Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 18.05.2006 13:50
od momento
kolik km vydrží rozvodovej řetěz a jak se dá zjistit jeho stav? 525tds...díky předem

Napsal: čtv 18.05.2006 16:17
od tds
výdrž řetězu je idividuální, já když jsem například koupi tds tak ho mělo natrhnutý a mělo najeto 150 tis.jsou ohlasy o tom že u několik aut už i praskl.nejlépe buď rozdělat víko a nebo nechat změřit předvstřik čerpadla s časováním kde ti to ukáže jestli se časování mění pokud ano je to způsobené volným řetězem. pro po. jsou tam 2 řetězy.

Napsal: čtv 18.05.2006 16:28
od momento
2 řetězy?...radši zkouknu ETK a? se něco poučím, jsem s BMW začátečník

Napsal: čtv 18.05.2006 20:01
od Maxiczech
To jsou zase rady.. :roll:
Buď v klidu.. 8)
Řetěz vůbec neřež. Nemění se :!:
Měl by být na doživotí vozu.
Také jsem se ptal v BMW po kolika ho měnit. :oops: S úsměvem mě technik usadil do křesla se slovy: dělám servis BMW 21 let a zatím jsem viděl přervanej řetěz pouze jednou. A to u nějaký silně nabuzený a načipovaný eMkový káry. :wink:
Klídek, pohoďka :Ehm:

Napsal: čtv 18.05.2006 20:03
od Milda
POZOR BLÁZEN!!

Napsal: čtv 18.05.2006 20:08
od Milda
momento píše:kolik km vydrží rozvodovej řetěz a jak se dá zjistit jeho stav? 525tds...díky předem
Mužeš upresnit typ motoru?Já mám dojem,že TDS mají rozvodový řemen a ne řetěz.Naftaky moc neznám.Kámoš má 524 td a tomu jsem měnil rozvodový řemen.

Napsal: čtv 18.05.2006 20:12
od Marwin
pokud se nemýlím 525 TDS mají už řetězy, řemeny měly 524 8)

Napsal: čtv 18.05.2006 20:12
od Maxiczech
Milda píše:POZOR BLÁZEN!!
My o tobě opravdu víme :lol: :lol:

Napsal: čtv 18.05.2006 20:42
od toretto
Marwin píše:pokud se nemýlím 525 TDS mají už řetězy, řemeny měly 524 8)
nemylis ;)

Napsal: čtv 18.05.2006 20:58
od Milda
Pokud je tam řetěz,tak ho šponuje hydraulika a je prakticky na celou životnost motoru a nevyžaduje zvláštní pozornost.

Napsal: pát 19.05.2006 08:21
od tds
není to s tím řetězem až tak růžové jak jsi představujete.jen se kouknite na německou stránku e34 a tam se dočtete zajímevé věci. řetězy u bmw mají tu nevýhodu že jsou jen jednoduché (jak na kole).mercedesy maj dvojitej,ten je opravdu ne celý život.u tds s tím bývaj problémy třeba omegy hodně trpěli na natažený rozv. řetěz.je fakt že žádné doporučení na výměnu není a řetěz většinou vydrží stejně jak motor ale jsou vyjímky které nelze brát na lehkou váhu.

Napsal: pát 19.05.2006 08:25
od tds
Maxiczech píše:To jsou zase rady.. :roll:
Buď v klidu.. 8)
Řetěz vůbec neřež. Nemění se :!:
Měl by být na doživotí vozu.
Také jsem se ptal v BMW po kolika ho měnit. :oops: S úsměvem mě technik usadil do křesla se slovy: dělám servis BMW 21 let a zatím jsem viděl přervanej řetěz pouze jednou. A to u nějaký silně nabuzený a načipovaný eMkový káry. :wink:
Klídek, pohoďka :Ehm:
promin,ale nevěděl jsem že se u nás BMW servisuje 21 let, to už za komančů u nás jezdilo tolik BMW? :lol: navic pokud by dělal ten mechoš někde na západě tak pochybuju že by se z tama vracel do českého servisu za 20 tis. hrubého :D ale to jen tak na okraj.

Napsal: pát 19.05.2006 22:43
od major
tds píše:není to s tím řetězem až tak růžové jak jsi představujete.jen se kouknite na německou stránku e34 a tam se dočtete zajímevé věci. řetězy u bmw mají tu nevýhodu že jsou jen jednoduché (jak na kole).mercedesy maj dvojitej,ten je opravdu ne celý život.u tds s tím bývaj problémy třeba omegy hodně trpěli na natažený rozv. řetěz.je fakt že žádné doporučení na výměnu není a řetěz většinou vydrží stejně jak motor ale jsou vyjímky které nelze brát na lehkou váhu.
Tak tak. Opravdu to nelze podceňovat. Řetěz opravdu není u TDs dvouřadý. Určitě nebude nezničitelný, jak jsem na to koukal tak bude domazáván pouze broděním a něco se na něj dostane i od vačky. Což je sice standartní řešení, ale v případě jednořadého řetězu ne zcela nesmrtelné. Odhaduji životnost tak na 500-600 tis.km. V případě nešetrného zacházení i méně. Tudíž pokud se již ozývá a napínák už nestačí plně vymezovat vůle, tak mu výměna rozhodně neuškodí. Pak je třeba vyměnit i ozub. kola a vodící lišty.

