Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Cvakáni pomoc-rada

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
130maxi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: stř 13.10.2004 00:00
Bydliště: Selice

#1 Příspěvek od 130maxi »

Chlapi chcel by som nejako poradit co by sa dalo spravit s cvakajucimi hydrostelmy ???Mal som v motore olej 15w40 a na studeno cvakaly hydra.
Po výmene oleja za redsi 10w40 som si myslel ze cvakanie na studeno sa trochu zlepsi ,bude menej cvakat .Ale stalo sa to prave naopak po výmene oleja sa to este zhorsilo.Neviem ci si tie hydra maju prisposobit tomu oleju?Zatial som po výmene nabehal okolo 100km.Niekedy staci po starte vypnut motor a znova nastartovat a prestane .Volal som z technikom z bmw a ten mi povedal len tolko aby som si na to zvykol,ak nechcem vymenit komplet vsetky hydra. Za tepla to vyzera ok.
Bol by som rad keby mi niekto poradil co by sa stým dalo spravit teda okrem výmeny.
Dakujem vsetkým za rady.
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#2 Příspěvek od bas2 »

nalej olej 5w40, najlepsie total 9000. Stym olejom uz prestal cvakat nejeden motor. Cvakaju vsetky ci len nejake? Vacsinou je na vine olej, bud prilis husty nebo prilis riedky, alebo mozu byt zanesene karbonom, nezaskodilo by im precistenie... Este som nevidel u BMW kaput hydra to by si musel mat min. 500t km....
ZapBranigan
Registrovaný
Příspěvky: 246
Registrován: ned 10.06.2007 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od ZapBranigan »

Ja jsem ted u stejnyho motoru, i kdyz jen dvoulitru, presel na 5W40 Helix z 15W40 a rozdil je to docela slusnej. Bezi to potichu a zmizelo i drobny cukani pri volnobehu, ktery jsem myslel, ze bude opotrebovany ulozeni...
130maxi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: stř 13.10.2004 00:00
Bydliště: Selice

#4 Příspěvek od 130maxi »

Olej 5w40 nieje uz moc riedky na ten motor??? Doteraz som jazdil na 15w40(cca 2roky a predchadzajuci majitel neviem) a teraz som v sobotu menil za 10w40.Sem tam uz kvapka olej a s 5w40 by to uz asi tieklo...
Inac ako by sa dalo spravit to precistenie???? :oops:
130maxi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: stř 13.10.2004 00:00
Bydliště: Selice

#5 Příspěvek od 130maxi »

ZapBranigan píše:
130maxi píše:Chlapi chcel by som nejako poradit co by sa dalo spravit s cvakajucimi hydrostelmy ???Mal som v motore olej 15w40 a na studeno cvakaly hydra.
Po výmene oleja za redsi 10w40 som si myslel ze cvakanie na studeno sa trochu zlepsi ,bude menej cvakat .Ale stalo sa to prave naopak po výmene oleja sa to este zhorsilo.Neviem ci si tie hydra maju prisposobit tomu oleju?Zatial som po výmene nabehal okolo 100km.Niekedy staci po starte vypnut motor a znova nastartovat a prestane .Volal som z technikom z bmw a ten mi povedal len tolko aby som si na to zvykol,ak nechcem vymenit komplet vsetky hydra. Za tepla to vyzera ok.
Bol by som rad keby mi niekto poradil co by sa stým dalo spravit teda okrem výmeny.
Dakujem vsetkým za rady.
Ja jsem ted u stejnyho motoru, i kdyz jen dvoulitru, presel na 5W40 Helix z 15W40 a rozdil je to docela slusnej. Bezi to potichu a zmizelo i drobny cukani pri volnobehu, ktery jsem myslel, ze bude opotrebovany ulozeni...
Kolko mas nabehane??? ja mam 265000km
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#6 Příspěvek od bas2 »

