Stránka 1 z 1
Napsal: pon 01.08.2005 18:39
od Frenky
Mnohí sa pýtali, čo sa stane, ak sa počas jazdy dopredu zaradí na automate spiatočka: Vracal som sa v noci domov a išiel som dole dlhým kopcom. bol som rozbehnutý tak na 100km/h a aby ma motor nebrzdil, vyhodil som rýchlos?. Asi po dvoch minútach som si všimol biele svetlo v spätnom zrkadle. Pozriem na palubovku a hups, svietilo R. Odvtedy mi to nedalo pokoj a som to pár krát vyskúšal. Takže: R sa tam môže kludne zaradi?, kým nezastavia kolesá, spiatočku prevodovka nezaradí. A to isté platí aj opačne, pri jazde na spiatočku až do zastavenia kolies prevodovka 1 nezaradí. A taktiež 1-2-3. ak sa zaradí napr 1 v 100kmh, prevodovka ju nezaradí, až kým neklesné rýchlos? zodpovedajúca potrebným otáčkam motora.
Ale potreboval by som zas poradi? niečo ja, čo nemám záujem skúša? na svojom automate, ale tiež mi to nedá pokoj. Ak chcete na manuále poriadne zahraba?, stačí zaradi? 1, podrža? spojku a spolu s pridaním plynu ju čo najrýchlejšie pusti?... Ale ako to zvláda automat ? Čo sa s ním deje, ak je zaradené N, motor sa vytočí do vyšších otáčok a vtom sa zaradí D ??? Je na to stavaný, alebo dostáva dos? zabra?. A hlavne ako to je u týchto starých tipov ? Lebo toto je v podstate pre prevodovku najvyššia možná zá?až.
Napsal: pon 01.08.2005 18:52
od krakatit
kazdopadne by se nemel pri jizde u automatu zarazovat neutral...
Napsal: pon 01.08.2005 18:54
od Petr_1
Frenky píše:Ale potreboval by som zas poradi? niečo ja, čo nemám záujem skúša? na svojom automate, ale tiež mi to nedá pokoj. Ak chcete na manuále poriadne zahraba?, stačí zaradi? 1, podrža? spojku a spolu s pridaním plynu ju čo najrýchlejšie pusti?... Ale ako to zvláda automat ? Čo sa s ním deje, ak je zaradené N, motor sa vytočí do vyšších otáčok a vtom sa zaradí D ??? Je na to stavaný, alebo dostáva dos? zabra?. A hlavne ako to je u týchto starých tipov ? Lebo toto je v podstate pre prevodovku najvyššia možná zá?až.
Jediný co můžu poradit, tak to ani nezkoušej, nebo ji odvaříš. Tohle ti určitě vysvětlí Darmon, ten je na automaty sekáč.
Napsal: pon 01.08.2005 19:17
od Radek
Na radeni D z vytocenyho N tu je jeden "expert" Tommano

Zkousel to na moji bejvaly 750iA a strasne se divil, ze mu almara udelala pa pa.

Napsal: pon 01.08.2005 21:11
od Pivson
Jako už několikrát ČTI ČTI ČTI jestli nechceš přijít o almaru.
Sice pro spíš pro US vozy, ale princip podobnej!
http://www.usmotors.cz/modules.php?name ... cle&sid=46
Napsal: pon 01.08.2005 22:29
od Frenky
no, chápem že to s tým R za jazdy do predu nemám robi?, ja len že ak by náhodou to niekto omylom urobil, tak nič sa nedeje, je s tým počítané, určite po skúsenostiach iných nebudem skúša? v otáčkach radi? D, ale nechápem, prečo sa nemôže počas jazdy hodi? neutrál ? načo tam potom je ? veď ak zastavím na križovatke, stojím na brzde na D, ak zastavím úplne, dávam P. ??? Stá? na brzde a ma? N nedáva moc zmysel ani na krátke zastavenie, ani na zaparkovanie... Ale viem určite, že mi N pri dlhej rovnej ceste a dostatočnej rýchlosti podstatne zníži spotrebu. Očividne to je asi o polovicu menej, ako to dokáže udrža? tempomat. A pri dlhej ceste dolu jemným kopcom to urobí dos?. A taktiež na rovinách, lebo zotrvačnos? 2t auta pri 100kmh je obrovská.
Napsal: pon 01.08.2005 22:40
od Frenky
dôkladne som si prečítal ten článok a už som zas múdrejší...
Napsal: úte 02.08.2005 09:58
od RuDoSh
N je tam kvuli odtahu

