
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Chipovat BMW 530D, nebo ne???
Můj subjektivní názor je, že to je poměrně risk. Chip jsem v autě měl a při prvním nahrání působil chybu. Od reklamace bylo již vše v pořádku a byl od renomované a firmy. (jednalo se o Alfa Romeo 156 2004 Sportwagon a firmu Bit Power-specializují se na alfy).
Má známá nacpala chip do nového leona a za 5000 jí odešlo turbo (pískalo jak splašený). Můj obchodní partner dal do 530d (2003-142kw) chip auto zničil-opravdu už nejezdí:-(. On je sice dost zvíře, ale stejně. Dopadlo to tak, že než někam odjel, 10x startoval, 3 minuty jela, pak chcípla, a znova. Je to dobré do italky a čtyřkovýho golfa, se kterym chceš jezdit tak do 50-100tis a pak pryč. Celkově to zvýší tlaky v motoru a časem se to obvykle někde projeví.
Ale je fakt, že s tou Alfou to dost cvičilo
jela jak zvíře
Má známá nacpala chip do nového leona a za 5000 jí odešlo turbo (pískalo jak splašený). Můj obchodní partner dal do 530d (2003-142kw) chip auto zničil-opravdu už nejezdí:-(. On je sice dost zvíře, ale stejně. Dopadlo to tak, že než někam odjel, 10x startoval, 3 minuty jela, pak chcípla, a znova. Je to dobré do italky a čtyřkovýho golfa, se kterym chceš jezdit tak do 50-100tis a pak pryč. Celkově to zvýší tlaky v motoru a časem se to obvykle někde projeví.
Ale je fakt, že s tou Alfou to dost cvičilo

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1496
- Registrován: pát 27.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Cipovat ma smysl pouze motor, ktery je umele priduseny, tedy dostat ho na jeho plny potencial. Jinak je to IHMO blbost.
z dfens-cz:
Chiptuning je pro mne kapitola sama pro sebe. Řídící jednotka motoru je malý počítač, který kromě procesoru a mezipaměti obsahuje ROM s vstupními daty, podle kterých počítač vůz řídí. Řídící jednotka zpracovává online několik desítek parametrů a řídí se přitom parametrickými poli, tedy množinami (vidíte, a pak že jsou množiny naprd) přípustných výsledků regulace. Jejich stanovení je v rukou automobilek a není jednoduché se dopracovat k nějakému nastavení, které z principu je vždy kompromisem pro všechny možné uživatele a situace. Mimochodem se na tom podepisuje i marketingová strategie, někdy to výrobce prostě naladí tak, aby auto nekonkurovalo jinému výrobku téže značky (Seat-VW...). Vzniká tedy prostor pro tuning, tedy jednoduše pro to, originální pole charakteristik nahradit jiným. Nejčastěji se mění dávkování paliva, například doba otevření vstřikovacího ventilu. Největší a skoro zásadní úskalí vidím v tom, že s nastavením výrobce motory absolvovaly životnostní i výkonové testy, zatímco nastavení chiptunerů se obvykle o nic podobného opřít nemůže, je tedy vo hviezdach, zda skutečně přinese zvýšení výkonu, zkrácení životnosti nebo zvýšení spotřeby. Chiptuner by měl dokázat detailně popsat, jak ke svému nastavení přišel, a neměl by tvrdit, že jeho načipováním získá třeba 17 koní navíc. To on totiž nemůže dopředu vědět, protože řídící systém motoru je adaptivní a některá nastavení stanovuje sám na základě druhotných údajů, například opotřebení motoru. Chiptuneři rádi působí dojmem, že jsou geniální a využívají rezervy, které výrobce v programování jednotky kvůli vlastní blbosti nechal, což je samozřejmě pitomost - chiptuner není žádný posel světla, jen nevidí přes stromy les. Chiptuning jsem ochoten chápat jako opodstatněný, když se někdo rozhodne postavit speciál pro víkendové poježdění nebo třeba privátní rallysprint, ale rozmyslel bych si uplatnit ho na auto pro běžnou potřebu.
z dfens-cz:
Chiptuning je pro mne kapitola sama pro sebe. Řídící jednotka motoru je malý počítač, který kromě procesoru a mezipaměti obsahuje ROM s vstupními daty, podle kterých počítač vůz řídí. Řídící jednotka zpracovává online několik desítek parametrů a řídí se přitom parametrickými poli, tedy množinami (vidíte, a pak že jsou množiny naprd) přípustných výsledků regulace. Jejich stanovení je v rukou automobilek a není jednoduché se dopracovat k nějakému nastavení, které z principu je vždy kompromisem pro všechny možné uživatele a situace. Mimochodem se na tom podepisuje i marketingová strategie, někdy to výrobce prostě naladí tak, aby auto nekonkurovalo jinému výrobku téže značky (Seat-VW...). Vzniká tedy prostor pro tuning, tedy jednoduše pro to, originální pole charakteristik nahradit jiným. Nejčastěji se mění dávkování paliva, například doba otevření vstřikovacího ventilu. Největší a skoro zásadní úskalí vidím v tom, že s nastavením výrobce motory absolvovaly životnostní i výkonové testy, zatímco nastavení chiptunerů se obvykle o nic podobného opřít nemůže, je tedy vo hviezdach, zda skutečně přinese zvýšení výkonu, zkrácení životnosti nebo zvýšení spotřeby. Chiptuner by měl dokázat detailně popsat, jak ke svému nastavení přišel, a neměl by tvrdit, že jeho načipováním získá třeba 17 koní navíc. To on totiž nemůže dopředu vědět, protože řídící systém motoru je adaptivní a některá nastavení stanovuje sám na základě druhotných údajů, například opotřebení motoru. Chiptuneři rádi působí dojmem, že jsou geniální a využívají rezervy, které výrobce v programování jednotky kvůli vlastní blbosti nechal, což je samozřejmě pitomost - chiptuner není žádný posel světla, jen nevidí přes stromy les. Chiptuning jsem ochoten chápat jako opodstatněný, když se někdo rozhodne postavit speciál pro víkendové poježdění nebo třeba privátní rallysprint, ale rozmyslel bych si uplatnit ho na auto pro běžnou potřebu.
