Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Výdrž ramen podvozku

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#1 Příspěvek od major »

Zajímá mě pánové jak dlouho vám vydržela ramena podvozku včetně silentbloků. Jakého výrobce těchto dílů jste zvolili při výměně a jak jste spokojeni s novými díly.
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od RuDoSh »

major píše:Zajímá mě pánové jak dlouho vám vydržela ramena podvozku včetně silentbloků. Jakého výrobce těchto dílů jste zvolili při výměně a jak jste spokojeni s novými díly.


ja jsem s e39 najel cca 35k km (v lete 235/45 17 a v zime 225/55 16) a zatim mam vse ok (na technicke zadne vule nenasli).... o tom ze by predchozi majitele cepy/ramena delali nevim.... najeto 226k km.... jen mi klepe a boucha horni ulozeni v zadu (asi, kdyz je zbytek ok a tlumice nove)
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od stanley07 »

Obecně vím, že na našich silnicích tyhle díly a zvlášť na BMW dost trpí. Mě to i přes velmi slušné zacházení postupně odchází všecno vždycky tak po dvou až třech letech. A to mám zkušenost s E34 a teď i s E39. Jsou to těžký auta, poměrně, a v kombinaci s těma našema silnicema je to přímo vražedná kombinace. Já většinou beru dily od Febi, což jak tady už nedávno někdo psal, je zlatý střed.
TOMe39
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ostrava

#4 Příspěvek od TOMe39 »

Chlapi, hlavně bacha na Starline, od začátku se mi to nezdálo, bral jsem to jako Tescovýrobek, ale chlápek v Autokelly mě ukecal, nevím, jak se mu to povedlo a já koupil na svou E39 všechny čtyři i s tyčkama stabilizátoru, najel jsem na tom 3000 Km a bylo to všechno v HAJZLU!!! :twisted: :twisted: :twisted: Takže jedině Febi, nebo Delphi a máte klid jako už teď i já. :wink:
Jinač, někde jsem slyšel, že snad Febi dává BMW do prvovýroby, ale se svým logem. :idea:
BMWAK
Registrovaný
Příspěvky: 612
Registrován: stř 17.12.2003 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od BMWAK »

TOMe39 píše:Chlapi, hlavně bacha na Starline, od začátku se mi to nezdálo, bral jsem to jako Tescovýrobek, ale chlápek v Autokelly mě ukecal, nevím, jak se mu to povedlo a já koupil na svou E39 všechny čtyři i s tyčkama stabilizátoru, najel jsem na tom 3000 Km a bylo to všechno v HAJZLU!!! :twisted: :twisted: :twisted: Takže jedině Febi, nebo Delphi a máte klid jako už teď i já. :wink:
Jinač, někde jsem slyšel, že snad Febi dává BMW do prvovýroby, ale se svým logem. :idea:

kdyý jsme u febi...tak bohužel moje zkušenost je že i febi je megasračky...mam ted tyčky stabiláků od febi a jsou tam tak max 2 měsíce a už je brutálně zpuchřelá prachovka a ta se za čas protrhne nalítají tam sračky s pískem a co bude následovat pak snad nemusim ani psát...
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#6 Příspěvek od major »

Lze nějak jednoznačně identifikovat jaké to rameno je vadné? Třeba na STK? Nebo se musí postupovat metodou pokus-omyl a postupně povyměňovat vše.
Začalo mě to nedávno při přejezdu nerovností na předku mírně bouchat. Nicméně před cca 15 tis. km byly vyměněny na předku obě ty rovná ramena s čepy(od SWAGu), táhla řízení, tlumiče, horní uložení a na těch "zahnutých" ramenech jen silentbloky. Tudíž předpokládám, že to dělají čepy v těch zahnutých potvorách. Nicméně bych to rád věděl určitě. Když jsem to hodil na hever a různě s tím cloumal, tak mi nepřišlo že tam nějaká vůle je. Ale fakt nevím, protože je jasné že když je čep plně zatížen a vůle není zrovna velká, chová se jinak než v nezatíženém stavu na heveru.
No a od jakého výrobce tento díl objednat, také nevím protože např MJ-auto jich má v nabídce sedm. Původně jsem myslel také od FEBI, ale teď fakt netuším.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Pivson »

