Stránka 1 z 5
Napsal: stř 29.03.2006 15:54
od Matej
Chtel bych spíš benzín takže 520,525,530,535
pro jaký model se mám rozhodnout a na co si dát pozor??
nevadi když auto bude mit přez 200tis km??
a jaký rok hledat??
předem děkuji za rady
Napsal: stř 29.03.2006 17:38
od Pivson
525 24V vanos 192 PS
Dělalo se od 9/92
čím mladší tím lepší, ale hlavní hledisko je stav
pozor na původ auta
pokud bylo o auto starano, tak 200 tis nevadí
Napsal: stř 29.03.2006 22:05
od RedBaron
525i 24V , 535i , 540i podle chuti a naditosti peněženky. Km ani rok u E34 nedoporučuju sledovat, nemá to cenu. Hlavní je stav kastle, podvozku, motoru, převodovky a interiéru.
Napsal: čtv 30.03.2006 06:10
od Matej
a na všechny motory se dobře shaní díly??
docela mě překvapilo že 535i nemá zase o tolik větší výkon než 525i 24V
vyplati dražší provoz za ten větší krou?ák?
Napsal: čtv 30.03.2006 06:12
od Matej
*vyplatí se..
Napsal: čtv 30.03.2006 10:36
od unregistered
Mám 2.5 24V a výkon naprosto dostačuje, navíc se dostaneš do nižší sazby povinného ručení, ale to je většině lidí u ... Nárůst výkonu u větších objemů už není tak markantní, podle mě je 2,5 asi tak nejvýhodnější v poměru spotřeba / výkon / objem...
Napsal: čtv 30.03.2006 11:54
od RedBaron
Matej píše:a na všechny motory se dobře shaní díly??
docela mě překvapilo že 535i nemá zase o tolik větší výkon než 525i 24V
vyplati dražší provoz za ten větší krou?ák?
535i není žádná vysokootáčková pila, ale charakter toho motoru je velice příjemnej, přirovnal bych ho k novější 328i. Dobrý průběh výkonu bez výraznějších špiček. Další nárůst výkonu je u 540i a ten je znatelnej velmi dobře, to mi věř. Ta je ale určená hlavně na dálkové cestování, já když jsem začal jezdit městský provoz a pod 17 jsem se prostě nikdy nedostal, přestala mě hodně rychle bavit. Na dálku si ševelí a žere do 12 litrů a? jedeš 90 nebo 200, předjedeš s přehledem i idioty, kteří ti budou přidávat plyn a se spotřebou se dá i níž (rekord 4 lidi, běžící klima, 8.7 l/100 km), ale to víc koukáš na palubní počítač než na silnici, což je velmi nezdravé

Napsal: čtv 30.03.2006 12:39
od Rendis
jojo.Red baron kdysi jednu 540 prodával....byl to nádherný kousek!!!
Napsal: čtv 30.03.2006 15:27
od Matej
někdo mi kdysi řikal že 535 6V žere skoro stejne jako 525..
máte s tim někdo zkušenosti??
já bych taky nejradši 525i 24V ale koukal jsem že silnejší motory se daj sehnat za stejný peníze v lepšim stavu a s lepší výbavou
a ještě jedna otázka: samosvor měli všechny sériově? Teď jsem měl Sierrku a ta byla bez něj a byla to tragedie co se týče adheze zvlas? v zimě
Napsal: čtv 30.03.2006 20:28
od ajfel
Matej píše:a ještě jedna otázka: samosvor měli všechny sériově? Teď jsem měl Sierrku a ta byla bez něj a byla to tragedie co se týče adheze zvlas? v zimě
touring a ix jo (M5 nevim, asi jo, ale o tu se tu nejedna ...)
... ostatni ne
petr
Napsal: sob 01.04.2006 09:32
od Matej
a mate nekdo E34 bez samosvoru? jak to jezdi? Podle me to musi mit nevypocitatelne reakce..
Napsal: sob 01.04.2006 10:55
od pepus
Matej píše:a mate nekdo E34 bez samosvoru? jak to jezdi? Podle me to musi mit nevypocitatelne reakce..

nevypocitatelne reakce mam obcas ja, ale TDSo samosvor nema (nebo ho predemnou dobre taji) a chova se docela predvidatelne

