Stránka 1 z 2
Napsal: pon 23.10.2006 13:55
od major
Zajímá mě pánové jak dlouho vám vydržela ramena podvozku včetně silentbloků. Jakého výrobce těchto dílů jste zvolili při výměně a jak jste spokojeni s novými díly.
Napsal: pon 23.10.2006 15:28
od RuDoSh
major píše:Zajímá mě pánové jak dlouho vám vydržela ramena podvozku včetně silentbloků. Jakého výrobce těchto dílů jste zvolili při výměně a jak jste spokojeni s novými díly.
ja jsem s e39 najel cca 35k km (v lete 235/45 17 a v zime 225/55 16) a zatim mam vse ok (na technicke zadne vule nenasli).... o tom ze by predchozi majitele cepy/ramena delali nevim.... najeto 226k km.... jen mi klepe a boucha horni ulozeni v zadu (asi, kdyz je zbytek ok a tlumice nove)
Napsal: pon 23.10.2006 16:28
od stanley07
Obecně vím, že na našich silnicích tyhle díly a zvlášť na BMW dost trpí. Mě to i přes velmi slušné zacházení postupně odchází všecno vždycky tak po dvou až třech letech. A to mám zkušenost s E34 a teď i s E39. Jsou to těžký auta, poměrně, a v kombinaci s těma našema silnicema je to přímo vražedná kombinace. Já většinou beru dily od Febi, což jak tady už nedávno někdo psal, je zlatý střed.
Napsal: pon 23.10.2006 20:21
od TOMe39
Chlapi, hlavně bacha na Starline, od začátku se mi to nezdálo, bral jsem to jako Tescovýrobek, ale chlápek v Autokelly mě ukecal, nevím, jak se mu to povedlo a já koupil na svou E39 všechny čtyři i s tyčkama stabilizátoru, najel jsem na tom 3000 Km a bylo to všechno v HAJZLU!!!

Takže jedině Febi, nebo Delphi a máte klid jako už teď i já.
Jinač, někde jsem slyšel, že snad Febi dává BMW do prvovýroby, ale se svým logem.

Napsal: pon 23.10.2006 20:26
od BMWAK
TOMe39 píše:Chlapi, hlavně bacha na Starline, od začátku se mi to nezdálo, bral jsem to jako Tescovýrobek, ale chlápek v Autokelly mě ukecal, nevím, jak se mu to povedlo a já koupil na svou E39 všechny čtyři i s tyčkama stabilizátoru, najel jsem na tom 3000 Km a bylo to všechno v HAJZLU!!!

Takže jedině Febi, nebo Delphi a máte klid jako už teď i já.
Jinač, někde jsem slyšel, že snad Febi dává BMW do prvovýroby, ale se svým logem.

