Stránka 1 z 5

Napsal: stř 29.03.2006 15:54
od Matej
Chtel bych spíš benzín takže 520,525,530,535
pro jaký model se mám rozhodnout a na co si dát pozor??
nevadi když auto bude mit přez 200tis km??
a jaký rok hledat??
předem děkuji za rady

Napsal: stř 29.03.2006 17:38
od Pivson
525 24V vanos 192 PS
Dělalo se od 9/92
čím mladší tím lepší, ale hlavní hledisko je stav
pozor na původ auta
pokud bylo o auto starano, tak 200 tis nevadí

Napsal: stř 29.03.2006 22:05
od RedBaron
525i 24V , 535i , 540i podle chuti a naditosti peněženky. Km ani rok u E34 nedoporučuju sledovat, nemá to cenu. Hlavní je stav kastle, podvozku, motoru, převodovky a interiéru.

Napsal: čtv 30.03.2006 06:10
od Matej
a na všechny motory se dobře shaní díly??
docela mě překvapilo že 535i nemá zase o tolik větší výkon než 525i 24V
vyplati dražší provoz za ten větší krou?ák?

Napsal: čtv 30.03.2006 06:12
od Matej
*vyplatí se..

Napsal: čtv 30.03.2006 10:36
od unregistered
Mám 2.5 24V a výkon naprosto dostačuje, navíc se dostaneš do nižší sazby povinného ručení, ale to je většině lidí u ... Nárůst výkonu u větších objemů už není tak markantní, podle mě je 2,5 asi tak nejvýhodnější v poměru spotřeba / výkon / objem...

Napsal: čtv 30.03.2006 11:54
od RedBaron
Matej píše:a na všechny motory se dobře shaní díly??
docela mě překvapilo že 535i nemá zase o tolik větší výkon než 525i 24V
vyplati dražší provoz za ten větší krou?ák?


535i není žádná vysokootáčková pila, ale charakter toho motoru je velice příjemnej, přirovnal bych ho k novější 328i. Dobrý průběh výkonu bez výraznějších špiček. Další nárůst výkonu je u 540i a ten je znatelnej velmi dobře, to mi věř. Ta je ale určená hlavně na dálkové cestování, já když jsem začal jezdit městský provoz a pod 17 jsem se prostě nikdy nedostal, přestala mě hodně rychle bavit. Na dálku si ševelí a žere do 12 litrů a? jedeš 90 nebo 200, předjedeš s přehledem i idioty, kteří ti budou přidávat plyn a se spotřebou se dá i níž (rekord 4 lidi, běžící klima, 8.7 l/100 km), ale to víc koukáš na palubní počítač než na silnici, což je velmi nezdravé :)

Napsal: čtv 30.03.2006 12:39
od Rendis
jojo.Red baron kdysi jednu 540 prodával....byl to nádherný kousek!!!

Napsal: čtv 30.03.2006 15:27
od Matej
někdo mi kdysi řikal že 535 6V žere skoro stejne jako 525..
máte s tim někdo zkušenosti??
já bych taky nejradši 525i 24V ale koukal jsem že silnejší motory se daj sehnat za stejný peníze v lepšim stavu a s lepší výbavou

a ještě jedna otázka: samosvor měli všechny sériově? Teď jsem měl Sierrku a ta byla bez něj a byla to tragedie co se týče adheze zvlas? v zimě

Napsal: čtv 30.03.2006 20:28
od ajfel
Matej píše:a ještě jedna otázka: samosvor měli všechny sériově? Teď jsem měl Sierrku a ta byla bez něj a byla to tragedie co se týče adheze zvlas? v zimě


touring a ix jo (M5 nevim, asi jo, ale o tu se tu nejedna ...)
... ostatni ne
petr

Napsal: sob 01.04.2006 09:32
od Matej
a mate nekdo E34 bez samosvoru? jak to jezdi? Podle me to musi mit nevypocitatelne reakce..

Napsal: sob 01.04.2006 10:55
od pepus
Matej píše:a mate nekdo E34 bez samosvoru? jak to jezdi? Podle me to musi mit nevypocitatelne reakce..


:lol: nevypocitatelne reakce mam obcas ja, ale TDSo samosvor nema (nebo ho predemnou dobre taji) a chova se docela predvidatelne :lol:

Napsal: sob 01.04.2006 23:31
od RedBaron
Matej píše:a mate nekdo E34 bez samosvoru? jak to jezdi? Podle me to musi mit nevypocitatelne reakce..


Blbost, jezdí se s tím v naprostý pohodě, vylekat tě naopak může spíš auto se samosvorem, když nevíš, jak se k tomu chovat. Jestli chceš driftovat, budeš stejně potřebovat samosvor novej nebo repas.

