Ach, tak dobre, presvedcili ste ma, idem sa unuvat:))))) , hlavne martinezov prispevok ma k tomu presvedcil:
ja koupil sedacky s pametma a z ridici jednotky, ktera pod nima byla, melo jit spoustu dratu po aute.. na to jsem nemel pripravu.. tak jsem draze poplatil elektrikare, aby zapojil motorky natvrdo na rele, takze ovlada, ale nepametuju.. a bohuzel do ted vyhrivam jen u spolujezdce, jeste jsem to elektrikarovi ani nedaval na dodelani..
Stal som pred rovnakym problemom pred par tyzdnami, ked som kupil do svojej 535iA 89' elektricke sportove pamatove sedacky z nejakej M5... Spolujazdcova isla v pohode, proste som ju tam dal, zacvkol konketor a bolo, horsia bola vodicova, z RJ sedacky isiel stoh dratov a pod sedackou len ten klasicky 8pinovy biely konektor... Pomohli priatelia z E34.de, ktori ma zasypali kopou uziteocneho info ohladom elektrickych sedaciek, pekne po poriadku, existuje niekolko zakladnych typov el. sedaciek, kazde sa zapajaju po spravnosti inak (+ a - je pekne a aj to funguje, ale fuserina svojim sposobom):
1. elektricke sportove
2. elektricke komfortne
3. elektricke sportove + pamat
4. elektricke komfortne + pamat
Dodatocne mozu mat sedacky este vyhrievanie (vsetky typy) a lordozu (regulacia tvrdosti operadla, od vyroby sa to kombinovalo len s komfort sedackami, sportove to nikdy nemali u E34 (u E32 ano:))), kazdopadne da sa dorobit).
Co sa tyka zmien v sedackach:
9/90
- Zmenili sa tlacitka vyhrevu, uz to neboli mechanicke prepinace, ale tlacitka s dvojstupnovym vyhrievanim, 1 faza sa po 5 minutach automaticky prepina na druhu (slabsiu)
7/92
- bolo zmenene dolne uchytenie bezpecnostneho pasu
9/92
- seriovo vo vybave airbag vodica, s tym prisla zmena v predpinacoch bezpecnostnych pasov, predtym ich mali len vozdila s priplatkovym airbagom a nachadzali sa v hornom uchyteni bezpecnostneho pasu, po tomto datume uz boli naopak v sedacke (dolne uchytenie) a vzdy, kedze Airbag bol uz standard
9/93
- povodna analogova riadiaca jednotka pamate, bola nahradena novou, vyrazne mensou s mikroporocesorovou technikou, kablovy zvazok sedacky sa cely uplne zmenil
6/94
- zavedeny sensor obsadenia spolujazdcovej sedacky (kvoli seriovemu zavedeniu airbagu spolujazdca, predtym ak bol priplatkovy airbag spolujazdca, tak strielal pri crashi vzdy), s tym prisla navyse aj mala kontrolna krabicka pod spolujazdcovym sedadlom
V zasade plati, ze vzdy treba zachovat take rozlozenie predpinacov bezpecnostnych pasov ake ste mali, jedine ak je niekto komplet bez nich (vozdilo bez airbagov), tak predpinace neuskodia, naopak, este si zvysite bezpecnost:))). Co sa tyka elektrickeho zapojenia, pri nie-memory sedackach je fakt jednoduche, pri memory treba navyse uzemnit vyvody (spinac vodicovych dveri, signal k volantu, k zrkadiekam, k zamku bezpecnostneho pasu...) potrebne pre funkciu celeho memory pakety (Kompletny memory paket zahrnuje memory zrkadielka (boli pred aj poface), elektricky stavitelny volant v dvoch osiach a pamatovu el. sedacku vodica, funkcie to ma napr take, ze pri otvoreni dveri sa volant sam zasunie, pri zopnuti klucika do polohy 2 sa sam vysunie do zapametanej pozicie, pri zaradeni spiatocky sa spolujazdcovo zrkadielko automaticky natoci tak aby vodic videl zadny disk (uzitocna vec pri parkovani co vie usetrit sramy na diskoch:))) a podobne ficury...) .
Konkretne ake vyvody je kde a ako treba pozapajat vam osvetli toto PDFko v nemcine, je tam obrazok konektoru aj pekna tabulka, ze ake typy sedaciek potrebuju ake vyvody zapojit a dotiahnut (ake mate LOW-Kabelbaum a nemate konektor predpripraveny pod sedackou) z (vacsinou) zadnej poistkovej skrine...
http://gunnar525.de/screwings_beta/sitze_anschluss_einbau.pdf
Inac ked uz sa bavime o el. sedackach, pre E34 sa este robili aj el. zadne opierky hlavy, pri zapnuti bezpecnostneho pasu na danom mieste sa automaticky vysunuli a vyska sa potom este dala korigovat tlacitkami v rohoch sedaku zadnej sedacky:))).