Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Chipovat BMW 530D, nebo ne???

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Lukasek
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: úte 20.02.2007 01:00

#1 Příspěvek od Lukasek »

Mám BMW 530d M-packet 2000 135kw 125tis.km. (steptronic) Uvažuji o chipu. Za vaše podněty, rady a zkušenosti budu rád. Díííky :D
FrANTOMAS
Registrovaný
Příspěvky: 105
Registrován: úte 12.12.2006 01:00

#2 Příspěvek od FrANTOMAS »

Můj subjektivní názor je, že to je poměrně risk. Chip jsem v autě měl a při prvním nahrání působil chybu. Od reklamace bylo již vše v pořádku a byl od renomované a firmy. (jednalo se o Alfa Romeo 156 2004 Sportwagon a firmu Bit Power-specializují se na alfy).
Má známá nacpala chip do nového leona a za 5000 jí odešlo turbo (pískalo jak splašený). Můj obchodní partner dal do 530d (2003-142kw) chip auto zničil-opravdu už nejezdí:-(. On je sice dost zvíře, ale stejně. Dopadlo to tak, že než někam odjel, 10x startoval, 3 minuty jela, pak chcípla, a znova. Je to dobré do italky a čtyřkovýho golfa, se kterym chceš jezdit tak do 50-100tis a pak pryč. Celkově to zvýší tlaky v motoru a časem se to obvykle někde projeví.
Ale je fakt, že s tou Alfou to dost cvičilo :-) jela jak zvíře
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Demostenes »

Cipovat ma smysl pouze motor, ktery je umele priduseny, tedy dostat ho na jeho plny potencial. Jinak je to IHMO blbost.

z dfens-cz:

Chiptuning je pro mne kapitola sama pro sebe. Řídící jednotka motoru je malý počítač, který kromě procesoru a mezipaměti obsahuje ROM s vstupními daty, podle kterých počítač vůz řídí. Řídící jednotka zpracovává online několik desítek parametrů a řídí se přitom parametrickými poli, tedy množinami (vidíte, a pak že jsou množiny naprd) přípustných výsledků regulace. Jejich stanovení je v rukou automobilek a není jednoduché se dopracovat k nějakému nastavení, které z principu je vždy kompromisem pro všechny možné uživatele a situace. Mimochodem se na tom podepisuje i marketingová strategie, někdy to výrobce prostě naladí tak, aby auto nekonkurovalo jinému výrobku téže značky (Seat-VW...). Vzniká tedy prostor pro tuning, tedy jednoduše pro to, originální pole charakteristik nahradit jiným. Nejčastěji se mění dávkování paliva, například doba otevření vstřikovacího ventilu. Největší a skoro zásadní úskalí vidím v tom, že s nastavením výrobce motory absolvovaly životnostní i výkonové testy, zatímco nastavení chiptunerů se obvykle o nic podobného opřít nemůže, je tedy vo hviezdach, zda skutečně přinese zvýšení výkonu, zkrácení životnosti nebo zvýšení spotřeby. Chiptuner by měl dokázat detailně popsat, jak ke svému nastavení přišel, a neměl by tvrdit, že jeho načipováním získá třeba 17 koní navíc. To on totiž nemůže dopředu vědět, protože řídící systém motoru je adaptivní a některá nastavení stanovuje sám na základě druhotných údajů, například opotřebení motoru. Chiptuneři rádi působí dojmem, že jsou geniální a využívají rezervy, které výrobce v programování jednotky kvůli vlastní blbosti nechal, což je samozřejmě pitomost - chiptuner není žádný posel světla, jen nevidí přes stromy les. Chiptuning jsem ochoten chápat jako opodstatněný, když se někdo rozhodne postavit speciál pro víkendové poježdění nebo třeba privátní rallysprint, ale rozmyslel bych si uplatnit ho na auto pro běžnou potřebu.
Deli
Registrovaný
Příspěvky: 580
Registrován: ned 30.04.2006 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 914

#4 Příspěvek od Deli »

Lukasek píše:Mám BMW 530d M-packet 2000 135kw 125tis.km. (steptronic) Uvažuji o chipu. Za vaše podněty, rady a zkušenosti budu rád. Díííky :D
Klidně, ale uvažoval bych max. o nějaký opravdu renomovaný firmě, která BMW dělá, nemusí to být nutně AC, ale třeba Hartge :) Jen nepořítej s tím, že tě to nebude stát 5tis... :D Jen tak někoho bych na d nenechal šáhnout... :wink:
John
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 14.03.2005 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 239
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od John »

Demostenes píše:Cipovat ma smysl pouze motor, ktery je umele priduseny, tedy dostat ho na jeho plny potencial. Jinak je to IHMO blbost.

z dfens-cz:

