Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 29.11.2007 16:16
od fotobobo
Zdravim,
nevedel by nekdo z Vas, na co je tato vec?
Ma to ve znamenku +

Diky

http://img265.imageshack.us/img265/7663/dcp4926hn5.jpg

http://img510.imageshack.us/img510/930/dcp4927zm6.jpg

Napsal: čtv 29.11.2007 16:18
od cipis
rekl bych, ze sem zapojis startovaci kabel.
viz.

[code:1]Při vybitém akumulátoru může být motor nastartován akumulátorem jiného vozidla prostřednictvím dvou pomocných startovacích kabelů tímto postupem:
1.) Překontrolovat, zda akumulátor druhého vozidla má jmenovité napětí 12 V a přibližně stejnou kapacitu (Ah) (je to na něm natištěno).

2.) Vybitý akumulátor neodpojovat od palubní sítě!

3.) Mezi oběma vozidly nesmí dojít ke kontakto karoserií - nebezpečí zkratu!

4.) Nejprve jedním startovacím kabelem spojit plusové póly obou akumulátorů. K tomu je v motorovém prostoru k dispozici vývod (krytka je označena "+", k sejmutí je třeba zatáhnout za jazýček). Potom se druhý startovací kabel zapojí nejprve na mínusový pól akumulátoru druhého vozidla a teprve potom na kostru motoru, nebo karoserii vlastího vozidla.

5.) Pri slabém akumulátoru vozidla, jež daruje proud, ponechat jeho motor v chodu. Vlastní motor startovat obvyklím postupem a rovněž ponechat v chodu. Když vlastní motor naskočí, pak před odpojením pomocných startovacích kabelů zapojit osvětléní, vyhřívání zadního skla a nejvyšší stupeň vetilátoru topení, aby se zabránilo nadměrnému napětí od regulátoru na spotřebiče. V návaznosti na to odpojit startovací kabely v obráceném pořadí. Podle příčiny závady pak dát akumulátor dobít.

POZOR!
V souvislosti se zapalovácím systémem se zvýšeným výkonem je dotyk s díly pod vysokým napětím na běžícím motoru nebezpečný život! [/code:1]

Napsal: čtv 29.11.2007 18:50
od fotobobo
cipis píše:rekl bych, ze sem zapojis startovaci kabel.
viz.

[code:1]Při vybitém akumulátoru může být motor nastartován akumulátorem jiného vozidla prostřednictvím dvou pomocných startovacích kabelů tímto postupem:
1.) Překontrolovat, zda akumulátor druhého vozidla má jmenovité napětí 12 V a přibližně stejnou kapacitu (Ah) (je to na něm natištěno).

2.) Vybitý akumulátor neodpojovat od palubní sítě!

3.) Mezi oběma vozidly nesmí dojít ke kontakto karoserií - nebezpečí zkratu!

4.) Nejprve jedním startovacím kabelem spojit plusové póly obou akumulátorů. K tomu je v motorovém prostoru k dispozici vývod (krytka je označena "+", k sejmutí je třeba zatáhnout za jazýček). Potom se druhý startovací kabel zapojí nejprve na mínusový pól akumulátoru druhého vozidla a teprve potom na kostru motoru, nebo karoserii vlastího vozidla.

5.) Pri slabém akumulátoru vozidla, jež daruje proud, ponechat jeho motor v chodu. Vlastní motor startovat obvyklím postupem a rovněž ponechat v chodu. Když vlastní motor naskočí, pak před odpojením pomocných startovacích kabelů zapojit osvětléní, vyhřívání zadního skla a nejvyšší stupeň vetilátoru topení, aby se zabránilo nadměrnému napětí od regulátoru na spotřebiče. V návaznosti na to odpojit startovací kabely v obráceném pořadí. Podle příčiny závady pak dát akumulátor dobít.

POZOR!
V souvislosti se zapalovácím systémem se zvýšeným výkonem je dotyk s díly pod vysokým napětím na běžícím motoru nebezpečný život! [/code:1]



Aha, to jako ze se na to + napichne kabel
a jako na - se pripoji kastle?

Napsal: čtv 29.11.2007 18:56
od mira525ix
tak to jsem nevěděl ale už jsem chytřejši :D

Napsal: čtv 29.11.2007 21:17
od tds
je to +pol z baterky- můžeš ji přes to i nabíjet popř. startovat tvoje nebo jiné auto přes kabely. - pól můžeš fiknout rovnou na parohy.

Napsal: sob 01.12.2007 11:55
od EsoRimr
tds píše:je to +pol z baterky- můžeš ji přes to i nabíjet popř. startovat tvoje nebo jiné auto přes kabely. - pól můžeš fiknout rovnou na parohy.
Jojo, s tim mužu jen souhlasit, taky sem už zjištoval 8)

Napsal: sob 01.12.2007 12:15
od Martinéz
byly casy, kdy jsem tenhle pol nenechal na svym aute vychladnout... :lol: a ted marne hledam tu zaslepku..

to Fotobobo.. vzdy me tvoje dotazy pobavi :wink: .. ale ja taky zacinal, vpoho..