Stránka 1 z 2
Napsal: úte 08.08.2006 21:38
od paces
Vydrží vám po výměně oleje ten olej do pozhasínání všech diod? Mě ne,zbyvaj mě asi 2 ty obdelníčky a už se mi rozsvítí olej.
Napsal: úte 08.08.2006 21:40
od Maxiczech
Záleží na tom, co máš za motor, kolik má naběháno a jakej olej do toho liješ

Napsal: úte 08.08.2006 22:31
od paces
2,5 tds 200 000km. Olej nevím,ten mi tam lijou v servise-neznačkovým. Neznáte někdo v Brně dobrej servis?
Napsal: úte 08.08.2006 22:48
od Maxiczech
200 tis. na Bawora není mnoho, ale musíš počítat s tím, že olej 0W-30 tam nenajdeš tak, jak jsi ho tam nalil.

Nevím jak u nafty, ale já dolívám cca 2-3 litry Castrol 5W-30 full syntetic do výměny (520i Touring r.v. 2002 v socce

). Dle technika v BMW nemám řešit, kolik jsem na oil nalítal, ale mám se striktně držet diod na palubce a poté řešit výměnu. Dle mého názoru ta čidla oleje hlídají kvalitu a stáří oleje. Dle určitých hodnot tě pošlou na výměnu oleje..

Prostě pohoďka..

Nic nemusíš řešit..
V Brně BMW Renocar..

Budeš mít v cajku i servisku..

Pokud ji máš..

Napsal: stř 09.08.2006 06:13
od Marwin
Napsal: stř 09.08.2006 06:39
od Tomcat14
Taková spotřeba oleje u BMW??? Na E 39/525tds, 198000km/ mám na syntetice najeto 15000km a oleje je tam stejné množství, které bylo nalito při výměně. Když mi E34 /524td/ brala 2l oleje na 10000km, byly to pístní kroužky.
Napsal: stř 09.08.2006 10:00
od RuDoSh
paces píše:Vydrží vám po výměně oleje ten olej do pozhasínání všech diod? Mě ne,zbyvaj mě asi 2 ty obdelníčky a už se mi rozsvítí olej.
nesviti ti nahodou inspection?
to maxiczech : to mas teda dobre vylitane, ja jsem do BMW nemusel nikdy dolivat olej.... vzdycky od horni risku po spodni na intervalu vymeny....
Napsal: stř 09.08.2006 12:57
od paces
Ne,nalili,vynulovali a svítili ještě asi dvě a už svítila kontrolka oleje. Vyměnili,vynulovali diodky a nesvítí.
Napsal: stř 09.08.2006 18:14
od Pavel H
Maxiczech píše:já dolívám cca 2-3 litry Castrol 5W-30 full syntetic do výměny (520i Touring r.v. 2002 v socce

).
Tak to mas dobre vylitaneho mazlika

To nedolevam ani do 40 let stareho Zuka

Nechces si koupit poradne auto?
Napsal: sob 12.08.2006 13:43
od Maxiczech

To je fakt hodně?

Myslel jsem, že na 10 tisíc je litr oleje v normálu.

Nalítám do výměny něco mezi 40 - 50 tis. km.. Zřejmě to půjdeme řešit..

Napsal: sob 12.08.2006 14:59
od momento
podle nějaká normy pro diesely je 0,2l oleje na 1l objemu motoru na 1000km v normálu.malá zajímavost-Touareg 5.0 V10 TDi sežere na 1000km přesně 1litr oleje a prej je to tak vpořádku

,dle VW group
Napsal: sob 12.08.2006 15:11
od fix
Maxiczech píše:Nalítám do výměny něco mezi 40 - 50 tis. km
neni to nejak moc km???
Napsal: sob 12.08.2006 15:24
od matal
paces píše:2,5 tds 200 000km. Olej nevím,ten mi tam lijou v servise-neznačkovým. Neznáte někdo v Brně dobrej servis?
Buď teda Renocar nebo neznačkový,ale specializuje se pouze na BMW v Moravanech p. Pařízek-602 733 101, je to takovej frajírek a levnej zrovna taky není a nebo ještě ve Slatině, tam to neznám, ale slyšel jsem, že je dobrej-602 535 989 (původně snad měl vrak v Komíně)
Napsal: sob 12.08.2006 15:26
od matal
fix píše:Maxiczech píše:Nalítám do výměny něco mezi 40 - 50 tis. km
neni to nejak moc km???
Ty nové motory používají oleje "long life" a myslím, že by se měli měnit po 30.000km

Napsal: sob 12.08.2006 15:36
od Maxiczech
Jezdím na výměnu jednou za rok nebo po 50ti tis. km.

Napsal: sob 12.08.2006 22:27
od major
Maxiczech píše:Jezdím na výměnu jednou za rok nebo po 50ti tis. km.

