Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Prosím o radu /tempomat/
Jedu po dálnici na tempomat /E39 525tds/ - občas se stane, že tempomat vypnu a auto zdechne přičemž se rozsvítí kontrolka žhavení. Sešlápnu plyn a auto znovu ožije a jede normálně. Je to docela nepříjemné, když stím člověk nepočítá. Zatím se mi to stalo pouze ve spojitosti s tempomatem. Osobně bych to viděl na nějaké relátko ale to je jen odhad.
Nesetkali jste se s něčím podobným ??????
Nesetkali jste se s něčím podobným ??????
tezko rict, ale muze v tom mit pracky ridici jednotka, jelikoz tempomat maka pres ni...Tomcat14 píše:Jedu po dálnici na tempomat /E39 525tds/ - občas se stane, že tempomat vypnu a auto zdechne přičemž se rozsvítí kontrolka žhavení. Sešlápnu plyn a auto znovu ožije a jede normálně. Je to docela nepříjemné, když stím člověk nepočítá. Zatím se mi to stalo pouze ve spojitosti s tempomatem. Osobně bych to viděl na nějaké relátko ale to je jen odhad.
Nesetkali jste se s něčím podobným ??????
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 113
- Registrován: stř 05.01.2005 01:00
- Bydliště: Aš
- Klubové ID: 710
- Kontaktovat uživatele:
Nejsem specialista na diesel, vím o nich velmi málo, ale co vím učitě z časů, kdy jsem míval R19, tak i když byl motor v provozní teplotě a já ho chcípnul a chtěl hned znovu nastartovat, tak se vždy rozsvěcovala kontrolka žhavení. Dnes už to může být jiné. S tím plynem jsem měl na mysli, jestli třeba nezůstane zaseknutej plynovej pedál a motor se přechlastá? U mne (E39 523i), když na volantu přidávám tempomatem rychlost, tak se zároveň pohybuje i plynovej pedál stejně tak, jako když přidávám nohou. Co třeba přechod motoru do nouzového režimu - chyba nějakého čidla, elektroniky nebo mech. závada. Možná je to ale scestná myšlenka, protože jak píše Martinéz, maká tempomat přes řídící jednotku. Diagnostika ??Tomcat14 píše:To fakt nevím v jaké poloze je plyn. Asi by to mělo být jedno - mě zaráží to rozsvícení "žhavení" a s tím související "zdechnutí". Proč by měl žhavit, když je v provozní teplotě???
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 558
- Registrován: úte 19.04.2005 00:00
- Bydliště: Úpice
- Klubové ID: 449
pedal bude v "nulove" (vychozi) poloze, protoze u diesla pedalem menis hodnotu odporu na potiku (a netahas za lanko) a tempomat reguluje na dalsim potiku..Marwin píše: S tím plynem jsem měl na mysli, jestli třeba nezůstane zaseknutej plynovej pedál a motor se přechlastá? U mne (E39 523i), když na volantu přidávám tempomatem rychlost, tak se zároveň pohybuje i plynovej pedál stejně tak, jako když přidávám nohou.
u TDS je cidlo teploty, podle ktereho jednotka urcuje zda zhavit nebo ne.. (tzn pri provozni teplote nezhavi)Marwin píše: ...tak i když byl motor v provozní teplotě a já ho chcípnul a chtěl hned znovu nastartovat, tak se vždy rozsvěcovala kontrolka žhavení. Dnes už to může být jiné.
To me prijde jako docela mozny..Marwin píše: Co třeba přechod motoru do nouzového režimu - chyba nějakého čidla, elektroniky nebo mech. závada. Možná je to ale scestná myšlenka, protože jak píše Martinéz, maká tempomat přes řídící jednotku. Diagnostika ??
jeste se mi nestalo, ze by se kontrolka zhaveni nerozsvitila i pri zahratem motoru
tempomat u tds je primo zapojen do RJ motoru, neni tam zadne rele.
Samotna packa tempomatu obsahuje nekolik odporu takze bud bych videl krpu v pacce, nebo RJ
jinak jakym zpusobem ten tempomat vypinas? tlacitkem (packou) tempomatu nebo stiskem brzdy nebo spojky?
tempomat u tds je primo zapojen do RJ motoru, neni tam zadne rele.
Samotna packa tempomatu obsahuje nekolik odporu takze bud bych videl krpu v pacce, nebo RJ
jinak jakym zpusobem ten tempomat vypinas? tlacitkem (packou) tempomatu nebo stiskem brzdy nebo spojky?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 558
- Registrován: úte 19.04.2005 00:00
- Bydliště: Úpice
- Klubové ID: 449
pokud mas stejny motor (M51), tak je to divny, protoze pod parohama sani mezi 4-5 zhavickou (ted to nevim az tak jiste) je cidlo teploty, ktery to ridi.. (ja ho mam odpojeny a dela mi to co pises ty - zhavi to porad), pokud je zapojeny (a tak to ma byt) tak pri provozni teplote nezhavi (teda aspon neukazuje ze zhaviskautik píše:jeste se mi nestalo, ze by se kontrolka zhaveni nerozsvitila i pri zahratem motoru