Klidně, ale uvažoval bych max. o nějaký opravdu renomovaný firmě, která BMW dělá, nemusí to být nutně AC, ale třeba HartgeLukasek píše:Mám BMW 530d M-packet 2000 135kw 125tis.km. (steptronic) Uvažuji o chipu. Za vaše podněty, rady a zkušenosti budu rád. Díííky



-
- Registrovaný
- Příspěvky: 147
- Registrován: pon 14.03.2005 01:00
- Bydliště: Děčín
- Klubové ID: 239
- Kontaktovat uživatele:
moc pěkně napsané a souhlasím s tímto názoremDemostenes píše:Cipovat ma smysl pouze motor, ktery je umele priduseny, tedy dostat ho na jeho plny potencial. Jinak je to IHMO blbost.
z dfens-cz:
Chiptuning je pro mne kapitola sama pro sebe. Řídící jednotka motoru je malý počítač, který kromě procesoru a mezipaměti obsahuje ROM s vstupními daty, podle kterých počítač vůz řídí. Řídící jednotka zpracovává online několik desítek parametrů a řídí se přitom parametrickými poli, tedy množinami (vidíte, a pak že jsou množiny naprd) přípustných výsledků regulace. Jejich stanovení je v rukou automobilek a není jednoduché se dopracovat k nějakému nastavení, které z principu je vždy kompromisem pro všechny možné uživatele a situace. Mimochodem se na tom podepisuje i marketingová strategie, někdy to výrobce prostě naladí tak, aby auto nekonkurovalo jinému výrobku téže značky (Seat-VW...). Vzniká tedy prostor pro tuning, tedy jednoduše pro to, originální pole charakteristik nahradit jiným. Nejčastěji se mění dávkování paliva, například doba otevření vstřikovacího ventilu. Největší a skoro zásadní úskalí vidím v tom, že s nastavením výrobce motory absolvovaly životnostní i výkonové testy, zatímco nastavení chiptunerů se obvykle o nic podobného opřít nemůže, je tedy vo hviezdach, zda skutečně přinese zvýšení výkonu, zkrácení životnosti nebo zvýšení spotřeby. Chiptuner by měl dokázat detailně popsat, jak ke svému nastavení přišel, a neměl by tvrdit, že jeho načipováním získá třeba 17 koní navíc. To on totiž nemůže dopředu vědět, protože řídící systém motoru je adaptivní a některá nastavení stanovuje sám na základě druhotných údajů, například opotřebení motoru. Chiptuneři rádi působí dojmem, že jsou geniální a využívají rezervy, které výrobce v programování jednotky kvůli vlastní blbosti nechal, což je samozřejmě pitomost - chiptuner není žádný posel světla, jen nevidí přes stromy les. Chiptuning jsem ochoten chápat jako opodstatněný, když se někdo rozhodne postavit speciál pro víkendové poježdění nebo třeba privátní rallysprint, ale rozmyslel bych si uplatnit ho na auto pro běžnou potřebu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 410
- Registrován: úte 29.04.2003 00:00
- Bydliště: Karlovarsko
- Klubové ID: 257
- Kontaktovat uživatele:
koupil jsem v létě 2005 530d 142kW, najeto 100000km a nechal zvýšit výkon u diesel-technik. Zvedl to asi o necelých 30k a 50Nm. Jede to o poznání lépe a zatím jsem na motoru nepoznal problém. Najeto 150000km a na motoru stále nic neměněno. Problém je že nyní jezdím každý den do práce asi 1 km a to auto se ani neprohřeje, často stojí u firmy do oběda a večer to samé. Takže to určitě motoru nedělá dobře.
takže uvidíme. Každopádně to do prohřátí hodně šetřím a mám lehkou nohu.
takže uvidíme. Každopádně to do prohřátí hodně šetřím a mám lehkou nohu.
nesouhlasím s řečmi že zničíš turbo atd.turba u 530d odchází i u série ve 150 tis km ještě když je nějaké hovado tak i dříve někdy vydrží i 300 tis. je to relativní já mám auto na chipu už 250 tis.km a nic jsem na něm neměnil a mám spustu známých kterí mají dieselové vozy různých značek a mají auta na chipu taky cca +- 200 tis.km a žádný problém.u nás jsou lidé k tomuhle tématu hodně skeptičtí a poddle mě neobjektivní.koukni na stránky BMW v německu tam je k tomuhle tématu spousta popsáno včetně zkušeností.jinak na 530 d do r.v. 02 odchází turba pravidelně je to prostě tak.doporučuji pro to kupovat po 02
záleží jak je ten chip udělany, laicky když to auto kouří je jasny že ve výfuku je víc pevných částic než normálně tzn. zasírá se turbo, pak katalizátor a pak už to jde rychle, vstřikovače je problém sám osobně, kvalita nafty atd, jestli znáte německou firmu ABT kdyby jste do té samotné upravy trochu vyděli tak pochopíte, mám od nich nějaké upravy tam jsou nárusty minimální a dívají záruku na motor 100tis km a navíc jede to pěkně z krátka KDO UMI TEN UMI KDO NEUMI TEN CUMI.