Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 13.07.2006 19:13
od miloshm
Myslel jsem, že mě teče chladič (e34 525i 24V), ale vypadá, že to bude jen těsnění pod vyrovnávací nádržkou. Auto mám docela krátce a ještě jsem to nerozdělával a nerad bych na tom něco zdrbal. Použít hrubou sílu jsem zatím nezkoušel. Má někdo zkušenost, jak vyrovnávací nádržku vyjmout? Díky předem.

Napsal: čtv 13.07.2006 22:19
od Pivson
Osobně jsem to nedělal, ale vezl jsem na to díly a prej za to chce trochu vzít :-)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05

Napsal: čtv 13.07.2006 23:10
od BMWAK
já už to zkušel a téměř to nejde...

Napsal: pát 14.07.2006 07:20
od miloshm
BMWAK píše:já už to zkušel a téměř to nejde...
Co to znamená "téměř to nejde"? Povedlo se Ti to vyndat nebo zůstalo u pokusu? Bojím se za to vzít víc abych něco neulomil. Drží to tam jak přišroubovaný. Zapáčit taky není o co, je to tam samej plast.

Napsal: pát 14.07.2006 09:20
od Pivson
miloshm píše:
BMWAK píše:já už to zkušel a téměř to nejde...
Co to znamená "téměř to nejde"? Povedlo se Ti to vyndat nebo zůstalo u pokusu? Bojím se za to vzít víc abych něco neulomil. Drží to tam jak přišroubovaný. Zapáčit taky není o co, je to tam samej plast.
kamaradovi ta nadržka praskla a uspěšně ji vyměnil :-)

Napsal: pát 14.07.2006 16:29
od miloshm
Opravdu se nenajde nikdo, kdo to demontoval?

Napsal: pát 14.07.2006 17:45
od Pavel H
miloshm píše:Opravdu se nenajde nikdo, kdo to demontoval?
Ja už jsem to dělal. Opatrně za to bereš a vykláš ven a vyndat jde. Je tam jeden "O" kroužek a jedna gumička, kterou koupíš, vyměníš a je to.

Napsal: pát 14.07.2006 17:56
od Catalyst
ide to dat dole lahko. Su tam take plastove matky na zavitoch tusim je to 10ina.

Das ich dole 4 su a pak tam su 2 hadicky tenucke na vrchu a jedna na spodku tak ahrubsia s eskapaskou. ..

inak tiect ti to bude aj ked to slabo zastuplujes...

Napsal: pát 14.07.2006 18:06
od Pavel H
Catalyst píše:ide to dat dole lahko. Su tam take plastove matky na zavitoch tusim je to 10ina.

Das ich dole 4 su a pak tam su 2 hadicky tenucke na vrchu a jedna na spodku tak ahrubsia s eskapaskou. ..

inak tiect ti to bude aj ked to slabo zastuplujes...
??? nic takoveho tam neni...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05

Napsal: sob 15.07.2006 11:49
od miloshm
Díky za radu, už to mám venku. Stačilo trochu víc zabrat.

Napsal: sob 15.07.2006 20:45
od Pavel H
miloshm píše:Díky za radu, už to mám venku. Stačilo trochu víc zabrat.
Az to das dohromady, tak si zkontroluj, jestli Ti funguje dobre visko spojka. Na dvou autech co jsem to delal, tak ta gumicka vyletela prave proto, ze ta visko nespinala a zvetsoval se tlak. Pak to chce jeste kontrolu tlakove zatky na expanzni nadobe.

Napsal: ned 16.07.2006 06:51
od miloshm
Pavel H píše:
miloshm píše:Díky za radu, už to mám venku. Stačilo trochu víc zabrat.
Az to das dohromady, tak si zkontroluj, jestli Ti funguje dobre visko spojka. Na dvou autech co jsem to delal, tak ta gumicka vyletela prave proto, ze ta visko nespinala a zvetsoval se tlak. Pak to chce jeste kontrolu tlakove zatky na expanzni nadobe.
Jak se kontroluje visko spojka a tlaková zátka? Co je k tomu potřeba?

Napsal: ned 16.07.2006 09:58
od Pavel H
miloshm píše:
Pavel H píše:
miloshm píše:Díky za radu, už to mám venku. Stačilo trochu víc zabrat.
Az to das dohromady, tak si zkontroluj, jestli Ti funguje dobre visko spojka. Na dvou autech co jsem to delal, tak ta gumicka vyletela prave proto, ze ta visko nespinala a zvetsoval se tlak. Pak to chce jeste kontrolu tlakove zatky na expanzni nadobe.
Jak se kontroluje visko spojka a tlaková zátka? Co je k tomu potřeba?
Když zahřeješ motor třeba jízdou v koloně, nebo na místě chvíli zvýšené otáčky, tak by visko spojka mela natvrdo sepnout. Já to dělám tak (i když dneska už to poznám, kdy sepne), že si z novin nebo tvrdšího papíru udělám takovou ruličku a když je motor studený, tak tou ruličkou tu vrtuli zastavíš. Když je motor ohřátý, tak už to těma novinama nezastavíš - nikdy to nezkušej rukou!!. Visko spojka má sepnout až, když má chladit, takže nejlépe je to opravdu vyzkoušet po jízdě, kdy je motor ohřátý, tak na místě zvýšit otáčky a za dvě, tři minuty Ti sepne. Pokud je v pořádku :-)
S tou zátkou je problém, tu bez zkušební nádržky nevyzkoušíš. Mám takový pocit, že má přepustit tlak, když je v okruhu něco kolem 1 atmosféry. Vařilo Ti to někdy? Pokud ano a šla Ti pára kolem toho uzávěru, tak je to dobré. Pokud ne, tak si to právě najde místo v dalším slabém místě a tou je ta gumička dole pod nádržkou.

