Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Neznámé syčení e34 tds
Přijde mi že tohle auto mi prodal sám ďábel, protože není týden kdy bych neobjevil novou závadu. Takže cca před třemi týdny jsem měl auto v diesel servisu kde mi dělali statickej předvstřik. Minulej týden jsem zjistil že jakmile motor ,za jízdy, vytočím víc jak 2,5tis.ot. něco tam syčí. První co mě napadlo bylo volný sání- Měli v servisu dole kvůli předvstřiku, fajn dnes jsem zjistil že na prvním válci je to volný a bylo to i oblitý od oleje. sundal jsem přetěsnil jsem. Dělá to pořád. Nakonec jsem zjistil,že to dělá i na vyřazenou když motor neni v tahu,ale je vytáčenej od 4tis a vejš. Koukali jsme na to na sání nic zřetelnýho nebylo. Jdu po sání protože s tim syčením klesl výkon,takže si myslim,že to teď nemá ten správnej tlak. Kouřivost o.k. Podtlak od vývěvy je nesmysl. Napadá mě jedině prasklej chladič vzduchu nebo výfuk někde nevim kde asi u turba nebo prasklina na svodu. Myslíte si asi že prasklej svod pozná každej jouda, ale tohle auto má pokaždý jinej zvuk ve vysokých otáčkách,hlavně od té doby co mám jiný čerpadlo. Prosím o radu vás znalé lidi tady z BMWklubu. Díky za každý příspěvek.
Tak zkus změřit výši a průběh plnícího tlaku turba.Dej T-kus na hadičku vedoucí k snímači tlaku turba,vyved si ji až do kabiny tam na to prdni manometr a můžeš při zatížení měřit.Waste-gate ventil na turbu otevírá v sérii při 1.15 atm. při netěsnosti v plnící části bys toho tlaku nedosahl.Turbo začne efektivně plnit v momentě až se tzv. nafoukne a to je v nějakých asi 1800-2000 ot.min. a plnící tlak je kolem 0.95-1.05at.
Promiň v BMW jsem začátečník. Je to tak hadička co je zespodu sání? Zaráží mě že jí nedrží žádná páska a udrží se tam pod tlakem 1 atm. Barometr nějakej mám tak to zkusim. Tohle by mě nenapadlo,díky. Můžu tak vlastně mít stálej přehled v kabině o plnícím tlaku. Nemohl bys mi prosim tě trochu popsat jak to turbo funguje? Kde tam najdu nějaký ventily atd. Přemíšlel jsem o zvýšení plnícího tlaku, tak bych rád věděl jak na to. Díky Hezkej denfafejta píše:Tak zkus změřit výši a průběh plnícího tlaku turba.Dej T-kus na hadičku vedoucí k snímači tlaku turba,vyved si ji až do kabiny tam na to prdni manometr a můžeš při zatížení měřit.Waste-gate ventil na turbu otevírá v sérii při 1.15 atm. při netěsnosti v plnící části bys toho tlaku nedosahl.Turbo začne efektivně plnit v momentě až se tzv. nafoukne a to je v nějakých asi 1800-2000 ot.min. a plnící tlak je kolem 0.95-1.05at.
lucky píše:Promiň v BMW jsem začátečník. Je to tak hadička co je zespodu sání? Zaráží mě že jí nedrží žádná páska a udrží se tam pod tlakem 1 atm. Barometr nějakej mám tak to zkusim. Tohle by mě nenapadlo,díky. Můžu tak vlastně mít stálej přehled v kabině o plnícím tlaku. Nemohl bys mi prosim tě trochu popsat jak to turbo funguje? Kde tam najdu nějaký ventily atd. Přemíšlel jsem o zvýšení plnícího tlaku, tak bych rád věděl jak na to. Díky Hezkej denfafejta píše:Tak zkus změřit výši a průběh plnícího tlaku turba.Dej T-kus na hadičku vedoucí k snímači tlaku turba,vyved si ji až do kabiny tam na to prdni manometr a můžeš při zatížení měřit.Waste-gate ventil na turbu otevírá v sérii při 1.15 atm. při netěsnosti v plnící části bys toho tlaku nedosahl.Turbo začne efektivně plnit v momentě až se tzv. nafoukne a to je v nějakých asi 1800-2000 ot.min. a plnící tlak je kolem 0.95-1.05at.
Ano,to je ona.Je kousek vedle čidla teploty nasávaného vzduchu.Vede na podběh,kde je vlastní snímač turbotlaku/taková placatá kostka/.Přepáskovaná není stejně jako přepadové hadičky ze vstřiků.1atm není moc velký tlak tak asi proto.U F1 z osmdesátých let kde byl turbotlak 5 atm. by to asi nešlo.
