Stránka 1 z 2
Napsal: pát 31.12.2004 11:26
od bumira
Zdar chlapci,
přiblížila se mi reálná šance koupit si E39.Chtěl bych se zeptat který s motorů byl třeba nějakej ne úplně ok - kterýmu se vyhnout případně na co si dát pozor.
Nechci už velkoobjemový motor , takže bych chtěl poradit s motory :
2,0 2,3 2,8 benzín a s TDčkama- v těch se u E39 absolutně nevyznám.
Moje představa byla E39 s motorem 2,0 či 2,3i, ale spousta lidí tvrdí , že 2,3i papá víc než 2,8 a že 2,0 vůbec nejede.
Vycházím však z toho , že např E34 2,0i vanos odcela dobře jede.Měl jsem nedávno půjčenou E39 530i a ta mne dost zklamala - jela podstatně hůř než E34 535 co mám já a to byl už poslední model po faceliftu E39.
Takže jsem se do toho zamotal a bez rady se asi neobejdu.
Budu velmi rád když se najde nějaká dobrá duše a poradí mi ...Dík předem!

Napsal: pát 31.12.2004 11:34
od DC
528i nebo 530d a budeš spokojenej

Napsal: pát 31.12.2004 11:45
od Zave
a nebo 525d dobra spotreba, myslim ze i dobre jede a vejdes se akorat do růča...

Napsal: pát 31.12.2004 11:50
od P-J
520i v žádném případě ne. Je to na tak těžké auto už dost málo. 523i už je lepší volba, ale pokud Ti nevadí o něco vyšší pojistka, tak 528i. V 525tds jsem sice nejel, ale myslím si, že to bude někde mezi 2.0 a 2.3 a osobně bych tenhle motor nebral. Když by jsi měl štěstí a našel pěknou 530d, tak by to byla asi nejrozumnější volba.
Kámoš má 523i, je spokojený a jede to opravdu pěkně. Jám mám 528i v kombajnu a díky vyšší hmotnosti na tom nejsem nějak výrazně líp než on

- ale ještě nemám vychytané všechny mouchy.
Napsal: pát 31.12.2004 12:28
od margos
Musis si nejdriv zodpovedet zakladni otazku: benzin nebo diesel. To zalezi kolik s tim za rok nalitas a tak.. Pokud chces benzin, tak jedine 528, bohuzel vyssi pojistka, pokud diesel tak 525d (Ne TD nebo TDS) nebo vetsi objem 530d. musis si uvedomit ze s malym motorem to nepojede nikdy, to auto je docela tezky, takze 520i a pod je na pjerdel

Napsal: pát 31.12.2004 14:54
od psena
Nechapu proc tu resite porad to povinny

, dyt to je rozdil 3-4 tacy rocne...
Rozhodne v benalu min 528, 530 jsem nejel, 535 jsem jel jak 170KW tak 180KW obe spica verze. 540 uz no koment, ale jel jsem i v jedne 540i ve vynikajicim stavu, s krasne bezicim motorem, ale netahla!!
Nehodnot typ motoru podle jednoho svezeni, uz jsem zkousel hodne aut, jaky je treba rozdil napr. v 525kach E34 bys neveril.
Moje rada , zkousej ruzne motory, nevim, proc bys mel jit slepe pouze za jednim typem motoru.

Napsal: pát 31.12.2004 16:01
od M3maniac
No při dněšní ceně nafty,která je už vyšší než benál tak pro normálního uživatele se sportovním duchem určitě 528i.Jezdí v průměru v manuálu za 10l naturalu,jako dálka jde při pohodové jízdě i za 8! a když budeš kravit a užívat si to tak počítej 15+

. 520 bych určitě nebral,je to neprodejný a líný na takové auto,teda podle mě

podle Baxona to je král silnic

ale uznávám,že pro mnohé lidi těch 150koní klidně stačí,prostě 100lidí 100 chutí.Jo a k tý naftě... 530d steptronic jezdí za 8-11l nafty,tak si musi každý spočítat co se mu vyplatí,nehledě na to ,že 530d bude v nákupu dražší než 528ma

530d je mnohem úspornější v manuálu,to se mi povedlo i za 6

Napsal: pát 31.12.2004 16:35
od kadlec
Já mám 523i a jsem spokojenej hodně. Většinou ale jeszdím sám popř. s manželkou. Takže mi těch 170k plně stačí. Jestliže jezdíš často s více lidma tak je ten motor asi slabý. Ale jak píšu já jsem s tou volbou hodně spokojen.

Napsal: pát 31.12.2004 16:54
od M3maniac
kadlec píše:Já mám 523i a jsem spokojenej hodně. Většinou ale jeszdím sám popř. s manželkou. Takže mi těch 170k plně stačí. Jestliže jezdíš často s více lidma tak je ten motor asi slabý. Ale jak píšu já jsem s tou volbou hodně spokojen.