kdyý jsme u febi...tak bohužel moje zkušenost je že i febi je megasračky...mam ted tyčky stabiláků od febi a jsou tam tak max 2 měsíce a už je brutálně zpuchřelá prachovka a ta se za čas protrhne nalítají tam sračky s pískem a co bude následovat pak snad nemusim ani psát...
Napsal: pon 23.10.2006 21:45
od major
Lze nějak jednoznačně identifikovat jaké to rameno je vadné? Třeba na STK? Nebo se musí postupovat metodou pokus-omyl a postupně povyměňovat vše.
Začalo mě to nedávno při přejezdu nerovností na předku mírně bouchat. Nicméně před cca 15 tis. km byly vyměněny na předku obě ty rovná ramena s čepy(od SWAGu), táhla řízení, tlumiče, horní uložení a na těch "zahnutých" ramenech jen silentbloky. Tudíž předpokládám, že to dělají čepy v těch zahnutých potvorách. Nicméně bych to rád věděl určitě. Když jsem to hodil na hever a různě s tím cloumal, tak mi nepřišlo že tam nějaká vůle je. Ale fakt nevím, protože je jasné že když je čep plně zatížen a vůle není zrovna velká, chová se jinak než v nezatíženém stavu na heveru.
No a od jakého výrobce tento díl objednat, také nevím protože např MJ-auto jich má v nabídce sedm. Původně jsem myslel také od FEBI, ale teď fakt netuším.
Napsal: pon 23.10.2006 22:41
od Pivson
Lemförder je jasná volba, nejlepší z toho co je
Napsal: pon 23.10.2006 23:10
od Pavel H
major píše:Lze nějak jednoznačně identifikovat jaké to rameno je vadné? Třeba na STK? Nebo se musí postupovat metodou pokus-omyl a postupně povyměňovat vše.
Začalo mě to nedávno při přejezdu nerovností na předku mírně bouchat. Nicméně před cca 15 tis. km byly vyměněny na předku obě ty rovná ramena s čepy(od SWAGu), táhla řízení, tlumiče, horní uložení a na těch "zahnutých" ramenech jen silentbloky. Tudíž předpokládám, že to dělají čepy v těch zahnutých potvorách. Nicméně bych to rád věděl určitě. Když jsem to hodil na hever a různě s tím cloumal, tak mi nepřišlo že tam nějaká vůle je. Ale fakt nevím, protože je jasné že když je čep plně zatížen a vůle není zrovna velká, chová se jinak než v nezatíženém stavu na heveru.
No a od jakého výrobce tento díl objednat, také nevím protože např MJ-auto jich má v nabídce sedm. Původně jsem myslel také od FEBI, ale teď fakt netuším.
To STK Ti mohu vrele doporucit. Pokud to neodflaknou, tak prijdou na jakoukoli vuli. Mam s tim velmi dobre zkusenosti a je to za par korun. Kdybys chtel, tak Ti to mohu dohodnout v Kralupech kam jezdim. Ale udelaji Ti to samozrejme kdekoliv. Dily na podvozek beru vetsinou od SWAGu. Poptej se Speedyho.
Napsal: pon 23.10.2006 23:30
od Speedy
swag je dobrý kompromis, ale best kvalita je LMi(Lemfoder). Stojí víc, ale rozhodne neprohloupis. muze se lae stat, ze MO cena bude vyssi nez original a pak je lespi koupit levnejsi.
Napsal: pon 23.10.2006 23:44
od Rendis
Mám za sebou kompletní repasy přední nápravy...vydržela cca 2 roky,cca.20.000 km (17"kola,sníženo na pružinách o 35mm)
Napsal: úte 24.10.2006 10:57
od juraj
Ahoj original pre bmw robil ramena s čapmi lemforder davali značky BMW a original čislo+datum vyroby teda rok. febi je slušna značka no v poslednej dobe som zistil pri predaji febi že tam febi nebolo zabalene takže ak febi musi tam byť vyrazene febi. ešte možem obporučit TRW je drahšie ale vzdrži.Ak kupiš lemforder tak maš origoš akurat tam nie je bmw OE čislo. JA som na svoju E34 dal lemfordera a je to super ticho
Napsal: úte 24.10.2006 14:38
od major
Tak jsem byl chlapi na STK a jak už to při mojí smůle bývá, tak na nic nepřišli

. Podvozek je prý OK, bez vůlí. No tak začnu s metodou pokus-omyl od nejlevnějšího, tedy tyčky stabilizátorů atd

. Jinak díky moc všem za doporučení. Budu brát věci od Lem.
Jinak pište zkušenosti s jednotlivými výrobci dále a hlavně pište spíše kolik vám ta daná součást vydržela km než kolik roků.
Napsal: úte 24.10.2006 15:34
od Vlasta
major píše:Tak jsem byl chlapi na STK a jak už to při mojí smůle bývá, tak na nic nepřišli

. Podvozek je prý OK, bez vůlí. No tak začnu s metodou pokus-omyl od nejlevnějšího, tedy tyčky stabilizátorů atd

. Jinak díky moc všem za doporučení. Budu brát věci od Lem.
Jinak pište zkušenosti s jednotlivými výrobci dále a hlavně pište spíše kolik vám ta daná součást vydržela km než kolik roků.
Taky se mně zdálo, že něco klepe vlevo vpředu, zajel jsem na desky na STK, na nic nepřišli, tak jsem to dal do origo servisu a tam zjistili, že je K. O. rameno. Po výměně O. K.
Napsal: úte 24.10.2006 16:05
od RuDoSh
major píše:Tak jsem byl chlapi na STK a jak už to při mojí smůle bývá, tak na nic nepřišli

. Podvozek je prý OK, bez vůlí. No tak začnu s metodou pokus-omyl od nejlevnějšího, tedy tyčky stabilizátorů atd

. Jinak díky moc všem za doporučení. Budu brát věci od Lem.
Jinak pište zkušenosti s jednotlivými výrobci dále a hlavně pište spíše kolik vám ta daná součást vydržela km než kolik roků.
Urcite to klepe vepredu?

