Stránka 1 z 2

Napsal: pát 07.09.2007 10:21
od actcz
Mám takový problémek, při přidání plynu (u automatické převodovky) to vypydá, jako kdyby klouzala spojka. Ale jinak řadí plynule atd...
Jen ještě pětku to tam lupne tak ve 120...
Nemá na to vliv olej?

Díky Ady

Napsal: pát 07.09.2007 11:38
od airbone
Spojka ti nepreklzuje, lebo tam ziadnu nemas. Je tam hydrodynamicky menic. Pri prvych dvoch stupnoch vazba aj tak nie je uplna, ale pri 3 stupni uz by mala byt. Samozrejme ze olej ma na vsetko vplyv.... Bud mas nizku hladinu oleja, alebo je olej uz prilis stary a potrebuje vymenu. Radim ti aby si si to dal skontrolovat co najskor, lebo s automatickou prevodovkou nie su ziadne srandy a ked ju dokurvis, potom si nevies predstavit, kolko ta bude stat oprava....

Napsal: pát 07.09.2007 16:38
od mamouschek
actcz píše:Mám takový problémek, při přidání plynu (u automatické převodovky) to vypydá, jako kdyby klouzala spojka. Ale jinak řadí plynule atd...
Jen ještě pětku to tam lupne tak ve 120...
Nemá na to vliv olej?

Díky Ady


Řekl bych, že chtěl říct asi to, že motor se vytočí do vysokých otáček, aniž by automat tolik bral. Jako příliš velký prokluz. Samozřejmě prvně zkontrolovat olej (množství, stav a jaký to vůbec je), apk to může být měnič a v neposlední řadě převodovka. Pokud je to ona, pak si připrav u E39 tak cca 120 000Kč mat + výměna.

Napsal: pát 07.09.2007 19:58
od milonovo
On někde psal že jí chce měnit za pozlacenou? :D Proč ho strašíš?

Napsal: sob 08.09.2007 12:08
od pysta
airbone píše:Spojka ti nepreklzuje, lebo tam ziadnu nemas.

Si si isty ze v automate nieje ziadna spojka? ;-)

Ak sa ti zda ze dlho zbytocne preklzuje na vsetkych prevodovych stupnoch, ako prve by som resetol rj a potom az vymenu oleja/filtra pripadne repas.
A neboj novy automat nestoji 120k 8O

Napsal: sob 08.09.2007 18:22
od milonovo
Tak on možná novej v BMW 120 stát bude,ale nemyslím že by si ho šel shánět tam.

Napsal: sob 08.09.2007 20:36
od Demostenes
milonovo píše:Tak on možná novej v BMW 120 stát bude,ale nemyslím že by si ho šel shánět tam.


Asi tak, navic repas stoji mnohem mene, pripadne vrakac to jisti.

Napsal: ned 09.09.2007 22:32
od airbone
Ak budes potrebovat s tym nieco fakt robit (repas apd...), tak skus firmu http://www.kaps.cz - specialisti na opravu a repas AUTOMATOV. Od uzivatelov fora VWCLUB.CZ su na nich celkom dobre referencie. Su niekde v sirsom okoli Brna...

Napsal: pon 10.09.2007 13:49
od mamouschek
milonovo píše:Tak on možná novej v BMW 120 stát bude,ale nemyslím že by si ho šel shánět tam.


Taky myslim od BMW a je to origo výměnný díl od BMW. :wink:

Napsal: pon 10.09.2007 13:50
od mamouschek
Demostenes píše:
milonovo píše:Tak on možná novej v BMW 120 stát bude,ale nemyslím že by si ho šel shánět tam.


Asi tak, navic repas stoji mnohem mene, pripadne vrakac to jisti.


