Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

koupě 528i???

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
ieso
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pon 26.12.2005 01:00

#1 Příspěvek od ieso »

zdravím,mám zájem koupit E39 528i z roku 1998.
Je to celkem slušně vybavený....kůže,xenony,dvouzon-klima,steptronik...atd.
Chtěl bych vědět na co mám dávat bacha-nerad bych naletěl,nemám dobré zkušenosti s autobazarama... :(

za každou připomínku díky.... :wink:
major
Registrovaný
Příspěvky: 1117
Registrován: stř 06.04.2005 00:00
Bydliště: UL
Klubové ID: 677

#2 Příspěvek od major »

ieso píše:zdravím,mám zájem koupit E39 528i z roku 1998.
Je to celkem slušně vybavený....kůže,xenony,dvouzon-klima,steptronik...atd.
Chtěl bych vědět na co mám dávat bacha-nerad bych naletěl,nemám dobré zkušenosti s autobazarama... :(

za každou připomínku díky.... :wink:
Jestli ti mohu poradit, tak spíše než na výbavu koukej na technický stav. E39 mají problémy hlavně s podvozkem (ramena, čepy, silentbloky a tlumiče+uložení) a s ložisky kol. Oboje poznáš velice snadno při zkušební jízdě. Auto musí perfektně sedět, volant nesmí vybrovat při žádné rychlosti a špatná ložiska poznáš po hluku. Motor sám o sobě je velice dobrý, záleží jak o něj bylo postaráno. Po nastartování při zavřené kapotě je velice tichý a v kabině prakticky neslyšitelný. Zátah musí být plynulý, bez výkonových děr prakticky až do omezovače. Při otevřené kapotě je slyšet jen příjemný šestiválcový šum bez jakýchkoli rušivých klapavých či kovových zvuků.
V případě, že se ozývá z prostoru dole před motorem nějaké pískání, pochází pravděpodobně od klimakompresoru. Což je poměrně drahá závada. V autě by při jízdě ani po 200tis. km nemělo nic vrzat a skřípat, prostě ticho. Někdy bývá problém s čidlem airbagu pod sedlem spolujezdce, to se projevuje rozvícením kontrolky bagu. Někdo tento problém řešil odpojením bagů, tak si zkontroluj zda se vůbec před startem rozsvítí jejich kontrolka. Prakticky všechny e39 mají problém ze zobrazováním údajů na MID display BC, dle počasí se prostě nezobrazují všechny body. Závada je odstranitelná zhruba za 2000Kč.
To je asi tak vše na co jsem si vzpomněl v případě, že se jedná o nehavarovaný vůz. Možná mě někdo doplní.
Doporučuji si raději připlatit a vzít vůz třeba i s horší výbavou, ale udržovaný a v top stavu. Na počet km moc nekoukej.
Jen pro orientaci,např. cena touringu z roku 97-98 v opravdu TOP stavu bude někde okolo 210-240 tis.Kč, sedan bude o něco níže. Požaduj řádně vedenou a nevytrhanou servisní knížku, 4xklíč (2x s dálkou,1xšedý obyč,1x plastový nouzový), původní TP je také dobré vlastnit.
No a samozřejmě prověř další a další věci běžné při koupi ojetiny.
ieso
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pon 26.12.2005 01:00

#3 Příspěvek od ieso »

díky,snad na nic nezapomenu... :wink:
stanley07
Registrovaný
Příspěvky: 445
Registrován: sob 06.09.2003 00:00
Bydliště: Teplice
Klubové ID: 1032
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od stanley07 »

Dej si bacha na servo. Občas teče. Je to pak mokrý na tom plastu pod motorem a když je nejhůř, je mokro pod autem při každým parkování u marketu :-). Taky je pěkně slyšet a to nejen v krajní poloze. Nový stojí kolem 30 kolíků!! Na vrakáči kolem 10 tis. Tak bacha a hodně štěstí při koupi, je to fakt brko :wink:
Odpovědět