Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E 39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
bumira
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: stř 22.10.2003 00:00

#1 Příspěvek od bumira »

Zdar chlapci,
přiblížila se mi reálná šance koupit si E39.Chtěl bych se zeptat který s motorů byl třeba nějakej ne úplně ok - kterýmu se vyhnout případně na co si dát pozor.
Nechci už velkoobjemový motor , takže bych chtěl poradit s motory :
2,0 2,3 2,8 benzín a s TDčkama- v těch se u E39 absolutně nevyznám.
Moje představa byla E39 s motorem 2,0 či 2,3i, ale spousta lidí tvrdí , že 2,3i papá víc než 2,8 a že 2,0 vůbec nejede.
Vycházím však z toho , že např E34 2,0i vanos odcela dobře jede.Měl jsem nedávno půjčenou E39 530i a ta mne dost zklamala - jela podstatně hůř než E34 535 co mám já a to byl už poslední model po faceliftu E39.
Takže jsem se do toho zamotal a bez rady se asi neobejdu.
Budu velmi rád když se najde nějaká dobrá duše a poradí mi ...Dík předem! :roll: :roll: 8)
Uživatelský avatar
DC Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 2300
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: Řáholec
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od DC Výkonná rada »

528i nebo 530d a budeš spokojenej 8)
Sběratel, pořadatel a předseda zdejšího sdružení - kontakt do sz v případě potřeby, dík
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Zave »

a nebo 525d dobra spotreba, myslim ze i dobre jede a vejdes se akorat do růča... :wink:
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#4 Příspěvek od P-J »

520i v žádném případě ne. Je to na tak těžké auto už dost málo. 523i už je lepší volba, ale pokud Ti nevadí o něco vyšší pojistka, tak 528i. V 525tds jsem sice nejel, ale myslím si, že to bude někde mezi 2.0 a 2.3 a osobně bych tenhle motor nebral. Když by jsi měl štěstí a našel pěknou 530d, tak by to byla asi nejrozumnější volba.

Kámoš má 523i, je spokojený a jede to opravdu pěkně. Jám mám 528i v kombajnu a díky vyšší hmotnosti na tom nejsem nějak výrazně líp než on 8) - ale ještě nemám vychytané všechny mouchy.
margos
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: sob 05.06.2004 00:00
Bydliště: Vyškov
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od margos »

Musis si nejdriv zodpovedet zakladni otazku: benzin nebo diesel. To zalezi kolik s tim za rok nalitas a tak.. Pokud chces benzin, tak jedine 528, bohuzel vyssi pojistka, pokud diesel tak 525d (Ne TD nebo TDS) nebo vetsi objem 530d. musis si uvedomit ze s malym motorem to nepojede nikdy, to auto je docela tezky, takze 520i a pod je na pjerdel 8)
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od psena »

Nechapu proc tu resite porad to povinny 8O , dyt to je rozdil 3-4 tacy rocne...
Rozhodne v benalu min 528, 530 jsem nejel, 535 jsem jel jak 170KW tak 180KW obe spica verze. 540 uz no koment, ale jel jsem i v jedne 540i ve vynikajicim stavu, s krasne bezicim motorem, ale netahla!!
Nehodnot typ motoru podle jednoho svezeni, uz jsem zkousel hodne aut, jaky je treba rozdil napr. v 525kach E34 bys neveril.
Moje rada , zkousej ruzne motory, nevim, proc bys mel jit slepe pouze za jednim typem motoru. :D
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#7 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

No při dněšní ceně nafty,která je už vyšší než benál tak pro normálního uživatele se sportovním duchem určitě 528i.Jezdí v průměru v manuálu za 10l naturalu,jako dálka jde při pohodové jízdě i za 8! a když budeš kravit a užívat si to tak počítej 15+ :D . 520 bych určitě nebral,je to neprodejný a líný na takové auto,teda podle mě :D podle Baxona to je král silnic :D ale uznávám,že pro mnohé lidi těch 150koní klidně stačí,prostě 100lidí 100 chutí.Jo a k tý naftě... 530d steptronic jezdí za 8-11l nafty,tak si musi každý spočítat co se mu vyplatí,nehledě na to ,že 530d bude v nákupu dražší než 528ma :D 530d je mnohem úspornější v manuálu,to se mi povedlo i za 6 8O
kadlec
Registrovaný
Příspěvky: 136
Registrován: ned 05.09.2004 00:00

#8 Příspěvek od kadlec »

Já mám 523i a jsem spokojenej hodně. Většinou ale jeszdím sám popř. s manželkou. Takže mi těch 170k plně stačí. Jestliže jezdíš často s více lidma tak je ten motor asi slabý. Ale jak píšu já jsem s tou volbou hodně spokojen. :wink:
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#9 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

kadlec píše:Já mám 523i a jsem spokojenej hodně. Většinou ale jeszdím sám popř. s manželkou. Takže mi těch 170k plně stačí. Jestliže jezdíš často s více lidma tak je ten motor asi slabý. Ale jak píšu já jsem s tou volbou hodně spokojen. :wink:


Asi tak ,pro 90% lidí je 170ps dostačující výkon a na 80% aut na předjetí vystačí. Ale papá bych řek úplně stejně jako 528ma. Teda měl jsem ji párkrát půjčenou a když jsem ji docela šetřil tak 11l ,ale byl to steptronic.Před pár dny jsem jezdil v Rudoshový 528mě a to auto jede krásně ikdyž ho prostě jen lechtáš ! Přitom určitě taky vydrží víc km.Ale to jsou jen řeči rozežranýho fandy bmw :lol:
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#10 Příspěvek od P-J »

M3maniac píše:papá bych řek úplně stejně jako 528ma.