Lemförder je jasná volba, nejlepší z toho co je
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Pavel H »

major píše:Lze nějak jednoznačně identifikovat jaké to rameno je vadné? Třeba na STK? Nebo se musí postupovat metodou pokus-omyl a postupně povyměňovat vše.
Začalo mě to nedávno při přejezdu nerovností na předku mírně bouchat. Nicméně před cca 15 tis. km byly vyměněny na předku obě ty rovná ramena s čepy(od SWAGu), táhla řízení, tlumiče, horní uložení a na těch "zahnutých" ramenech jen silentbloky. Tudíž předpokládám, že to dělají čepy v těch zahnutých potvorách. Nicméně bych to rád věděl určitě. Když jsem to hodil na hever a různě s tím cloumal, tak mi nepřišlo že tam nějaká vůle je. Ale fakt nevím, protože je jasné že když je čep plně zatížen a vůle není zrovna velká, chová se jinak než v nezatíženém stavu na heveru.
No a od jakého výrobce tento díl objednat, také nevím protože např MJ-auto jich má v nabídce sedm. Původně jsem myslel také od FEBI, ale teď fakt netuším.


To STK Ti mohu vrele doporucit. Pokud to neodflaknou, tak prijdou na jakoukoli vuli. Mam s tim velmi dobre zkusenosti a je to za par korun. Kdybys chtel, tak Ti to mohu dohodnout v Kralupech kam jezdim. Ale udelaji Ti to samozrejme kdekoliv. Dily na podvozek beru vetsinou od SWAGu. Poptej se Speedyho.
Speedy Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6815
Registrován: ned 05.10.2003 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Speedy Čestný člen »

swag je dobrý kompromis, ale best kvalita je LMi(Lemfoder). Stojí víc, ale rozhodne neprohloupis. muze se lae stat, ze MO cena bude vyssi nez original a pak je lespi koupit levnejsi.
Rendis
Registrovaný
Příspěvky: 5043
Registrován: úte 14.03.2006 01:00
Bydliště: East coast -Odolka

#10 Příspěvek od Rendis »

Mám za sebou kompletní repasy přední nápravy...vydržela cca 2 roky,cca.20.000 km (17"kola,sníženo na pružinách o 35mm)
Only e34 8-)
e34 M50B25TU
e34 S38B36
e34 M60B40
juraj
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: stř 15.02.2006 01:00

#11 Příspěvek od juraj »

Ahoj original pre bmw robil ramena s čapmi lemforder davali značky BMW a original čislo+datum vyroby teda rok. febi je slušna značka no v poslednej dobe som zistil pri predaji febi že tam febi nebolo zabalene takže ak febi musi tam byť vyrazene febi. ešte možem obporučit TRW je drahšie ale vzdrži.Ak kupiš lemforder tak maš origoš akurat tam nie je bmw OE čislo. JA som na svoju E34 dal lemfordera a je to super ticho
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#12 Příspěvek od major »

Tak jsem byl chlapi na STK a jak už to při mojí smůle bývá, tak na nic nepřišli :cry: . Podvozek je prý OK, bez vůlí. No tak začnu s metodou pokus-omyl od nejlevnějšího, tedy tyčky stabilizátorů atd :? . Jinak díky moc všem za doporučení. Budu brát věci od Lem.
Jinak pište zkušenosti s jednotlivými výrobci dále a hlavně pište spíše kolik vám ta daná součást vydržela km než kolik roků.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#13 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

major píše:Tak jsem byl chlapi na STK a jak už to při mojí smůle bývá, tak na nic nepřišli :cry: . Podvozek je prý OK, bez vůlí. No tak začnu s metodou pokus-omyl od nejlevnějšího, tedy tyčky stabilizátorů atd :? . Jinak díky moc všem za doporučení. Budu brát věci od Lem.
Jinak pište zkušenosti s jednotlivými výrobci dále a hlavně pište spíše kolik vám ta daná součást vydržela km než kolik roků.
Taky se mně zdálo, že něco klepe vlevo vpředu, zajel jsem na desky na STK, na nic nepřišli, tak jsem to dal do origo servisu a tam zjistili, že je K. O. rameno. Po výměně O. K.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
RuDoSh
Registrovaný
Příspěvky: 9986
Registrován: ned 20.04.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od RuDoSh »

major píše:Tak jsem byl chlapi na STK a jak už to při mojí smůle bývá, tak na nic nepřišli :cry: . Podvozek je prý OK, bez vůlí. No tak začnu s metodou pokus-omyl od nejlevnějšího, tedy tyčky stabilizátorů atd :? . Jinak díky moc všem za doporučení. Budu brát věci od Lem.
Jinak pište zkušenosti s jednotlivými výrobci dále a hlavně pište spíše kolik vám ta daná součást vydržela km než kolik roků.


