Stránka 1 z 1
Napsal: stř 31.10.2007 11:31
od medovina12
ahoj mám problém, asi není normální, že se vrtule spustí hned po nastartování u studeného motoru, alespoň dříve se tak nedělo. nevíte co by mohlo být tím problémem

Napsal: stř 31.10.2007 11:47
od tds
jakmile se to trošku zahřeje tak to přestane nebo ne?jestli jo tak je to ok
Napsal: stř 31.10.2007 11:53
od medovina12
právě, že nepřestane, ale myslím si, že by se neměla točit za studena vůbec ne, alespoň se nikdy netočila a jede fakt hodně naplno hned po nastartování. . .
Napsal: stř 31.10.2007 12:30
od tds
pokud je pořád naplno sepnutá tak je vadná.někdy se stává když je zima tak je ztuhlá a chvilku se točí jako sepnutá (3min).jestli je vadná tak je škoda že jsi se neozval dřív,minulý týden mi došla nová z Německa. tam stojí cca 60Eur u nás cca 5tis.
Napsal: stř 31.10.2007 12:44
od medovina12
divný je že je komplet měněná cca 1,5 roku zpátky. . .mě asi jebne. . .
Napsal: stř 31.10.2007 13:50
od tds
medovina12 píše:divný je že je komplet měněná cca 1,5 roku zpátky. . .mě asi jebne. . .
občas se to stává. zkus ji reklamovat měla by na ní být 2letá záruka.
Napsal: stř 31.10.2007 13:58
od Slid
když je motor studený má jít s prokluzem když se ohřeje má sepnout a jít natvrdo, mě se stalo že najednou zničeho nic po nastartování studeného motoru se sepla jel jsem kousek na 1ničku asi 10m od baráku do křižovatky se stáhlým oknem a myslel jsem že tam mám 12ti válec

dle zvuku.Nechal jsem motor vystydnout znovu nastartoval strčil tam noviny hned se povolila a funguje zase jako dříve
Napsal: stř 31.10.2007 14:02
od medovina12
noviny?
Napsal: stř 31.10.2007 14:40
od Slid
normálně jsem stočil noviny do ruličky a pomalu je tam strkal a tím zastavil vrtuli a pak ji pustil a už jede jak má, byla zaseklá
Napsal: stř 31.10.2007 17:58
od jurasis
Chlapi, mě připadá, že mluví o el. vrtuli... Má zaplou klimu a diví se, že mu běží vrtule. Nevím jak by visco byla PŘED chladičem...
Napsal: stř 31.10.2007 18:16
od medovina12
vrtule je mezi chladičem a motorem pro upřesnění
Napsal: čtv 01.11.2007 00:23
od hoboj
To že se točí vrtule s visko za studena je setrvačností - je prostě jen unášena a dá se zastavit třeba těmi novinami - po dosažení teploty se sepne na tvrdo. Neviděl bych tak velký problém ani v tom i kdyby se sepla za studena, podstatně horší by bylo kdyby se po dosažení teploty nesepla vubec.
Napsal: čtv 01.11.2007 07:30
od ajfel
pokud myslis vrtuli ZA chladicem - tam kde je visco spojka, tak ta se p ostudenem startu toci celkem rychle ...

za studena musi mit odpor - je to citit, kdyz se ji snazis otocit rukou, po nastartovani po chvilce odpor zmizi (kdyz motor zhasnes, jde s ni tocit hodne lehce), ale vrtule se pri nastartovanem motoru toci porad!
odpor opet prijde, kdyz se motor ohreje moc. potom se otazky vrtule zvedaji s otackama motoru ... je to celkem slysitelne.
metoda novin mi nikdy poradne nezafungovala. i kdyz jsem mel novou visco spojku. ale chladi to bezvadne, tak to neresim. je potreba mit saharu - zvlaste u mensich motoru, kde je vrtule kousek dal od chladice.
petr
Napsal: čtv 01.11.2007 08:28
od dexter
No já jsem tu vrtuli za studenýho motoru zastavil rukou.Důležitý je,že se ti vrtule točí.

Napsal: čtv 01.11.2007 11:03
od ajfel
dexter píše:No já jsem tu vrtuli za studenýho motoru zastavil rukou.Důležitý je,že se ti vrtule točí.

no to ja taky, ale musis dat poroz na pazoury, bo jak te blbe sekne, tak to boli

... za studena ma mit proste trochu odpor, za tepla ne, za uplne tepla jo.
vzdycky jde zastavit .. (s odvahou a rukou s hadrem ... )
Napsal: čtv 01.11.2007 11:12
od Slid
ajfel píše:dexter píše:No já jsem tu vrtuli za studenýho motoru zastavil rukou.Důležitý je,že se ti vrtule točí.

no to ja taky, ale musis dat poroz na pazoury, bo jak te blbe sekne, tak to boli

... za studena ma mit proste trochu odpor, za tepla ne, za uplne tepla jo.
vzdycky jde zastavit .. (s odvahou a rukou s hadrem ... )
no právě že když je motor studený tak krásně zastavíš rukou funguje prokluz, když je teplý a je seplá tak se zastavit dát nemá a je to o zlomení vrtule a hlavně o prsty, pokud jde zastavit rukou i v době kdy mám být seplá tak je viska špatná, stejně tak pokud při studeném motoru je seplá čili buď z důvodu že odešla a je stále seplá, nebo se jen sekla a stačí oživit

jak jsem to udělal já