Stránka 1 z 1

Napsal: stř 19.01.2005 17:09
od pepus
Cus, mozna uz to tu bylo, ale jaky sou vsechny mozny boardcompy na e34?

zaklad je asi malej co mam ja, teplota, cas, naky memo (svyho casu stal 5k a lidi si to kupovali asi jenom kvuli tomu, at tam nemaj ty hnusny hodiny :)). pak tam snad pasuje velkej ze sedmy (nevite jestli i na tds?), ten by mel mit prumerny spotreby / rychlosti.

a pak sem nasel na netu tohle: http://i21.ebayimg.com/01/i/03/31/c2/6b_1_b.JPG
nevite, co to umi a jak se to da tou pakou od blinkru ovladat? Oproti mojemu malymu to ma o dve tlacitka uprostred vic.

btw kdybyste nekdo mel velkej BC na prodej, tak mi poslete sz

Napsal: stř 19.01.2005 17:17
od Zave
tou packou tukas smerem doprava a preklikavas si fce jako u snad vsech aut s BC. Ja mam ten buzer BC jen s tou teplotou, casem a datumem...
chtel bych zjistit jestli ta kostka toho velkyho BC jde nacvaknout misto toho co mame my a co to pak bude delat... 8) :wink:

Napsal: stř 19.01.2005 17:24
od pepus
to sme dva... a to se ti vobjevuje normal na displeji toho BC? neni k tomu potreba check control (nebo jak se nadava tomu displeji na pristrojovce co ho imho taky nemam)?

Napsal: stř 19.01.2005 17:32
od psena
Bez CC bych se o zapojeni ani moc nepokousel....ne ze by to neslo, ale nebude to jednoduchy, tak me to rikal jeden manik z vrakace...
Jinak, tuto upravu budu delat dost brzo, mozna do konce tydne, tak dam zpravu!

Napsal: stř 19.01.2005 19:37
od Milda
Ja mam jeste vetsi nez je na te fotce.Pocita to napr.za jaky cas dojedes do urciteho mista,stopky,kolik km zbyva ujet do ciloveho mista,atd.Ja to z hlavy ani vse nevim,ale pokud nemas kabelaz tak se do te predelavacky nepoustej,musis mit displej v palubce protoze nektere funkce se zobrazuji pouze tam.

Napsal: stř 19.01.2005 19:58
od Mad Max
pepus píše:Cus, mozna uz to tu bylo, ale jaky sou vsechny mozny boardcompy na e34?

zaklad je asi malej co mam ja, teplota, cas, naky memo (svyho casu stal 5k a lidi si to kupovali asi jenom kvuli tomu, at tam nemaj ty hnusny hodiny :)). pak tam snad pasuje velkej ze sedmy (nevite jestli i na tds?), ten by mel mit prumerny spotreby / rychlosti.

a pak sem nasel na netu tohle: http://i21.ebayimg.com/01/i/03/31/c2/6b_1_b.JPG
nevite, co to umi a jak se to da tou pakou od blinkru ovladat? Oproti mojemu malymu to ma o dve tlacitka uprostred vic.

btw kdybyste nekdo mel velkej BC na prodej, tak mi poslete sz
Čauvec, není to náhodou BC s E30? Pro E34 vypadá jinak viz.: http://www.bmwe34.ic.cz/obc.html

Napsal: stř 19.01.2005 20:16
od Milda
Necetl jsem to cele,ale asi mam ten co napsal Mad MAX.

Napsal: stř 19.01.2005 20:47
od Zave
jo proste ten velkej... klasika velkej a ja mam klasika malej... 8) teda spis digi hodiny s teplotou :lol: ten co je na tom obrazku od Pepuse sem snad jeste nevidel...

Napsal: stř 19.01.2005 20:54
od pepus
mozna to bude z E30 jak rikal Mad Max. Chlapek na ebayi tvrdi, ze ho totiz nikdy nezkousel zamontovat a prodava ho, protoze prodava karu... tak mozna keca (jestli sem to dobre verstandnul). jestli tomu nekdo porozumite lip, tak tady: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 39016&rd=1

tak si asi koupim rovnou velkej a zkusim ho tam narvat, uvidime...

