Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Zahulilo se mi z motoru...
Ahoj kluci, potřebuji poradit zda se někdo nesetkal s něčím podobným. Dnes ráno jsem vyrazil autem a popojel po městě pár km, motor se ani nezahřál na provozní teplotu. Pak jsem zastavil a po cca deseti minutách znovu nastartoval. Motor sice naskočil, ale zvuk nebyl ideální a vůbec nešel za plynem. Jakoby se potvora dusil, či jel jen na pár válců, pak se najednou začalo brutálně bíle kouřit z motoru a ucítil jsem v kabině velmi intenzivní zápach benzínu. Okamžitě jsem to típnul a otevřel motor, kouř vycházel z krabice od filtru, tedy ze sání. Jakoby v sání hořel nespálený benzín. Ještě jsem na krytu vanosu u těsnění objevil malý výronek oleje, který tam nikdy v minulosti nebyl. Nicméně nevím zda zrovna toto se závadou souvisí. Po chvíli jsem se odhodlal znovu nastartovat a ejhle, motor normálně naskočil a běžel opět jako hodinky až do odvozu auta zpět do garáže, zkoušel jsem to pak před garáží trochu protůrovat a vše OK. Netušíte kde je problém? V pondělí určitě vyrazím na diagnostiku.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Podívej se na zapalování, když sundáš horní plasty na motoru, uvidíš segmenty zapalovacích cívek, budeš tam mít vlhko - např. z myčky nebo Ti zkondenzovala voda, zbytky sněhu + vlhko v garáži - možná. Pokud byla v pevném skupenství, auto jelo. Potom to roztálo a zkrat způsobil poruchu zapalování v několika válcích. Mě se to stalo u Opla.major píše:...... Motor sice naskočil, ale zvuk nebyl ideální a vůbec nešel za plynem. Jakoby se potvora dusil, či jel jen na pár válců, pak se najednou začalo brutálně bíle kouřit z motoru a ucítil jsem v kabině velmi intenzivní zápach benzínu.
Chlapi díky, dnes jsem s tím jezdil a vše naprosto OK. Mrknu ještě na tu vlhkost.
Jinak jsem o tom intenzivně přemýšlel
a napadlo mne zda se nemohlo stát toto :
Při vypnutí chladného motoru došlo z nějakého důvodu k úniku části nespáleného paliva z válců do systému sání. Ten se nestačil za krátkou dobu odpařit a jak jsem po chvíli opět nastartoval došlo k jeho vznícení, mírné detonaci a ke zpětnému šlehu zpět do válců což se projevilo výronkem oleje pod těsněním víka u vanosu v důsledku náhlého zvýšení tlaku. Elektronika vyhodnotila náhlé zvýšení tlaku jako závadu, či bůh ví co a přestala dodávat do válců palivo (ta náhlá ztráta výkonu). Spaliny unikli ven přes filtr vzduchu. Vinu přikládám z části i svíčkám, které tam jsou bez výměny již 40tis.km.
Co si myslíte o této teorii?
Jinak jsem o tom intenzivně přemýšlel

Při vypnutí chladného motoru došlo z nějakého důvodu k úniku části nespáleného paliva z válců do systému sání. Ten se nestačil za krátkou dobu odpařit a jak jsem po chvíli opět nastartoval došlo k jeho vznícení, mírné detonaci a ke zpětnému šlehu zpět do válců což se projevilo výronkem oleje pod těsněním víka u vanosu v důsledku náhlého zvýšení tlaku. Elektronika vyhodnotila náhlé zvýšení tlaku jako závadu, či bůh ví co a přestala dodávat do válců palivo (ta náhlá ztráta výkonu). Spaliny unikli ven přes filtr vzduchu. Vinu přikládám z části i svíčkám, které tam jsou bez výměny již 40tis.km.
