Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Zahulilo se mi z motoru...

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#1 Příspěvek od major »

Ahoj kluci, potřebuji poradit zda se někdo nesetkal s něčím podobným. Dnes ráno jsem vyrazil autem a popojel po městě pár km, motor se ani nezahřál na provozní teplotu. Pak jsem zastavil a po cca deseti minutách znovu nastartoval. Motor sice naskočil, ale zvuk nebyl ideální a vůbec nešel za plynem. Jakoby se potvora dusil, či jel jen na pár válců, pak se najednou začalo brutálně bíle kouřit z motoru a ucítil jsem v kabině velmi intenzivní zápach benzínu. Okamžitě jsem to típnul a otevřel motor, kouř vycházel z krabice od filtru, tedy ze sání. Jakoby v sání hořel nespálený benzín. Ještě jsem na krytu vanosu u těsnění objevil malý výronek oleje, který tam nikdy v minulosti nebyl. Nicméně nevím zda zrovna toto se závadou souvisí. Po chvíli jsem se odhodlal znovu nastartovat a ejhle, motor normálně naskočil a běžel opět jako hodinky až do odvozu auta zpět do garáže, zkoušel jsem to pak před garáží trochu protůrovat a vše OK. Netušíte kde je problém? V pondělí určitě vyrazím na diagnostiku.
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#2 Příspěvek od Petr_1 »

Míval jsem podobný problém u 2,0i, při couračkách při teplotě kolem nuly a ne zcela zahřátým motoru, jako by se zahlcoval benzínem, po ohřátí se všechno vrátilo do normálu. Žádná chyba se na diagnostice neobjevila.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

major píše:...... Motor sice naskočil, ale zvuk nebyl ideální a vůbec nešel za plynem. Jakoby se potvora dusil, či jel jen na pár válců, pak se najednou začalo brutálně bíle kouřit z motoru a ucítil jsem v kabině velmi intenzivní zápach benzínu.
Podívej se na zapalování, když sundáš horní plasty na motoru, uvidíš segmenty zapalovacích cívek, budeš tam mít vlhko - např. z myčky nebo Ti zkondenzovala voda, zbytky sněhu + vlhko v garáži - možná. Pokud byla v pevném skupenství, auto jelo. Potom to roztálo a zkrat způsobil poruchu zapalování v několika válcích. Mě se to stalo u Opla.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#4 Příspěvek od major »

Chlapi díky, dnes jsem s tím jezdil a vše naprosto OK. Mrknu ještě na tu vlhkost.
Jinak jsem o tom intenzivně přemýšlel :D a napadlo mne zda se nemohlo stát toto :
Při vypnutí chladného motoru došlo z nějakého důvodu k úniku části nespáleného paliva z válců do systému sání. Ten se nestačil za krátkou dobu odpařit a jak jsem po chvíli opět nastartoval došlo k jeho vznícení, mírné detonaci a ke zpětnému šlehu zpět do válců což se projevilo výronkem oleje pod těsněním víka u vanosu v důsledku náhlého zvýšení tlaku. Elektronika vyhodnotila náhlé zvýšení tlaku jako závadu, či bůh ví co a přestala dodávat do válců palivo (ta náhlá ztráta výkonu). Spaliny unikli ven přes filtr vzduchu. Vinu přikládám z části i svíčkám, které tam jsou bez výměny již 40tis.km.
Co si myslíte o této teorii?
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Řekl bych to asi takhle :
Svíčky nedávali jiskru, ale palivo do jednotlivých sacích hrdel vstřikováno bylo. Nespálený benzín (=nestlačitelný) se hromadil ve válcích a v době výfuku byl vytlačován do výfukového systému. Když se nespálené palivo v zakončení svodů výfuku setkalo s horkými plyny fungujících válců, došlo k zášlehu. Protože v horní úvrati pístu mezi výfukem a sáním jsou otevřeny oba ventily (tzv. překrytí ventilů, výfukový zavírá, sací otevírá) došlo k zášlehu až do sacího potrubí. Navíc dostal palivem dohořívajícím ve výfuku zabrat katalyzátor a lambda to nějak vyhodnotila. A to je ta odezva elektroniky. A svíčky? BMW od roku výroby 98 dává tzv. stotisícové svíčky. Tak kolik máš najeto a jak je tam máš dlouho ?
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#6 Příspěvek od major »