Podle katalogu má 2.8 o celé 2dl vyšší spotřebu, než 2.3 :lol: :lol:
gamers
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: čtv 05.08.2004 00:00
Bydliště: Ostrava

#11 Příspěvek od gamers »

ja mam 2.3 jel jsem už za 7.6 ale je jasně jak trasu jezdím za 9až 10l
a město 11až 12,5l jako vždy vše zaleží na stylu jízdy
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00

#12 Příspěvek od Maca »

Taky jsem se kroutil, když mi padla oka 528, že je to moc velkej objem, velký povinný ručení, velká spotřeba, atd. Nakonec jsem do toho šel a ani po třech letech nelituju. Jinak dlouhodobá spotřeba 10,7 (je to steptronic) :)
havri
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: čtv 09.09.2004 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od havri »

Mam 523i a uz bych nic slabsiho nechtel.Je to asi nejmensi moznost jak jezdit za slusny penize a nemit chute zavodnika.10l jedine kdyz jedes klobouka, coz je vetsinou muj zpusob jizdy.Priste bych volil bud 528i nebo 530d pro ten pocit mit pod zadkem "par koniku navic" kdyz se neco prihodi.
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od RedBaron »

Nedávno tu byla v ČB na prodej bouraná, teda spíš "odřená" E39, 528iA rok 1997, tmavomodrá metla, černá kůže, klima, automat, okolo 200 tisíc stála už spravená z origo dílů a po laku. Na palubáku visela verbrauch2 za celou dobu 9.3 litru.

Pětková řada podle mýho potřebuje okolo 200 koní abych se v tom cítil dobře. Podle mě je dobrá koupě 528i, jsou k mání i v náloži teď za dost slušný ceny, jedou výborně a k tomu za velice slušnou spotřebu. 530d je sice skvělá, ale nezřídka za ni chtějí o 200 tisíc víc, a to za ten lepší tah odspodu a o dva litry nižší spotřebu prostě nestojí zaplatit i když ten motor je fakt dieselovej výtvor desetiletí.
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#15 Příspěvek od Martinéz »

RedBaron píše:dieselovej výtvor desetiletí.


no, spis bych rekl, ze je z tech povedenejch..
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od RedBaron »

Martinéz píše:
RedBaron píše:dieselovej výtvor desetiletí.


no, spis bych rekl, ze je z tech povedenejch..


To je hodně slabý označení, protože motor, se kterým jde v manuálu jezdit za 7 litrů, přitom umí být důstojnou motorizací pro skoro dvoutunové auto, krou?áku má na rozdávání, umí letět 250 a stovku dělá za 7, tomu já teda říkám naftovej výtvor desetiletí. Moje auto to umí taky, ale sežere u toho dvojnásobek a řekl bych, že je ještě spousta dalších motorů, které jsou na tom mnohem hůř.
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#17 Příspěvek od Martinéz »

ale takhle uz proste moderni diesely jezdej..to, ze lita jak lita, je jen jeho objemovou klasifikaci.Uz jeho jeho konkurent 320 CDi, kterej prisel zaroven s 3.0d taky jako prvni do velkoobjemovyho segmentu common-rail, byl lepsi..
No a v kategorii kolem 2 litru se da mluvit o vytvorech, jako treba D5, 2.0 TDci apod, akorat proste jako trilitr nejedou..

dnesni 3.0d uz samozrejme jede zase jinak, ale to je hlavne diky evolucnimu boomu poslednich 5ti let..
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#18 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Martinéz píše:ale takhle uz proste moderni diesely jezdej..to, ze lita jak lita, je jen jeho objemovou klasifikaci.Uz jeho jeho konkurent 320 CDi, kterej prisel zaroven s 3.0d taky jako prvni do velkoobjemovyho segmentu common-rail, byl lepsi..
No a v kategorii kolem 2 litru se da mluvit o vytvorech, jako treba D5, 2.0 TDci apod, akorat proste jako trilitr nejedou..

dnesni 3.0d uz samozrejme jede zase jinak, ale to je hlavne diky evolucnimu boomu poslednich 5ti let..


No 320 cdi je něco jiného,mercedes je mercedes a bmw je bmw,jinak jak můžeš srovnávat motor 320d s Tdci od fordu,tyto motory se dost serou,kámoš tyto auta dělá a jsou to sračky od Transita až po mondeo.Jako měl jsem jednou 530d od 1.majitele v top stavu,naj.98tkm a když v tom jela mladá a já ji řek at jede pohodu,že to je 700k (tenkrát) tak jsem vynuloval BC a jela do kilča za 4,9l !!!!!!!!!! fakt jsem nechápal 8O byl to manuál,v automatu je to trochu žíznivější :( ale pohodlnější
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00

#19 Příspěvek od Martinéz »

..nevim jak je to u TDci s poruchovosti a ani sem nesrovnaval s 320d, ale faktem je, ze TDci (jen jako spolujezdec) ma lepsi prubeh kroutaku jak 320d, ktery nejede a kucka--najednou leti--konec, nejede a rve.. To, ze ve vysledku bude pri rychlym razeni 320d o neco rychlejsi je asi jasny. Celkem by me zajimalo, jak jezdi 2.2 TDci. Stejne si myslim, ze vsechny nafty pod 6 valcu sou jen splaseny sekacky.. :)
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Marty_ »

Martinéz píše: pod 6 valcu sou jen splaseny sekacky.. :)

Pod 5 válců:)
Odpovědět