na to přijde co to je a pak dám vědět, jestli už toto někdo opravil ať napíše co to bylo..

snad to nebude vysokotlaké čerpadlo
Přesně tenhle problém mám. Objedu za dopoledne celý město, ujedu 1km, chcípnu, za chvíli nastartuju a vše ok, a pak najednou sednu do auta a nic. Zkusim to asi všechno povyměnit, už by stejně bylo na čase. :wink:
surfis píše:Kamile naprosto stejný problém měl kamarád s 525D. Nad 3000ot začal motor cukat a nejel. Zajel do BMW tam jasně potvrdily vadné čerpadlo (pod sedadlem řidiče - dávalo, ale málo). Než dojel ke svýmu servisákovi, tak už to nenatočil. Sice si psal, že si čerpadlo měnil, ale bylo nové? Mohlo znovu odejít... :?
Měnil, ale samo že ne za nový, spíš za zánovní který mělo najeto ani ne 60tkm a asi bych nepočítal že by tak brzy mohlo odejít. Hlavně mám ten problém, že zákonitě když jedu na diagnostiku, tak v tu chvíli mi auto jezdí(jinak bych tam ani nedojel)a neukáže tedy žádnou závadu. Zatím auto nebylo napíchnutý v okamžik kdy nejelo... Uvidim no, snad závada nebude nákladnější, jako např vstřikovací čerpadlo nebo vstřiky.. :?

A co třeba snímač otáček vačkové hřídele? Nebo jiný? I to by mohlo mít vliv?
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#19 Příspěvek od Zdenal »

To byla asi chyba, měl si koupit nový. U starýho nemůžeš vědět, že je dobrý, je to sázka do loterie a možná si prohrál.
Stojí asi 10K podle odkazů tady, tak já ho koupím nový, když to bude tím, zas to neni tolik.
Kdyby to bylo to vysokotlaké čerpadlo, tak v AutoŠtangl mají nové (asi repas) za 17500kč, taky bych ho koupil nový než někde na vraku, tam nikdy nevíš..Joo a vstřikovací čerpadlo tam neni, to je to vysokotlaké a vstřiky jsou otevírané elektr.

Jinak vstřiky a snímač kliky by ti myslím odhalili na diag.

Divný je, že když blbne pumpa, že se to nenačte do řj a pak to diag nevyplivne..to je zkurvenina! Byl jsi v BMW na ty diag?

Výše bylo napsáno, že dal pumpu do nádrže NOVOU a byla špatná, vůbec bych tedy neopravoval z použitých dílů, už nemusela dávat 4bar, ale třeba jen 2bar a je to v prd...
Zdenal
Registrovaný
Příspěvky: 315
Registrován: pát 20.03.2009 01:00

#20 Příspěvek od Zdenal »

Chlapy neměli byste radu jak přesně změřit tlak čerpadla v nádrži, střednětlakého pod řidičem a vysokotlakého ??

Vím, že manometrem, ale jakým?
Kolik stojí ?
Jak přidělat na čerpadlo či pumpu?

- o tomhle fakt nic nevím

Mám to v servisu, kterýmu zas tak nevěřim, ale bylo to nejblíž (musel jsem to nechat odvézt odtahovkou)
Jinak jezdím do Dobřejovic, tam vim že umí, ale z Ďáblic je to docela kus cesty..
Dík za rady..
Odpovědět