Co si myslíte o této teorii?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Řekl bych to asi takhle :
Svíčky nedávali jiskru, ale palivo do jednotlivých sacích hrdel vstřikováno bylo. Nespálený benzín (=nestlačitelný) se hromadil ve válcích a v době výfuku byl vytlačován do výfukového systému. Když se nespálené palivo v zakončení svodů výfuku setkalo s horkými plyny fungujících válců, došlo k zášlehu. Protože v horní úvrati pístu mezi výfukem a sáním jsou otevřeny oba ventily (tzv. překrytí ventilů, výfukový zavírá, sací otevírá) došlo k zášlehu až do sacího potrubí. Navíc dostal palivem dohořívajícím ve výfuku zabrat katalyzátor a lambda to nějak vyhodnotila. A to je ta odezva elektroniky. A svíčky? BMW od roku výroby 98 dává tzv. stotisícové svíčky. Tak kolik máš najeto a jak je tam máš dlouho ?
Svíčky nedávali jiskru, ale palivo do jednotlivých sacích hrdel vstřikováno bylo. Nespálený benzín (=nestlačitelný) se hromadil ve válcích a v době výfuku byl vytlačován do výfukového systému. Když se nespálené palivo v zakončení svodů výfuku setkalo s horkými plyny fungujících válců, došlo k zášlehu. Protože v horní úvrati pístu mezi výfukem a sáním jsou otevřeny oba ventily (tzv. překrytí ventilů, výfukový zavírá, sací otevírá) došlo k zášlehu až do sacího potrubí. Navíc dostal palivem dohořívajícím ve výfuku zabrat katalyzátor a lambda to nějak vyhodnotila. A to je ta odezva elektroniky. A svíčky? BMW od roku výroby 98 dává tzv. stotisícové svíčky. Tak kolik máš najeto a jak je tam máš dlouho ?
Mám je tam cca 40tis. km a auto je z 5/97, tudíž žádné stotisícové svíčky tam rozhodně nebudou
. Ale, tak jak jsi to přesněji popsal ty, to dle mého názoru nějak bylo. No snad se nemýlíme a bude to OK. Člověče, hrozně mě ten kouř z motoru vyděsil, už jsem v duchu viděl jak bezmocně běhám okolo mého dohořívajícího miláčka. 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
nedal jsi tam jen špatnou NAFTU?major píše:Mám je tam cca 40tis. km a auto je z 5/97, tudíž žádné stotisícové svíčky tam rozhodně nebudou. Ale, tak jak jsi to přesněji popsal ty, to dle mého názoru nějak bylo. No snad se nemýlíme a bude to OK. Člověče, hrozně mě ten kouř z motoru vyděsil, už jsem v duchu viděl jak bezmocně běhám okolo mého dohořívajícího miláčka.

Ha ha ha.......Mně neser Jaruno, nesu blbejJaraX píše:nedal jsi tam jen špatnou NAFTU?major píše:Mám je tam cca 40tis. km a auto je z 5/97, tudíž žádné stotisícové svíčky tam rozhodně nebudou. Ale, tak jak jsi to přesněji popsal ty, to dle mého názoru nějak bylo. No snad se nemýlíme a bude to OK. Člověče, hrozně mě ten kouř z motoru vyděsil, už jsem v duchu viděl jak bezmocně běhám okolo mého dohořívajícího miláčka.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
sí dělám prdel, klíííd,.major píše:Ha ha ha.......Mně neser Jaruno, nesu blbejJaraX píše:nedal jsi tam jen špatnou NAFTU?major píše:Mám je tam cca 40tis. km a auto je z 5/97, tudíž žádné stotisícové svíčky tam rozhodně nebudou. Ale, tak jak jsi to přesněji popsal ty, to dle mého názoru nějak bylo. No snad se nemýlíme a bude to OK. Člověče, hrozně mě ten kouř z motoru vyděsil, už jsem v duchu viděl jak bezmocně běhám okolo mého dohořívajícího miláčka.
.
Takže to kluci asi bylo opravdu těmi svíčkami. Když jsem je vyndal, tak už měli dost po sezóně. Dal jsem nové a šepot květin bez čmoudíků a ztrát výkonu, tedy zatím. Tudíž to beru tak, že mne můj miláček, když mi to nemohl napsat na diplay počítače, tím začouzením z motoru lehce naznačil abych mu je už vyměnil, nebo prej bude příště hůř
.