Napsal: stř 19.01.2005 22:21
od Martinéz
tak ja mam jeste jinej..MadMax tomu rika middle :lol: jinak do TDs pasuje jen TDsovej a pry i nejaky z 95roku..nevim, taky bych v budoucnu chtel..

Napsal: čtv 20.01.2005 19:53
od Pavel H
Ten velkej BC ma 1 velkej zelenej konektor a ty jednodussi, maji dva male. Pokud to neni v aute pripravene na velkej (coz nebyva) tak predelani neni tak jednoduche. ale udelat se da vsechno.

Napsal: čtv 20.01.2005 20:23
od Mad Max
Na této stránce je popis výměny hodiny -> Full BC http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/OBC.htm
Není to česky. :-(

Napsal: čtv 20.01.2005 20:50
od pepus
super! strucne shrnuti stranky:
BC ze sedmy de pouzit i do petky.
kabelaz uz je na miste, jenom u analog hodin je potreba vymenit nakej kram co drzi radio a BC.
ale 520i a 518i maj BC jinej nez 525i,530i,535i,540i (o TD a TDS ale ani zminka tak nevim), hazi to pak nakej PPPP eror.

Napsal: pát 28.01.2005 21:45
od psena
Tak BC mam uz v aute, tvalo to dve hodiny , ovsem autoelketrikarovi Richardovi v Modricich, je to fakt machr...
Takze postup je nasledujici(samozrejme jsem si na fotak ani nevzpomel...)
Tohle plati pro auto s check control, ale bude to podobne, jen pokud neni CC tak je potreba jiny BC, jsou dva druhy.
Vytahnout radio, vytahnout ramecek kolem radia, potom povolit vzadu packu a vyndat BC, potom se musi nozem vyrezat plast ktery je za puvodnim BC, ten je totiz melci nez plny BC.
Po vyrezani pripojit novy BC a pripevnit packu do puvodnu polohy, pripevneni packou jde tedy pouzit stejne jak pri malem BC.
Pokud se BC nerozjede, tak to znamena, ze vam vzadu chybi zelene rele. velokosti asi 13x7 cm.
Takze, oddelat sedak vzadu a odroubovat celou tu skrinku s pojistkama, az za ni smerem k prednim sedadlum, by mela byt umisteno..Je to soucast alarmu, jestli jsem to dobre pochopil.
Ja alarm nemam, a ted je moznost bud rele koupit a zapojit, ale v podtate je to zbytecne.Do toho rele je tam pripravena ctyrlinka, tu Richard vzal a dva draty z toho urizl a napojil mezi sebou pojistkou.
Tim byla prace pod sedadlem vyresena a BC zacal ukazovat.Pred tim se ani nerozsvitil.

Dalsi cast byla montaz packy pod volantem, tedy packa smerovek a ovladani BC.
Pri tehle operaci, neni potreba oddelavat volant jak tu myslim uz zaznelo.
Z Packy od BC vede zasuvka s asi 12 pinama ta je stejna jako na normal pacce, tedy tam se to jen zapoji.krome toho ovsem je tam jeste zasuvecka na 4 draty, ktera prave obsluhuje zobrazovani hodnot BC v kaplicce.
Tam nekdo na ni pripravu mit muze a ma vyhrano, ja jse tam na to pripravu nemel.To znamenalo ze i Richard musel jit nahlidnout do schemat....
Nakonec vim, ze z te ctyrlinky, ktera je ovladanim BC musel spojit dva draty a vedl je do dratu ktery vyndal z toho velkeho konektoru.
Proste tak asi 3 zmeny, ale jaky samozrejme nevim.
Kazdopadne zadne nove draty netahal, vse probehlo ze stavajicich linek.
Tady s tim doporucuji zajet za autoelektrikarem, pokud mozno na BMW.