Chiptuning je pro mne kapitola sama pro sebe. Řídící jednotka motoru je malý počítač, který kromě procesoru a mezipaměti obsahuje ROM s vstupními daty, podle kterých počítač vůz řídí. Řídící jednotka zpracovává online několik desítek parametrů a řídí se přitom parametrickými poli, tedy množinami (vidíte, a pak že jsou množiny naprd) přípustných výsledků regulace. Jejich stanovení je v rukou automobilek a není jednoduché se dopracovat k nějakému nastavení, které z principu je vždy kompromisem pro všechny možné uživatele a situace. Mimochodem se na tom podepisuje i marketingová strategie, někdy to výrobce prostě naladí tak, aby auto nekonkurovalo jinému výrobku téže značky (Seat-VW...). Vzniká tedy prostor pro tuning, tedy jednoduše pro to, originální pole charakteristik nahradit jiným. Nejčastěji se mění dávkování paliva, například doba otevření vstřikovacího ventilu. Největší a skoro zásadní úskalí vidím v tom, že s nastavením výrobce motory absolvovaly životnostní i výkonové testy, zatímco nastavení chiptunerů se obvykle o nic podobného opřít nemůže, je tedy vo hviezdach, zda skutečně přinese zvýšení výkonu, zkrácení životnosti nebo zvýšení spotřeby. Chiptuner by měl dokázat detailně popsat, jak ke svému nastavení přišel, a neměl by tvrdit, že jeho načipováním získá třeba 17 koní navíc. To on totiž nemůže dopředu vědět, protože řídící systém motoru je adaptivní a některá nastavení stanovuje sám na základě druhotných údajů, například opotřebení motoru. Chiptuneři rádi působí dojmem, že jsou geniální a využívají rezervy, které výrobce v programování jednotky kvůli vlastní blbosti nechal, což je samozřejmě pitomost - chiptuner není žádný posel světla, jen nevidí přes stromy les. Chiptuning jsem ochoten chápat jako opodstatněný, když se někdo rozhodne postavit speciál pro víkendové poježdění nebo třeba privátní rallysprint, ale rozmyslel bych si uplatnit ho na auto pro běžnou potřebu.
moc pěkně napsané a souhlasím s tímto názorem
Fazeey
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: ned 04.12.2005 01:00
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Fazeey »

zatim sem neměl auto co by nebylo chipovany :D problem v tom nevidim.. v 530d mam chip od UR, jak moc velká změna proti serii to je nevim ale jede to solidně, u těch 125tis bych se asi bál že třeba turbo nebo vstřiky pujdou mnohem rychlejš do kytek
John
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 14.03.2005 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 239
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od John »

kámoš má 530D , původní 192k a zvedli to na cca 224k a krouťák cca o 100Nm. Ale po dvou měsících mu také odešlo turbo.
Vena
Registrovaný
Příspěvky: 557
Registrován: čtv 05.06.2003 00:00
Bydliště: Písek
Klubové ID: 1809
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Vena »

Pokud je to auto na denni jezdeni, tak si myslim, ze ten motor na to neni vubec zvedavej.
marwal
Registrovaný
Příspěvky: 410
Registrován: úte 29.04.2003 00:00
Bydliště: Karlovarsko
Klubové ID: 257
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od marwal »

koupil jsem v létě 2005 530d 142kW, najeto 100000km a nechal zvýšit výkon u diesel-technik. Zvedl to asi o necelých 30k a 50Nm. Jede to o poznání lépe a zatím jsem na motoru nepoznal problém. Najeto 150000km a na motoru stále nic neměněno. Problém je že nyní jezdím každý den do práce asi 1 km a to auto se ani neprohřeje, často stojí u firmy do oběda a večer to samé. Takže to určitě motoru nedělá dobře.
takže uvidíme. Každopádně to do prohřátí hodně šetřím a mám lehkou nohu.
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#10 Příspěvek od tds »

nesouhlasím s řečmi že zničíš turbo atd.turba u 530d odchází i u série ve 150 tis km ještě když je nějaké hovado tak i dříve někdy vydrží i 300 tis. je to relativní já mám auto na chipu už 250 tis.km a nic jsem na něm neměnil a mám spustu známých kterí mají dieselové vozy různých značek a mají auta na chipu taky cca +- 200 tis.km a žádný problém.u nás jsou lidé k tomuhle tématu hodně skeptičtí a poddle mě neobjektivní.koukni na stránky BMW v německu tam je k tomuhle tématu spousta popsáno včetně zkušeností.jinak na 530 d do r.v. 02 odchází turba pravidelně je to prostě tak.doporučuji pro to kupovat po 02
dist01
Registrovaný
Příspěvky: 91
Registrován: sob 15.12.2007 01:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od dist01 »

záleží jak je ten chip udělany, laicky když to auto kouří je jasny že ve výfuku je víc pevných částic než normálně tzn. zasírá se turbo, pak katalizátor a pak už to jde rychle, vstřikovače je problém sám osobně, kvalita nafty atd, jestli znáte německou firmu ABT kdyby jste do té samotné upravy trochu vyděli tak pochopíte, mám od nich nějaké upravy tam jsou nárusty minimální a dívají záruku na motor 100tis km a navíc jede to pěkně z krátka KDO UMI TEN UMI KDO NEUMI TEN CUMI.
Odpovědět