Napsal: ned 02.04.2006 09:25
od Matej
ani mi tak nejde o drifty ale o tu adhezi v pomalých zatáčkách a na kluzkym povrchu. Třeba pri rozjezdu do zatáčky jsem s otevrenym dif.. vždycky myslel že se přeskočim.. zrychlení žádný, prokluz kola, a když se zatáčka rovnala tak to akorad ustřelilo. (např. křižovatky) A nesčetněkrát jsem si za zimu řikal: kdybych tak měl samosvor, třeba bych alespoň vyparkoval bez lopaty, stačilo když mi někdo přez noc plivnul pod levy zadni kolo a ja jsem se rano 10minut houpal než jsem vyparkoval.. Divim se že nemáte stejný názor. Samozřejmě má samosvor i nevýhody.. ale když má svornost 25% tak si myslim že ty nevýhody nejsou moc patrný. Zajímalo by mě jaký dif. je u E34 nejčastější?? Myslíte teda že většina lidí jezdí bez samosvoru?? A výměna dif. je nákladná??

Napsal: ned 02.04.2006 09:34
od RedBaron
Můžu tě ubezpečit, že samosvor, jaký používá BMW, je ti na sněhu a ledu houby platnej. Zkoušel jsem to na dvou různých autech a mluvil o tom i se Savkou, kterej by o tom teoreticky mohl něco vědět. Na suchým asfaltu nebo mokru jsem se mohl točit dokola, dělat okamžité otočky a pálit dvě tlustý černý čáry do povrchu, ale jakmile je rozdíl trakce mezi stranami větší než 50%, točí se bohužel jen jedno kolo jako u normálního diferáku. Vlez si jedním kolem na písek a druhým na čistej asfalt, dupni na to a zkus si to. To kolo na písku se může uškvařit a to na asfaltu se na něj klidně kouká. Jinak kdybys to myslel opravdu vážně, v GB se dá objednat šnekový Quaife ATB skoro do všech starších BMW, stojí kolem 70 tisíc. Jel jsem s tím ve Focusu RS a aby předokolka tahala s takovou vervou ne ven, ale dovnitř zatáčky, to jsem ještě nezažil. Pár lidí si tady nechalo repasovat ty originální samosvory a samozřejmě, že novej je lepší než starej, tak se zkus pozeptat třeba Hanze.

Napsal: ned 02.04.2006 17:02
od Matej
OK díky. Vždycky jsem měl slova BMW a SAMOSVOR spojeny.. Proto by mi asi chybel. Ale při koupi na něm teda trvat nebudu.. Ještě jedna otázka: Měli E34 nějaky stabilizační kontroly?? Od jakyho roku? A nekdo tu psal že jsi měl 540ku.. S čim jsi byl víc spokojený s 540 nebo 524tds? A proč jsi jí prodával? Cena provozu?

Napsal: ned 02.04.2006 18:06
od RedBaron
Prachy, v práci už to dávno nejni, co to bejvalo a navíc mám dalšího koníčka, kterej taky neni zrovna levnej - fo?ák. Když klikneš dole na ty obrázky, proklikneš se do mojí galerky.

Spokojenej jsem byl s oběma auty, ale zatímco 524je nenáročnej starej a vcelku pohodlnej povoz, tak 540i je takovej král silnic s neutuchajícím zrychlením, k tomu patří sedmnáctky, široký gumy, větší opotřebení podvozku, dražší díly, větší spotřeba a finančně ten provoz vychází zhruba na dvojnásobek. Prostě zdánlivě stejná řada, ale v podstatě dva úplně odlišný světy. Taky finančně samozřejmě. Dobře si koupi rozmysli a kupuj co nejlepší kousek. A když do něj dáš 100, měj dalších 50 na kopici připravenejch pro strejčka příhodu, s rozpočtem "natěsno" jsem se už potýkal a není to zrovna ono, rozhodovat se jestli nový tlumiče nebo se najíst :?

ad. samosvor, netvrdím, že lamelový samosvor od ZF je úplně na houby, ale má svoje nedostatky, jako ostatně všechno.

Napsal: ned 02.04.2006 18:21
od pepus
Matej píše:S čim jsi byl víc spokojený s 540 nebo 524tds?


jen tak pro upresneni, je 524td, 525td a 525tds... jestli to nahodou nebyl jenom preklep :)

Napsal: pon 03.04.2006 16:18
od Matej
s tema naftákama se omlouvam vim že byly 524 a 525 ale nevedel jsem že byly všechny tds :oops:
Tak díky kluci za radu, až něco pořídim tak ukážu fotky zatim čau a díky

Napsal: pon 03.04.2006 16:21
od Matej
Jo a ty fotky jsou fakt hezky např: Arch Bridge in Usti nad Labem (CZ)
:D :D :D :D