Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
EL. sedacky do E34
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1474
- Registrován: úte 30.08.2005 00:00
- Bydliště: Šternberk
- Kontaktovat uživatele:
fotobobo píše:Martinéz píše:no bude, pokud mas memory tak urcite..
"pokud mas memory" co si pod tim mam vybavit
Tím myslel el. sedačky s pamětí. To jsou sedačky, ktery si pamatují uloženy pozice nastavení. Jestli se tam takovy chystáš zapojit, tak se připrav na hromadu problémů. Sice jsem to nikdy nedělal, ale myslím, že není zrovna jednoduchy to tam dobastlit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: čtv 14.10.2004 00:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
fotobobo píše:Zdravim,
chystam se koupit do E34 elektricke sedacky misto manualnich.
Nebude tam nejaky problem s elektrikou? Respektive se zapojenim?
Pojistky atd... Diky
Pokud bude ovládání sedadel a toho memory přímo na sedadle a pokud ti nebude vadit, že bys neměl zapojené zpětné zrcátko atd. tak by ti na to měly stačit dva dráty plus a minus.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1677
- Registrován: ned 02.01.2005 01:00
- Bydliště: Zlin
- Kontaktovat uživatele:
jsou dve moznosti:
1. pokud mas vyjimecne sedaky s pameti (pak jsou i zrcatka s pameti) je to zapojeni slozitejsi a zadna sranda ovsem udelat to jde, je treba ovsem prekopat komplet draty u ridice
2. klasicke elektriky maji konektor asi 6 nebo 8 pinu ale tebe zajima jenom + a - kdyz jsem tu mel intos z E32 v el tak jsem cloveku ukazoval ze jedou na baterku jen + a - zapojene a fungujou vsechny posuvy, kazda E32 ma pro to pripravu, ted co kucham 540 ma taky pripravu ale pry to vsechny E34 nemaji ... i kdyby tam priprava nebyla tak natahnes od baterky + a - pres pojistku pro jistotu a sedaky mas zapojene, to je cele
1. pokud mas vyjimecne sedaky s pameti (pak jsou i zrcatka s pameti) je to zapojeni slozitejsi a zadna sranda ovsem udelat to jde, je treba ovsem prekopat komplet draty u ridice
2. klasicke elektriky maji konektor asi 6 nebo 8 pinu ale tebe zajima jenom + a - kdyz jsem tu mel intos z E32 v el tak jsem cloveku ukazoval ze jedou na baterku jen + a - zapojene a fungujou vsechny posuvy, kazda E32 ma pro to pripravu, ted co kucham 540 ma taky pripravu ale pry to vsechny E34 nemaji ... i kdyby tam priprava nebyla tak natahnes od baterky + a - pres pojistku pro jistotu a sedaky mas zapojene, to je cele

ja koupil sedacky s pametma a z ridici jednotky, ktera pod nima byla, melo jit spoustu dratu po aute.. na to jsem nemel pripravu.. tak jsem draze poplatil elektrikare, aby zapojil motorky natvrdo na rele, takze ovlada, ale nepametuju.. a bohuzel do ted vyhrivam jen u spolujezdce, jeste jsem to elektrikarovi ani nedaval na dodelani..
.. koupil jsem jeste jedny sportsicny po alpove e34 do rezervy na dily a tam je to taky bastleny, ale alp tvrdi, ze u nich staci jen + - a budou uz behat.. nevim, podle meho je to podle roku vyroby sedacek a stupni vybavy auta..
.. koupil jsem jeste jedny sportsicny po alpove e34 do rezervy na dily a tam je to taky bastleny, ale alp tvrdi, ze u nich staci jen + - a budou uz behat.. nevim, podle meho je to podle roku vyroby sedacek a stupni vybavy auta..
HANI píše:to by bylo super nemas nejaky fotky
je to myslim biely, alebo taky skoro priesvitny konektor, dvojradovy, pocet pinov si nepamätam. kazdopadne do neho ide hruby plus a hruba kostra, plus par tensich kablov....a niesom si isty, ale zapojenie je podobne ako v E32, akurat myslim, ze ohrev je nejak prehodeny, ale to si uz naozaj nepamatam
Ach, tak dobre, presvedcili ste ma, idem sa unuvat:))))) , hlavne martinezov prispevok ma k tomu presvedcil:
Stal som pred rovnakym problemom pred par tyzdnami, ked som kupil do svojej 535iA 89' elektricke sportove pamatove sedacky z nejakej M5... Spolujazdcova isla v pohode, proste som ju tam dal, zacvkol konketor a bolo, horsia bola vodicova, z RJ sedacky isiel stoh dratov a pod sedackou len ten klasicky 8pinovy biely konektor... Pomohli priatelia z E34.de, ktori ma zasypali kopou uziteocneho info ohladom elektrickych sedaciek, pekne po poriadku, existuje niekolko zakladnych typov el. sedaciek, kazde sa zapajaju po spravnosti inak (+ a - je pekne a aj to funguje, ale fuserina svojim sposobom):
1. elektricke sportove
2. elektricke komfortne
3. elektricke sportove + pamat
4. elektricke komfortne + pamat
Dodatocne mozu mat sedacky este vyhrievanie (vsetky typy) a lordozu (regulacia tvrdosti operadla, od vyroby sa to kombinovalo len s komfort sedackami, sportove to nikdy nemali u E34 (u E32 ano:))), kazdopadne da sa dorobit).