Napsal: úte 02.08.2005 11:03
od Frenky
to ma vôbec nenapadlo, ale s tým ráta? radšej nemali

Napsal: úte 02.08.2005 17:21
od darmon
Frenky píše:no, chápem že to s tým R za jazdy do predu nemám robi?, ja len že ak by náhodou to niekto omylom urobil, tak nič sa nedeje, je s tým počítané, určite po skúsenostiach iných nebudem skúša? v otáčkach radi? D, ale nechápem, prečo sa nemôže počas jazdy hodi? neutrál ? načo tam potom je ? veď ak zastavím na križovatke, stojím na brzde na D, ak zastavím úplne, dávam P. ??? Stá? na brzde a ma? N nedáva moc zmysel ani na krátke zastavenie, ani na zaparkovanie... Ale viem určite, že mi N pri dlhej rovnej ceste a dostatočnej rýchlosti podstatne zníži spotrebu. Očividne to je asi o polovicu menej, ako to dokáže udrža? tempomat. A pri dlhej ceste dolu jemným kopcom to urobí dos?. A taktiež na rovinách, lebo zotrvačnos? 2t auta pri 100kmh je obrovská.
setrvacnost obrovska, cena prevodovky taky, na N to nebude dostatecne tlakovat. (coz je treba taky jeden z duvodu proc maj stary almary vypinaci overdrive)
Napsal: úte 02.08.2005 23:09
od Frenky
A to je jedna z vecí, ktorú som nepochopil. Mám model z roku 1990, je to 4 rýchlostné, no žiadny overdrive tam nemám. mám proste P N D 3 2 1 a prepínač E S M. žiadne D v krúžku ani nič podobné.
Napsal: stř 03.08.2005 10:08
od darmon
Frenky píše:A to je jedna z vecí, ktorú som nepochopil. Mám model z roku 1990, je to 4 rýchlostné, no žiadny overdrive tam nemám. mám proste P N D 3 2 1 a prepínač E S M. žiadne D v krúžku ani nič podobné.
na tom neni co chapat, v tyhle dobe uz to bylo osetreny elektronicky.
Napsal: stř 03.08.2005 14:27
od Frenky
aha, tak to som hneď kludnejší...

Napsal: čtv 04.08.2005 05:09
od JFK
RuDoSh píše:N je tam kvuli odtahu

jeste se to da pouzit v micce, ta vec co te popostrkuje... vypnutej motor a auto musi mit vyrazeno

Napsal: čtv 04.08.2005 09:32
od RuDoSh
JFK píše:RuDoSh píše:N je tam kvuli odtahu

jeste se to da pouzit v micce, ta vec co te popostrkuje... vypnutej motor a auto musi mit vyrazeno

tak to u nas nemame

Napsal: čtv 04.08.2005 10:15
od Zave
RuDoSh píše:JFK píše:RuDoSh píše:N je tam kvuli odtahu

jeste se to da pouzit v micce, ta vec co te popostrkuje... vypnutej motor a auto musi mit vyrazeno

tak to u nas nemame

#
rudosh to drhne dratenym kartacem vod howen

Napsal: čtv 04.08.2005 10:24
od RuDoSh
Zave píše:rudosh to drhne dratenym kartacem vod howen

ne, ja jezdim na bezkartacove myti, ale lak na tvoji e34 by mohl vypravet...

Napsal: čtv 04.08.2005 10:27
od margos
RuDoSh píše:Zave píše:rudosh to drhne dratenym kartacem vod howen

ne, ja jezdim na bezkartacove myti, ale lak na tvoji e34 by mohl vypravet...

vypravet? to je slaby slovo, ten by mohl psat knihy