130maxi píše:Olej 5w40 nieje uz moc riedky na ten motor??? Doteraz som jazdil na 15w40(cca 2roky a predchadzajuci majitel neviem) a teraz som v sobotu menil za 10w40.Sem tam uz kvapka olej a s 5w40 by to uz asi tieklo...
Inac ako by sa dalo spravit to precistenie???? :oops:
5w40 ma za prevadzkovej teploty rovnaku vizkozitu ako 15w40. Rozdiel v tekutosti je iba v prvych cca 10-15 km jazdy, pokial sa olej neohreje, potom su viacmenej rovnako tekute, zato 15w40 je dost husty za studena a hlavne teraz v zime...
Precistit sa daju idealne tak, ze ich vsetky vyberies a poriadne preplachnes v benzine...ale kto by to robil, ze? Tak mozes skusit nejake precistovadlo za behu, pred vymenou oleja nalejes, nechas 10-15 minut na volnobeh a potom vypustis olej a nalejes novy. Pocul som chvalu na winns system cleaner (ten som vyskusal aj ja, v podstate je to petrolej) alebo neni zly ani LM motor cleaner. Alebo ked sa bojis pouzit ten cistic, tak nalej nejaky olej , ktory dobre cisti (ktory obsahuje kvalitne cistiace aditiva) a cakaj niekolko tisic km az si ti motor precisti sam...kupodivu aj tato metoda funguje, len by som castejsie menil olej, neviem kolko mas karbonu v motore, kukni zvnutra na ventilove veko aky mas nanom nanos karbonu (staci cez viecko od oleja) Ja som tam mal asi 1 mm vrstvu, lebo "castrol, z lasky k motoru" Fuj, ten olej ani zadarmo...
ZapBranigan
Registrovaný
Příspěvky: 246
Registrován: ned 10.06.2007 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od ZapBranigan »

130maxi píše:
ZapBranigan píše:
130maxi píše:Chlapi chcel by som nejako poradit co by sa dalo spravit s cvakajucimi hydrostelmy ???Mal som v motore olej 15w40 a na studeno cvakaly hydra.
Po výmene oleja za redsi 10w40 som si myslel ze cvakanie na studeno sa trochu zlepsi ,bude menej cvakat .Ale stalo sa to prave naopak po výmene oleja sa to este zhorsilo.Neviem ci si tie hydra maju prisposobit tomu oleju?Zatial som po výmene nabehal okolo 100km.Niekedy staci po starte vypnut motor a znova nastartovat a prestane .Volal som z technikom z bmw a ten mi povedal len tolko aby som si na to zvykol,ak nechcem vymenit komplet vsetky hydra. Za tepla to vyzera ok.
Bol by som rad keby mi niekto poradil co by sa stým dalo spravit teda okrem výmeny.
Dakujem vsetkým za rady.
Ja jsem ted u stejnyho motoru, i kdyz jen dvoulitru, presel na 5W40 Helix z 15W40 a rozdil je to docela slusnej. Bezi to potichu a zmizelo i drobny cukani pri volnobehu, ktery jsem myslel, ze bude opotrebovany ulozeni...
Kolko mas nabehane??? ja mam 265000km
211000km - olej 5w40 mi doporucil muj mechanik. Tak jsem tam nalil polosynteticky Shell Helix a jsme spokojen. Tichy chod a zmizely drobne vibrace jak jsem psal. Vic opravdu neresim. Je to 13 let stary auto tak to zase tak neprozivam... U e60 bych to asi jinak hlidal :D
Igor1977
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: sob 07.07.2007 00:00
Bydliště: Prešov, Slovenská republika

#8 Příspěvek od Igor1977 »

Podla mňa tam naspäť 15W40 ale kvalitný Mobil1 a malo by to prestať
Checker
Registrovaný
Příspěvky: 164
Registrován: pát 24.02.2006 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Checker »