Napsal: sob 01.04.2006 23:31
od RedBaron
Matej píše:a mate nekdo E34 bez samosvoru? jak to jezdi? Podle me to musi mit nevypocitatelne reakce..
Blbost, jezdí se s tím v naprostý pohodě, vylekat tě naopak může spíš auto se samosvorem, když nevíš, jak se k tomu chovat. Jestli chceš driftovat, budeš stejně potřebovat samosvor novej nebo repas.
Napsal: ned 02.04.2006 09:25
od Matej
ani mi tak nejde o drifty ale o tu adhezi v pomalých zatáčkách a na kluzkym povrchu. Třeba pri rozjezdu do zatáčky jsem s otevrenym dif.. vždycky myslel že se přeskočim.. zrychlení žádný, prokluz kola, a když se zatáčka rovnala tak to akorad ustřelilo. (např. křižovatky) A nesčetněkrát jsem si za zimu řikal: kdybych tak měl samosvor, třeba bych alespoň vyparkoval bez lopaty, stačilo když mi někdo přez noc plivnul pod levy zadni kolo a ja jsem se rano 10minut houpal než jsem vyparkoval.. Divim se že nemáte stejný názor. Samozřejmě má samosvor i nevýhody.. ale když má svornost 25% tak si myslim že ty nevýhody nejsou moc patrný. Zajímalo by mě jaký dif. je u E34 nejčastější?? Myslíte teda že většina lidí jezdí bez samosvoru?? A výměna dif. je nákladná??
Napsal: ned 02.04.2006 09:34
od RedBaron
Můžu tě ubezpečit, že samosvor, jaký používá BMW, je ti na sněhu a ledu houby platnej. Zkoušel jsem to na dvou různých autech a mluvil o tom i se Savkou, kterej by o tom teoreticky mohl něco vědět. Na suchým asfaltu nebo mokru jsem se mohl točit dokola, dělat okamžité otočky a pálit dvě tlustý černý čáry do povrchu, ale jakmile je rozdíl trakce mezi stranami větší než 50%, točí se bohužel jen jedno kolo jako u normálního diferáku. Vlez si jedním kolem na písek a druhým na čistej asfalt, dupni na to a zkus si to. To kolo na písku se může uškvařit a to na asfaltu se na něj klidně kouká. Jinak kdybys to myslel opravdu vážně, v GB se dá objednat šnekový Quaife ATB skoro do všech starších BMW, stojí kolem 70 tisíc. Jel jsem s tím ve Focusu RS a aby předokolka tahala s takovou vervou ne ven, ale dovnitř zatáčky, to jsem ještě nezažil. Pár lidí si tady nechalo repasovat ty originální samosvory a samozřejmě, že novej je lepší než starej, tak se zkus pozeptat třeba Hanze.
Napsal: ned 02.04.2006 17:02
od Matej
OK díky. Vždycky jsem měl slova BMW a SAMOSVOR spojeny.. Proto by mi asi chybel. Ale při koupi na něm teda trvat nebudu.. Ještě jedna otázka: Měli E34 nějaky stabilizační kontroly?? Od jakyho roku? A nekdo tu psal že jsi měl 540ku.. S čim jsi byl víc spokojený s 540 nebo 524tds? A proč jsi jí prodával? Cena provozu?
Napsal: ned 02.04.2006 18:06
od RedBaron
Prachy, v práci už to dávno nejni, co to bejvalo a navíc mám dalšího koníčka, kterej taky neni zrovna levnej - fo?ák. Když klikneš dole na ty obrázky, proklikneš se do mojí galerky.
Spokojenej jsem byl s oběma auty, ale zatímco 524je nenáročnej starej a vcelku pohodlnej povoz, tak 540i je takovej král silnic s neutuchajícím zrychlením, k tomu patří sedmnáctky, široký gumy, větší opotřebení podvozku, dražší díly, větší spotřeba a finančně ten provoz vychází zhruba na dvojnásobek. Prostě zdánlivě stejná řada, ale v podstatě dva úplně odlišný světy. Taky finančně samozřejmě. Dobře si koupi rozmysli a kupuj co nejlepší kousek. A když do něj dáš 100, měj dalších 50 na kopici připravenejch pro strejčka příhodu, s rozpočtem "natěsno" jsem se už potýkal a není to zrovna ono, rozhodovat se jestli nový tlumiče nebo se najíst
ad. samosvor, netvrdím, že lamelový samosvor od ZF je úplně na houby, ale má svoje nedostatky, jako ostatně všechno.
Napsal: ned 02.04.2006 18:21
od pepus
Matej píše:S čim jsi byl víc spokojený s 540 nebo 524tds?
jen tak pro upresneni, je 524td, 525td a 525tds... jestli to nahodou nebyl jenom preklep

Napsal: pon 03.04.2006 16:18
od Matej
s tema naftákama se omlouvam vim že byly 524 a 525 ale nevedel jsem že byly všechny tds
Tak díky kluci za radu, až něco pořídim tak ukážu fotky zatim čau a díky
Napsal: pon 03.04.2006 16:21
od Matej