Co sa tyka zmien v sedackach:
9/90
- Zmenili sa tlacitka vyhrevu, uz to neboli mechanicke prepinace, ale tlacitka s dvojstupnovym vyhrievanim, 1 faza sa po 5 minutach automaticky prepina na druhu (slabsiu)
7/92
- bolo zmenene dolne uchytenie bezpecnostneho pasu
9/92
- seriovo vo vybave airbag vodica, s tym prisla zmena v predpinacoch bezpecnostnych pasov, predtym ich mali len vozdila s priplatkovym airbagom a nachadzali sa v hornom uchyteni bezpecnostneho pasu, po tomto datume uz boli naopak v sedacke (dolne uchytenie) a vzdy, kedze Airbag bol uz standard
9/93
- povodna analogova riadiaca jednotka pamate, bola nahradena novou, vyrazne mensou s mikroporocesorovou technikou, kablovy zvazok sedacky sa cely uplne zmenil
6/94
- zavedeny sensor obsadenia spolujazdcovej sedacky (kvoli seriovemu zavedeniu airbagu spolujazdca, predtym ak bol priplatkovy airbag spolujazdca, tak strielal pri crashi vzdy), s tym prisla navyse aj mala kontrolna krabicka pod spolujazdcovym sedadlom
V zasade plati, ze vzdy treba zachovat take rozlozenie predpinacov bezpecnostnych pasov ake ste mali, jedine ak je niekto komplet bez nich (vozdilo bez airbagov), tak predpinace neuskodia, naopak, este si zvysite bezpecnost:))). Co sa tyka elektrickeho zapojenia, pri nie-memory sedackach je fakt jednoduche, pri memory treba navyse uzemnit vyvody (spinac vodicovych dveri, signal k volantu, k zrkadiekam, k zamku bezpecnostneho pasu...) potrebne pre funkciu celeho memory pakety (Kompletny memory paket zahrnuje memory zrkadielka (boli pred aj poface), elektricky stavitelny volant v dvoch osiach a pamatovu el. sedacku vodica, funkcie to ma napr take, ze pri otvoreni dveri sa volant sam zasunie, pri zopnuti klucika do polohy 2 sa sam vysunie do zapametanej pozicie, pri zaradeni spiatocky sa spolujazdcovo zrkadielko automaticky natoci tak aby vodic videl zadny disk (uzitocna vec pri parkovani co vie usetrit sramy na diskoch:))) a podobne ficury...) .
Konkretne ake vyvody je kde a ako treba pozapajat vam osvetli toto PDFko v nemcine, je tam obrazok konektoru aj pekna tabulka, ze ake typy sedaciek potrebuju ake vyvody zapojit a dotiahnut (ake mate LOW-Kabelbaum a nemate konektor predpripraveny pod sedackou) z (vacsinou) zadnej poistkovej skrine...
http://gunnar525.de/screwings_beta/sitze_anschluss_einbau.pdf
Inac ked uz sa bavime o el. sedackach, pre E34 sa este robili aj el. zadne opierky hlavy, pri zapnuti bezpecnostneho pasu na danom mieste sa automaticky vysunuli a vyska sa potom este dala korigovat tlacitkami v rohoch sedaku zadnej sedacky:))).
ja koupil sedacky s pametma a z ridici jednotky, ktera pod nima byla, melo jit spoustu dratu po aute.. na to jsem nemel pripravu.. tak jsem draze poplatil elektrikare, aby zapojil motorky natvrdo na rele, takze ovlada, ale nepametuju.. a bohuzel do ted vyhrivam jen u spolujezdce, jeste jsem to elektrikarovi ani nedaval na dodelani..
