Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Chip 2.5 TDS s 250kkm - ano, ci ne?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 925

#1 Příspěvek od belch »

Pánové, prosím o názor... Má E34 s 2.5 TDS má najeto kolem 250 tisíc kilometrů, a po koupi jsem zatím srovnal fouklou hlavu, repásnul turbo, teď nechávám seřídit/repasovat čerpadlo (co z toho nastane, se dozvím ze servisu záhy) a zřejmě vyměním/nechám repasovat nějaké ty vstřiky, které by snad nebyly ok.
Tím bych chtěl dostat motor do celkem slušného stavu (napadá -li někoho, na co se ještě podívat, rady uvítám - chci mít to auto prostě v cajku, když už jsem udělal celý podvozek), a jelikož bych pak měl najednou příliš mnoho peněz :D, přemýšlím o chipu. Co si budeme povídat, skoro 30 PSů navíc se může hodit, a TDSo je ze své tovární podstaty občas přece jen kapku líné, takže mírná úprava charakteristiky je více než vhodná.
Četl jsem na tohle téma pár názorů, ale mám za to, že se všichni vždy dívají jen na najeté kilometry, a nikoli na aktuální stav motoru. Proto si dovoluji vás požádat o váš náhled na problematiku, a svým způsobem i ulehčení rozhodnutí: chip je za pusu, mám do toho za aktuální situace jít, nebo tím ten motor oddělám?
Díky, kamarádi. :wink:
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 687

#2 Příspěvek od bmwfil »

belch píše:Pánové, prosím o názor... Má E34 s 2.5 TDS má najeto kolem 250 tisíc kilometrů, a po koupi jsem zatím srovnal fouklou hlavu, repásnul turbo, teď nechávám seřídit/repasovat čerpadlo (co z toho nastane, se dozvím ze servisu záhy) a zřejmě vyměním/nechám repasovat nějaké ty vstřiky, které by snad nebyly ok.
Tím bych chtěl dostat motor do celkem slušného stavu (napadá -li někoho, na co se ještě podívat, rady uvítám - chci mít to auto prostě v cajku, když už jsem udělal celý podvozek), a jelikož bych pak měl najednou příliš mnoho peněz :D, přemýšlím o chipu. Co si budeme povídat, skoro 30 PSů navíc se může hodit, a TDSo je ze své tovární podstaty občas přece jen kapku líné, takže mírná úprava charakteristiky je více než vhodná.
Četl jsem na tohle téma pár názorů, ale mám za to, že se všichni vždy dívají jen na najeté kilometry, a nikoli na aktuální stav motoru. Proto si dovoluji vás požádat o váš náhled na problematiku, a svým způsobem i ulehčení rozhodnutí: chip je za pusu, mám do toho za aktuální situace jít, nebo tím ten motor oddělám?
Díky, kamarádi. :wink:
Běž do toho 8)
Toydolls
Registrovaný
Příspěvky: 575
Registrován: čtv 30.09.2004 00:00

#3 Příspěvek od Toydolls »

Ja bych do toho nesel. Kdyz pominu kolik to ma najeto, tak chipovanim mimojine zvysuses tlaky v cele soustave, tlaky na turbo a jelikoz to neni dimenzovane na to, pak logicky snizujes vsemu zivotnost a tim padem taky velmi casto odchazi turbo

Takze muzes byt naprosto bezproblemu po chipu a spokojenej a nebo to co sis zrepasoval, opravil zacnes zanedlouho zase vymenovat - rozhodnuti je na tobe :wink: ja bych mel jasno
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 925

#4 Příspěvek od belch »

Děkuji za zatím zaslané komentáře, pánové, vážím si vaší ochoty!

Když přišla řeč na tlaky v soustavě, mám za rozumné zmínit také vyměněnou vodní pumpu (kovové lopatky, nechápu, proč tam dávali ten plastový šunt - vytahat to odevšad z motoru potom, co se to rozlítlo, bylo dílo...), IC a snad komplet těsnění.

