Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 29.11.2007 16:16
od fotobobo
Napsal: čtv 29.11.2007 16:18
od cipis
rekl bych, ze sem zapojis startovaci kabel.
viz.
[code:1]Při vybitém akumulátoru může být motor nastartován akumulátorem jiného vozidla prostřednictvím dvou pomocných startovacích kabelů tímto postupem:
1.) Překontrolovat, zda akumulátor druhého vozidla má jmenovité napětí 12 V a přibližně stejnou kapacitu (Ah) (je to na něm natištěno).
2.) Vybitý akumulátor neodpojovat od palubní sítě!
3.) Mezi oběma vozidly nesmí dojít ke kontakto karoserií - nebezpečí zkratu!
4.) Nejprve jedním startovacím kabelem spojit plusové póly obou akumulátorů. K tomu je v motorovém prostoru k dispozici vývod (krytka je označena "+", k sejmutí je třeba zatáhnout za jazýček). Potom se druhý startovací kabel zapojí nejprve na mínusový pól akumulátoru druhého vozidla a teprve potom na kostru motoru, nebo karoserii vlastího vozidla.
5.) Pri slabém akumulátoru vozidla, jež daruje proud, ponechat jeho motor v chodu. Vlastní motor startovat obvyklím postupem a rovněž ponechat v chodu. Když vlastní motor naskočí, pak před odpojením pomocných startovacích kabelů zapojit osvětléní, vyhřívání zadního skla a nejvyšší stupeň vetilátoru topení, aby se zabránilo nadměrnému napětí od regulátoru na spotřebiče. V návaznosti na to odpojit startovací kabely v obráceném pořadí. Podle příčiny závady pak dát akumulátor dobít.
POZOR!
V souvislosti se zapalovácím systémem se zvýšeným výkonem je dotyk s díly pod vysokým napětím na běžícím motoru nebezpečný život! [/code:1]
Napsal: čtv 29.11.2007 18:50
od fotobobo
cipis píše:rekl bych, ze sem zapojis startovaci kabel.
viz.
[code:1]Při vybitém akumulátoru může být motor nastartován akumulátorem jiného vozidla prostřednictvím dvou pomocných startovacích kabelů tímto postupem:
1.) Překontrolovat, zda akumulátor druhého vozidla má jmenovité napětí 12 V a přibližně stejnou kapacitu (Ah) (je to na něm natištěno).
2.) Vybitý akumulátor neodpojovat od palubní sítě!
3.) Mezi oběma vozidly nesmí dojít ke kontakto karoserií - nebezpečí zkratu!
4.) Nejprve jedním startovacím kabelem spojit plusové póly obou akumulátorů. K tomu je v motorovém prostoru k dispozici vývod (krytka je označena "+", k sejmutí je třeba zatáhnout za jazýček). Potom se druhý startovací kabel zapojí nejprve na mínusový pól akumulátoru druhého vozidla a teprve potom na kostru motoru, nebo karoserii vlastího vozidla.
5.) Pri slabém akumulátoru vozidla, jež daruje proud, ponechat jeho motor v chodu. Vlastní motor startovat obvyklím postupem a rovněž ponechat v chodu. Když vlastní motor naskočí, pak před odpojením pomocných startovacích kabelů zapojit osvětléní, vyhřívání zadního skla a nejvyšší stupeň vetilátoru topení, aby se zabránilo nadměrnému napětí od regulátoru na spotřebiče. V návaznosti na to odpojit startovací kabely v obráceném pořadí. Podle příčiny závady pak dát akumulátor dobít.
POZOR!
V souvislosti se zapalovácím systémem se zvýšeným výkonem je dotyk s díly pod vysokým napětím na běžícím motoru nebezpečný život! [/code:1]
Aha, to jako ze se na to + napichne kabel
a jako na - se pripoji kastle?
Napsal: čtv 29.11.2007 18:56
od mira525ix
tak to jsem nevěděl ale už jsem chytřejši

Napsal: čtv 29.11.2007 21:17
od tds
je to +pol z baterky- můžeš ji přes to i nabíjet popř. startovat tvoje nebo jiné auto přes kabely. - pól můžeš fiknout rovnou na parohy.
Napsal: sob 01.12.2007 11:55
od EsoRimr
tds píše:je to +pol z baterky- můžeš ji přes to i nabíjet popř. startovat tvoje nebo jiné auto přes kabely. - pól můžeš fiknout rovnou na parohy.
Jojo, s tim mužu jen souhlasit, taky sem už zjištoval

Napsal: sob 01.12.2007 12:15
od Martinéz
byly casy, kdy jsem tenhle pol nenechal na svym aute vychladnout...

a ted marne hledam tu zaslepku..
to Fotobobo.. vzdy me tvoje dotazy pobavi

.. ale ja taky zacinal, vpoho..