Maxi, prosím tě a to najezdíš 50k než ti zhasne poslední dioda? Jaký olej SAE 5W-30 ti tam dávají, napiš prosím přesný název oleje. Po kolika km musíš začít dolévat? Ptám se proto, že na takto dlouhé výměnné lhůty jsou určeny oleje splňující BMW normu Longlife-01 FE, tedy oleje se sníženou HSTS a ty rozhodně nejsou pro šestiválcové motory z roku 2002 schváleny. A ještě ke všemu se tyto oleje se sníženou HSTS dělají jen v SAE 0W-30. SAE 5W-30 bude splňovat maximálně normu BMW Longlife-01 a ty jsou pro výměnné intervaly do 30tis. km. A to dolévání by svědčilo o naprosté "vyčerpanosti" motorového oleje. Rád tě sice nemám, ale nechci aby jsi kvůli nějakému pitomci oddělal motor. Dej vědět, klidně přes SZ.
Napsal: ned 13.08.2006 13:19
od Maxiczech
major píše:Maxiczech píše:Jezdím na výměnu jednou za rok nebo po 50ti tis. km.

Maxi, prosím tě a to najezdíš 50k než ti zhasne poslední dioda? Jaký olej SAE 5W-30 ti tam dávají, napiš prosím přesný název oleje. Po kolika km musíš začít dolévat? Ptám se proto, že na takto dlouhé výměnné lhůty jsou určeny oleje splňující BMW normu Longlife-01 FE, tedy oleje se sníženou HSTS a ty rozhodně nejsou pro šestiválcové motory z roku 2002 schváleny. A ještě ke všemu se tyto oleje se sníženou HSTS dělají jen v SAE 0W-30. SAE 5W-30 bude splňovat maximálně normu BMW Longlife-01 a ty jsou pro výměnné intervaly do 30tis. km. A to dolévání by svědčilo o naprosté "vyčerpanosti" motorového oleje. Rád tě sice nemám, ale nechci aby jsi kvůli nějakému pitomci oddělal motor. Dej vědět, klidně přes SZ.

"Voe", jen mě straš!

Koukám do faktur a servisky (tam je pouze olej Castrol, žádné bližší označení). Do 200 tis. km tam dávali Castrol SLX 0W-30 full syntetic "longlife" to jsem měl na štítku v motoru a dolíval jsem do výměny tak cca 2,5 litrů oleje. Dle servisky to auto jezdilo na výměnu opravdu kolem 50 tis. km. Já jsem nalítal dalších nějakých 100 tis. a dávám to měnit taktéž po 50 tis. km, abych zachoval servisku. Zatím to nikoho nepřekvapilo, že jezdím po 50 tis.km. Až tady koukám, že jste z toho tak nějak mimoni.

Naposled mi doporučili v BMW údajně "novinku" Castrol TXT Softec Plus SAE 5W-30, že je to nejideálnější řešení pro motor, když má naběháno 200 tis. km. Na otázku, jak často měnit tento druh oleje, mi technik sdělil, že se mám řídit ukazatelem diod na palubce. Tento olej jsem zatím ještě nedolíval. Najel jsem na to zatím max. 8 tis.km. Dolívám, až když se ozve min. olej "žlutá olejnička na palubce". Moc se v tom nevyznám a zatím jsem neměl potřebu to řešit.

Nechávám vše na servisu. Tak předpokládám, že se na ně mohu spolehnout.

Jinak to, že mě nemáš rád si psát nemusel, v tom tady nejsi nijak vyjímečný

Ale, že máš snahu mi poradit, za to Ti děkuji. Tak do toho hochu..

Co je to ta "vyčerpanost" motorového oleje?

Napsal: ned 13.08.2006 14:51
od jook
Měl jsem Audi 2,5 TDI rv.99, podle servisní knížky výměna oleje po 15 tis.km, Peugeot 6O7 2 HDI rv.2002 výměna oleje 3O-35 tis, Passat 2,5 TDI rv. 2004 35 tis km, nyní mám E 39, 3d automat najeto cca 250 tis. používám olej předepsaný výrobcem Castrol TXT SAE 5W-30 a pravidelně měním po 15 tis.km, co naliju, při výměně vyteče. Nikdy jsem nedolíval.Také se divím intervalu výměny po 5O tis!!!
Napsal: ned 13.08.2006 15:04
od Maxiczech
jook píše:Měl jsem Audi 2,5 TDI rv.99, podle servisní knížky výměna oleje po 15 tis.km, Peugeot 6O7 2 HDI rv.2002 výměna oleje 3O-35 tis, Passat 2,5 TDI rv. 2004 35 tis km, nyní mám E 39, 3d automat najeto cca 250 tis. používám olej předepsaný výrobcem Castrol TXT SAE 5W-30 a pravidelně měním po 15 tis.km, co naliju, při výměně vyteče. Nikdy jsem nedolíval.Také se divím intervalu výměny po 5O tis!!!
To jsi šel za Audiny do Peugeota?

Potom Passata. Jsi docela klesnul, co?

Konečně něco pořádného.

E-39 je jiná volba.

Řídím se pouze tím, co předepisuje výrobce a doporučuje autor. servis. Nemyslím, že bych dělal něco špatně. Určitě najdeš na netu nějaké stránky, kde bude o těchto olejích a motorech nějaký článek. Až pojedu na další výměnu, tak dám vědět, kolik jsem na tom nalítal. Jinak bude zcela jistě odlišný interval výměny motorového oleje (při stejných hodnotách, momentálně Castrol Softec Plus 5W-30 "Bodyguard") u zážehových a vznětových motorů.

Napsal: ned 13.08.2006 15:10
od gtisys
Takový je život, člověk má poznat a pak vybrat!!! Jinak se omlouvám a odpověď jsem poslal z adresy syna. Jinak mám gtisys.