tak to ho mam mozna odpojeny, kouknutoretto píše:pokud mas stejny motor (M51), tak je to divny, protoze pod parohama sani mezi 4-5 zhavickou (ted to nevim az tak jiste) je cidlo teploty, ktery to ridi.. (ja ho mam odpojeny a dela mi to co pises ty - zhavi to porad), pokud je zapojeny (a tak to ma byt) tak pri provozni teplote nezhavi (teda aspon neukazuje ze zhaviskautik píše:jeste se mi nestalo, ze by se kontrolka zhaveni nerozsvitila i pri zahratem motoru)

diagnostika, lae zadnou chybu nehlasi
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 558
- Registrován: úte 19.04.2005 00:00
- Bydliště: Úpice
- Klubové ID: 449
hmm.. tak na to mrkni.. me to totiz Alpova diagnostika rekla.. no nic.. je to lehce OT, tak nechame prostor ostatnimskautik píše:tak to ho mam mozna odpojeny, kouknutoretto píše:pokud mas stejny motor (M51), tak je to divny, protoze pod parohama sani mezi 4-5 zhavickou (ted to nevim az tak jiste) je cidlo teploty, ktery to ridi.. (ja ho mam odpojeny a dela mi to co pises ty - zhavi to porad), pokud je zapojeny (a tak to ma byt) tak pri provozni teplote nezhavi (teda aspon neukazuje ze zhaviskautik píše:jeste se mi nestalo, ze by se kontrolka zhaveni nerozsvitila i pri zahratem motoru)
![]()
diagnostika, lae zadnou chybu nehlasi

to je zvlastni, mne se rozsceci jen kdyz je vlaznej nebo studenej....skautik píše:jeste se mi nestalo, ze by se kontrolka zhaveni nerozsvitila i pri zahratem motoru
tempomat u tds je primo zapojen do RJ motoru, neni tam zadne rele.
Samotna packa tempomatu obsahuje nekolik odporu takze bud bych videl krpu v pacce, nebo RJ
jinak jakym zpusobem ten tempomat vypinas? tlacitkem (packou) tempomatu nebo stiskem brzdy nebo spojky?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 923
- Registrován: úte 25.03.2003 01:00
- Bydliště: České Budějovice
- Klubové ID: 567
- Kontaktovat uživatele:
Já měl E-34 525 TDS a taky kontrolka žhavení svítila jen, když byl motor studenej nebo vlažnej...Martinéz píše:to je zvlastni, mne se rozsceci jen kdyz je vlaznej nebo studenej....skautik píše:jeste se mi nestalo, ze by se kontrolka zhaveni nerozsvitila i pri zahratem motoru
tempomat u tds je primo zapojen do RJ motoru, neni tam zadne rele.
Samotna packa tempomatu obsahuje nekolik odporu takze bud bych videl krpu v pacce, nebo RJ
jinak jakym zpusobem ten tempomat vypinas? tlacitkem (packou) tempomatu nebo stiskem brzdy nebo spojky?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
asi je to zavirovanýTomcat14 píše:Tak jsem byl v AuTecu, nechat si zablokovat klíče, které jsem neobdržel k vozu při koupi. Dělají to přes diagnostiku a tam zjistili, že v programu řídící jednotky byly nějaké drobné chybičky co by mohli mít vliv na ten tempomat a následné žhavení. Program vyčistili a zdá se to být OK.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 113
- Registrován: stř 05.01.2005 01:00
- Bydliště: Aš
- Klubové ID: 710
- Kontaktovat uživatele:
Tady pracujeme všichni v automobilovém průmyslu - máme totiž BMWTomcat14 píše:Taky si myslím, že to bude něco v kontaktních spojích. Pracuji v automobilovém průmyslu a vím co dělajíjí řídící desky v elektronice. Stačí když se odloupne kousek nějakého smetí a to tam pak dělá neplechy. Umí to třeba i proklemovat tištěné spoje.



... a že by smetí proklemovalo lakovanej několikavrstvej plošňák? To jestli vyrábíte takhle "spolehlivou" řídící elektroniku