Co však nevyhnutelně souvisí s nájezdem, jelikož jsem nevložkoval (a ani nebudu, to už raději kopím nový engine), jsou tlaky na válcích... Je potřeba brát je při uvahách o chipu v potaz?
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od gyrous »

Jestli s tím nezahrabeš, tak ti ani chip nepomůže.
A změř si tlaky a napiš kolik máš. Jestli máš víc jak mezi 13 a 14 tak to natuň a si za vodou. 8)
selkie
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 29.06.2007 00:00
Bydliště: golden city
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od selkie »

Pri tehle kilometrech s timhle motorem bych do toho asi nesel...zrovna nedavno se u kamose na dilne cipovala Cupra..od ty doby se projevil problem, kterej nebyl pred nacipovanim znat(a to ta Cupra mela 80.000 nalitano)
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 687

#7 Příspěvek od bmwfil »

selkie píše:Pri tehle kilometrech s timhle motorem bych do toho asi nesel...zrovna nedavno se u kamose na dilne cipovala Cupra..od ty doby se projevil problem, kterej nebyl pred nacipovanim znat(a to ta Cupra mela 80.000 nalitano)
Tak se aspon ten problém odstranil a byl pokoj...
Aktel
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pát 08.06.2007 00:00

#8 Příspěvek od Aktel »

Já bych do toho taky nešel... Mám tedy 530DA, je to o něčem jiným oproti TDS , ale za ty problémy ti to fakt nestojí a co navíc to kouří jako s..ňa a saze z toho prdí taky fest... Jinak já čip nemám a jsem spokojenej... :o) . Známej měl čip na AUDI A6 2,5TDi a postupně šlo všechno pryč. A to měl jen 110.000 nalítáno... Nejvíc jde do kytek turbo...

Tak raději radím NE !!!

Měj se
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 687

#9 Příspěvek od bmwfil »

Spíš se zeptej těch, kteří již čiplé Tds mají, nebo měli (MarekIS, Lukáš H a další), ostatní ti při nejlepší vůli nemají co nabídnout.
selkie
Registrovaný
Příspěvky: 196
Registrován: pát 29.06.2007 00:00
Bydliště: golden city
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od selkie »

bmwfil píše:
selkie píše:Pri tehle kilometrech s timhle motorem bych do toho asi nesel...zrovna nedavno se u kamose na dilne cipovala Cupra..od ty doby se projevil problem, kterej nebyl pred nacipovanim znat(a to ta Cupra mela 80.000 nalitano)
Tak se aspon ten problém odstranil a byl pokoj...
to je pravda, ale otazkou je, jestli by se ten problem projevil, kdyby se to neupravilo...tezko rict
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Demostenes »

No, pokud by jsi udelal dukladnou generalku motoru a dalsich veci, tak bych se toho nebal. Ale jinak radeji ne. A navic, stoji to opravdu za to?
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 925

#12 Příspěvek od belch »

Demostenes píše:No, pokud by jsi udelal dukladnou generalku motoru a dalsich veci, tak bych se toho nebal. Ale jinak radeji ne.
To je právě ono. Co ještě nemám změřeno, jsou tlaky na válcích, což sfouknu v Boschce v rámci toho čerpadla a vstřiků, a docela se toho bojím. Můžu totiž vyměnit všechno okolo, což už se téměř stalo, ale ten blok má jednou čtvrt mega za sebou a dost pravděpodobně to na něm zanechalo následky. Pokud budou pod 13 bar, tak na to rovnou kašlu.
Demostenes píše:A navic, stoji to opravdu za to?
Pětinový narůst výkonu a hlavně točivého momentu mě fakt láká... 8)

K tomu turbu: je momentálně asi 500 km po repasi, takže bych se toho nebál... Můj roční nájezd je 20-25kkm, a auto budu mít max. 4 roky - to by mělo být OK. Či ne? :roll:
irko Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 30
Registrován: úte 26.12.2006 01:00
Klubové ID: 4178

#13 Příspěvek od irko Člen Klubu »

Já jsem čiplý tds měl, čipoval jsem to ve 180k km a dobrý.Sice už je prodaný ale má nalítáno přes 400 a furt jezdí
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10
Klubové ID: 3

