Stránka 1 z 3

Napsal: stř 25.07.2007 12:19
od ajfel
dik za info ... a gratuluju k vyreseni :)

jaks na to prisel??

Napsal: stř 25.07.2007 23:55
od Buri
super info. asi to raděj preventivně udělám taky. jak jsi ten chladič čistil? vytahoval jsi ho ven?

Napsal: čtv 26.07.2007 07:28
od Birkoff
Alpe co máš za auto? Já mám v E39 535iA Chladič klimačky (3/4 plochy vodního chladiče), za ním je chladič oleje automatu (asi polovina šířky vodního chladiče), hned vedle chladič servo kapaliny (naohybaný drát) a až za tím vším je chladič vody (klasika přes celý a jen vstup a výstup a expanzka=žádný dělený okruh). Alternátor je 140A a je chlazen vzduchem.

Napsal: čtv 26.07.2007 12:21
od Birkoff
alp píše:
Birkoff píše:Alpe co máš za auto? Já mám v E39 535iA Chladič klimačky (3/4 plochy vodního chladiče), za ním je chladič oleje automatu (asi polovina šířky vodního chladiče), hned vedle chladič servo kapaliny (naohybaný drát) a až za tím vším je chladič vody (klasika přes celý a jen vstup a výstup a expanzka=žádný dělený okruh). Alternátor je 140A a je chlazen vzduchem.


taky e39 .... ale novejsi a silnejsi :) ....

v zasade postupne u bmw meli vsechny modely kolem let 99-2002 predelan klasicky oddeleny system na kombinovany vodni ....


Jasně, teď jsem se vším že to auto máš v podpisu. :oops: 540i to je dobrý letadlo, že?

Napsal: čtv 26.07.2007 15:38
od milo
alp píše:... ale na rodinny jezdeni je to idealni motorizace ...


jojo, vidime v avataru :)

jinak neco podobneho se mi stalo, kdyz jsme jeli pujcenym tiptronicem sharanem do amsterdamu. po cca. 300 kilometrech prestal automat radit 5ku, pri podrazovani jsem libal predni sklo a podobne. stacilo vzdy zastavit, kafe na benzince a jelo se dal ... aspon vim co tomu tehdy mohlo byt :)

Napsal: pát 27.07.2007 04:59
od George_007
Hmmm, tak doufam ze po vymene chladice uz to bude taky fungovat tak jak ma... Hlavne kdyz jedu pomaleji z kopce, tak to nesmyslne podrazuje...Kdyz je auto studene, tak v pohode...

Napsal: pát 27.07.2007 09:12
od Buri
Tak z toho kopce mi to taky nesmyslně podřazuje. Pokud auto pustím tak nic, ale to bych si brzy rozbil hubu, takže musím přibrzdit. No a jakmile přibrzdím, tak automat podřadí minimálně snad o 2 rychlosti, takže motor má točky jako blázen. Musím přišlápnout plyn (stačí lehce) a hned si tam hodí rozumnější vyšší stupeň. Měl jsem za to, že je to normálně udělaný tak blbě a nepovažoval jsem to za chybu. Když ale vidím ten svůj chladič oblepenej muchama a kdejakým bordelem, tak nevím... ???

Napsal: sob 04.08.2007 12:23
od Mad Max
Informace o možnosti přehřátí oleje v aut.přev.mě velmi zaujala,nebot tento problém mám již asi 5 let,ale podřazení při dojezdu na křižovatku,či při zabrzdění z kopce nemám až tak tak špatné,ale jsou poznat.Nikdo mi nebyl schopen říct proč.Vždy jen novou převodovku.10.8.07 v pátek si nechám vyčistit chladič klimy ,který je před chladíčem oleje,změřit teploty a potom uvidíme ,zda je nutné měnit chladič aut.př.U mojí 540Ai je umístěn za chl.klimy a je z trubek.Nezdá se mi .že by se mohl tak zanést,že by nechladil.Spíš jsem se díval,že chladič klimy je pomale neprůhledný a zanesen prachem.Zaza.

