Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Prosím o radu /tempomat/

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Tomcat14
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: stř 10.05.2006 00:00
Klubové ID: 564

#1 Příspěvek od Tomcat14 »

Jedu po dálnici na tempomat /E39 525tds/ - občas se stane, že tempomat vypnu a auto zdechne přičemž se rozsvítí kontrolka žhavení. Sešlápnu plyn a auto znovu ožije a jede normálně. Je to docela nepříjemné, když stím člověk nepočítá. Zatím se mi to stalo pouze ve spojitosti s tempomatem. Osobně bych to viděl na nějaké relátko ale to je jen odhad.
Nesetkali jste se s něčím podobným ??????
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#2 Příspěvek od Martinéz »

Tomcat14 píše:Jedu po dálnici na tempomat /E39 525tds/ - občas se stane, že tempomat vypnu a auto zdechne přičemž se rozsvítí kontrolka žhavení. Sešlápnu plyn a auto znovu ožije a jede normálně. Je to docela nepříjemné, když stím člověk nepočítá. Zatím se mi to stalo pouze ve spojitosti s tempomatem. Osobně bych to viděl na nějaké relátko ale to je jen odhad.
Nesetkali jste se s něčím podobným ??????
tezko rict, ale muze v tom mit pracky ridici jednotka, jelikoz tempomat maka pres ni...
Marwin
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: stř 05.01.2005 01:00
Bydliště:
Klubové ID: 710
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Marwin »

Říkáš "sešlápnu plyn a auto znovu ožije...". V jaké poloze při tom sešlápnutí ten plynovej pedál je? Zůstal tak, jak ho nastavil tempomat, nebo se vrátil do výchozí polohy?
Tomcat14
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: stř 10.05.2006 00:00
Klubové ID: 564

#4 Příspěvek od Tomcat14 »

To fakt nevím v jaké poloze je plyn. Asi by to mělo být jedno - mě zaráží to rozsvícení "žhavení" a s tím související "zdechnutí". Proč by měl žhavit, když je v provozní teplotě???
Marwin
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: stř 05.01.2005 01:00
Bydliště:
Klubové ID: 710
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Marwin »

Tomcat14 píše:To fakt nevím v jaké poloze je plyn. Asi by to mělo být jedno - mě zaráží to rozsvícení "žhavení" a s tím související "zdechnutí". Proč by měl žhavit, když je v provozní teplotě???
Nejsem specialista na diesel, vím o nich velmi málo, ale co vím učitě z časů, kdy jsem míval R19, tak i když byl motor v provozní teplotě a já ho chcípnul a chtěl hned znovu nastartovat, tak se vždy rozsvěcovala kontrolka žhavení. Dnes už to může být jiné. S tím plynem jsem měl na mysli, jestli třeba nezůstane zaseknutej plynovej pedál a motor se přechlastá? U mne (E39 523i), když na volantu přidávám tempomatem rychlost, tak se zároveň pohybuje i plynovej pedál stejně tak, jako když přidávám nohou. Co třeba přechod motoru do nouzového režimu - chyba nějakého čidla, elektroniky nebo mech. závada. Možná je to ale scestná myšlenka, protože jak píše Martinéz, maká tempomat přes řídící jednotku. Diagnostika ??
Tomcat14
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: stř 10.05.2006 00:00
Klubové ID: 564

#6 Příspěvek od Tomcat14 »

Asi to bude chtít opravdu diagnostiku a nebo nejezdit na tempomat.
toretto
Registrovaný
Příspěvky: 558
Registrován: úte 19.04.2005 00:00
Bydliště: Úpice
Klubové ID: 449

#7 Příspěvek od toretto »