#14 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

250tis na motor je dost, ale kdyz zvazim ze vsechny dulezity veci povymenujes, tak bych se toho zas tak nebal... Zmer ty tlaky na valcich, a pokud budou ok tak do toho jdi... Ja cipoval TDS pri 130tis a prodaval jsem ho pri 215tis a nemel jsem ani jedinej problem, a to dostavalo fest zabrat.. To co tady nekdo tvrdi ze po cipu to zacne kourit je blbost, kouri TD a vsechny TDi... Ale samo zalezi od koho ten chip je, me to treba po cipu prestalo kourit...
N54 PWR
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od gyrous »

150 koníku by s vozítkem mělo patřičně zalomcovat. Diesel nediesel.
A vyšší výkon, vyšší spotřeba. Jinač ochuzovat spotřebu má za následek výměnu vstřiků a následkem menší spotřeby nafty - více vzduchu - praskání hlavy a trápení turba.
Chce to především načipnout způsobem zvýšením bohatosti směsi a pak nic nehrozí. :wink:
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#16 Příspěvek od tds »

gyrous píše:Jestli s tím nezahrabeš, tak ti ani chip nepomůže.
A změř si tlaky a napiš kolik máš. Jestli máš víc jak mezi 13 a 14 tak to natuň a si za vodou. 8)
Sorry a pleteš tu 5 přes 9 pokud bude mít tds tlaky 13-14 tak ti ani neblafne,to si pleteš s benzinovým motorem tds musí mít tlaky 20+!!a ve všech válcích stejný samozřejmě.pokud chceš čipovat tak že tomu navalíš hodně velkou dávku paliva tak o to dřív ti ta palice praskne protože bude neúměrné zahřívání palice následkem velké dávky paliva.stačí osvědčené typy čipů na 172 ps zvýšit tlak turbíny na 1,25 bar. a nebude to hulit a pojede to velice slušně.jinak při těch kilometrech a když už to tak nějak děláš tak přeměřit tlaky pokud budou ok tak bych přešáloval kliku s ojnicema m.j. možná by stačilo jen ojnice. 4 hodiny práce cca a náklady kolem 5.000 Kč. a jsi s tím čipem naprosto v klidu.
belch
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: sob 07.10.2006 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 925

#17 Příspěvek od belch »

tds píše:
gyrous píše:Jestli s tím nezahrabeš, tak ti ani chip nepomůže.
A změř si tlaky a napiš kolik máš. Jestli máš víc jak mezi 13 a 14 tak to natuň a si za vodou. 8)
Sorry a pleteš tu 5 přes 9 pokud bude mít tds tlaky 13-14 tak ti ani neblafne,to si pleteš s benzinovým motorem tds musí mít tlaky 20+!!a ve všech válcích stejný samozřejmě.pokud chceš čipovat tak že tomu navalíš hodně velkou dávku paliva tak o to dřív ti ta palice praskne protože bude neúměrné zahřívání palice následkem velké dávky paliva.stačí osvědčené typy čipů na 172 ps zvýšit tlak turbíny na 1,25 bar. a nebude to hulit a pojede to velice slušně.jinak při těch kilometrech a když už to tak nějak děláš tak přeměřit tlaky pokud budou ok tak bych přešáloval kliku s ojnicema m.j. možná by stačilo jen ojnice. 4 hodiny práce cca a náklady kolem 5.000 Kč. a jsi s tím čipem naprosto v klidu.
Díky moc za tvůj názor. Jen bych si dovolil poprosit o vysvětlení pojmu "přešálovat", nejsem v oboru zrovna kovaný. :oops: Co na tom stojí 5k? :roll:
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od gyrous »