Stal som pred rovnakym problemom pred par tyzdnami, ked som kupil do svojej 535iA 89' elektricke sportove pamatove sedacky z nejakej M5... Spolujazdcova isla v pohode, proste som ju tam dal, zacvkol konketor a bolo, horsia bola vodicova, z RJ sedacky isiel stoh dratov a pod sedackou len ten klasicky 8pinovy biely konektor... Pomohli priatelia z E34.de, ktori ma zasypali kopou uziteocneho info ohladom elektrickych sedaciek, pekne po poriadku, existuje niekolko zakladnych typov el. sedaciek, kazde sa zapajaju po spravnosti inak (+ a - je pekne a aj to funguje, ale fuserina svojim sposobom):
1. elektricke sportove
2. elektricke komfortne
3. elektricke sportove + pamat
4. elektricke komfortne + pamat
Dodatocne mozu mat sedacky este vyhrievanie (vsetky typy) a lordozu (regulacia tvrdosti operadla, od vyroby sa to kombinovalo len s komfort sedackami, sportove to nikdy nemali u E34 (u E32 ano:))), kazdopadne da sa dorobit).
Co sa tyka zmien v sedackach:
9/90
- Zmenili sa tlacitka vyhrevu, uz to neboli mechanicke prepinace, ale tlacitka s dvojstupnovym vyhrievanim, 1 faza sa po 5 minutach automaticky prepina na druhu (slabsiu)
7/92
- bolo zmenene dolne uchytenie bezpecnostneho pasu
9/92
- seriovo vo vybave airbag vodica, s tym prisla zmena v predpinacoch bezpecnostnych pasov, predtym ich mali len vozdila s priplatkovym airbagom a nachadzali sa v hornom uchyteni bezpecnostneho pasu, po tomto datume uz boli naopak v sedacke (dolne uchytenie) a vzdy, kedze Airbag bol uz standard
9/93
- povodna analogova riadiaca jednotka pamate, bola nahradena novou, vyrazne mensou s mikroporocesorovou technikou, kablovy zvazok sedacky sa cely uplne zmenil
6/94
- zavedeny sensor obsadenia spolujazdcovej sedacky (kvoli seriovemu zavedeniu airbagu spolujazdca, predtym ak bol priplatkovy airbag spolujazdca, tak strielal pri crashi vzdy), s tym prisla navyse aj mala kontrolna krabicka pod spolujazdcovym sedadlom
V zasade plati, ze vzdy treba zachovat take rozlozenie predpinacov bezpecnostnych pasov ake ste mali, jedine ak je niekto komplet bez nich (vozdilo bez airbagov), tak predpinace neuskodia, naopak, este si zvysite bezpecnost:))). Co sa tyka elektrickeho zapojenia, pri nie-memory sedackach je fakt jednoduche, pri memory treba navyse uzemnit vyvody (spinac vodicovych dveri, signal k volantu, k zrkadiekam, k zamku bezpecnostneho pasu...) potrebne pre funkciu celeho memory pakety (Kompletny memory paket zahrnuje memory zrkadielka (boli pred aj poface), elektricky stavitelny volant v dvoch osiach a pamatovu el. sedacku vodica, funkcie to ma napr take, ze pri otvoreni dveri sa volant sam zasunie, pri zopnuti klucika do polohy 2 sa sam vysunie do zapametanej pozicie, pri zaradeni spiatocky sa spolujazdcovo zrkadielko automaticky natoci tak aby vodic videl zadny disk (uzitocna vec pri parkovani co vie usetrit sramy na diskoch:))) a podobne ficury...) .
Konkretne ake vyvody je kde a ako treba pozapajat vam osvetli toto PDFko v nemcine, je tam obrazok konektoru aj pekna tabulka, ze ake typy sedaciek potrebuju ake vyvody zapojit a dotiahnut (ake mate LOW-Kabelbaum a nemate konektor predpripraveny pod sedackou) z (vacsinou) zadnej poistkovej skrine...
http://gunnar525.de/screwings_beta/sitze_anschluss_einbau.pdf
Inac ked uz sa bavime o el. sedackach, pre E34 sa este robili aj el. zadne opierky hlavy, pri zapnuti bezpecnostneho pasu na danom mieste sa automaticky vysunuli a vyska sa potom este dala korigovat tlacitkami v rohoch sedaku zadnej sedacky:))).
Samozrejme tie vyvody pri mem. sedackach treba uzemnit vtedy ak sa nehodlate dostrojit zvysok memory paketu (el. volant, pamatove zrkadla) a chcete aby vam ajtak fungovala pamat sedacky, ak chcete komplet memory paket (ina frajerina a este som E34 s komplet memory paketom nevidel:)))), tak samozrejme treba potrebne vyvody dozapajat (to je uz zlozitejsie o dost...). Ak vyvody neuzemnite, nebude vam fungovat pamat, respektive budete si moct vyvolat raz zapametane polohy, ale sami si ziadne nenaprogramujete.