Marwin píše: S tím plynem jsem měl na mysli, jestli třeba nezůstane zaseknutej plynovej pedál a motor se přechlastá? U mne (E39 523i), když na volantu přidávám tempomatem rychlost, tak se zároveň pohybuje i plynovej pedál stejně tak, jako když přidávám nohou.
pedal bude v "nulove" (vychozi) poloze, protoze u diesla pedalem menis hodnotu odporu na potiku (a netahas za lanko) a tempomat reguluje na dalsim potiku..
Marwin píše: ...tak i když byl motor v provozní teplotě a já ho chcípnul a chtěl hned znovu nastartovat, tak se vždy rozsvěcovala kontrolka žhavení. Dnes už to může být jiné.
u TDS je cidlo teploty, podle ktereho jednotka urcuje zda zhavit nebo ne.. (tzn pri provozni teplote nezhavi)
Marwin píše: Co třeba přechod motoru do nouzového režimu - chyba nějakého čidla, elektroniky nebo mech. závada. Možná je to ale scestná myšlenka, protože jak píše Martinéz, maká tempomat přes řídící jednotku. Diagnostika ??
To me prijde jako docela mozny..
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#8 Příspěvek od skautik Čestný člen »

jeste se mi nestalo, ze by se kontrolka zhaveni nerozsvitila i pri zahratem motoru

tempomat u tds je primo zapojen do RJ motoru, neni tam zadne rele.

Samotna packa tempomatu obsahuje nekolik odporu takze bud bych videl krpu v pacce, nebo RJ

jinak jakym zpusobem ten tempomat vypinas? tlacitkem (packou) tempomatu nebo stiskem brzdy nebo spojky?
Tomcat14
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: stř 10.05.2006 00:00
Klubové ID: 564

#9 Příspěvek od Tomcat14 »

Vypínám ho jak kdy - ale naposled se mi to stalo když jsem ho vypnul tlačítkem na palubní desce, ne na volantu.
toretto
Registrovaný
Příspěvky: 558
Registrován: úte 19.04.2005 00:00
Bydliště: Úpice
Klubové ID: 449

#10 Příspěvek od toretto »

skautik píše:jeste se mi nestalo, ze by se kontrolka zhaveni nerozsvitila i pri zahratem motoru
pokud mas stejny motor (M51), tak je to divny, protoze pod parohama sani mezi 4-5 zhavickou (ted to nevim az tak jiste) je cidlo teploty, ktery to ridi.. (ja ho mam odpojeny a dela mi to co pises ty - zhavi to porad), pokud je zapojeny (a tak to ma byt) tak pri provozni teplote nezhavi (teda aspon neukazuje ze zhavi :roll: )
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#11 Příspěvek od skautik Čestný člen »

toretto píše:
skautik píše:jeste se mi nestalo, ze by se kontrolka zhaveni nerozsvitila i pri zahratem motoru
pokud mas stejny motor (M51), tak je to divny, protoze pod parohama sani mezi 4-5 zhavickou (ted to nevim az tak jiste) je cidlo teploty, ktery to ridi.. (ja ho mam odpojeny a dela mi to co pises ty - zhavi to porad), pokud je zapojeny (a tak to ma byt) tak pri provozni teplote nezhavi (teda aspon neukazuje ze zhavi :roll: )
tak to ho mam mozna odpojeny, kouknu :)

diagnostika, lae zadnou chybu nehlasi
toretto
Registrovaný
Příspěvky: 558
Registrován: úte 19.04.2005 00:00
Bydliště: Úpice
Klubové ID: 449

#12 Příspěvek od toretto »

skautik píše:
toretto píše:
skautik píše:jeste se mi nestalo, ze by se kontrolka zhaveni nerozsvitila i pri zahratem motoru
pokud mas stejny motor (M51), tak je to divny, protoze pod parohama sani mezi 4-5 zhavickou (ted to nevim az tak jiste) je cidlo teploty, ktery to ridi.. (ja ho mam odpojeny a dela mi to co pises ty - zhavi to porad), pokud je zapojeny (a tak to ma byt) tak pri provozni teplote nezhavi (teda aspon neukazuje ze zhavi :roll: )
tak to ho mam mozna odpojeny, kouknu :)

diagnostika, lae zadnou chybu nehlasi
hmm.. tak na to mrkni.. me to totiz Alpova diagnostika rekla.. no nic.. je to lehce OT, tak nechame prostor ostatnim ;)
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#13 Příspěvek od Martinéz »

skautik píše:jeste se mi nestalo, ze by se kontrolka zhaveni nerozsvitila i pri zahratem motoru

tempomat u tds je primo zapojen do RJ motoru, neni tam zadne rele.