ZapBranigan píše:
130maxi píše:
ZapBranigan píše: Ja jsem ted u stejnyho motoru, i kdyz jen dvoulitru, presel na 5W40 Helix z 15W40 a rozdil je to docela slusnej. Bezi to potichu a zmizelo i drobny cukani pri volnobehu, ktery jsem myslel, ze bude opotrebovany ulozeni...
Kolko mas nabehane??? ja mam 265000km
211000km - olej 5w40 mi doporucil muj mechanik. Tak jsem tam nalil polosynteticky Shell Helix a jsme spokojen. Tichy chod a zmizely drobne vibrace jak jsem psal. Vic opravdu neresim. Je to 13 let stary auto tak to zase tak neprozivam... U e60 bych to asi jinak hlidal :D
Cože?? 5w40 je plna syntetika!....polosyntetický je 10w40, jinak s tím čističem jak tady někdo píše bych se bál u starýho motoru, zajímal by mě názor odborníka
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Klubové ID: 950
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od BMWPower »

Zdar,
mám E34 2,5 L 24V. ten motor je nezmar!!! Mám nalítáno něco přes 200 000km. Teď v zimě za studena poslouchám taky cvakavo-klepající cinkání :roll: . Ptal jsem se všude co s tím...až v autorizovaném servisu mi dali dvě odpovědi- Řidčí olej nebo vyčistit. Přešel jsem na olej od výrobce Shell a je to pryč (5W/40). Ze začátku to stejně cvakalo ale po zahřátí a závodech na dálnici do tvrdejch(omezovač rychlosti + otáček a asi 15vteřin držet) vše se asi vyprášilo a teď je to v poho. jinak co jsem dělal tak před vypnutím jsem to vytočil do max rpm a vypnul motor-druhý den to necvakalo. Ne, že bych byl barbar ale auto někdy potřebuje vyprášit kožich-tím se zbavíte nánosů karbonu v motoru(částečně) ale hlavně vymetete pavučiny z výfuku...jinak zkoušet pouze za sucha-ve sněhu by to bylo harakiri...
ZapBranigan
Registrovaný
Příspěvky: 246
Registrován: ned 10.06.2007 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od ZapBranigan »

to Checker: No ted jsi me dostal. Mozna mas s tou syntetikou pravdu. Je to 5w40 Helix Plus modra lahev a mel jsem za to, ze je to polosyntetika. Ale ted uz fakt nevim. Ale 5w40 jsem kupoval i pro kamose a ten chtel plnou syntetiku a lahev byla sediva. Ale zase mam pocit, ze na tom bylo napsano, ze je to vhodny pro dieselovy motory, tak mozna proto ta barva. Zjistim to jak to bylo.

to BMWPower: Vzdyt to rikam. Taky jsem cvakal a tenhle olej to spravil.
BMWPower
Registrovaný
Příspěvky: 2339
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Zbýšov u Brna
Klubové ID: 950
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od BMWPower »

JJ. Je to opravdu v tom oleji. 5W 40 by měla být syntetika, 10W 40 polosyntetika a 15W 40 mineral. Říkal mi to jeden mechoš ale mohl mít haluze... :D
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk
Klubové ID: 775

#13 Příspěvek od jurasis »

Označení viskozity nemá se složením oleje nic společného. Je to odjakživa jen zjednodušení pitomců, kteří tomu nerozumí.
A co je teda 0W-40? Kryptosupersyntetika? :roll:
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#14 Příspěvek od major »

jurasis píše:Označení viskozity nemá se složením oleje nic společného. Je to odjakživa jen zjednodušení pitomců, kteří tomu nerozumí.
A co je teda 0W-40? Kryptosupersyntetika? :roll:
Ano, přesně tak. V současnosti už na 100% plnou syntetiku prakticky nenarazíte. I u SAE 0W-40 jsou používány směsné základy. Nicméně jsem tu o tomto v minulosti již také psal v tématu "Jaký olej".
Odpovědět