Už jsi jí měnil u E39? Pokud jo, pak víš, že je tam několik typů a pokud použiješ jiný typ, tak to nerozjedeš i kdyby ses na hlavu stavěl. Nebude Ti komunikovat s ŘJ. Věř. 8)

Napsal: pon 10.09.2007 14:53
od Demostenes
mamouschek píše:
Už jsi jí měnil u E39? Pokud jo, pak víš, že je tam několik typů a pokud použiješ jiný typ, tak to nerozjedeš i kdyby ses na hlavu stavěl. Nebude Ti komunikovat s ŘJ. Věř. 8)


S tim se pocita. Ale porad vidim rozumnejsi chvili hledat, nez solit 120, coz uz je dneska cena jety e39 cely....:/

Napsal: pon 10.09.2007 15:54
od mamouschek
Demostenes píše:
mamouschek píše:
Už jsi jí měnil u E39? Pokud jo, pak víš, že je tam několik typů a pokud použiješ jiný typ, tak to nerozjedeš i kdyby ses na hlavu stavěl. Nebude Ti komunikovat s ŘJ. Věř. 8)


S tim se pocita. Ale porad vidim rozumnejsi chvili hledat, nez solit 120, coz uz je dneska cena jety e39 cely....:/


Taky jsem neřek, že se má šmahem vyměnit. Určitě popátrat, vyzkoušet všechny možné varianty a až jako poslední řešit výměnu. :wink:

Napsal: úte 11.09.2007 23:39
od milo
prokluzuji lamely, je to zrale na repas. priprav si +/- 30k, problem je najit solidni firmu, ktera te neobere a udela to poradne.

jinak jak s tim jezdis? u pomerne mladeho auta KO lamely ... hm

Napsal: úte 18.09.2007 11:01
od actcz
Auto má najeto 280 tis. km, asi 10tis. km byla převodovka v nouzovém režimu a bývalý majitel ji hobloval.... Ale prokluzuje to do 3tis otáček a dělá to jen 1,2 a 3, čtyřka jde plynule s pedálem a pětka taky. Je tam na odzkoušení jiný olej (myslím že ATFko). Nemůže být problém v tom???
Nemá někdo nějakou super cenu na nový origo olej???

Díky Ady

Napsal: úte 18.09.2007 14:23
od Marten
No nazdar, to byl asi dobrej borec když najezdil 10 tis. na nouzovej režim.. :roll:
Tak to opravdu nevěstí nic dobrého a to tě nechci strašit. :(
Při nouzovém režimu si převodovka zařadí třetí rychlostní stupeň a na ten se i rozjíždí. Je pouze na dojetí do servisu.
Jelikož 3ka není stavěná na rozjíždění, tak je více namáhaná spojka která uzavírá 3 rychlostní stupeň a může se stát že se tzv. napálí a začne prokluzovat. Klidně to může být tvůj případ.
Ale může to být i tím olejem. Můžeš prosím tě říct, proč předchozí majitel jezdil tak dlouho na nouzový režim a co bylo jho příčinou?? :?:

Napsal: stř 19.09.2007 07:42
od Birkoff
ATF do automatů patří (jen pro upřesnění). ATF=Automatic Transmission Fluid
Jiná otázka je jakej typ a specifikace pro danou almaru.

Napsal: čtv 20.09.2007 09:06
od actcz
Prostě se mu to nějakým způsobem dostalo do nouzového režimu... Tak sháněl převodovku ale stačilo to nechat odpípnout na diagnostice...
... je to převodovka se zeleným víčkem....

Mj mám ještě jednu převodovku doma typ asi ZF5P13 nebo 18, kdyby ji někdo potřeboval....

Díky Ady

Napsal: úte 25.09.2007 15:50
od MSvihel
co to trepes? akych 120 000 tisic? ja som teraz daval opravit komplet prevodovku na E39 a stalo ma to 35000 tisic.

Napsal: čtv 15.11.2007 21:58
od Hyri
kde si to daval robit ?

Napsal: úte 26.03.2013 19:34
od antik
ahojte, chtěl jsem se zeptat, možná to má souvislost se zakládajícím příspěvkem:

e39 523iA, r.v. 98/99.

Občas si všimnu, že kolem 1800-2000 ot./min se mi trochu houpnou otáčky o něco výš a pak zase klesnou, jako by proklouzla spojka.

Automat jinak řadí plynule, nevšiml jsem si, že by jakkoli kopal, špatně řadil apod., ale trochu se bojím.

Nevíte, co to může být?

Auto jsem kupoval v 11/2012 a k výměně oleje v převodovce jsem se ještě nedostal, takže předpokládám, že se mám raději někam co nejrychlejš objednat?