Stránka 1 z 1

Napsal: sob 05.05.2007 18:41
od Jerry2
Zdravím všechny. Mám takový problém, vlastním BMW 530 D r.v. 2002 a při studené startu mi jde z výfukz hustý bílý kouř, který zmizí až pcca 5-10 km jízdy. Totéž se stává když je motor teplý a nastartovaný na volnoběh. Nevíte co s tím? Díky za rady

Napsal: sob 05.05.2007 19:35
od starML
Příčiny kouře z výfuku :
bílý = voda,
modrý = olej,
černý (saze) = bohatá směs.

Bílý kouř po nastartování v chladném počasí je normální, po zahřátí, 5-10 km, to přestane, dělají to diesely i benzíny. Není to kouř, ale vodní pára, takže to za Tebou mizí.

Pokud Ti ovšem nemizí voda z chladicího systému = kontroluj její množství vždy na studeném motoru po povolení víčka expanzní nádržky. Pokud voda mizí, bude problém s těsností hlavy válců. To by odpovídalo, jak píšeš, že to bíle kouří na volnoběh i při zahřátém motoru. Dej hadr těsně k výfuku a nech ho pár vteřin foukat přes ten hadr. Pokud to při olíznutí bude sladké (ihned vyplivnout a ústa vypláchnout, je to trochu jedovaté), je to chladicí kapalina, která ve výfuku nemá co dělat.

Kdyby ten bílý kouř nemizel, je to nezapálená nafta - smrad jako když startuje naftové topení. To by ukazovalo na nízký kompresní tlak v některém z válců nebo problém s CR vstřikovačem - při 150 tis.km známý problém problém u všech commonrailů BOSCH, projevující se navíc nestabilním volnoběhem.

Pokud to kouří trvale, vypadá to na uvařený motor a servis Tě nemine. Potom podej report, jak to dopadlo.

Napsal: sob 05.05.2007 19:44
od Jerry2
Voda nemizí, ale ten kouř opravdu smrdí jako nespálený olej. Jinak na volnoběh motor běží v pohodě a výkon se také subjektivně zdá v pořádku

Napsal: sob 05.05.2007 20:05
od starML
Tak potom tomu nic není. Naopak by to potřebovalo trošku ohřát, vyhnat líné koně a vypálit výfuk. Po delší jízdě, cca 150-200 km, se tyto příznaky ztratí. Ale zase neuhnat a neuvařit, při dojezdu do cíle pár posledních kilometrů volněji, aby se vychladilo turbo. Pokud s tím jezdíš na krátké trasy, kdy se motor sotva ohřeje, tak se nespálené zbytky hromadí ve výfuku a trošku to smrdí. Doufám, že do toho nedáváš bionaftu nebo nezkoušíš přidávat fritovací olej. A sem tam mu šoupni do nádrže panáka oleje pro dvoutaktní motory, dříve M2T, dneska takové polštářky, pumpaři to znají. To kvůli těm CR vstřikovačům a suché, nízkosirné naftě. :D

Napsal: ned 06.05.2007 15:21
od irko
Já kupuji v Makru přísady do nafty, Diesel power se to myslím jmenuje. Jedna je na čištění vstřiků a druhá na zvýšení cetanového čísla.Celkem to funguje

Napsal: čtv 10.05.2007 12:42
od xtreme
mam taky isty problem.. bilej dym, po zahriati mizne.. ale sa mi straca aj voda.. da sa to nejako spravit? sz please.. dik