Stránka 1 z 1

Napsal: pon 29.10.2007 12:32
od fotobobo
Jak jezdit s E34 TDS po ranu? Hrozne dlouho trva nez se ohreje, a vyleze
to z modreho...

Jak ji po ranu nejlepe zahrat, a jak s ni jedit?

Ja s ni ted jezdim maximalne do 2 otacek dokud se neohreje,
ale fakt to trva treba 20 km.

Napsal: pon 29.10.2007 12:40
od prase007
20km je u diesla celkem normální pokud začínáš na teplotě kolem nuly. Optimální je najet hned někde na dálnici nebo rychlou silnici a držet to tak kolem 2300-2500 ot, pak se to ohřeje celkem rychle a ani ten motor moc nepotrápíš.

Napsal: pon 29.10.2007 13:08
od tds
prase007 píše:20km je u diesla celkem normální pokud začínáš na teplotě kolem nuly. Optimální je najet hned někde na dálnici nebo rychlou silnici a držet to tak kolem 2300-2500 ot, pak se to ohřeje celkem rychle a ani ten motor moc nepotrápíš.
normálnáí ani ne ohřát při zapnutém topení by se to mělo max do 5km

Napsal: pon 29.10.2007 14:45
od Martinéz
ono je ohrat a ohrat.. teplotu mam v pulce treba opravdu po tech par kilometrech, ale jeste po dalsich peti citim, ze motor nejede jeste tak jak ma.. ze olej neni teplej. Po ranu pravidelne stojim v zacpe, coz je podle meho hodne setrny zpusob zahrati..

Napsal: pon 29.10.2007 15:39
od JaraX
Martinéz píše:ono je ohrat a ohrat.. teplotu mam v pulce treba opravdu po tech par kilometrech, ale jeste po dalsich peti citim, ze motor nejede jeste tak jak ma.. ze olej neni teplej. Po ranu pravidelne stojim v zacpe, coz je podle meho hodne setrny zpusob zahrati..
no tak to teda nevím nezhřátej motor by na volnoběh moc běžet neměl, špatně maže.

Napsal: pon 29.10.2007 16:00
od Kail
No každopádně 20km je celkem dost,já ho natočim,nechám chvilku na volnoběh než spadnou otáčky na normál (cca 1minuta?) a pak jedu do 2000ot/min - po 5 km už je rafička v polovině :wink: ,samozřejmně na něj hned nezačnu šlapat - jak psal Martinéz,pořád je znát že to ještě není uplně OK :) ,ale kapalina je po těch 5km na 90 stupních...

Zkus skouknout termostat :?

Napsal: pon 29.10.2007 16:16
od fotobobo
Kail píše:No každopádně 20km je celkem dost,já ho natočim,nechám chvilku na volnoběh než spadnou otáčky na normál (cca 1minuta?) a pak jedu do 2000ot/min - po 5 km už je rafička v polovině :wink: ,samozřejmně na něj hned nezačnu šlapat - jak psal Martinéz,pořád je znát že to ještě není uplně OK :) ,ale kapalina je po těch 5km na 90 stupních...

Zkus skouknout termostat :?
Jak se vyndava? Nemas link na nejakej navod? Diky

Napsal: pon 29.10.2007 16:26
od Kail
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35

Je to čtyřka,žádnej návod snad ani nepotřebuješ... :wink:

Napsal: pon 29.10.2007 16:35
od Kail
A když se ti to už ohřeje,kolísá potom teplota?Třeba když to necháš na volnoběh nebo poposkakuješ v zácpě,drží pořád teplota jak má?

Napsal: pon 29.10.2007 16:48
od fotobobo
Kail píše:A když se ti to už ohřeje,kolísá potom teplota?Třeba když to necháš na volnoběh nebo poposkakuješ v zácpě,drží pořád teplota jak má?
Kdyz se to ohreje tak uz ne, ale mam nekdy problem
pokud nejedu trochu svizneji aby se to dostalo vubec
na pulku teploty na budiku...

Ty termostay uz me zacinaji trochu stvat, jaka je vubec zivotnost termostatu?

Napsal: pon 29.10.2007 16:50
od Kail
Životnost termostatu netuším,ale není to nic drahého,takže když je to jen termostat,není to takový problém :wink:

Napsal: pon 29.10.2007 21:31
od Martinéz
JaraX píše:
Martinéz píše:ono je ohrat a ohrat.. teplotu mam v pulce treba opravdu po tech par kilometrech, ale jeste po dalsich peti citim, ze motor nejede jeste tak jak ma.. ze olej neni teplej. Po ranu pravidelne stojim v zacpe, coz je podle meho hodne setrny zpusob zahrati..
no tak to teda nevím nezhřátej motor by na volnoběh moc běžet neměl, špatně maže.
nerikam, ze stojim v te zacpe, spis se jen pomalu sunu magistralou pres nuselak.. neni kde to vytocit, plyn dlouho nepodrzim. myslim, ze lepsi, nez najet na rychlostni komunikaci a hned tocit stalejch 2000ot.. sice se motor ohriva rovnomerne, ale taky pekne rychle..

Napsal: pon 29.10.2007 22:34
od Slid
termostat vyměníš v pohodě dnes jsem dával nový a zrovna dal novou chladicí kapalinu ( měním ji po 3 letech a zrovna to tak vyšlo) :) já kupoval na 318TDS v http://www.mjauto.cz a 88°C jak má být na 318TDS stál i s poštou 400,- na 525TDS má být 80°C.
A špatnej termostat se projevuje, když máš třeba teplotu na středu a najednou jedeš z kopce bez plynu a začne ti teplota klesat.
Nebo teplota se a nedostane na půlku.

Napsal: úte 30.10.2007 12:13
od gyrous
Po 5km je teplíčko i v autě a ryska přesně v půlce a ani se nehne.
A se závoďákem se taky jezdí první km zlehoučka, když majitel ví, že jej bude mít ještě nějaký čas, takže to není nic mimořádného.
Ono se taky pozná na motoru v jakém je stavu, pokud naběhne ihned po startu, tak je stále jako novej a když potřebuje zahřívání jako u Š120, tak už má něco za sebou, a jde cítit na motoru, že by potřeboval sytič, který by měl naběhnout.

Napsal: úte 30.10.2007 15:47
od Martinéz
gyrous píše:Po 5km je teplíčko i v autě a ryska přesně v půlce a ani se nehne.
A se závoďákem se taky jezdí první km zlehoučka, když majitel ví, že jej bude mít ještě nějaký čas, takže to není nic mimořádného.
Ono se taky pozná na motoru v jakém je stavu, pokud naběhne ihned po startu, tak je stále jako novej a když potřebuje zahřívání jako u Š120, tak už má něco za sebou, a jde cítit na motoru, že by potřeboval sytič, který by měl naběhnout.
tvoje moudra me vzdycky rozsekaj.. :smich:

Napsal: úte 30.10.2007 16:14
od tds
:lol: :lol: :lol: :lol:

Napsal: úte 30.10.2007 17:49
od gyrous
Co jako, že mě též docela štve, že to nejede už od začátku a musím to zahřívat jak pěruň se stodvacítkou před barákem? :lol:
Ale já se tak chovat musím, protože to fakt nejede jak má(přeci je na čerpadle snímač, který funguje jako sytič ale je to automat a koriguje s čidly), jenže takový dobrovolník co si to autí chce ponechat na pár let, tak se k tomu chová jak k peříčku a ten může... 8)