Waste-gate ventil je obtokový ventil,ovládaný přetlakovou plechovkou přes táhlo k samotné klapce/ventilu/,když přetlak přesáhne určitou mez, tak se obtok.ventil otevře a část výfukových plynů jde místo na lopatky dostredivé turbíny přímo do výfuku a tím se turbíně už více nezvyšují otáčky a plnící tlak se ustálý a dále se už nezvyšuje.U TDS je waste-gate interní,tedy je přímo na tělese turbodmychadla.Tlak plnění se koriguje prodlužováním či zkracováním táhla od plechovky wg k ventilu.Ale na netu o turbech toho najdeš daleko více.
Super moc díky. Ve finále to byla prodřené koleno hadice za chladičem vzduchu. Celej chladič tam byl nejspíš na volno takže jakmile jsem jel rychleji natlačilo to chladiče, společně s touhle hadicí, na čerpadlo od serva a tím se prošoupala. Blbost. Bohužel jsem si toho všiml až když jsem měl chladiče venku.fafejta píše:lucky píše:Promiň v BMW jsem začátečník. Je to tak hadička co je zespodu sání? Zaráží mě že jí nedrží žádná páska a udrží se tam pod tlakem 1 atm. Barometr nějakej mám tak to zkusim. Tohle by mě nenapadlo,díky. Můžu tak vlastně mít stálej přehled v kabině o plnícím tlaku. Nemohl bys mi prosim tě trochu popsat jak to turbo funguje? Kde tam najdu nějaký ventily atd. Přemíšlel jsem o zvýšení plnícího tlaku, tak bych rád věděl jak na to. Díky Hezkej denfafejta píše:Tak zkus změřit výši a průběh plnícího tlaku turba.Dej T-kus na hadičku vedoucí k snímači tlaku turba,vyved si ji až do kabiny tam na to prdni manometr a můžeš při zatížení měřit.Waste-gate ventil na turbu otevírá v sérii při 1.15 atm. při netěsnosti v plnící části bys toho tlaku nedosahl.Turbo začne efektivně plnit v momentě až se tzv. nafoukne a to je v nějakých asi 1800-2000 ot.min. a plnící tlak je kolem 0.95-1.05at.
Ano,to je ona.Je kousek vedle čidla teploty nasávaného vzduchu.Vede na podběh,kde je vlastní snímač turbotlaku/taková placatá kostka/.Přepáskovaná není stejně jako přepadové hadičky ze vstřiků.1atm není moc velký tlak tak asi proto.U F1 z osmdesátých let kde byl turbotlak 5 atm. by to asi nešlo.
Waste-gate ventil je obtokový ventil,ovládaný přetlakovou plechovkou přes táhlo k samotné klapce/ventilu/,když přetlak přesáhne určitou mez, tak se obtok.ventil otevře a část výfukových plynů jde místo na lopatky dostredivé turbíny přímo do výfuku a tím se turbíně už více nezvyšují otáčky a plnící tlak se ustálý a dále se už nezvyšuje.U TDS je waste-gate interní,tedy je přímo na tělese turbodmychadla.Tlak plnění se koriguje prodlužováním či zkracováním táhla od plechovky wg k ventilu.Ale na netu o turbech toho najdeš daleko více.

Waste-gate je přímo na turbodmychadle,je ale na straně k bloku motoru tudíž je hůře přístupný.Ta plechovka od něj je přišroubovaná na komoře dmychadla z něj pak táhlo se závitem M8 přes páku ke klapce do turbínové komory.Případné seřízení se dělá na tom táhle jeho prodlužováním či zkracováním.Ale určitě bych nepřidával,protože si myslím,že takovýhle veterání si zaslouží důstojné dožití,jestli se s ním nechceš ovšem rozloučit.Tunit 16let starýho dýzla si myslím není moc rozumný.
Jasně důstojně se k němu chovám od té doby co ho mám, už jsou to tři měsíce. Pořád tomu přicházim na kloub a určitě ho chci mít delší dobu a nechci ho zabít. Jen mi pořád přijde že to neni ono a tunit to nemá cenu. Chci jen zkusit rozdíl když mu přidám tímhle spůsobem. I tak se tady ty jejich vymazlený jednašestky nechytaj
Dík moc za radu. Jinak bych nikdy nevěřil že taková malá prasklinka bude mít tak obrovskej vliv na výkon. Vypadá že BMW dost rozumíš mohl bys mi poradit ještě s pár věcmi. Někdo tady něco povídal o testu kontrolek a o vlastní diag vstřiku. S tím že po testu kontrolek po zhasnutí ikonky vstřiku sa pak nějak sešlápne plyn na max na nějakou dobu pak se to jede projet a pak znova, moc jsem to nepochopil. Předpokládám, že máš taky TDS. Přijde mi že ta má je hrozně hlučná. Ten hukot jde od vrtule ventilátoru. Ještě nikdy jsem na něm neslišel hvízdat turbo a přijde mi to divné, protože u jiných bylo slyšet hezky, Co ty na to? PS: Nejde mi o to že to hvízdá to je mi šumafuk,ale přijde mi to divný a mam starost jestli neni něco v háji. Díky