Asi tak ,pro 90% lidí je 170ps dostačující výkon a na 80% aut na předjetí vystačí. Ale papá bych řek úplně stejně jako 528ma. Teda měl jsem ji párkrát půjčenou a když jsem ji docela šetřil tak 11l ,ale byl to steptronic.Před pár dny jsem jezdil v Rudoshový 528mě a to auto jede krásně ikdyž ho prostě jen lechtáš ! Přitom určitě taky vydrží víc km.Ale to jsou jen řeči rozežranýho fandy bmw

Napsal: pát 31.12.2004 16:59
od P-J
M3maniac píše:papá bych řek úplně stejně jako 528ma.
Podle katalogu má 2.8 o celé 2dl vyšší spotřebu, než 2.3

Napsal: pát 31.12.2004 17:04
od gamers
ja mam 2.3 jel jsem už za 7.6 ale je jasně jak trasu jezdím za 9až 10l
a město 11až 12,5l jako vždy vše zaleží na stylu jízdy
Napsal: pát 31.12.2004 20:15
od Maca
Taky jsem se kroutil, když mi padla oka 528, že je to moc velkej objem, velký povinný ručení, velká spotřeba, atd. Nakonec jsem do toho šel a ani po třech letech nelituju. Jinak dlouhodobá spotřeba 10,7 (je to steptronic)

Napsal: sob 01.01.2005 02:54
od havri
Mam 523i a uz bych nic slabsiho nechtel.Je to asi nejmensi moznost jak jezdit za slusny penize a nemit chute zavodnika.10l jedine kdyz jedes klobouka, coz je vetsinou muj zpusob jizdy.Priste bych volil bud 528i nebo 530d pro ten pocit mit pod zadkem "par koniku navic" kdyz se neco prihodi.
Napsal: sob 01.01.2005 16:10
od RedBaron
Nedávno tu byla v ČB na prodej bouraná, teda spíš "odřená" E39, 528iA rok 1997, tmavomodrá metla, černá kůže, klima, automat, okolo 200 tisíc stála už spravená z origo dílů a po laku. Na palubáku visela verbrauch2 za celou dobu 9.3 litru.
Pětková řada podle mýho potřebuje okolo 200 koní abych se v tom cítil dobře. Podle mě je dobrá koupě 528i, jsou k mání i v náloži teď za dost slušný ceny, jedou výborně a k tomu za velice slušnou spotřebu. 530d je sice skvělá, ale nezřídka za ni chtějí o 200 tisíc víc, a to za ten lepší tah odspodu a o dva litry nižší spotřebu prostě nestojí zaplatit i když ten motor je fakt dieselovej výtvor desetiletí.
Napsal: sob 01.01.2005 19:02
od Martinéz
RedBaron píše:dieselovej výtvor desetiletí.
no, spis bych rekl, ze je z tech povedenejch..
Napsal: sob 01.01.2005 19:21
od RedBaron
Martinéz píše:RedBaron píše:dieselovej výtvor desetiletí.
no, spis bych rekl, ze je z tech povedenejch..
To je hodně slabý označení, protože motor, se kterým jde v manuálu jezdit za 7 litrů, přitom umí být důstojnou motorizací pro skoro dvoutunové auto, krou?áku má na rozdávání, umí letět 250 a stovku dělá za 7, tomu já teda říkám naftovej výtvor desetiletí. Moje auto to umí taky, ale sežere u toho dvojnásobek a řekl bych, že je ještě spousta dalších motorů, které jsou na tom mnohem hůř.
Napsal: sob 01.01.2005 20:13
od Martinéz
ale takhle uz proste moderni diesely jezdej..to, ze lita jak lita, je jen jeho objemovou klasifikaci.Uz jeho jeho konkurent 320 CDi, kterej prisel zaroven s 3.0d taky jako prvni do velkoobjemovyho segmentu common-rail, byl lepsi..
No a v kategorii kolem 2 litru se da mluvit o vytvorech, jako treba D5, 2.0 TDci apod, akorat proste jako trilitr nejedou..
dnesni 3.0d uz samozrejme jede zase jinak, ale to je hlavne diky evolucnimu boomu poslednich 5ti let..
Napsal: sob 01.01.2005 21:39
od M3maniac
Martinéz píše:ale takhle uz proste moderni diesely jezdej..to, ze lita jak lita, je jen jeho objemovou klasifikaci.Uz jeho jeho konkurent 320 CDi, kterej prisel zaroven s 3.0d taky jako prvni do velkoobjemovyho segmentu common-rail, byl lepsi..
No a v kategorii kolem 2 litru se da mluvit o vytvorech, jako treba D5, 2.0 TDci apod, akorat proste jako trilitr nejedou..
dnesni 3.0d uz samozrejme jede zase jinak, ale to je hlavne diky evolucnimu boomu poslednich 5ti let..
No 320 cdi je něco jiného,mercedes je mercedes a bmw je bmw,jinak jak můžeš srovnávat motor 320d s Tdci od fordu,tyto motory se dost serou,kámoš tyto auta dělá a jsou to sračky od Transita až po mondeo.Jako měl jsem jednou 530d od 1.majitele v top stavu,naj.98tkm a když v tom jela mladá a já ji řek at jede pohodu,že to je 700k (tenkrát) tak jsem vynuloval BC a jela do kilča za 4,9l !!!!!!!!!! fakt jsem nechápal

byl to manuál,v automatu je to trochu žíznivější

ale pohodlnější
Napsal: sob 01.01.2005 22:00
od Martinéz
..nevim jak je to u TDci s poruchovosti a ani sem nesrovnaval s 320d, ale faktem je, ze TDci (jen jako spolujezdec) ma lepsi prubeh kroutaku jak 320d, ktery nejede a kucka--najednou leti--konec, nejede a rve.. To, ze ve vysledku bude pri rychlym razeni 320d o neco rychlejsi je asi jasny. Celkem by me zajimalo, jak jezdi 2.2 TDci. Stejne si myslim, ze vsechny nafty pod 6 valcu sou jen splaseny sekacky..

Napsal: ned 02.01.2005 11:04
od Marty_
Martinéz píše: pod 6 valcu sou jen splaseny sekacky..

Pod 5 válců:)