Napsal: úte 24.10.2006 18:03
od Pavel H
major píše:Tak jsem byl chlapi na STK a jak už to při mojí smůle bývá, tak na nic nepřišli

. Podvozek je prý OK, bez vůlí. No tak začnu s metodou pokus-omyl od nejlevnějšího, tedy tyčky stabilizátorů atd

. Jinak díky moc všem za doporučení. Budu brát věci od Lem.
Jinak pište zkušenosti s jednotlivými výrobci dále a hlavně pište spíše kolik vám ta daná součást vydržela km než kolik roků.
To je divny. Jestli je to v podvozku, tak by na to museli prijit, pokud to nejsou lemry. Co horni ulozeni tlumicu? Koukal jsi na ne, kdyz ti s tim rumplovali? Delali i zadek? Zkouseli to kdyz jsi stal na brzde i kdyz byla volna?
Napsal: úte 24.10.2006 19:59
od major
Pavel H píše:major píše:Tak jsem byl chlapi na STK a jak už to při mojí smůle bývá, tak na nic nepřišli

. Podvozek je prý OK, bez vůlí. No tak začnu s metodou pokus-omyl od nejlevnějšího, tedy tyčky stabilizátorů atd

. Jinak díky moc všem za doporučení. Budu brát věci od Lem.
Jinak pište zkušenosti s jednotlivými výrobci dále a hlavně pište spíše kolik vám ta daná součást vydržela km než kolik roků.
To je divny. Jestli je to v podvozku, tak by na to museli prijit, pokud to nejsou lemry. Co horni ulozeni tlumicu? Koukal jsi na ne, kdyz ti s tim rumplovali? Delali i zadek? Zkouseli to kdyz jsi stal na brzde i kdyz byla volna?
Zadek nedělali protože to jednoznačně jde ze předu, na 100%. To stání na brzdě zkoušeli také a různé další vyfikundace. Na horní uložení jsem nekoukal, ale to bylo před cca 20tis. km měněno i s tlumiči. Zítra prohodím tyčky stabilizátorů. Ty nevypadali už nejlépe (zpuchřelá guma) i když tam jsou tak 30tis.km. Pak uvidím co dál.
Napsal: úte 24.10.2006 21:00
od Pavel H
Ja Ti tedy nevim jestli by bouchaly tycky stab. Kdyby na nich byla takova vule, tak by na to prisli. Zkus jeste jednu vec. Vem auto nekam na nerovnost (kocici hlavy a tak) dej volant do rejdu, ale ne plneho a jezdi pomalu dokola. Na obe strany. Vysledek napis.
Napsal: úte 24.10.2006 22:28
od major
Pavel H píše:Ja Ti tedy nevim jestli by bouchaly tycky stab. Kdyby na nich byla takova vule, tak by na to prisli. Zkus jeste jednu vec. Vem auto nekam na nerovnost (kocici hlavy a tak) dej volant do rejdu, ale ne plneho a jezdi pomalu dokola. Na obe strany. Vysledek napis.
Tyčky stejně vyměním, protože je už mám. Pokud to nezmizí, zkusím to co jsi říkal a zítra dám vědět Pavle.
Napsal: stř 25.10.2006 08:39
od juraj
Nazdar mne na stk tiež nič nenašli a mal som v haji priečne ramena s tym velkym silentblokom aked som to yhodil vola tam bola vzmenil som a pohoda ticho.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05 pozicia 7,8.
Napsal: stř 25.10.2006 10:50
od major
Takže pánové, vyřešeno. To bouchání dělali ty zku... tyčky stabilizátoru. Po vyjmutí a podrobné prohlídce jsem zjistil, že všechny čtyři gumové manžety těch kloubů byli zpuchřelé, na několika místech děravé a klouby napadené hloubkovou korozí. Vydrželi necelých 30tis. km. Výrobek firmy FEBI.