Stránka 1 z 1
Napsal: stř 16.01.2008 13:22
od Susi
Přátelé, jen takový dotaz ohledně výměny brzdovky.
Potřebuju stručný návod na výměnu. Zajímá mě taky odvzdušnění, jak se provádí. Auto má samozřejmě ABS a nevím, jestli se tím výměna trochu nekomplikuje. Výměnu jsem dělal kdysi u auta bez ABS a už si to moc nepamatuju..
Díky MOOC
Napsal: stř 16.01.2008 13:41
od dexter
Je to stejný jak u áut bez abs.Měl bys začít kolem které je nejdál od posilovače.Já osobně u odvzdušňování nechávam nastartovanej motor ať to dotyčný za volantem nemá tak těžký.Nevím jaké máš brzdiče ve předu,ale jestli máš 4 pístkové jak já ,musíš odvzdušnit i druhou stranu brzdiče.

Napsal: stř 16.01.2008 21:04
od Susi
Ok, děkuju. Mám 523i/98 - jsou tam čtyřpístkový brzdy??
Napsal: stř 16.01.2008 22:11
od dexter
já nevím,ale když sundáš kolo,tak to poznáš.
Napsal: čtv 17.01.2008 14:46
od Susi
Dobře, to zvládnu...

Napsal: čtv 17.01.2008 22:11
od stallker
Na školení od firmy ATE mi bylo řečeno, že u aut s ABS se naopak začíná kolem, který je k jednotce ABS nejblíže. Co si o tom myslíte vy?
Napsal: čtv 17.01.2008 23:15
od Hanis
stallker píše:Co si o tom myslíte vy?
Že to to v podstatě jedno, hlavně když někde začneš.
Napsal: pát 18.01.2008 23:24
od Susi
Takže děkuju za názory.
Můžu se ještě jednou zeptat, kterym kolem mám teda začít??

A z jakého důvodu by se mělo začínat nejbližším/nejvzdálenějším kolem??? ...jen tak pro informaci.
Díky
Napsal: sob 19.01.2008 08:03
od dexter
asi z toho důvodu,že trubky co jdou do zadu jsou delší a když natlakuješ nejdřív předek,tak se ti bude hůř tlakovat zadek,takže budeš asi víc unavenej.Ale myslím že by to ve skutečnosti mělo být jedno.Já začínam vždy tím co je nejdál od posilovače.

Napsal: pon 21.01.2008 11:31
od Susi
Ok, takže díky, vím jak na to.
Jinak intervaly pro výměnu jsou 2 roky. Auto mám 3 měsíce a netuším, kdy byla měněná. Jak se pozná stáří kapaliny? (vyměním jí tak jako tak)
Napsal: pon 21.01.2008 13:52
od telda
mam souvisejici dotaz.Jakeho vyrobce kapaliny,jaky DOT nejlepe,nebo je to dneska uz jedno?? Diky.
Napsal: pon 21.01.2008 15:08
od Diablo330Ci
Dal bych DOT4 ale jeste se podivej na vicko.Vyrobce ATE,Ferodo a zvucna jmena

Napsal: stř 23.01.2008 11:29
od Elektro
A nevíte jaký je správný postup? Vyšlapat všechno a nebo jen dolévat a prošlapávat a dolévat novou ? Děkuji za odpověď

Napsal: stř 23.01.2008 12:33
od dexter
Já ji vždy nejdřív všechnu vypustím.
Napsal: pát 11.03.2011 01:25
od Brátn
otevírám staré téma, chci vyměnit kapalinu v E39 523i a určitě to bude DOT4 nízkovyskozní (kvůli ASC) ale množství? Ani TIS ani ETK mi to neřeklo, nebo to tam prostě nevidím a nějaký rady na výměnu, postup? povolit hadici u kola vyšlapat do prázdna všechnu kapalinu a potom nalívat a postupně povolovat každé kolo zvlášť a klasicky sešlápnout, utáhnout, vyšlápnout, povolit, sešlápnout?
Napsal: pát 11.03.2011 08:46
od Pavel H
Etk rika cca litr. Vymena je mozna jen tlakovou plnickou. V zadnem pripade neslapat na brzdovy, pripadne spojkovy pedal.
Napsal: pát 11.03.2011 12:20
od Brátn
ok díky