Napsal: ned 16.07.2006 16:56
od starML
To sepnutí viskospojky jsem také chtěl vyzkoušet, jak začaly ty vedra. Ale při cenách v autorizovaných nebo značkových servisech 85,-Kč/5 min (=1.020,-Kč/hod) jsem to vyzkoušel výše popsaným způsobem - místo novin jsem použil papírový kapesník.
To sepnutí viskospojky ovládá tepelný spínač na horní vodní komoře chladiče vlevo, najdeš na :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05 DOUBLE TEMPERATURE SWITCH pozice 10. Dále doporučuji si přečíst diskusi na :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... light=tlak . Píšu tam i o tlakové zátce na expanzní nádržce.

Napsal: ned 16.07.2006 17:21
od Pavel H
starML píše:To sepnutí viskospojky jsem také chtěl vyzkoušet, jak začaly ty vedra. Ale při cenách v autorizovaných nebo značkových servisech 85,-Kč/5 min (=1.020,-Kč/hod) jsem to vyzkoušel výše popsaným způsobem - místo novin jsem použil papírový kapesník.
To sepnutí viskospojky ovládá tepelný spínač na horní vodní komoře chladiče vlevo, najdeš na :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05 DOUBLE TEMPERATURE SWITCH pozice 10. Dále doporučuji si přečíst diskusi na :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... light=tlak . Píšu tam i o tlakové zátce na expanzní nádržce.
Visko spojku Ti zadny spinac nespina. Ta se sepne sama pri dosazeni dane teploty, ktera jde z chladice na visko spojku. Ve visko spojce je labyrint kanalku, kterymi proudi specialni kapalina/olej, ktera pri dosazeni dane teploty spojku sepne. Spojka se musi take tocit. Jinak k sepnuti nedojde. Kdyz ji napriklad necim zastavis, tak ji pak muzes ohrivat jak chces, ale proste zustane stat. Az kdyz ji pustis, tak dojde vlivem tepla k sepnuti navtrdo.

Napsal: ned 16.07.2006 17:29
od starML
Aha, tak to jsem nějak vedle a rád se poučím.
A k čemu je tedy ten termospínač na chladiči ? Na klimatizaci ? Co ovládá ?

Díky

Napsal: ned 16.07.2006 17:37
od Pavel H
starML píše:Aha, tak to jsem nějak vedle a rád se poučím.
A k čemu je tedy ten termospínač na chladiči ? Na klimatizaci ? Co ovládá ?

Díky
Pri prehrati sepne vrtuli klimatizace a pomaha tak chladit.

Napsal: pon 17.07.2006 09:39
od Catalyst
Pavel H píše:
Catalyst píše:ide to dat dole lahko. Su tam take plastove matky na zavitoch tusim je to 10ina.

Das ich dole 4 su a pak tam su 2 hadicky tenucke na vrchu a jedna na spodku tak ahrubsia s eskapaskou. ..

inak tiect ti to bude aj ked to slabo zastuplujes...
??? nic takoveho tam neni...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05

No jo .... to bude tym ze to mas uplne inak.. Ja mam expanzku az pri okne..
Takze pardon .. :-)

Napsal: pon 17.07.2006 09:46
od Pavel H
Catalyst píše:
Pavel H píše:
Catalyst píše:ide to dat dole lahko. Su tam take plastove matky na zavitoch tusim je to 10ina.

Das ich dole 4 su a pak tam su 2 hadicky tenucke na vrchu a jedna na spodku tak ahrubsia s eskapaskou. ..

inak tiect ti to bude aj ked to slabo zastuplujes...
??? nic takoveho tam neni...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05

No jo .... to bude tym ze to mas uplne inak.. Ja mam expanzku az pri okne..


Takze pardon .. :-)
No vidis :-) Ja na jednom aute na chladici a na druhem na pravem podbehu :-)

Napsal: pon 17.07.2006 14:07
od Tomis
Pavel H píše:
starML píše:To sepnutí viskospojky jsem také chtěl vyzkoušet, jak začaly ty vedra. Ale při cenách v autorizovaných nebo značkových servisech 85,-Kč/5 min (=1.020,-Kč/hod) jsem to vyzkoušel výše popsaným způsobem - místo novin jsem použil papírový kapesník.
To sepnutí viskospojky ovládá tepelný spínač na horní vodní komoře chladiče vlevo, najdeš na :
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=17&fg=05 DOUBLE TEMPERATURE SWITCH pozice 10. Dále doporučuji si přečíst diskusi na :
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... light=tlak . Píšu tam i o tlakové zátce na expanzní nádržce.
Visko spojku Ti zadny spinac nespina. Ta se sepne sama pri dosazeni dane teploty, ktera jde z chladice na visko spojku. Ve visko spojce je labyrint kanalku, kterymi proudi specialni kapalina/olej, ktera pri dosazeni dane teploty spojku sepne. Spojka se musi take tocit. Jinak k sepnuti nedojde. Kdyz ji napriklad necim zastavis, tak ji pak muzes ohrivat jak chces, ale proste zustane stat. Az kdyz ji pustis, tak dojde vlivem tepla k sepnuti navtrdo.
Co stoji takova viskospojka na 25TDS, mne tam odeslo lozisko do vecnych lovist a je tam nejaky zalisovany, tak co si ma pripravit muj oslik, ktery uz se nechce moc otrasat?