Napsal: sob 20.05.2006 12:12
od Maxiczech
Podceňovat :?: 8O
Pokud řetěz praskne, tak je vymalováno. Tomu nelze nijak předejít. Tudíž to půjde těžko podcenit :roll:
Únava materiálu. :idea:

Napsal: sob 20.05.2006 12:14
od Maxiczech
tds píše:
Maxiczech píše:To jsou zase rady.. :roll:
Buď v klidu.. 8)
Řetěz vůbec neřež. Nemění se :!:
Měl by být na doživotí vozu.
Také jsem se ptal v BMW po kolika ho měnit. :oops: S úsměvem mě technik usadil do křesla se slovy: dělám servis BMW 21 let a zatím jsem viděl přervanej řetěz pouze jednou. A to u nějaký silně nabuzený a načipovaný eMkový káry. :wink:
Klídek, pohoďka :Ehm:
promin,ale nevěděl jsem že se u nás BMW servisuje 21 let, to už za komančů u nás jezdilo tolik BMW? :lol: navic pokud by dělal ten mechoš někde na západě tak pochybuju že by se z tama vracel do českého servisu za 20 tis. hrubého :D ale to jen tak na okraj.
Seš dobrý vydláblo. :roll: Sorry, že jsem si od něj nevyžádal životopis, abych ho takovejdlem debilům mohl předložit. 8O

Napsal: sob 20.05.2006 17:58
od Milda
POZOR BLÁZEN!!JA JSEM ŘÍKAL ŽE TO BUDE MAZEC.A UŽ JE TO TU!!

Napsal: sob 20.05.2006 23:47
od major
Maxiczech píše:Podceňovat :?: 8O
Pokud řetěz praskne, tak je vymalováno. Tomu nelze nijak předejít. Tudíž to půjde těžko podcenit :roll:
Únava materiálu. :idea:
No víš Maxi on většinou ten řetěz před tím než praskne dává pár km dost nahlas najevo, že už by chtěl vyměnit. Chce si to jen všímat cizých zvuků z motoru.

Napsal: ned 21.05.2006 11:36
od Maxiczech
major píše:
Maxiczech píše:Podceňovat :?: 8O
Pokud řetěz praskne, tak je vymalováno. Tomu nelze nijak předejít. Tudíž to půjde těžko podcenit :roll:
Únava materiálu. :idea:
No víš Maxi on většinou ten řetěz před tím než praskne dává pár km dost nahlas najevo, že už by chtěl vyměnit. Chce si to jen všímat cizých zvuků z motoru.
Hmm.., díky za poučení. Bohužel právě u řetězu je to tak strašně individuální, že nemusíš naprosto nic pozorovat, vemeš za to a řetěz povolí. Málo kdy se hlasitě loučí, jako třeba kardan nebo diferák, či ložiska kdekoliv.

Napsal: pon 22.05.2006 09:00
od tds
Maxiczech píše:
tds píše:
Maxiczech píše:To jsou zase rady.. :roll:
Buď v klidu.. 8)
Řetěz vůbec neřež. Nemění se :!:
Měl by být na doživotí vozu.
Také jsem se ptal v BMW po kolika ho měnit. :oops: S úsměvem mě technik usadil do křesla se slovy: dělám servis BMW 21 let a zatím jsem viděl přervanej řetěz pouze jednou. A to u nějaký silně nabuzený a načipovaný eMkový káry. :wink:
Klídek, pohoďka :Ehm:
promin,ale nevěděl jsem že se u nás BMW servisuje 21 let, to už za komančů u nás jezdilo tolik BMW? :lol: navic pokud by dělal ten mechoš někde na západě tak pochybuju že by se z tama vracel do českého servisu za 20 tis. hrubého :D ale to jen tak na okraj.
Seš dobrý vydláblo. :roll: Sorry, že jsem si od něj nevyžádal životopis, abych ho takovejdlem debilům mohl předložit. 8O
:mad:

Napsal: pát 26.05.2006 13:22
od Mirw
Ja myslim, že retěz u TDs je naprosto vpoho a přemýšlet nad jeho výměnou pouze v tom případě, že na autě už neni co vyměnit :-))
Horší je hlava a vstřik. čerpadlo... to sou kundy!!!