Mám je tam cca 40tis. km a auto je z 5/97, tudíž žádné stotisícové svíčky tam rozhodně nebudou :) . Ale, tak jak jsi to přesněji popsal ty, to dle mého názoru nějak bylo. No snad se nemýlíme a bude to OK. Člověče, hrozně mě ten kouř z motoru vyděsil, už jsem v duchu viděl jak bezmocně běhám okolo mého dohořívajícího miláčka. :|
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od JaraX »

major píše:Mám je tam cca 40tis. km a auto je z 5/97, tudíž žádné stotisícové svíčky tam rozhodně nebudou :) . Ale, tak jak jsi to přesněji popsal ty, to dle mého názoru nějak bylo. No snad se nemýlíme a bude to OK. Člověče, hrozně mě ten kouř z motoru vyděsil, už jsem v duchu viděl jak bezmocně běhám okolo mého dohořívajícího miláčka. :|
nedal jsi tam jen špatnou NAFTU? :D
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#8 Příspěvek od Slid »

To co popsal starML jsem měl přesně u Opel Calibra a stejná příčina.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#9 Příspěvek od major »

JaraX píše:
major píše:Mám je tam cca 40tis. km a auto je z 5/97, tudíž žádné stotisícové svíčky tam rozhodně nebudou :) . Ale, tak jak jsi to přesněji popsal ty, to dle mého názoru nějak bylo. No snad se nemýlíme a bude to OK. Člověče, hrozně mě ten kouř z motoru vyděsil, už jsem v duchu viděl jak bezmocně běhám okolo mého dohořívajícího miláčka. :|
nedal jsi tam jen špatnou NAFTU? :D
Ha ha ha.......Mně neser Jaruno, nesu blbej :D .
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

major píše:
JaraX píše:
major píše:Mám je tam cca 40tis. km a auto je z 5/97, tudíž žádné stotisícové svíčky tam rozhodně nebudou :) . Ale, tak jak jsi to přesněji popsal ty, to dle mého názoru nějak bylo. No snad se nemýlíme a bude to OK. Člověče, hrozně mě ten kouř z motoru vyděsil, už jsem v duchu viděl jak bezmocně běhám okolo mého dohořívajícího miláčka. :|
nedal jsi tam jen špatnou NAFTU? :D
Ha ha ha.......Mně neser Jaruno, nesu blbej :D .
sí dělám prdel, klíííd,.
Uživatelský avatar
DC Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 2345
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: Řáholec
Klubové ID: 55
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od DC Výkonná rada »

nemáš tam špatnej olej třeba :?:
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Klubové ID: 5
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od RuDoSh »

DC píše:nemáš tam špatnej olej třeba :?:
:lol: :lol: :lol: to je 100000x lepsi nez ten kec o te nafte :cool2:
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#13 Příspěvek od major »

JaraX píše:
major píše:
JaraX píše: nedal jsi tam jen špatnou NAFTU? :D
Ha ha ha.......Mně neser Jaruno, nesu blbej :D .
sí dělám prdel, klíííd,.
Já vííím, vždyť jsem to také tak bral :lol: .
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#14 Příspěvek od major »

RuDoSh píše:
DC píše:nemáš tam špatnej olej třeba :?:
:lol: :lol: :lol: to je 100000x lepsi nez ten kec o te nafte :cool2:
No jasně pánové, si ze mě dělějte všichni prdel, nó :D . Počkejte vy parchanti. Příště vám poradím v rámci unifikace náplní v autě, použít do všeho nějakej fritovací olej :lol: .
Uživatelský avatar
DC Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 2345
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: Řáholec
Klubové ID: 55
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od DC Výkonná rada »

tak pardóoon 8) :lol:
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#16 Příspěvek od major »

Takže to kluci asi bylo opravdu těmi svíčkami. Když jsem je vyndal, tak už měli dost po sezóně. Dal jsem nové a šepot květin bez čmoudíků a ztrát výkonu, tedy zatím. Tudíž to beru tak, že mne můj miláček, když mi to nemohl napsat na diplay počítače, tím začouzením z motoru lehce naznačil abych mu je už vyměnil, nebo prej bude příště hůř :D .
Odpovědět