Samotna packa tempomatu obsahuje nekolik odporu takze bud bych videl krpu v pacce, nebo RJ

jinak jakym zpusobem ten tempomat vypinas? tlacitkem (packou) tempomatu nebo stiskem brzdy nebo spojky?
to je zvlastni, mne se rozsceci jen kdyz je vlaznej nebo studenej....
vally
Registrovaný
Příspěvky: 923
Registrován: úte 25.03.2003 01:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 567
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od vally »

Martinéz píše:
skautik píše:jeste se mi nestalo, ze by se kontrolka zhaveni nerozsvitila i pri zahratem motoru

tempomat u tds je primo zapojen do RJ motoru, neni tam zadne rele.

Samotna packa tempomatu obsahuje nekolik odporu takze bud bych videl krpu v pacce, nebo RJ

jinak jakym zpusobem ten tempomat vypinas? tlacitkem (packou) tempomatu nebo stiskem brzdy nebo spojky?
to je zvlastni, mne se rozsceci jen kdyz je vlaznej nebo studenej....
Já měl E-34 525 TDS a taky kontrolka žhavení svítila jen, když byl motor studenej nebo vlažnej...
Tomcat14
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: stř 10.05.2006 00:00
Klubové ID: 564

#15 Příspěvek od Tomcat14 »

Tak jsem byl v AuTecu, nechat si zablokovat klíče, které jsem neobdržel k vozu při koupi. Dělají to přes diagnostiku a tam zjistili, že v programu řídící jednotky byly nějaké drobné chybičky co by mohli mít vliv na ten tempomat a následné žhavení. Program vyčistili a zdá se to být OK.
Tomcat14
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: stř 10.05.2006 00:00
Klubové ID: 564

#16 Příspěvek od Tomcat14 »

Tak nic - dnes se to znovu opakovalo. Tempomat jsem přerušil brzdou a rosvítila se kontrolka žhavení a auto zdechlo. Šlápnul jsem na brzdu a znovu to naskočilo. Asi se musím smířit s tím, že se to občas stane.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

Tomcat14 píše:Tak jsem byl v AuTecu, nechat si zablokovat klíče, které jsem neobdržel k vozu při koupi. Dělají to přes diagnostiku a tam zjistili, že v programu řídící jednotky byly nějaké drobné chybičky co by mohli mít vliv na ten tempomat a následné žhavení. Program vyčistili a zdá se to být OK.
asi je to zavirovaný :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od JaraX »

spíš bych prošel všechny kontakty apod, na takovou závadu přijít je mrdačka.
Tomcat14
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: stř 10.05.2006 00:00
Klubové ID: 564

#19 Příspěvek od Tomcat14 »

Taky si myslím, že to bude něco v kontaktních spojích. Pracuji v automobilovém průmyslu a vím co dělajíjí řídící desky v elektronice. Stačí když se odloupne kousek nějakého smetí a to tam pak dělá neplechy. Umí to třeba i proklemovat tištěné spoje.
Marwin
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: stř 05.01.2005 01:00
Bydliště:
Klubové ID: 710
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Marwin »

Tomcat14 píše:Taky si myslím, že to bude něco v kontaktních spojích. Pracuji v automobilovém průmyslu a vím co dělajíjí řídící desky v elektronice. Stačí když se odloupne kousek nějakého smetí a to tam pak dělá neplechy. Umí to třeba i proklemovat tištěné spoje.
Tady pracujeme všichni v automobilovém průmyslu - máme totiž BMW :lol: :lol: :lol:
... a že by smetí proklemovalo lakovanej několikavrstvej plošňák? To jestli vyrábíte takhle "spolehlivou" řídící elektroniku :?: pak buď změňte technologii anebo dejte radši rovnou ruce pryč .... :!:
Odpovědět