Napsal: pon 06.08.2007 11:17
od milo
Mad Max píše:U mojí 540Ai je umístěn za chl.klimy a je z trubek.Nezdá se mi .že by se mohl tak zanést,že by nechladil.


nejsem si 100% jist, ale myslim, ze ty trubky jsou na chlazeni serva. chladic automatu by mel byt v chladici vody - poznas to tak, ze do nej vstupuji 2 trubky z automatu :)

Napsal: úte 07.08.2007 07:57
od Birkoff
alp píše:
milo píše:
Mad Max píše:U mojí 540Ai je umístěn za chl.klimy a je z trubek.Nezdá se mi .že by se mohl tak zanést,že by nechladil.


nejsem si 100% jist, ale myslim, ze ty trubky jsou na chlazeni serva. chladic automatu by mel byt v chladici vody - poznas to tak, ze do nej vstupuji 2 trubky z automatu :)


existuji 3 typy:
- zvlast trubky pred chladicem vody
- trubky do chladice vody
- vodni vymenik


A pak ještě zvlášť "zmenšený" celý chladič mezi klimou a vodním. Trubky mám taky (hned vedle) ale na servo.

Napsal: úte 07.08.2007 15:59
od Mad Max
alp píše:
milo píše:
Mad Max píše:U mojí 540Ai je umístěn za chl.klimy a je z trubek.Nezdá se mi .že by se mohl tak zanést,že by nechladil.


nejsem si 100% jist, ale myslim, ze ty trubky jsou na chlazeni serva. chladic automatu by mel byt v chladici vody - poznas to tak, ze do nej vstupuji 2 trubky z automatu :)


existuji 3 typy:
- zvlast trubky pred chladicem vody
- trubky do chladice vody
- vodni vymenik

U mojeho auta jseou trubky před chladičem vod a taktéž tam jsou trubky od serva.CHladič vody mám již nový.Z.

Napsal: ned 12.08.2007 18:33
od Mad Max
alp píše:Neda mi nepodelit se ohledne problemu s automatem.

Pred casem, kdy zacli vedra mi zacal zlobit automat. Pri vetsi zatezi (kickdown, predjizdeni, caste razeni, tazeni vozejku) se zacal chovat divne. Radil pomerne svizne a dosti tvrde, po case pak radil jen nad 2500 otacek motoru. Pri dojizdeni na krizovatce napr na cervenou tam obcas kopnul rychlost zpusobem odlepeni se ze sedacek a temer prorazeni celniho skla.


Tak jsem navstivil 17servisu ... 11neautorizovanych a 6origo BMW.

NIKDE mi nebyli schopni pomoci a v zasade ze jedina moznost je automat vyhodit a koupit novej, nebo udelat celkovej repas. To se mi pochopitelne nelibilo, nebot auto nema tolik najeto a prevodovka je tak v tretine sve zivotnosti. Navic to delal jen obcas (za vedra - pri chladnem pocasi vse OK, jako po masle)


Ve finale nasran jako buk, jsem se do toho pustil vyzvedet co se vlastne stalo.
Zavada byla naprosto jednoducha a defakto nesouvisela s automatem. Na vine byl vadny chladic vody. Vadny takovym zpusobem, ze byl zaneseny buhvicim a nepropoustel vodu jak mel. (paradoxne motor s tim problem nemel) a navic z venku vypadal chladic naprosto OK.

Ono je to u nekterych aut totiz tak, ze vodni chladic ma dva okruhy, jeden na chlazeni motoru a druhy na chlazeni alternatoru a vymeniku. A prave ten vymenik funguje zpusobem, kdy z jedne strany do nej tece olej z automatu a z druhe strany odnima teplo voda cirkulujici klasickym chladicem.