Potom uz vse fungovalo krome prumerne spotreby, ukazovala se spotreba 0,0l/100km.....Na to uz jsem ted vecer prisel sam, s pomoci stranek MadMaxe.
Takze nejprve je potreba BC nastavit datum a cas. Potom na panelu zmacknout 1000 a 10 soucasne.
na panelu se objevi napis TEST.
Pote zadate cislo 19 zmacknete S/R jako potvrzeni.
Objevi se napis 0000LOCK nebo FREI.
Pokud mate frei, tak preskocte dalsi bod.
POkud mate 0000LOCK, tak zadejte soucet dnesniho data(treba ja jsem zadal 28+1 takze 29)Potvrdte S/R
Objevi se napis FREI a vas BC je odeknuty na 21 testu(jinak jsou volne pouze tri.)
Ted znovu zmacknete 1000 a 10 objevi se opet TEST a nyni vlozite cislo 20.
To je cislo testu kde se nastavuje cislo pro vypocet prumerne spotreby.
Jak se spotreba meni podle zadaneho cisla je zatim zahadou, zdalo se me ze i kdyz davam cisla ruzne,tak se nic nemeni a spotreba je stale stejna.

No ale zpet, takze kdyz date test 20 tak se vam objevi, teda me se objevilo 0000, zadal jsem tedy hodnotu kterou ma pri tomto testu na BMW 540 madmax a sice 1000.
Od teto chvile pocitac bezi bez probelmu se vsemi funkcemi ktere nabizi.
Spotreb se jevi jako realna, 100km/h na petku rovinka kolem 8,0L a mesto mym stylem 18,0L....prumer mesto 12.


Jinak jak ty testy odemcete tak mate ruzne moznosti vcetne mereni dobijeni, momentalni spotreba, spotreba L/hodinu ( na volnobeh mam 1,2 L/hod)
Veskere info je strankach Mad maxe http://www.bmwe34.ic.cz/ oddeleni OBC.

Richard si za praci rekl 700, vzhledem k tomu ze mi jeste opravil jinou vec tak jsem mu dal litr, opravdu, me imponovalo, jak s prehledem se v tech dratech vyznal.Myslim, ze se vyplati to nechat udelat od profika, neni to nic technicky tezkyho, jen bych nevedel jak dal, kdyz tam chybela pripojka a kdy on zacal improvizovat...

Napsal: pát 28.01.2005 21:59
od Mad Max
Pokud se vám zdá, že BC se spotřebou kecá. Tady je tabulka jak to spočítat. V testu 20 se místo 1000 pak zadá co vyjde podle toho vzorce.

Napsal: sob 29.01.2005 12:36
od pepus
tak to je teda docela veda, nemas nahodou kontakt na nakyho typka co by to zvladl udelat v okoli prahy? :)

Napsal: sob 29.01.2005 14:23
od psena
Mad Max píše:Pokud se vám zdá, že BC se spotřebou kecá. Tady je tabulka jak to spočítat. V testu 20 se místo 1000 pak zadá co vyjde podle toho vzorce.
na teto strance to pisou naopak!
Tedy ze stara korekce x realna spotreba : obc spotreba
http://www.bmwe34.net/e34main/upgrade/OBC.htm

jak to tedy je?

Napsal: sob 29.01.2005 15:09
od streetfighter
Zdarec , jeden velkej (největší) BC mám doma...pořád jsem žil v domnění , že to není možný ho vyměnit za ty hnusné hodiny...tak to zkusím a pokud to neudělám celé doma sám tak je velký BC k dispozici...a vubec cokoli na E34...měl jsem 525i...byla super , ale spotřeba při dnešních cenach nebyla moc příznivá...tak jsem koupil 524TD....no naposledy diesel!!!! po tom co se mi potkaly ventily s písty i po tom co byl měněn rozvodák a tím zničen celý motor(hlava , písty , klika...) jsem rezignoval na staré naf?áky. Okamžitě co jsem to všechno spravil...(nový motor) jsem to prodal a koupil opět 525i po prvním majiteli v origo stavu a proti spotřebě už ani neceknu!...takže tak,mam ješte skoro celou E34 doma na díly...

Napsal: sob 29.01.2005 19:50
od Mad Max
psena píše:jak to tedy je?
Máš pravdu, mám to napsané špatně já.