Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 540iA Touring - vymena aut. regulace podvozku (nivo)

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od BeXTeR »

chtel bych zamenit zadni aut. regulaci podvozku za normalni tlumice. Mate s tim prosim nekdo zkusenost?

diky
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Huska »

BeXTeR píše:chtel bych zamenit zadni aut. regulaci podvozku za normalni tlumice. Mate s tim prosim nekdo zkusenost?

diky


není žádný problém...pouze odpojíš hadičky od tluličů a pojíš je mezi sebou (tuším že tam pasovalo něco ze škodovky) .. pak jen dáš obyč tlumiče a pružiny. nic víc v tom není. :-) pokud by jsi je nespojil mezi sebou nebo zaslepil musel by jsi vyměnit servopumpu za obyčejnou.
měli jsme na e34 opačný problém po koupi jsme dokupovali tlumiče které někdo takto vyměnil... původní tlumiče nám zůstali, tak pokud by sji chtěl rádi se jich zbavíme... pružiny by sis musel sehnat (máme jen nivelační)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od BeXTeR »

tak to jsi me VELICE potesil, od tlumicu ti rad pomuzu jestli jsou v nejakem rozumnem stavu :) a hodne bych chtel i tu hadicku :D
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od BeXTeR »

tak propojeno, jezdi to OK, akorat privodni tlakova hadicka do takoveho toho "rozcestniku" jeste predtim nez to jde do tech expanznich nadobek zacala ukapavat.

Neodpojil jsem totiz to cidlo, ktere monitoruje zatizeni napravy. Ted uz je odpojene, akorat nemuzu najit vhodnou pozici toho cidla aby mi nehlasil checkcontrol zavadu.
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od BeXTeR »

Nema E34 vpredu jeste dalsi cidla jako tomu je u E39 ? porad mi CCM hlasi zavadu niva a to uz jsem vyzkousel snad 4 pozice toho potenciometru, tak jestli tam nahodou jeste nejsou dalsi :)

dalsi vec je, ze se mi zda rizeni trosku prituhnuty a pri vetsi zatezi ma dokonce tendence pocukavat (treba pri prudsim brzdeni, nebo na nerovnym terenu), neni to tim propojenym okruhem ? Jestli by totiz nebylo lepsi tu pumpu radsi vymenit za jednookruhovou..

Olej je samozrejme doplneny...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Huska »

s tím checkem ti neporadím .. neměli jsme ho. .... ten "spínač - rozcestník" jsme měli nastavený na max otevření ... při výměně tlumičů za nivo jsme dali druhý protože taky v jiných pozicích ukapával. Problémy se servem jsme neměli a teoreticky by neměl být protože přes nivo pouze naprázdno koluje olej, takže není důvod. jakékoliv vady.
máš elektronické spínání tuhosti serva? jestli nebude problém s tím... zkus ho odpojit a uvidíš

:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
BeXTeR
Registrovaný
Příspěvky: 235
Registrován: pon 02.05.2005 00:00
Bydliště: Prague
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od BeXTeR »

vzpomenes si, jestli zcela otevreny znamena uplne dozadu ?

To spinani tuhosti rizeni.. v knizce pisou ze to asi mam, ale vis jak to je, dokud si na to nesahnu nebo neuvidim ze odnekud nekam vede nejaka hadicka nebo dratek co znamena ze to umi, tak tomu neuverim :) timzto padem se snazim naznacit, ze budec netusim jak takovou vec jednoduse odpojit :roll:

nicmene me jeste napadlo, jestli tomu nevadi kapalina, mel jsem jenom zelenou, tak snad tam nema byt jina :?

jinak diky za cas :!:
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Huska »

změnu tuhosti řízení poznáš tak, že na skřínce řízení je taková krabička a vedou do ní kabely (my jsme v ní měli docela vůli tak jsme dali obyčejnou.... původní možná ještě máme). kapalinu do serva nesmíš podcenit. Nejde ani tak o barvu, ale o typ který musí být stejný jako je na víčku nádobky ATF XXXXX.... jinak mohou být problémy nevhodou volbou. koukni se do příspěvku Majora o olejích tam to popisuje odborník :-)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Hagen »

Pokud nepropojim ty hadicky mezi sebou a jenom kazdou zaslepim, jaky to bude mit projev oproti propojeni mezi sebou? Muzu to tak udelat vubec? Diky
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#10 Příspěvek od Kail »

Osobně bych udělal všechno pro to aby Nivo zůstalo funkční - výborná věc.A pokud jsi tam dával nějaký starý tlumiče,sehnal bych radši starý s nivem...

Není zrovna moc košer když naložíš do auta 4 lidi a sedí na zadku jak nějaká cigánská mrtka (a nesnaž se mně přesvědčit že na origo pružinách nesedí) :wink: .To je ale každýho boj :D
pepino5xx
Registrovaný
Příspěvky: 2506
Registrován: úte 15.04.2008 00:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od pepino5xx »

Kail píše:Osobně bych udělal všechno pro to aby Nivo zůstalo funkční - výborná věc....

:palec:
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Hagen »

No jasna vec, jenze ja mam zato ze ty tlumice stoji docela ranec, nebo mate nekde nejaky za rozumnou cenu?
Kail
Registrovaný
Příspěvky: 3205
Registrován: stř 07.09.2005 00:00
Bydliště: Soběslav

#13 Příspěvek od Kail »

Když budeš řešit nový tak je to celkem ranec,na Elitu uplnej nesmysl ale na netu se nechaj sehnat asi kolem 5000kč,už je to nějaká doba ale nějak tak jsem je viděl...

Poptej se jestli nemáš v okolí někoho kdo rapasuje tlumiče,na OFFy se dělaj repase tlumičů a není to ani drahý,nevím ale jestli jde repasovat i ten nivotlumič...
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#14 Příspěvek od pragdejf »

chci si jeden rozebrat a zkusit ho zrepasovat. ale stale je v kupe s pruzinou. ma nekdo v praze po ruce stahovak?

edit: jinak sem nahodil od kamila740 tlumice+pruziny+koule z M5 3,6 a naprosta spokojenost. sice v nich bylo atf, ale to sem poresil elegantne nahustenim uplne nahoru a vypustenim obsahu zadnim odvzdusnovakem.

hlavni opruz u likvidace niva je zaridit naklapeni prednich svetel. ja mam auto puvodne z italie a ovladani naklonu svetel vubec nemam. a predstava, ze xenonama palim do nebe me trochu desi.
sqeezer
Registrovaný
Příspěvky: 92
Registrován: úte 26.09.2006 00:00
Bydliště: Praha, Brno

#15 Příspěvek od sqeezer »

Povedlo se ti ten tlumič repásnout?
Odpovědět