Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 21.02.2008 20:02
od wEnC
Jelikož jsem měnil prasklý chladič, tak jsem teď poslední dobou víc sledoval ručku teploty, protože se mi zdálo, že se jí moc nechce držet uprostřed.
Teplota se na první čárku dostane celkem rychle, za 2-3km klidné jízdy teď v zimě, ale pokud jezdím dál po městě tak ke středu to stoupá už dost pomalu, a pak ručka pohybuje mezi první čárkou a středem. Někdy je na středu, pak zas klesne k 1. čárce..
Ze servisního módu palubáku jsem zjistil, že se to drží mezi 70-75°C (67° je první čárka a 75° začíná střed)
Na autě mám termostat na 92° tak by mě zajímalo kolik ta provozní teplota vody má být podle toho měřáku na palubáku ? Taky 90° ?
Takže prosím benzíňáky o info o vaší provozní teplotě.
V palubáku je to test 7.0,viz.:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=31276
Napsal: čtv 21.02.2008 21:04
od miloshm
U mojí e34 po zahřátí ručička nastoupá na za minutu 12 a tam drží jak přibitá. Když jsem měl špatnou viskospojku, tak to při popojíždění v koloně lezlo nahoru, teď se ani nehne.
Napsal: čtv 21.02.2008 22:41
od Pavel H
Pokud Ti to takhle skace, tak je spatny termostat a nebo silne zavzdusnene. Jak Ti to topi?
Napsal: čtv 21.02.2008 23:14
od wEnC
Pavel H píše:Pokud Ti to takhle skace, tak je spatny termostat a nebo silne zavzdusnene. Jak Ti to topi?
Ono to zas tak moc neskáče, říkám pohybuje se to mezi 68°-75°. Zavzdušněné to není. Topí to zdá se normálně, nic extra, ale stačí to, nemám s čím porovnat, minulou zimu jsem to auto ještě neměl.
Právě si myslím, že termostat otevírá dřív než má. Jen bych rád věděl jestli o 5° nebo o 25°, proto ten dotaz jestli to někdo nezkoušel měřit.
Jestli otevírací teplota na termostatu 92° = také 92° průměr podle hodnoty čidla ?
Napsal: čtv 21.02.2008 23:49
od Pavel H
92° je plne otevren. Co je to za motor? Auto?
Napsal: pát 22.02.2008 09:26
od wEnC
Pavel H píše:92° je plne otevren. Co je to za motor? Auto?
To z podpisu 528i, motor M52
Napsal: pát 22.02.2008 17:27
od Pavel H
Na Tvem miste bych ho vyndal, strcil do hrnce s vodou a zacal varit. Uvidis jaky ma prubeh otevirani a pri jake teplote se otevre uplne. Nejlepsi je ponorny teplomer, ale postaci i nejaky laserovy na dalku. Ja pouzivam hrnec, ve kterem se sterilizuje a ma teplomer. Pravdepodobne otevira drive a to zpusobuje kolisani.
Napsal: pát 22.02.2008 18:35
od Cepa
wEnC píše:Jelikož jsem měnil prasklý chladič, tak jsem teď poslední dobou víc sledoval ručku teploty, protože se mi zdálo, že se jí moc nechce držet uprostřed.
Teplota se na první čárku dostane celkem rychle, za 2-3km klidné jízdy teď v zimě, ale pokud jezdím dál po městě tak ke středu to stoupá už dost pomalu, a pak ručka pohybuje mezi první čárkou a středem. Někdy je na středu, pak zas klesne k 1. čárce..
Ze servisního módu palubáku jsem zjistil, že se to drží mezi 70-75°C (67° je první čárka a 75° začíná střed)
Na autě mám termostat na 92° tak by mě zajímalo kolik ta provozní teplota vody má být podle toho měřáku na palubáku ? Taky 90° ?
Takže prosím benzíňáky o info o vaší provozní teplotě.
V palubáku je to test 7.0,viz.:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=31276
Mam 528 r.v. 98 a mel jsem stejny problem a ted jsem to resil. Postupoval jsem jako ty - pres servisni menu. Ta teplota je spatna - a pokud to behem jizdy poklesne smerem k prvni carce je to spatne.
Ja jsem se pohyboval mezi 70-72, kdyz jsem jel pianko a bez topeni. Pokud jsem to hnal teplota vylezla max. na 85 - opet bez zapnuteho topeni. Pokud jsem zapnul topeni a nastavil teplotu na 24 st. teplota motoru sla vyrazne dolu.
Zavzdusnene jsem to nemel.
Nechal jsem vymenit termostat - 92 st otvira. Ted servisni menu ukazuje teplotu mezi 98-104. Podle stylu jizdy. To se mi zda zase moc a necham pripojit na diagnostiku co ukaze ta. Ted kdyz zapnu topeni, teplotu si to drzi priblizne stejnou.
Napsal: pát 22.02.2008 18:54
od wEnC
Díky
Cepa, tohle jsem přesně potřeboval vědět
Právě, že ručka teploty na středu může znamenat 75° nebo taky 100° ten budík neukazuje lineárně...
Termostat vyměním co nejdřive.
Napsal: pát 22.02.2008 19:55
od Cepa
wEnC píše:Díky
Cepa, tohle jsem přesně potřeboval vědět
Právě, že ručka teploty na středu může znamenat 75° nebo taky 100° ten budík neukazuje lineárně...
Termostat vyměním co nejdřive.
Ano, presne tak - budik ma pomerne velkou toleranci. Me se budik pri udaji servisniho menu 70-75° snad jeste drzel presne na stredu. Mam dojem, ze jeho rucicka mi spadla jen jednou mozna 2x smerem k prvni carce. Ale uz si to presne nepamatuju.
A po vymene termostatu se v servisnim menu 1x ukazalo i 105° a rucicka stale presne na stredu.
Napsal: pát 22.02.2008 19:57
od Slid
určítě to je termostatem
mrkni třeba na
http://www.mjauto.cz maj termostaty za super ceny

Napsal: stř 27.02.2008 20:58
od wEnC
Takže termostat jsem dnes vyměnil, projel jsem to asi 5km a při klidné jízdě po městě to teď drží přesně 91-92°C podle servisního menu, takže oproti tomu starému termostatu to má teď asi o 20° více.
Kupoval jsem ho v bmw, protože v tom mjauto je to kupodivu o 150 dražší a ještě divná značka

Napsal: stř 27.02.2008 21:07
od Slid
no vidíš a máš klid
ono v mj to je spíše pro diesel,kde stojí třeba 300

Napsal: stř 27.02.2008 21:22
od wEnC
Ten původní tam byl z 2002 roku, tak doufám, že to zas těch 6 let vydrží.
To jsem nevěděl, kdybych měl TDS tak bych ušetřil 600 ...

Napsal: stř 27.02.2008 22:47
od elektrik
některej termostat vydrží třeba 200 let:D