paměť na čísla bohužel, parametry taky nikde po ruce. klasický benzín 10bar, náklaďák 30, tak jsem si to nějak zprůměroval do ideálu. :oops: :lol:
Ale s tou hlavou bych se hádal, hlava přece praská nikoliv teplotou nafty, ale teplotou vzduchu a následným tlakem, jak musí stlačit větší objem vzduchu do horní úvratě.(mám teorii, že pokud se podělá přívod nafty bublinky a tak, tak to posere všechno najednou, čerpadlo se zadře, hlava praskne, turbo neutáhne výkon bez nafty a pak modře čoudí)
Turbo se dá na TDSu elektronicky upravovat?
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#19 Příspěvek od tds »

belch píše:
tds píše:
gyrous píše:Jestli s tím nezahrabeš, tak ti ani chip nepomůže.
A změř si tlaky a napiš kolik máš. Jestli máš víc jak mezi 13 a 14 tak to natuň a si za vodou. 8)
Sorry a pleteš tu 5 přes 9 pokud bude mít tds tlaky 13-14 tak ti ani neblafne,to si pleteš s benzinovým motorem tds musí mít tlaky 20+!!a ve všech válcích stejný samozřejmě.pokud chceš čipovat tak že tomu navalíš hodně velkou dávku paliva tak o to dřív ti ta palice praskne protože bude neúměrné zahřívání palice následkem velké dávky paliva.stačí osvědčené typy čipů na 172 ps zvýšit tlak turbíny na 1,25 bar. a nebude to hulit a pojede to velice slušně.jinak při těch kilometrech a když už to tak nějak děláš tak přeměřit tlaky pokud budou ok tak bych přešáloval kliku s ojnicema m.j. možná by stačilo jen ojnice. 4 hodiny práce cca a náklady kolem 5.000 Kč. a jsi s tím čipem naprosto v klidu.
Díky moc za tvůj názor. Jen bych si dovolil poprosit o vysvětlení pojmu "přešálovat", nejsem v oboru zrovna kovaný. :oops: Co na tom stojí 5k? :roll:
Vyměnit plovoucí ložiska na klice bzw.ojnicích.
Nenazval bych to ani názorem jak radou!Nejvíce na tom stojí materiál t.j. ložiska.cca 3500
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#20 Příspěvek od tds »

gyrous píše:paměť na čísla bohužel, parametry taky nikde po ruce. klasický benzín 10bar, náklaďák 30, tak jsem si to nějak zprůměroval do ideálu. :oops: :lol:
Ale s tou hlavou bych se hádal, hlava přece praská nikoliv teplotou nafty, ale teplotou vzduchu a následným tlakem, jak musí stlačit větší objem vzduchu do horní úvratě.(mám teorii, že pokud se podělá přívod nafty bublinky a tak, tak to posere všechno najednou, čerpadlo se zadře, hlava praskne, turbo neutáhne výkon bez nafty a pak modře čoudí)
Turbo se dá na TDSu elektronicky upravovat?
Ne ne teplotou nafty ne.tds je komůrkový diesel t.j. palivo hoří v komůrce a ne přímo nad pístem a vytvořený tlak v komůrce v podstatě dává do pohybu píst a právě v té komůrce se to přehřívá a na základě toho hlava u starších dieselů praská, u tds je nevýhoda toho že hlava je dlouhá a má ještě sklony ke kroucení.když tam navalíš hodně paliva tak špatně shořené palivo bude nejen hulit ale vzhledem ke špatnému propláchnutí válce čerstvým vzduchem i nadměrně zahřívat namáhané partie hlavy.čerpadlo se nezadře spíše vydře - zvětší se vůle a čerpadlo nedodává potřebný tlak paliva pro optimální hoření t.j.špatné starty později špatná dávka paliva a hulení.Turbo se nedá elektronicky upravovat (teda jeho tlak) ale maximální plnící tlak se nastavuje pomocí regulačního ventilu na turbu,který je ovládán vytvořeným tlakem turba a je u tds omezen na max.1,15 bar.při načipování se zvýší i dávka paliva a je lepší mírně zvýšit max.plnící tlak.není to nutné ale je to lepší.Turbu se nic nestane a motoru taky ne.u čipovaného tds ale upozornuji na to že není vhodné na dálnici pořád stát na plynu na podlaze kvůli již zmiňovanému přehřátí hlavy.
Odpovědět