Tak at zijou profici. 3mesice jezdeni a zjistovani a nakonec oprava za cca 7kk i se serepetickama okolo ... Ve finale ciste prace 1,5hodiny na ulici ...



Nechal jsem si vyčistit chladič klimy ,za ním chladič oleje automatické převodovky a s tím i serva a chladiče vody.Kupodivu hned první projetí ukázalo,že na teplotě oleje aut.převodovky něco je.Celkově jsem měl pocit pružnější jízdy a řazení,které bylo při prudkém brzdění tvrdší se natolik zlepšilo,že jsem spokojen .Problém byl vyřešen .Díky za tuto informaci.Zaza.E 39/540Ai.

Napsal: pon 13.08.2007 09:29
od actcz
Ahoj,

mám takový problémek, mám E39 525TDS kombi a je tam automat bez sekventu. Rozjíždí se tak na trojku a jediné rychlosti co tam jdou jsou R a D jinak nereaguje na nic, nefunguje ani ručně zařadit dvojku ani tzv. kickdown prostě nic. To že mi převodovka škube, může být opravdu bordelem v chladiči, protože je vřelá jak...
Zkuste mi dát někdo nějaký tip na opravu-....

Díky ADY

Napsal: pon 13.08.2007 10:03
od actcz
alp píše:odkud jsi ?


z Nového Města na Moravě , 10 km od Žďáru nad Sázavou, 60km od Brna ....

Napsal: ned 21.10.2007 14:04
od marwal
jak zjišťujete teplotu převodovky?

Napsal: ned 21.10.2007 15:02
od Mirahejny
actcz píše:Ahoj,

mám takový problémek, mám E39 525TDS kombi a je tam automat bez sekventu. Rozjíždí se tak na trojku a jediné rychlosti co tam jdou jsou R a D jinak nereaguje na nic, nefunguje ani ručně zařadit dvojku ani tzv. kickdown prostě nic. To že mi převodovka škube, může být opravdu bordelem v chladiči, protože je vřelá jak...
Zkuste mi dát někdo nějaký tip na opravu-....

Díky ADY


jestli se ti rozjíždí na 3 a nejde nic jiného tak máš automat v nouzovém režimu , měl jsem to samé mě se to stalo když jsem měl slabou baterku a kolega mě startoval přes kabel ale po vypnutí klíčku a novém nastartování bylo vše OK.

Jinak chladič mám taky novej asi 14 dní cena 6600kč a řadí také o něco lépe

Napsal: pon 22.10.2007 14:11
od Speedy
A mnozstvi oleje v prevodovce zmerim kde?

Napsal: úte 23.10.2007 11:11
od Birkoff
Speedy píše:A mnozstvi oleje v prevodovce zmerim kde?


Některý almary měli měrku a ty ostatní pod auto a povolit napouštěcí šroub boční nebo spodní.

Napsal: úte 23.10.2007 18:33
od pupik33
George_007 píše:Hmmm, tak doufam ze po vymene chladice uz to bude taky fungovat tak jak ma... Hlavne kdyz jedu pomaleji z kopce, tak to nesmyslne podrazuje...Kdyz je auto studene, tak v pohode...


To že podřazuje automat při jízdě z kopce si vyhodnocuje podle stylu jízdy ŘJ a samozřejmě při náklonu vozidla spočítá jakou rychlostí jedeš a jakým stylem si doposud jel je to vlastně taková motorová brzda neviděl bych to jako závadu je to prostě takhle udělané ať šetříš brzdy.

Napsal: úte 23.10.2007 22:39
od Turbo9
Nevěděl by někdo co může být s mojí převodovkou? Mám E39 523i s automatem, když šlápnu víc na plyn nebo dám kickdown, tak převodovka zařadí příliš rychle, že trhne s diferenciálem a auto dostane kopanec, jako by ho někdo zezadu naboural. Jinač řadí řadí dobře.