Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 01.11.2007 19:14
od BMW-540iA
Zdar lidi. Mám 540iA r.v.99 origo kola 8j 17 s pnue 235/45/17. předek je v pohodě, ale na zadku mi to brutálně hobluje vnitřky. Auto má DSC a EDC. Zadní náprava byla komplet po výměně včetne diferáku????Ale dělaj to jen letní

Napsal: čtv 01.11.2007 19:16
od Vlasta
Dělali po výměně nápravy geometrii (odklon)?

Napsal: čtv 01.11.2007 19:21
od JanK
ja mám e36ku a delaj mi to taky jenom letni 235ky...je to tou siřkou..ale taky musim zajet na geošku

Napsal: čtv 01.11.2007 19:57
od Zaza
Skontroluj zda byly měněny na zadní nápravě i gumové ,,silenbloky,,,bývají po 120 000km již někdy volné a nelze správně nastavit odklon a geometrii.Měl bys hustit dusík na cca 3,2 atm nezatížené.Zatížené až 3.4at,
m.Předek 2.9 až 3.1 atm.Zaza

Napsal: čtv 01.11.2007 22:36
od Checker
Zaza píše:Měl bys hustit dusík na cca 3,2 atm nezatížené.Zatížené až 3.4at,
m.Předek 2.9 až 3.1 atm.Zaza


Neni to nejak moc?!

Napsal: pát 02.11.2007 08:05
od Birkoff
Checker píše:
Zaza píše:Měl bys hustit dusík na cca 3,2 atm nezatížené.Zatížené až 3.4at,
m.Předek 2.9 až 3.1 atm.Zaza


Neni to nejak moc?!


Taky se mi zdá. Mám 8x17" disky obuté 235/45 R17 a vzadu se mi sjíždí normálně a to je foukám 2,6

Napsal: pát 02.11.2007 11:34
od Player1
Já myslím, že to je celkem normál. Na e34 TDS mám na štítku ve dveřích 2.7 a 3.2 pro gumy 245/45 R17 a u e39 540i mám na štítku 2.8 a 3.4 pro gumy 240...

Napsal: pát 02.11.2007 12:07
od Zaza
Hodnoty huštění jsem převzal od Dunlop na moje pneu SP Sport 2000.Ono lze i méně ,ale při 2.6 se mi začly sjíždět u předních venkovní kraje i po geometrii.Spotřeba byla také vyšší. Při zvýšení tlaku tyto problémy přestaly.Záleží také kolik lidí v autě pravidelně jezdí a jak se jezdí.Já mam nyní spotřebu průměr 11.2 l/100km ale jezdím hlavně sám a tak zadek jsem nastavil na 3.2.atm a předek 2.9atm.

Napsal: pát 09.11.2007 18:56
od Elektro
Mam 523i a 235/45/17 Dunlop SP SPORT MAXX a foukam všechny 2,6 a zdá se mi to akorát (jezdím převážně sám).Rekl bych že 3,2 musí hodne hopkat.Podle mě to musí kolem 100Km/hod házet jako špatně vyvážené.Ale to je jen můj názor,protože 540i bude vážit víc. 8)

Napsal: sob 10.11.2007 13:10
od gogoho
Určitě vyměn zadní čepy kulový.......:) bude to ok......... s huštěnim to nemá nic společnho..... odklon nápravy neupravíš huštěním:)

Napsal: sob 10.11.2007 15:27
od RedBaron
Sjíždění vnitřků nemá s nafoukáním nic společnýho. Při podhuštěný gumě se sjíždí OBA kraje, při přehuštěný prostředek. Fakt je, že BMW na zadku odklony má, je to vidět i pouhým okem a pokud jsou tam nějaké 255-285 tak to musí být jednoznačně znát, guma se první sjede na vnitřkách ať chceš nebo ne. To sjíždění zadních pneu je prostě dáno šířkou a geometrií nápravy, doporučuju ještě jednou nechat zkontrolovat geometrii na odklon nebo nejlépe porovnat se stejným autem. Důležitá je i správná funkce nivoregulace pokud tam je a pokud tam není, pak unavenost pružin. Přeju hodně štěstí.

Mimochodem, jestli si někdo na jedenapůltunovým autě fouká 3.5 atmosféry, pak úplně popírá funkci pneu a jak tlumiče, tak svojí páteř zatěžuje každým vajglem. Co ušetří na spotřebě, to nasype do vymláceného podvozku. 2.3 - 2.5 jsou úplně optimální hodnoty, samozřejmě s narvaným autem vzadu víc.

Napsal: ned 11.11.2007 19:24
od Zaza
Jezdil jsem na Pirelli 17 palců a hustil 2.6 a 2.6 byly dost tvrdé a přesto při vysoké rychlosti v zatáčce mi jakoby pružili do boku zadní kola.Po ojetí jsem dal Dunlopy a ty jsou celkově podstatně měkčí v bočním vedení a při mnou uvedeném huštění 3.2 vzadu již k tomuto jevu nedochází.Sjíždí se ideálně rovně.Tvrdost jízdy je naopak u Dunlopu podstatně měkčí.Žádné rázy a odskoky nemám.Pružiny mám skrácené o 2cm.Tlumiče nové .

Napsal: pon 12.11.2007 05:59
od kavanda
to je asi podle gum

ja tam mám 255/45/17 Conti sport contakt 2 a hustím 2,6 na obě, je to dostačující a sjíždějí se jak mají

Napsal: pon 12.11.2007 17:05
od Zaza
Myslím si,že to bude fakt podle gum.Dal jsem tam ted zimní Pirelli 16 palcú a nahustil 2.6 a 2.6 a zdají se tvrdčí než Dunlop 17.