Urcite to klepe vepredu? :)
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Pavel H »

major píše:Tak jsem byl chlapi na STK a jak už to při mojí smůle bývá, tak na nic nepřišli :cry: . Podvozek je prý OK, bez vůlí. No tak začnu s metodou pokus-omyl od nejlevnějšího, tedy tyčky stabilizátorů atd :? . Jinak díky moc všem za doporučení. Budu brát věci od Lem.
Jinak pište zkušenosti s jednotlivými výrobci dále a hlavně pište spíše kolik vám ta daná součást vydržela km než kolik roků.


To je divny. Jestli je to v podvozku, tak by na to museli prijit, pokud to nejsou lemry. Co horni ulozeni tlumicu? Koukal jsi na ne, kdyz ti s tim rumplovali? Delali i zadek? Zkouseli to kdyz jsi stal na brzde i kdyz byla volna?
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#16 Příspěvek od major »

Pavel H píše:
major píše:Tak jsem byl chlapi na STK a jak už to při mojí smůle bývá, tak na nic nepřišli :cry: . Podvozek je prý OK, bez vůlí. No tak začnu s metodou pokus-omyl od nejlevnějšího, tedy tyčky stabilizátorů atd :? . Jinak díky moc všem za doporučení. Budu brát věci od Lem.
Jinak pište zkušenosti s jednotlivými výrobci dále a hlavně pište spíše kolik vám ta daná součást vydržela km než kolik roků.


To je divny. Jestli je to v podvozku, tak by na to museli prijit, pokud to nejsou lemry. Co horni ulozeni tlumicu? Koukal jsi na ne, kdyz ti s tim rumplovali? Delali i zadek? Zkouseli to kdyz jsi stal na brzde i kdyz byla volna?
Zadek nedělali protože to jednoznačně jde ze předu, na 100%. To stání na brzdě zkoušeli také a různé další vyfikundace. Na horní uložení jsem nekoukal, ale to bylo před cca 20tis. km měněno i s tlumiči. Zítra prohodím tyčky stabilizátorů. Ty nevypadali už nejlépe (zpuchřelá guma) i když tam jsou tak 30tis.km. Pak uvidím co dál.
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od Pavel H »

Ja Ti tedy nevim jestli by bouchaly tycky stab. Kdyby na nich byla takova vule, tak by na to prisli. Zkus jeste jednu vec. Vem auto nekam na nerovnost (kocici hlavy a tak) dej volant do rejdu, ale ne plneho a jezdi pomalu dokola. Na obe strany. Vysledek napis.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#18 Příspěvek od major »

Pavel H píše:Ja Ti tedy nevim jestli by bouchaly tycky stab. Kdyby na nich byla takova vule, tak by na to prisli. Zkus jeste jednu vec. Vem auto nekam na nerovnost (kocici hlavy a tak) dej volant do rejdu, ale ne plneho a jezdi pomalu dokola. Na obe strany. Vysledek napis.
Tyčky stejně vyměním, protože je už mám. Pokud to nezmizí, zkusím to co jsi říkal a zítra dám vědět Pavle.
juraj
Registrovaný
Příspěvky: 18
Registrován: stř 15.02.2006 01:00

#19 Příspěvek od juraj »

Nazdar mne na stk tiež nič nenašli a mal som v haji priečne ramena s tym velkym silentblokom aked som to yhodil vola tam bola vzmenil som a pohoda ticho. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=31&fg=05 pozicia 7,8.
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL

#20 Příspěvek od major »

Takže pánové, vyřešeno. To bouchání dělali ty zku... tyčky stabilizátoru. Po vyjmutí a podrobné prohlídce jsem zjistil, že všechny čtyři gumové manžety těch kloubů byli zpuchřelé, na několika místech děravé a klouby napadené hloubkovou korozí. Vydrželi necelých 30tis. km. Výrobek firmy FEBI.
Odpovědět