Stránka 1 z 1
Napsal: stř 27.09.2006 11:13
od Zino
nazdar vsichni
mam problem z prevodovkou nefungujemi spatecka -proklouzava kdyz nato slapnu cim to je?
bude potreba vymenit celou prevodovku nebo staci vymenit nejaky dil?
nejak tomu nerozumim sem amater...
Napsal: stř 27.09.2006 17:25
od katana
Očíhni nejdřív jestli máš dost oleje a jestli tam není ještě původní.Jestli budeš muset vyndat převodovku,tak je to vždycky za ranec.
Napsal: čtv 28.09.2006 18:37
od milo
vypalena lamela na zpatecce ... kdyz uz to budes mit venku, oplati se vymenit vsechny ... na kompletni repas si priprav tak od 30 litru vys ...
Napsal: čtv 28.09.2006 21:42
od katana
tak tak,mě oprava vyšla na 32

Napsal: pát 29.09.2006 21:04
od BeXTeR
uff, to uz je skoro lepsi koupit z vrakalu jinou a doufat ze je v lepsim stavu.. tak snad me nic podobnyho nepotka..
Napsal: sob 30.09.2006 09:44
od katana
To jsem si taky myslel,ale pak bych koupil nějakou z vrakáče a šlápl z bláta do louže.
Napsal: úte 03.10.2006 10:18
od Marten
Nemusí být hned spálená lamela. Na spátečku se používá ozubené kolo do kterého při zařazení zpátečky zapadne aretační kolík. Většinou když si to dáš opravit tak ti chcou hned všichni měnit celou převodovku.
Jinak známej měl podobnej problém na TDS a měl tam málo oleje.
Také jsem se setkal u Mitsubishi (už se nepamatuju jestli to byla Sigma nebo Galant), že také nešla řadit zpátečka a technik řekl že se musí generálkovat převodovka. Nakonec to byl jen vypadlej konektor....
Nejhorší je, že u nás automatickým převodovkám dobře rozumí jen v málo servisech a proto chcou vždycky vše vyměnit a ne jen tu špatnou část.
Z pohledu přijímacího technika je to ale logické.
Napsal: úte 03.10.2006 10:22
od BeXTeR
kdyby mel malo oleje, tak to 39ka hlasi ne ?
Napsal: úte 03.10.2006 10:33
od Marten
To si myslím že ne. Ale třeba se pletu. Co to je vůbec za 39ku?? Motor a rok??
Napsal: úte 03.10.2006 19:08
od katana
když už to začne hlásit málo oleje,tak už je většinou pozdě.Ale čidlo na hladinu to má.
Napsal: stř 04.10.2006 09:40
od BeXTeR
kde mi muzou checknout hladinu oleje ? jedine bmw ? ono ty prevodovce nejak schazi doura na kontrolu

a je v ni pouze zatka na spodu.. nevim jestli se to s ni vypousti na napousti..
Napsal: stř 04.10.2006 18:34
od Marten
U E34 je kontrolní šroub, který je zespodu a ne na boku. Tuším něco na imbus.
Napsal: čtv 05.10.2006 12:46
od katana
E39 má taky výpušťák i kontrolní zespodu.
Napsal: pát 06.10.2006 00:02
od BeXTeR
u E39.. muzu poprosit o info, jak se dela ta kontrola ?? prece kdyz je ta zatka zespoda, tak to vytece a zjistim prdlajs jestli je tam toho akorat.. nebo v tom je nejaky figl ?
a bwt, u E34 neni potreba koukat zespoda, ta ma normalni merku u motoru..
Napsal: pát 06.10.2006 06:06
od ajfel
BeXTeR píše:u E39.. muzu poprosit o info, jak se dela ta kontrola ?? prece kdyz je ta zatka zespoda, tak to vytece a zjistim prdlajs jestli je tam toho akorat.. nebo v tom je nejaky figl ?
a bwt, u E34 neni potreba koukat zespoda, ta ma normalni merku u motoru..
u e34 - jak ktera .. mam taky jenom zespoda - ale nevim presne na vymenu jsem byl v servise
petr
Napsal: pát 06.10.2006 08:47
od RuDoSh
BeXTeR píše:u E39.. muzu poprosit o info, jak se dela ta kontrola ?? prece kdyz je ta zatka zespoda, tak to vytece a zjistim prdlajs jestli je tam toho akorat.. nebo v tom je nejaky figl ?
a bwt, u E34 neni potreba koukat zespoda, ta ma normalni merku u motoru..
nevim jak to presne je, ale hladina se kontroluje pri zahratem oleji, je to zespodu a je tam nejaky prepad nebo co, a kdyz to tece tak je ho tam dost.....

Napsal: pát 06.10.2006 13:03
od Marten
U E34.. kontrolní šroub zespodu, není to výpustný šroub (není to nejnižší bod převodovky), olej se vypouští sejmutím vany.
Postup:
1)převodovka se zahřeje na provozní teplotu (asi 20km)
2)auto zvedneme nebo zajedeme na montážní jámu (auto musí zůstat ve
vodorovná poloze)
3)necháme se nastartovaný motor a zařazeno P
4)opatrně odšroubujeme kontrolní šroub, odkud by měl vytékat převo-
dový olej. Kontrolní šroub určuje optimální hladinu oleje v automatic-
ké převodovce. V případě, že olej nevytéká doplníme tímto otvorem
příslušný olej. Je zapotřebí plnícího zařízení (lze také podomácku
vyrobit z čisté plastové láhve a hadičky) bez kterého olej nelze doplnit.
5)po doplnění zašroubujeme zátku a provedeme zkušební jízdu.
Postup pro E39 je obdobný.