Stránka 1 z 1

Napsal: úte 21.03.2006 00:11
od DOEMIXXX
Hi, je pravda ze se pred rozjetim musi nechat tak 20min. nastartovane auto nez spadne teplota a pak se rozjed nebo to jsou jen keci...Thx za odpovedi

Napsal: úte 21.03.2006 00:36
od matal
To si děláš srandu, ne.. :?: :D

Napsal: úte 21.03.2006 08:47
od Baxon
DOEMIXXX píše:Hi, je pravda ze se pred rozjetim musi nechat tak 20min. nastartovane auto nez spadne teplota a pak se rozjed nebo to jsou jen keci...Thx za odpovedi
už logicky ti musí dojít, že to je hovadina. Jak ti může u nastartovanýho auta padat teplota?

Napsal: úte 21.03.2006 11:18
od Strosek
To asi někdo nějak dokonale pomotal.
K optimálnímu prohřátí olejových náplní - motor, převodovka, diff - dochází až po ujetí cca 20km. Neznamená, že když je voda na 80 stupních, že má tu teplotu i olej - ten se ohřívá cca 2x pomaleji, stejně rychle v pkměru k vodě i chladne.

Když dojedeš po delší trase, nedoporučuje se hned motor vypnout - je dobrý nenchat motor běžet cca 1-3 minuty maximálně - chod na volnoběh zasejc není pro motor moc optimální.
A z toho důvodu se nedoporučuje nechat motor dlouho ohřívat na volnoběh. Lepší je pomalu jet - žádný honění za studena ( to je sand každýmu jasný ) - po těch cca 20km se může bez starostí dávat koním pít.

Není nic horšího než vyhánět třeba 4 hodiny pavučiny z motoru po dálnicích, dojet a hned vypnout. Pak prdaj hlavy, turbo jde srát,...

Napsal: úte 21.03.2006 21:41
od John
v uživatelském návodu u benzínové E39 s automatem je přímo napsáno ... motor nezahřívejte na volnoběh ale při jízdě ... , ze zkušenosti se motor jízdou zahřeje daleko rychleji a hlavně rovnomněrně než při běhu na volnoběh a na místě

Napsal: čtv 23.03.2006 16:57
od vally
Strosek to napsal přesně - to bylo jak z učebnice...