Stránka 1 z 1
Napsal: stř 14.02.2007 16:01
od milonovo
Zdar všem,mám tady takovej oříšek,potřeboval jsem vyměnit pružinu na předku a jak jsem odšroboval vršek,zajela mi ta tyč(jak to nazvat líp?) do tlumiče a kouká jen asi 15cm,když jí chci vytáhnout tak to jde hodně ztěžka a stejně to úplně nepřetáhnu a zajede zase z5.jinak to co kouká chodí úplně normálně,nevypadá to že by byl v prdeli,je v tom nějakej fígl?Jsou to origo tlumiče,najeto asi 130kkm Dík za rady,celkem bych to potřeboval dát dohromady

Napsal: čtv 15.02.2007 11:33
od milonovo
Netušíte někdo jestli se dá sehnat nějaký Jak na to nebo něco podobnýho kde by to bylo?Pružinu už se mi podařilo stlačit ale nevím čím jí zajistit aby mě to nezabilo.Hledání nic nenašlo.... a mluvil jsem s pánem co je repasuje a říkal že je to normální že je tam ještě nějaký péro proti,ale že netuší jak to dostat z5
Napsal: čtv 15.02.2007 16:34
od milo
proboha, hlavne to stahni nejakym poradnym stahovakem na pruziny, ne ze to budes zkouset dratem nebo necim podobnym

Napsal: čtv 15.02.2007 16:40
od milonovo
Stahovákem je to málo...Já se s tímhle fakt ještě nesetkal,ten tlumič je OK takhle to má prostě fungovat,už jsem jeden starej rozkostil a žádná aretace tam není...Povedlo se mi to stáhnout upnutý v soustruhu na potřebnou výšku,ale právě jsem se bál těch drátů,přecejen je to pekelná energie.Proto se ptám,ale jak vidím,tak tlumiče nikdo neměnil.
Napsal: pát 16.02.2007 13:41
od George_D
No já tlumiče vyměnil normálně tak, že jsem vyndal celej tlumič, stáhnul na 2 stranách stahovákem na pružiny a normálně sešrouboval a sundal stahováky, myslim že to je normální postup

Napsal: sob 17.02.2007 00:23
od milonovo
To je normální postup u normálního tlumiče

Úplně blbej nejsem.U e39 jsou tlumiče,který maj mrtvej bod cca uprostřed,to znamená že po povolení vrchní matky pístnice zajede dovnitř a kouká jí půlka,což při tvaru pružiny a s tím že tam musíš nasadit ještě uložení stahovákama prostě stáhnout nejde.Nevím jak druhovýroba,ale podle mě musí fungovat stejně,protože se s tím protitahem se určitě počítalo při konstrukci podvozku.Jedině že by tam byla nějaká aretace,což u originálu není.
No nic,mám to z krku a přeju všem kteří to budou absolvovat hodně vynalézavosti a štěstí,je ho třeba

Napsal: sob 17.02.2007 12:18
od roan
milonovo píše:To je normální postup u normálního tlumiče

Úplně blbej nejsem.U e39 jsou tlumiče,který maj mrtvej bod cca uprostřed,to znamená že po povolení vrchní matky pístnice zajede dovnitř a kouká jí půlka,což při tvaru pružiny a s tím že tam musíš nasadit ještě uložení stahovákama prostě stáhnout nejde.Nevím jak druhovýroba,ale podle mě musí fungovat stejně,protože se s tím protitahem se určitě počítalo při konstrukci podvozku.Jedině že by tam byla nějaká aretace,což u originálu není.
No nic,mám to z krku a přeju všem kteří to budou absolvovat hodně vynalézavosti a štěstí,je ho třeba

k tomu neni potreba zadna vynalezavost, akorat poradnej stahovak. tlumice o kterejch mluvis, maji i treba E34ka. a u E39ky trva vymena prednich tlumicu v klidu 1,5hodiny. myslim tim oba
Napsal: sob 17.02.2007 12:39
od milonovo
Fajn,v tom případě se s tím příště nebudu špinit.1,5hodiny-to bych se u Tebe mohl do pětikila vejít ne?

Napsal: sob 17.02.2007 13:47
od Butch5
souhlasim s tim, ze je treba jen poradnej stahovak, vyndat celej MCpherson a dobre stahnout pruzinu. Bez vybaveni bych se do neceho takovyho vubec nepoustel
Napsal: sob 17.02.2007 17:57
od milonovo
Hm,tak mě poučte co je pořádnej stahovák...Já mám obyč. s kterýma jsem zatím udělal všechno,tady byly nedostatečný,no nic poradil jsem si jinak,ale mám to doma ještě v jednom exempláři rozdělaný,celkem bych Vás s těma super stahovákama chtěl vidět.Potom bych asi uznal že jsem kopyto,ale zatím si myslím že si zkrátka nerozumíme...
Napsal: ned 18.02.2007 14:38
od Butch5
treba na blbym fiatu doblo pri vymene prednich tlumicu pouzity 3 stahovaky a jeste truhlarska svorka a bylo to taktak ze se povedlo o zavit nahore natocit matku....nekdy je to pakarna

Napsal: pát 23.02.2007 23:02
od RSak
tak jsem nechal vyměnit tlumiče a varoval mechanika před problémem se zajetím tlumiče - koukal na mě jak na blbce, prý to šlo bez jakýchkoliv problémů, přikládám foto
Napsal: pát 23.02.2007 23:08
od milonovo
Já to snad nafotím

Nemáš fotku toho samotnýho tlumiče kolik tý pístnice kouká ven?No nic,zejtra jedu na hory,pak to můžem porovnat.
Napsal: sob 24.02.2007 17:51
od pysta
Jojo, ked mas poriadny stahovak, nieje s tym ziaden problem. Jediny problem po vymene mam ze je teraz auto vyssie...
Napsal: sob 24.02.2007 19:56
od Speedy
No, nevim nevim, ale pokud je tlumič ok, tak pístnice musí vyjet až nahoru. Poikud zajede dovnitř tlumiče, tak je ten tlumič ko. A myslím si, že je jedno, jeslit je to na e39 nebo na S120...
Napsal: sob 24.02.2007 20:00
od pysta
Speedy píše:No, nevim nevim, ale pokud je tlumič ok, tak pístnice musí vyjet až nahoru. Poikud zajede dovnitř tlumiče, tak je ten tlumič ko. A myslím si, že je jedno, jeslit je to na e39 nebo na S120...
Nene, kluci maju recht, tuto tlmice maju "totpunkt" v strede, nie hore ako klasicke vzduchokvapalinaky.
Napsal: úte 27.02.2007 19:49
od Butch5
No plynokapalinovej tlumic by po sundani zavlacky MEL vyjet ale uz jsem videl ze nevyjel...napr. tl. MONROE na F. DOblo zasadne nevyjizdi...vyjadreni vyrobce-v poradku, nejedna se o vadu ... no a dostat to do pruziny byl masakr ........